Uwaga na telefony od oszustów. Podają się za pracowników banku

Mieszkanka powiatu nowotarskiego myśląc, że chroni swoje pieniądze, podała mężczyźnie podającemu się za pracownika banku kod Blik i straciła 500 złotych. - Przestrzegamy przed tego typu oszustwami. Nie podawaj kodu Blik nieznajomym - mówi podkom. Dorota Garbacz z Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu.
Wczoraj w południe do mieszkanki powiatu nowotarskiego zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku i poinformował ją, że z jej rachunku bankowego wykonano nielegalną transakcję na kwotę 1000 złotych. Żeby ją anulować i odzyskać pieniądze kobieta musiała podać kod Blik i zatwierdzić transakcję w telefonie. Wystraszona kobieta wygenerowała kod Blik i podała swojemu rozmówcy, a następnie zatwierdziła transakcję w telefonie nie czytając treści komunikatu. Po chwili zorientowała się, że z jej konta zniknęło 500 złotych, a pieniądze zostały wypłacone na terenie Warszawy. Kobieta zatwierdziła transakcję wypłaty gotówki 500 złotych na terenie Warszawy, a nie anulowania transakcji na kwotę 1000 złotych. Wtedy dopiero zorientowała się, że padła ofiarą oszusta. Natychmiast skontaktowała się ze swoim bankiem i o całym zdarzeniu poinformowała nowotarską policję. Czynności w tej sprawie prowadzą funkcjonariusze z Wydziału do walki z Korupcją i Przestępczością Gospodarczą.

Policja ostrzega:

Zanim prześlesz kod BLIK upewnij się, że to nie oszust prosi o podanie kodu! Wykonanie połączenia do banku i rozmowa z pracownikiem, może uchronić nasze pieniądze.

Warto zalogować się na stronę banku i sprawdzić, czy „nielegalna” transakcja, o której mówi rozmówca faktycznie została wykonana.

Zanim potwierdzisz transakcję Blik zwróć uwagę na opis otrzymanego komunikatu.

Źródło: KPP Nowy Targ, r/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 14.09.2022 14:20