Ul. Podhalańska - jednokierunkową?

NOWY TARG. Takie rozwiązanie proponuje Bartłomiej Garbacz. Radny szuka rozwiązania problemu braku miejsc postojowych na osiedlach przy ul. Podhalańskiej.
W ub. miesiącu radny Garbacz zwrócił się do burmistrza Miasta w imieniu mieszkańców osiedli mieszkaniowych zlokalizowanych przy ul. Podhalańskiej, prosząc o "podjęcie działań mających na celu złagodzenie trudności związanych z brakiem miejsc postojowych ogólnodostępnych w tym rejonie".

Radny zauważa, że z braku miejsc - kierowcy w całości parkują pojazdy na jezdni, blokując jeden pas ruchu. Nie są z tego powodu ani upominani, ani karani.


Bartłomiej Garbacz poprosił burmistrza o zlecenie wykonania analizy, celem której celem będzie "maksymalizacja ilości miejsc postojowych przy miejskich drogach publicznych". Użył nawet argumentu, że "wpłynie to na poprawę relacji sąsiedzkich oraz będzie łagodzić skutki uciążliwości związanych z parkowaniem."

W odpowiedzi Grzegorz Watycha napisał, iż nie jest możliwe wyznaczenie miejsc postojowych o prawidłowych wymiarach z jednoczesnym utrzymaniem dwóch pasów ruchu.

"Biorąc pod uwagę zwiększająca się ilość samochodów wraz z natężeniem ruchu cały odcinek ul. Podhalańskiej wymaga kompleksowej zmiany organizacji ruchu. Konieczne jest przygotowanie i przekazanie do uzgodnienia z mieszkańcami propozycji zmian w tym zakresie" - wyjaśnił burmistrz.

Radny poszedł za ciosem i zaproponował zmianę organizacji ruchu na Podhalańskiej.


"A może tak zrobić ul. Podhalańską jednokierunkową? Wjazd od ul. Ku Studzionkom, a wyjazd Pl. Every. Dlaczego tak? Ten kierunek jest bezpieczniejszy i płynniejszy. Rozwiązanie, które jest załączone do postu to tylko pewna idea i wynik przemyśleń: jak minimalnym nakładem kosztów uzyskać maksymalną liczbę miejsc postojowych na ul. Podhalańskiej. Jezdnia na większości długości ma szerokość około 6,1 m. W najwęższym miejscu ma 5,9 m. Znak P-19 „linia wyznaczająca pas postojowy” wyznacza pas przeznaczony na postój pojazdów wzdłuż krawędzi jezdni. Szerokość pasa postojowego powinna być nie mniejsza niż 2,0 m. Szerokość pasa ruchu na drodze klady D – dojazdowej wynosi standardowo 2,50 m, dopuszcza się 2,75, 3,00, 3,25 lub 3,50 m, w trudnych warunkach 2,25 m. Czyli przyjmując największą szerokość – 3,5m, również spełniamy szerokość pasa postojowego. Dla bezpieczeństwa i komfortu pieszych wrysowałem słupki uniemożliwiające parkowanie na chodniku" - napisał na portalu społecznościowym.

Pod jego wpisem rozwija się dyskusja. W galerii poniżej - rozrysowane przez Bartłomieja Garbacza rozwiązania zmiany organizacji ruchu.

s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 11.01.2023 18:57