Od czwartku wracają pociągi do Zakopanego

Od 22 grudnia będą zapewnione bezpośrednie połączenia kolejowe do Zakopanego, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i Krakowa.
Modernizacja kolejowej zakopianki uwzględnia bezpośrednie zimowe i letnie połączenia pociągiem pod Tatry. Pasażerowie korzystają z coraz większej liczby dostępnych stacji i przystanków na trasie Kraków – Zakopane. Od 22 grudnia dojazd koleją będzie zapewniony do tymczasowej stacji w Zakopanem, na Spyrkówce.

W grudniu Osielec, Chabówka oraz Skawa i Szaflary Wieś dołączą do wcześniej przebudowanych ponad dwudziestu obiektów.

Od grudniowego rozkładu, pociągi pojadą zmodernizowanymi torami między Skawiną a Suchą Beskidzką i Chabówką oraz na odcinkach Raba Wyżna – Nowy Targ i Szaflary – Biały Dunajec. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych obejmują przebudowę torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększają sprawność ruchu kolejowego i bezpieczeństwo podróżnych.

125 zmodernizowanych przejazdów na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa na kolei i drogach. Sygnalizatory i nowe zabezpieczenia dodatkowo ostrzegają kierowców i pieszych. Nowa nawierzchnia jezdni ułatwia ruch drogowy.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do końca 2023 r. Szacowany czas jazdy z Krakowa do Zakopanego po zakończeniu inwestycji, wyniesie nieco ponad 2 godziny. Ważnym efektem inwestycji są zmodernizowane i nowe przystanki, ułatwiające dostęp do kolei.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto.

Źródło: PKP PLK, oprac. r/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 20.12.2022 19:58