Tatrzański Park Narodowy: dzięki e-biletom mniejsze korki do Morskiego Oka

Za nami pierwszy tydzień funkcjonowania parkingów w rejonie Morskiego Oka wyłącznie z e-biletami. - Od środy 4 sierpnia obserwujemy znaczne zmniejszenie ruchu samochodowego w tym rejonie i zwiększenie świadomości kierowców przyjeżdżających na miejsce z przygotowanymi już do kontroli e-biletami - ocenia TPN.
- Nawet w minioną słoneczną sobotę nie tworzyły się większe zatory na drodze. Nasze obserwacje potwierdzają patrole Policji, które wspierają nasze działania na miejscu i pomagają w udrażnianiu ruchu w rejonie ronda na Wierch Porońcu - podkreślają parkowcy.

Park radzi turystom przyjazd przed 8, w celu uniknięcia korków dojazdowych. Posiadając e-bilet, turysta ma gwarancję, że będzie miał gdzie zostawić samochód niezależnie od godziny dojazdu. Jednak to kolejność przyjazdu decyduje o tym, czy samochód będzie zaparkowany na Palenicy Białczańskiej (bliżej wejścia na szlak) czy na Łysej Polanie. Konieczność posiadania wcześniej wykupionego e-biletu dotyczy także osób nocujących w schroniskach, a od sierpnia także osób korzystających z miejsc dla osób z niepełnosprawnościami.

TPN zwraca także uwagę na to, że w sieci pojawiły się bilety elektroniczne na inny parking komunikowane jako „parking do Morskiego Oka", nienależący do TPN. - Takich e-biletów nie uwzględniamy. Apelujemy do turystów by zwracali uwagę na źródło i opis usługi, którą wykupują, ponieważ mamy sporo przypadków przyjazdu na nasze parkingi z takimi biletami. - apeluje.

Więcej: tpn.pl/nowosci/parkingi-w-rejonie-morskiego-oka-wylacznie-z-e-biletem

TPN, oprac. r/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 11.08.2021 08:43