Szykuje się przebudowa peronu na stacjach w Nowym Targu i w Poroninie

Jak informuje portal SektorKolejowy.pl - wyłoniony został wykonawca przebudowy dwóch peronów w ramach zadania "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie peronu nr 1 w stacji Nowy Targ oraz peronu nr 1 w stacji Poronin na linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane".
Projekt obejmujący prace na liniach kolejowych na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane powierzony zostanie firmie z Krakowa.

Oferty zgłosiły trzy podmioty, a Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. z Krakowa zaproponowało cenę na poziomie 17,2 mln zł. Pozostałe oferty były na poziomie ok. 27 i 33 mln zł.

PKP przeprowadziły dodatkowo aukcje, po zakończeniu, której ceny znacznie spadły i przedstawiały się następująco:
- INFRAKOL Sp. z o.o. Sp. k. – Całkowita cena brutto: 16 450 500,00 zł;
- ZUE S.A. – Całkowita cena brutto: 14 738 957,09 zł;
- Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. – Całkowita cena brutto: 14 731 598,46 zł.

Przypomnijmy, w Nowym Targu inwestycja dotyczy peronu pierwszego, bezpośrednio przylegającego do budynku dworca PKP, który służy przede wszystkim połączeniom lokalnym. Gdy w 2018 roku trwał remont odcinka kolejowego Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane, w planach rewitalizacji linii kolejowej ten peron został pominięty. Trzy lata trwały zabiegi ze strony władz Miasta, by PKP podjęły się remontu.

Samorząd wystąpił do kolei z wnioskiem o przebudowę peronu do szerokości 3 metrów na długości 200 metrów. PKP odpowiadało, że "planuje przebudowę tego peronu, ale musi pozyskać na ten cel środki".

Zawarte zostało porozumienie pomiędzy burmistrzem Nowego Targu, a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dotyczące "opracowania dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlanych w zakresie rozbudowy peronu nr 1 na stacji Nowy Targ oraz budowy miejsc postojowych w rejonie budynku stacyjnego wzdłuż modernizowanego peronu nr 1".

Działania podzielono na dwa etapy. Pierwszy dotyczy opracowanie dokumentacji projektowej i pozyskania niezbędnych decyzji do wniosku na pozwolenia na budowę, a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową i modernizacja peronu. Koszt w stu procentach poniesie PKP PLK. Drugi etap - to także opracowanie dokumentacji i potem budowa miejsc postojowych wzdłuż peronu nr 1 i tu Miasto Nowy Targ zapłaci za wszystko.

s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 08.11.2022 16:17