Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie wybrała wykonawcę budowy dwóch rond - na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 47 z ul. Ustup i ul. Wojdyły w Zakopanem. Przetarg wygrało Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Nowego Targu. Koszt prac wyniesie 10,4 miliona zł.
Każdego dnia do Zakopanego wjeżdża zakopianką średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Tak wskazują wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021. Jest to wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu utrudnia wjazd na drogę krajową z dróg gminnych - ul. Wojdyły i ul. Ustup. Sytuację ma poprawić budowa dwóch rond.
Pierwsze rondo, jadąc od strony Nowego Targu, powstanie na skrzyżowaniu DK47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. Będzie ono turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.
Drugie rondo powstanie 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.
W ramach inwestycji powstaną trzy przejścia dla pieszych – dwa na ul. Kasprowicza, po jednym przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. Przebudowana zostanie infrastruktura techniczna i zatoki autobusowe, powstanie też nowe oświetlenie i odwodnienie.
Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał maksymalnie 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych.