Petycja do samorządów: "Podział ludzi ze względów medycznych jest nie tylko bezprawne, ale również niegodziwe"

Do Rady Powiatu Nowotarskiego, Rady Gminy Nowy Targ oraz Rady Gminy Raba Wyżna z inicjatywy mieszkańców reprezentowanych przez Krzysztofa Bachledę i Jerzego Widejko wpłynęły petycje wzywające do podjęcia "uchwały antysegregacyjnej".
- Do każdego z tych samorządów apelujemy o podjęcie działań mających na celu przeciwstawienie się próbom dzielenia mieszkańców. Podział ludzi ze względów medycznych na grupę uprzywilejowaną i szykanowaną jest nie tylko bezprawne, ale również niegodziwe i każdy kto dopuszcza się takich praktyk lub na takowe przyzwala zasługuje na potępienie - tłumaczy Wojciech Jaskółka, sekretarz małopolskiego Ruchu Narodowego. - Na szczególną uwagę zasługuje petycja skierowana do rady gminy Nowy Targ, bowiem złożył ją partyzant 3 Brygady Wileńskiej AK kpt. Jerzy Widejko, ps. "Jureczek" - dodaje.

Oto treść przekazanych petycji:

Stowarzyszenie "Zjednoczenie Wszechpolskie" Nowy Targ, 30.12.2021 r.

PETYCJA
Ja, kpt Jerzy Widejko, reprezentując Stowarzyszenie "Zjednoczenie Wszechpolskie", działając zgodnie z artykułem 63 Konstytucji RP, na podstawie artykułu 18b Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. 2020 poz. 713) oraz Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 r (Dz.U. 2018 poz. 870), niniejszym składam do Państwa Rady petycję w interesie publicznym. Mając na względzie przykłady, że w naszym kraju są władze samorządowe, które w stosunku do osób sobie podległym nie respektują prawa wolnego wyboru, a z zabiegu medycznego ogłaszanego medialnie dobrowolnym czynią go „propozycją nie do odrzucenia” oraz przywołując art. 32 Konstytucji RP, który mówi, że: „wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny” oraz przywołując rezolucję Rady Europy: Rezolucja 2361 (2021) z dnia 27.01.2021 roku (Dok. 15212, sprawozdanie Komisji Spraw Społecznych, Zdrowia i Zrównoważonego Rozwoju, sprawozdawca: Jennifer De Temmerman), w treści której Komisja przyjęła, że należy: “7.3.1 dopilnować, aby obywatele zostali poinformowani, że szczepienie NIE jest obowiązkowe i że nikt nie jest politycznie, społecznie lub w inny sposób naciskany, aby się zaszczepić, jeśli sami nie chcą tego zrobić; 7.3.2 zadbać o to, aby nikt nie był dyskryminowany z powodu braku szczepienia, z powodu możliwego zagrożenia dla zdrowia lub braku chęci szczepienia;” oraz przywołując art. 2. Ust. 3 Ustawy o petycjach, iż: “przedmiotem petycji może być żądanie (…) podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego” oraz mając świadomość, że działania obywateli mogą polegać na zmianach przepisów prawa w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji zgodnie z art. 40. Ustawy o samorządzie gminnym,

zwracam się z prośbą o publiczne przeczytanie niniejszej petycji na najbliższej Radzie oraz o przyjęcie poniższej uchwały:

UCHWAŁA
1. Rada Gminy Nowy Targ zobowiązuje się stać na straży prawa i dochowa wszelkich starań, by stosownie do art. 32 Konstytucji RP mieszkańcy (zwłaszcza w wieku szkolnym) nie byli poddawani żadnym działaniom dyskryminacyjnym ze względu na presję medialną, polityczną i społeczną w kontekście tzw. Narodowego Programu Szczepień,

2. Rada Gminy Nowy Targ przeciwstawia się jakimkolwiek próbom podziału jej mieszkańców na kategorię lepszą (zaszczepionych) i gorszą (niezaszczepionych) stosownie do art. 39 Konstytucji RP.

3. Zabrania się podległym jednostkom pomocniczym, spółkom, organizacjom, stowarzyszeniom i wszelkim innym podmiotom podległym, by jako pracodawcy czy też zleceniodawcy, ograniczali jakiekolwiek prawa, możliwości awansu lub rozwoju zawodowego swoim pracownikom, wolontariuszom i innym osobom sobie podległym z powodu korzystania z przysługujących im z art. 32 i 39 Konstytucji praw.

4. Decyzja o nie przyjmowaniu dobrowolnych szczepień lub innych dobrowolnych procedur (czy zabiegów medycznych) nie będzie stanowiła przeszkody do zawarcia (lub też przedłużania) z podległymi podmiotami jakiejkolwiek umowy - zwłaszcza dot. stosunku pracy.

5. Gmina oraz żadne podległe podmioty nie będą wprowadzać zasad lub trybów korzystania z gminnych obiektów lub urządzeń użyteczności publicznej uniemożliwiających korzystanie z obiektów lub urządzeń użyteczności publicznej mieszkańcom lub osobom przebywającym na terytorium gminy, ze względu na niepodanie się jakiemukolwiek dobrowolnemu zabiegowi czy procedurze medycznej.

W ten sposób Rada daje dowód, że we właściwy sposób rozumie art. 16 Ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 1 i 6 Ustawy o samorządzie gminnym i stanowi element demokratycznego państwa prawnego, urzeczywistniającego zasady sprawiedliwości społecznej w rozumieniu art. 2 Konstytucji RP.

Jednocześnie zwracam uwagę, że brak rozpatrzenia petycji stanowi uchybienie obowiązkom wynikającym z Ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach, art. 18b Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz art. 63 Konstytucji RP, więc stanowi podstawę do złożenia skargi do Wojewody na mocy:
- art. 86 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
- art. 227 i art. 229 pkt 1 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego, a na podstawie art. 223 § 2 k.p.a.

Z wyrazami szacunku kpt Jerzy Widejko, ps. "Jureczek"


Stowarzyszenie "Zjednoczenie Wszechpolskie" Raba Wyżna, 30.12.2021 r.

PETYCJA
Ja, Krzysztof Bachleda, reprezentując Stowarzyszenie "Zjednoczenie Wszechpolskie", działając zgodnie z artykułem 63 Konstytucji RP, na podstawie artykułu 18b Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. 2020 poz. 713) oraz Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 r (Dz.U. 2018 poz. 870), niniejszym składam do Państwa Rady petycję w interesie publicznym.Mając na względzie przykłady, że w naszym kraju są władze samorządowe, które, w stosunku do osób sobie podległym:
- nie respektują prawa wolnego wyboru,
- z zabiegu medycznego ogłaszanego medialnie dobrowolnym czynią go „propozycją nie do odrzucenia”
oraz przywołując art. 32 Konstytucji RP, który mówi, że: „wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny”oraz przywołując rezolucję Rady Europy: Rezolucja 2361 (2021) z dnia 27.01.2021 roku (Dok. 15212, sprawozdanie Komisji Spraw Społecznych, Zdrowia i Zrównoważonego Rozwoju, sprawozdawca: Jennifer De Temmerman), w treści której Komisja przyjęła, że należy: “7.3.1 dopilnować, aby obywatele zostali poinformowani, że szczepienie NIE jest obowiązkowe i że nikt nie jest politycznie, społecznie lub w inny sposób naciskany, aby się zaszczepić, jeśli sami nie chcą tego zrobić; 7.3.2 zadbać o to, aby nikt nie był dyskryminowany z powodu braku szczepienia, z powodu możliwego zagrożenia dla zdrowia lub braku chęci szczepienia;”
oraz przywołując art. 2. Ust. 3 Ustawy o petycjach, iż: “przedmiotem petycji może być żądanie (…) podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego”
oraz mając świadomość, że działania obywateli mogą polegać na zmianach przepisów prawa w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji zgodnie z art. 40. Ustawy o samorządzie gminnym,1) zwracam się z prośbą o publiczne przeczytanie niniejszej petycji na najbliższej Radzie oraz o przyjęcie poniższej uchwały:

UCHWAŁA
1. Rada Gminy Raba Wyżna zobowiązuje się stać na straży prawa i dochowa wszelkich starań, by stosownie do art. 32 Konstytucji RP mieszkańcy (zwłaszcza w wieku szkolnym) nie byli poddawani żadnym działaniom dyskryminacyjnym ze względu na presję medialną, polityczną i społeczną w kontekście tzw. Narodowego Programu Szczepień,

2. Rada Gminy Raba Wyżna przeciwstawia się jakimkolwiek próbom podziału jej mieszkańców na kategorię lepszą (zaszczepionych) i gorszą (niezaszczepionych) stosownie do art. 39 Konstytucji RP.

3. Zabrania się podległym jednostkom pomocniczym, spółkom, organizacjom, stowarzyszeniom i wszelkim innym podmiotom podległym, by jako pracodawcy czy też zleceniodawcy, ograniczali jakiekolwiek prawa, możliwości awansu lub rozwoju zawodowego swoim pracownikom, wolontariuszom i innym osobom sobie podległym z powodu korzystania z przysługujących im z art. 32 i 39 Konstytucji praw.

4. Decyzja o nie przyjmowaniu dobrowolnych szczepień lub innych dobrowolnych procedur (czy zabiegów medycznych) nie będzie stanowiła przeszkody do zawarcia (lub też przedłużania) z podległymi podmiotami jakiejkolwiek umowy - zwłaszcza dot. stosunku pracy.

5. Gmina oraz żadne podległe podmioty nie będą wprowadzać zasad lub trybów korzystania z gminnych obiektów lub urządzeń użyteczności publicznej uniemożliwiających korzystanie z obiektów lub urządzeń użyteczności publicznej mieszkańcom lub osobom przebywającym na terytorium gminy, ze względu na niepodanie się jakiemukolwiek dobrowolnemu zabiegowi czy procedurze medycznej.

W ten sposób Rada daje dowód, że we właściwy sposób rozumie art. 16 Ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 1 i 6 Ustawy o samorządzie gminnym i stanowi element demokratycznego państwa prawnego, urzeczywistniającego zasady sprawiedliwości społecznej w rozumieniu art. 2 Konstytucji RP.

Jednocześnie zwracam uwagę, że brak rozpatrzenia petycji stanowi uchybienie obowiązkom wynikającym z Ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach, art. 18b Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz art. 63 Konstytucji RP, więc stanowi podstawę do złożenia skargi do Wojewody na mocy:
- art. 86 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
- art. 227 i art. 229 pkt 1 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego, a na podstawie art. 223 § 2 k.p.a.

Z wyrazami szacunku - Krzysztof Bachleda.

opr.s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 02.01.2022 13:09