W dwie godziny pociągiem z Krakowa do Zakopanego już w przyszłym roku

We wrześniu rusza kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
1 września, po wakacyjnej przerwie, ekipy budowalne wracają na kolejową zakopiankę. Rozpocznie się kolejny etap prac między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem. Roboty w tej fazie - przewidzianej do grudnia, będą prowadzone głównie w Osielcu, Chabówce, w Skawie oraz na szlaku Szaflary – Biały Dunajec i na stacji Zakopane.

Efektem dalszych prac będą kolejne przebudowane stacje, tj. Osielec, Chabówka, Skawa oraz przystanek Szaflary Wieś. Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmują również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Poprawi się sprawność kolejowej zakopianki, wzrośnie poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.

Celem inwestycji na trasie Kraków – Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas jazdy po zakończeniu inwestycji, planowanym na koniec 2023 r. wyniesie nieco ponad 2 godziny.

Spółka PLK, łączy realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Dzięki temu podróżni mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry. Letnie wyjazdy pociągiem ułatwiło już 21 przebudowanych stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniło już m.in.125 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto.

Zakres wielobranżowych prac na jednotorowej trasie do Zakopanego, wymaga nowej organizacji ruchu pociągów i wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej. Zmiany uwzględniono w rozkładzie jazdy.

Od czwartku,1 września, na odcinku Kraków – Zakopane będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity.

Za składy Polregio, pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane. Informacje są dostępne na plakatach, portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników.

Źródło: PKP, oprac. r/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 29.08.2022 11:38