Nowy crossover spod znaku błyskawicy - podhale24.pl
Czwartek, 18 kwietnia
Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 9.036 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
Wiatr: 8.028 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 8.784 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 8.244 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
Wiatr: 14.58 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 9.864 km/h Wilgotność: 91 %
Jakość powietrza
24 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
02.04.2021, 17:35 | czytano: 5018

Nowy crossover spod znaku błyskawicy

Mokka właśnie wjeżdża do salonów i niebawem trafi do pierwszych Klientów, którzy zdecydowali się na jej zamówienie na podstawie katalogu. Nie zawiodą się, samochód robi świetne wrażenie.

Nowy Opel Mokka jest pierwszym modelem marki z nowym obliczem – panelem przednim Opel Vizor. Samochód zaprojektowany z myślą o wzbudzaniu emocji zapowiada przyszły kierunek stylistyczny marki. Nowością jest również przeprojektowany znak Blitz, czyli błyskawica Opla, a także centralnie umieszczona nazwa modelu na tylnej klapie.


Z zewnątrz samochód zwraca uwagę świetnymi proporcjami i dopracowaniem szczegółów. Krótkie zwisy, szeroki rozstaw osi i koła o dużej średnicy podkreślają odważną sylwetkę tego kompaktowego pięciomiejscowego modelu o długości 4,15 metra.


Nowa Mokka jest pierwszym Oplem z deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem. Zestaw dwóch wyświetlaczy pomaga skupić się na najważniejszych informacjach. Prezentowane treści są czytelne, a wszystkie komunikaty są uporządkowane i zrozumiałe. Co bardzo ważne, podstawowe funkcje takie regulacja temperatury czy obsługa klimatyzacji wciąż sterowane mogą być tradycyjnymi przyciskami, bez potrzeby przebujania się przez wielopoziomowe menu.


Auto od samego początku oferowane jest zarówno z napędem elektrycznym, jak i z oszczędnymi silnikami spalinowymi.

Żwawe, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężny oferują moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa według NEDC1: 4,9–3,8 l/100 km; emisja CO2: 113–99 g/km).

Wbrew trendom, nowy model jest lżejszy od poprzedniej generacji, w zależności od wersji nawet o 120 kg, zwiększyła się także sztywność nadwozia - daje się to odczuć w czasie jazdy.
Na miarę czasów jest też elektryczna Mokka. Prawie bezgłośny napęd elektryczny rozwija moc aż 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według cyklu WLTP2 akumulator o pojemności 50 kWh pozwala na przejechanie do 324 kilometrów na jednym ładowaniu.

Aby stać się właścicielem elektrycznej e-Mokki trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 139 tysięcy złotych, ale cena auta o tradycyjnym napędzie zaczyna się już od około 80 tysięcy złotych. Za te cenę dostaniemy samochód napędzany 100 konnym turbodoładowanym silniem o pojemności 1200 ccm, w najuboższej wersji wyposażenia, dostępnej tylko z tą jednostką. W zależności od silnika i wersji wyposażania cena sięga okolice 120 tysięcy złotych, a i ten poziom przekroczyć można kompletując dodatki.

Testowany przez nas egzemplarz widoczny na zdjęciach napędzany był benzynowym silnikiem o mocy 130 km i reprezentował drugą, licząc od góry wersję wyposażenia GS Line. Auto wyposażone było też w automatyczną skrzynię biegów co wraz z kilkoma elementami dodatkowymi ustaliło cenę na poziomie nieco ponad 120 tysięcy złotych.

Jeśli chcecie sami poznać bliżej nową Mokkę odwiedźcie salon Opel firmy Marimex w Nowym Targu, której dziękujemy za zaproszenie do testu.

oprac. wo/ fot. Michał Adamowski
zobacz także
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas