LIST: "Nie jest wspaniale, jest tragicznie" - podhale24.pl
Środa, 24 kwietnia
Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza
Rabka Zdrój
Rain
Wiatr: 7.092 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 6.804 km/h Wilgotność: 84 %
Rain
Wiatr: 5.832 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 4.824 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 7.056 km/h Wilgotność: 82 %
Rain
Wiatr: 5.976 km/h Wilgotność: 98 %
Jakość powietrza
32 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
52 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 26 | 52 %
16.03.2014, 14:22 | czytano: 3040

LIST: "Nie jest wspaniale, jest tragicznie"

"Nowy Targ stoi na skraju katastrofy demograficznej. Znaczna część mieszkańców to nie rodowici Nowotarżanie, komuna padła, przemysł padł i wszyscy jadą tam skąd przyjechali, młodzież masowo ucieka za granicę albo do Krakowa - tu nie ma pracy, żadnych perspektyw" - pisze w liście do Redakcji nasz Czytelnik.

Patrząc na to co się dzieje w Nowym Targu nachodzi mnie jedna myśl - wieczne szukanie tematów zastępczych. Jak nie brak kibli (jakbyście ludzie w domu nie mieli) to brak jednej czy dwóch płyt chodnikowych. Jak nie chwalenie się jakimiś nic nie znaczącymi certyfikatami i robienie propagandy jakoby Nowy Targ był miastem turystycznym - to przechwałki burmistrza, że w NT jest tak dużo lumpexów (to świadczy o biedzie mieszkańców).

A czy nikt nie poruszy poważnych tematów? Nowy Targ stoi na skraju katastrofy demograficznej. Znaczna część mieszkańców to nie rodowici Nowotarżanie, komuna padła, przemysł padł i wszyscy jadą tam skąd przyjechali, młodzież masowo ucieka za granicę albo do Krakowa - tu nie ma pracy, żadnych perspektyw, żadnych możliwości zdobycia dobrej pracy w sposób cywilizowany (bez znajomości nawet nie dostanie się pracy przy sprzątaniu). Burmistrz po latach nic nie robienia, gdy wszystkie miasta dookoła się rozwijają nagle zaczyna upiększać miasto kosztem długów, by pokazać jak tu nie jest wspaniale. Otóż nie jest wspaniale, jest tragicznie.

Zamiast inwestować (nazywanie inwestycjami upiększania to nieporozumienie, bo to zysku nie przyniesie) w strefy aktywności gospodarczej - bawimy się w rynki, parki, podczas gdy takie Niepołomice już dawno temu strefy stworzyły dając dogodne tereny do inwestowania. Mieszkańcy mają pracę, nie uciekają gdzie pieprz rośnie zostawiając emerytów i urzędników, miasto zarabia i bawi się w upiększanie. U nas jest na odwrót. Kiedyś przyjmowaliśmy sportowców na dużych imprezach jak spływ kajakowy, hala lodowa była najlepszą w kraju, a Ośrodek Sportowy Gorce był obłożony non stop. Teraz spływ to margines, hala lodowa to ruina a wszytko uciekło tam, gdzie się zainwestowało, a miasto ma promocję (Tychy, Sanok, Krynica itd). Hala Gorce przez MCSiR obracana jest w ruinę i zostanie tam tylko hala i kolejny niepotrzebny stadion piłkarski zamiast zarabiać na hotelu. A halę Gorce wygryzły Myślenice bo tam ZAINWESTOWANO, a u nas na odwrót.

W Nowym Targu jak w Rosji, rządzi jeden burmistrz, który gwarantuje stabilność układu - urzędnicy mają pracę, radni siedzą spokojnie w miejskich spółkach, a jak brakuje głosów to się robi stołki w urzędzie. I rządzi przewodnia rola narodu - czytaj: burmistrza. To jest beton który nic REALNEGO nie zmienił w NT. UM nie tworzy podwalin do inwestowania, nie dba o dobry wizerunek miasta, sami mieszkańcy w ogóle się z miastem nie utożsamiają mając je gdzieś, a przykład idzie od góry.

I tu teraz nie zmieni upiększenie rynku czy parku, jesteśmy 20 lat do tyłu. Mieliśmy wielki kombinat - został rozkradziony. A wtedy trzeba było tworzyć strefy aktywności gdy tworzyły się biznesy większe, czy mniejsze - tak, by w NT inwestowano. Mieliśmy obiekty sportowe, dzięki którym miasto i mieszkańcy zarabiali (bo przyjezdni muszą gdzieś spać, jeść, tankować, posiedzieć w knajpie) to wszystko poszło w ruinę i zamiast zając się podstawowymi obiektami jak lodowisko i hala Gorce zaczęło się od stadionów.

Skoro przemysł umarł i nie wróci - gdzie ludzie mają pracować? Miasto mogło starać się rozwijać turystykę, podciągnąć geotermię do NT, a może zamiast w Szaflarach termy stworzono by w NT? Może trzeba było starać się, by plany kolejki na Turbacz wypaliły? Wtedy byśmy coś z turystki mieli. Wszyscy dookoła nam uciekli, a my się zajmujemy kiblami i chodnikami. Trzeba wyjechać z NT, popatrzeć co się dzieje dookoła, by zobaczyć jaki syf jest u nas. Uciekł nam przemysł, uciekła turystyka i już tego nie nadgonimy. I co będzie z Nowym Targiem za 20-30 lat? Zostaną emeryci i urzędnicy? Sam zostałem zmuszony do wyjechania z NT bo tutaj bez znajomości pracy bym nie dostał. I jako jeden w niewielu Nowotarżan np. w Krakowie nie wstydzę się mówić skąd jestem - tak wygląda nowotarski lokalny patriotyzm, który z przykładem z góry czyli funkcjonowania miasta blokuje jego rozwój. A całkiem inaczej jest w Zakopanem, tam ludzie dbają o miasto, szczycą się nim, rozwijają - nadal uważamy że jesteśmy stolicą Podhala? Ona teraz jest w Białce albo Zakopanem.

ps. Chciałbym jedno jeszcze dodać. Różnicę na linii Nowy Targ - Zakopane. Młodzi Nowotarżanie w ogóle się miastem nie przejmują, starsi to samo, a w tym samym momencie Zakopiańczycy startują z projektem Made in Zakopane, chwalą swoje miasto, starają się je poprawić. I jak tu się cokolwiek ma rozwijać? Władza ma wszytko gdzieś, niszczy się wszystko, teraz na odstawkę idzie kultowa Hala Gorce, lodowisko kiedyś tętniło życiem, były duże międzynarodowe imprezy teraz nic. A w Zakopanem tendencja odwrotna. Gorzka prawda. Pozdrawiam.

Młody chłopak
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
SKRUPULATNY07:27, 18 marca 2014
jest TRAGICZNIE TO PRAWDA, DLATEGO ZE BURMISTRZ NASZEGO MIASTA OTOCZYL SIE SAMYMI NIEUDACZNIKAMI , KTORZY NIE MYSLA CO JEST DOBRE DLA NOWEGO TARGU, A ROBIA BYNAJMNIEJ REWITALIZACJA RYNKU NIE DOPLACONO JEGO WYKONAWCOM TYLKO SPRAWA TRAFILA DO SADU. NIEWIADOMO JAKI JEST FINAL TEJ SPRAWY?WCALE NIEPOTRZEBNE INWESTYCJE ZADLUZAJAC MIASTO DO WYSOKOSCI 70 MILIONOW / TAK BYLO NA KONIEC ROKU/. A CZEMU NIE ROZLICZACIE BURMISTRZA I JEGO KLAKIEROW Z ZASYPANIA W RYNKU UBUKACJI KTORYMI SIE SZCZYCIL ZE TO SA UBIKACJE W WYMIARZE EUROPEJSKIM. WYLOZONO PONAD MILION ZL. NA REMONT TYCH UBUKACJI TUZ PRZED REWITALIZACJA RYNKU.
w średnim wieku15:24, 17 marca 2014
Ja się cieszę, że Nowy Targ pięknieje. Na starość człowiek dziecinnieje, więc wiaderko grabki i do pięknego parku do piaskownicy. Jednak zastanawiam się, jak w miście zostaną sami starzy ludzie, mało ruchliwi to kto nam będzie zmieniał pampersy?
Dlatego należy wszystko zrobić, aby młodych mądrych ludzi jednak zatrzymać w Nowym Targu. Co wy na to?
Obserwator I14:28, 17 marca 2014
do@ senior,fakt wybrany przez "większość" ... ok 300 głosów więcej...
senior13:40, 17 marca 2014
senior" do senior" Ale wygrał. Mógł jego kontrkandydat to zrobić, czyli wygrać tymi trzystoma głosami, ale on nie wygrał nawet jednym i tym powinienem zatkać Ci usta, ale prawdopodobnie nie zatkam, bo nie rozumiesz co to jest DEMOKRACJA. Nikt też nie bronił jego kontrkandydatom chodzić po domach i przekonywać wyborców do siebie ( to jest zgodne z prawem wyborczym jeżeli n ie robi się tego w czasie ciszy wyborczej), już tu obecny burmistrz wykazał się większą skutecznością i zaradnością . /.../
mnisi buddyjscy13:22, 17 marca 2014
Za wszystkie zasługi dla miasta powinniśmy postawic POmnik Markowi Fryzlewiczowi , a moze wówczas wielu się zreflektuje i głęboko zastanowi - za co ten POmnik MF?Może zaczną głosować w wyborach , a wtedy to nawt mnisi buddyjscy nie pomogą.
Pytanie.12:40, 17 marca 2014
Ilu jest tam zatrudnionych emerytów.
olo11:40, 17 marca 2014
Proponuję zmianę nazwy miasta na Stary Targ, będzie zgodna ze stanem rzeczywistym i wiekiem miasta.
do senior08:20, 17 marca 2014
a ja ci przypomnę, że " ten człowiek " wygrał przewagą tylko 300 głosów a zaraz po wyborach otoczył się darmozjadami, dla których utworzył etaty. Nie było na nie konkursu. I odkąd ''ten człowiek'' został wybrany odtąd siedzi na ... ( przed wyborami nawet chodził z synkiem po prośbie na osiedlach) i nigdzie się nie ruszy żeby coś dla miasta załatwić, bo to jest burmistrz STACJONARNY. A młody ma rację. Tyś nie musiał szukać roboty bo etacik i zusik masz zabezpieczony po zasługach więc siedź cicho. Po wyborach wylecisz
Maryś03:25, 17 marca 2014
"Młody chłopak" otrzymał odpowiedź od "Seniora" dlaczego jest tak jak jest - otóż dlatego, że obecnego Burmistrza wybierali ci, którzy doradzają młodzieży, żeby wyjeżdżała z N. Targu i szukała pracy np. w Krakowie. Bardzo cenna rada! A może by tak poradzić co zrobić, żeby praca była na miejscu i nie trzeba było wyjeżdżać?
senior23:30, 16 marca 2014
do obserwatorI. Przypominam Ci, że ten człowiek został wybrany przez większość nowotarżan. Taka była ich wola, żeby to właśnie on został burmistrzem i uszanuj to. To jest właśnie demokracja. Nowotarska młodzież ma wyjątkową zdolność obwiniana wszystkich tylko nie siebie za swoją nieudolność. Siedźcie dalej przy klawiaturkach i klepcie w klawisze narzekając na wszystkich i wszystko, to pięknie na tym wyjdziecie. Jak was tu nic nie trzyma, nie macie żon, dzieci to co stoi na przeszkodzie wyjechać tam gdzie jest praca i godne zarobki? W Krakowie jest pracy od cholery dla młodych , wykształconych ludzi. Na początek można wynająć z kimś mieszkanie i zacząć normalnie pracować. Początki są trudne, ale kto powiedział, że ma być łatwo i lekko?
Namawiający22:11, 16 marca 2014
Młodzi ludzie do wyborów czas na zmiany nie pozwólmy ponownie wygrać tej samej ekipie.
ObserwatorI21:16, 16 marca 2014
niestety młody człowiek ma rację...niestety Nowy Targ został w tyle za innymi...młodzi uciekają bo nie maja tu perspektyw i znajomości by znaleźć pracę. Nie jest to wiedza tajemna. Obecny człowiek na stanowisku burmistrza,powinien odejść z godnością o ile wie co to godność a nie z uporem maniaka trzymać się"koryta".OIO powinna na koniec rozliczyć za całokształt.
MAM21:06, 16 marca 2014
A były burmistrz Niepołomic to gość ze Spytkowic. Zrobił porządną robotę w Niepołomicach, ale dale to już mu się nie powiodło. Został dyrem szpitala psychiatrycznego??!
STAŚ21:01, 16 marca 2014
Ale młody rozpętał dialog twórczy. Tylko nie potrzebnie niektórzy atakują piszących. Prawda jest taka, że rządzącym to jest na rękę. Prawdopodobnie ten młody to wcale nie taki młody. I pewnie mieszka w Nowym Targu, a teraz się śmieje, jak jeden na drugiego najeżdża . Nie dajmy się wciągnąć w pewne rozgrywki!
ściema20:56, 16 marca 2014
Jak młody człowiek może pamiętać duże spływy kajakowe (ostatni większy w latach 80), świetność hali lodowej (lata 70/80) czy blask KS Gorce (lata 60/70)?
Pachnie mi to ściemą i frustracją podstarzałego mitomana, który żyje przeszłością. W międzyczasie powstały choćby 4 Orliki, dwie hale sportowe, szkoła, pływalnia miejska i wiele innych rzeczy, które ułatwiają życie. Z pracą jest trudno w całym kraju. Żale wylej do Donalda i kolejnych ekip, które uwłaszczały się na prywatyzacjach. Więc kto ma dawać pracę jak nie duże polskie przedsiębiorstwa?
Górale słyną z tego, że nie narzekają tylko biorą sprawy w swoje ręce, dlatego na Podhalu i tak jest najniższe bezrobocie w Małopolsce.
MAMA biednych20:26, 16 marca 2014
Kiedyś znajoma opowiadała, byłam u burmistrza coś załatwić, bo ktoś mi powiedział, że mnie wysłucha. A tu niespodzianka, burmistrz na to , mam od tego ludzi.A gdy wcześniej była u tych ludzi o godz. 14,43, to jej powiedziano, o tej porze, przecież ja idę za chwilę do domu?!!! I co o tym sądzić? Pytam Bilguuna, co ty na to rodowity mieszkańcu???
Ups20:21, 16 marca 2014
Ja też jestem zdania, że miasto" umiera" .Nawet handel lokalny umiera.
Wystarczy przejść się i zobaczyć ile jest lokali do wynajęcia.

.Ludzie nie mają kasy, bo tutaj jej nie zarobią. Młodzi faktycznie wyjeżdżają i ja się im nie dziwię.
W Nowym Targu już dawno powinna powstać specjalna strefa gospodarcza zachęcająca do inwestycji.
Jednak u nas rozwija się tylko biurokrację. Przykładem jest budynek starostwa i zwiększającej się liczby urzędników w czasach powszechnej komputeryzacji.
Nowotarżanin20:18, 16 marca 2014
Nowy Targ to prywatny folwark jak z resztą wiele podobnych miast w kraju .
realistyczne spojrzenie20:14, 16 marca 2014
do popieram!!!
Prawda, że jest totalna stagnacja, nie ma pracy i ludzie uciekają - ALE TAK TO WYGLĄDA W CAŁYM KRAJU. Pomyśl troszkę i nie pisz głupot.

do Młody chłopak
Wstydzisz się podać swoje imię i nazwisko, ale nie masz oporów przed anonimowym atakowaniem innych??? Pewnie będziesz chciał kandydować lub masz swojego guru, więc nie powinieneś wstydzić się swojego nazwiska.
Jak to już było wspomniane, bardzo wątpię, byś był młodym chłopakiem mieszkającym obecnie w Krakowie. Z twojej wypowiedzi można wywnioskować, że jesteś w średnim wieku lub starszym sfrustrowanym opozycjonistom obecnego burmistrza.
Porównujesz Nowy Targ do Zakopanego??? I to ze wskazaniem Zakopanego? Nie wiesz, co piszesz. Zakopane - zimowa stolica Polski, już dawno utraciło ten status i to na rzecz Białki Tatrzańskiej czy Bukowiny T. Przede wszystkim dlatego, że przez wiele lat NIC tam nie robiono, przejadając pieniądze. Poza tym Zakopane jest w o wiele lepszym położeniu - to jest prawdziwa miejscowość turystyczna i wiekową tradycją turystyczną.
W innych punktach swej wypowiedzi także przemijasz prawdę, że dotyczy ona praktycznie wszystkich miejscowości w Polsce (stabilizacja, zadłużenie, bezrobocie). Jednak weź pod uwagę, jak bardzo zmieniły się drogi (np. lokalne), powstały chodniki, nasze dzieci mogą uczyć się w dobrych warunkach...
Ada z 8 klasy20:11, 16 marca 2014
Maryś, idź spać.
Brawo ?20:10, 16 marca 2014
Do Bilguun Ariunbatar ....Jaki jesteś rodowity mieszkaniec,jak nic ci nie pasuje. Zauważyłem, że jesteś waść nastawiony destrukcyjnie do każdej wypowiedzi piszących. Najlepiej coś zaproponować, a nie tylko mieć do wszystkiego kontrę i roszczenia! Wypowiedz się czy i w jakim mieście masz ochotę żyć?!! A może nie jesteś nasz???!
zorro19:56, 16 marca 2014
tak samo jest w przypadku basenu, pewien pan z zakopanego zaproponował dyrektorowi prowadzenie zajęć mających na celu naukę pływania, ale wielki pan dyrektor się nie zgodził. jaki z tego skutek - dzieci dalej będą jeździły do zakopanego, a basen nie będzie z tego tytułu zarabiał. co za polityka, czy dyrektor jest właścicielem tego obiektu, bo jak by był to inaczej by postąpił, kto go wybrał tak dba o interesy basenu
e219:54, 16 marca 2014
Zgadzam się, masz rację, napisałeś prawdę o Nowym Targu! Zapomniałeś tylko dodać ,że wraz z malejącą liczbą mieszkańców rosną jak grzyby po deszczu : Biedronki i Kościoły / i one mają się dobrze/- a, reszta leży! Niestety przykre, ale prawdziwe. Moje dzieci też wyjechały i nie wrócą bo nie ma do czego!
oo19:50, 16 marca 2014
NT to dramat - dzięki takim ludziom jak Marek Fryźlewicz, Eugeniusz Zajaczkowski, uczyciel Kolasa, PRP, Marcin Ozorowski. Bedziemy mieli "Rok Papieski", ale czy za tym idzie miłosierdzie, pochylenie się nad problemami najsłabszych? Nie! Za tym idzie kampania wyborcza i to, żeby sie utrzymać przy korycie. Wszystko jest temu podporządkowane, wszystkie wydarzenia. Młodzi spieprzają stad, bo jaka jest dla nich perspektywa? Żadna. NT to nie Białka,tu nie ma pracy. Dzisiejsza giełda się nie odbyła, bo śnieg padał. Ludzie nie zarobili, bo nie ma hali targowej, w której, w przyzwoitych warunkach mogliby handlować. takie to przyjazne miasto! Przyjazne tylko dla kolesi.
Maryś19:48, 16 marca 2014
do Biguun Ariunbaatar
Ogólnikowy bełkot, żadnych kontrargumentów i faktów (Prezes też mówi, że wie, ale nie powie), choć rzeczywiście są pewne usprawiedliwienia dla tej sytuacji.
Na początku poprzedniej dekady Polska straciła szansę na kilka fabryk samochodów (zostały wybudowane w Czechach i Słowacji), bo inwestorzy nie mieliby jak dojechać do swoich inwestycji w Polsce. W N. Targu też nie pojawi się poważna inwestycja, dopóki Zakopianka będzie dalej taka jaka jest.
Co do wyludniania to nie jest to tylko przypadłość N. Targu, w Zakopanem też ubywa stałych mieszkańców, zaś poważne prognozy demograficzne dla całego kraju mówią, że tylko Warszawie będzie wyraźnie przybywać mieszkańców, trochę ma przybywać też Krakowowi, zaś pozostałe, nawet duże ośrodki miejskie, mają się kurczyć. Z czego nie wynika, że nie należy robić co tylko się da, żeby zahamować, a nawet odwrócić ten trend. A żeby go odwrócić, to ja jako stary rodowity nowotarżanin zrobię wszystko (jeśli tylko będę miał na to wpływ), żeby powstała kolejka na Turbacz, bo to jest jedyna inwestycja, która może zatrzymać tu część turystów jadących dotąd do Białki czy Zakopanego. Trudno wyobrazić sobie coś wspanialszego niż zjazd na nartach z Turbacza południowymi stokami, wystawionymi do słońca, do N. Targu. Chodzą słuchy, że właściciele wyciągów z Białki i innych są zaangażowani w torpedowanie tego pomysłu. Czyżby goszczenie naszego Burmistrza na różnych tam otwarciach itp. miało z tym jakiś związek ? Nie wiem, tylko słyszałem.
Osobiście nie oceniam Burmistrza tak źle jak większość jego krytyków (największe pretensje mam za kiepską aktywność w pierwszych kadencjach), ale za dramatyczną pomyłkę uważam sprawowanie rządów przez 4-5 kadencji. Niestety, tu winni są przede wszystkim głosujący mieszkańcy . I gdyby nawet Burmistrz był naprawdę dobry, to należy co jakiś czas pozwolić rządzić komuś innemu, nowemu, z nowymi pomysłami, z nową inicjatywą. Że nie wspomnę o rozbiciu różnych układów, sitw, powiązań, które torpedują zdrowy rozwój. Niechby sobie Burmistrz wrócił po 4 latach przerwy, jeśli był dobry, ale byłaby szansa porównać i sprawdzić czy rzeczywiście był dobry, czy nie ma kogoś innego, lepszego (zgadzam się w tych poglądach z najpoważniejszymi profesorskimi autorytetami w tej kwestii).
P.S. Brawo Ada! 100% słuszności! Zbojkotujmy wybory do PE, nie pozwólmy, żeby powstała kolejka na Turbacz, dopilnujmy żeby władza w N. Targu nie zmieniła się i jeszcze zablokujmy budowę expresówki (tak jak to robią dalej na Podhalu) i wtedy na pewno nam się poprawi, przybędzie miejsc pracy i nie będziesz musiała wyjeżdżać z N. Targu po maturze.
popieram!!!19:02, 16 marca 2014
@Bilguun Ariunbaatar
A co w tym nie jest prawdą? Że jest totalna stagnacja? Że nie ma pracy? Że ludzie stąd uciekają? Z czym chcesz polemizować? Młody a trzeźwo gada!!
Ada z 8 klasy18:28, 16 marca 2014
100% prawdy. Proponuję zbojkotować majowe wybory do PE.
Bilguun Ariunbaatar18:21, 16 marca 2014
Ogólnikowy bełkot. Żadnych faktów. Na każdy Twój argument "młody człowieku" można wytoczyć masę liczb pokazujących, że jednak nie masz racji. Ja nie będę tego robił bo to strata czasu.
A jeśli chodzi i super pomysł jakim jest kolejka na Turbacz to jako obywatel tego miasta, rodowity mieszkaniec- będę robił wszystko aby ona nie powstała. Nie pozwolę aby wizjonerzy utopili dziesiątki jak nie setki milionów złotych w kretyński pomysł który nie ma szans funkcjonowania bez nieustannego dokładania!
sześdziesięcioletni starszy chlopak17:54, 16 marca 2014
Motorem rozwoju miasta powinna być infrastruktura turystyczna , a ta jest kompletnie położona przez rządy obecnego burmistrza.Pozostawil kolo siebie ludzi którzy lubuja sie w stagnacji. Tych którzy coś by chcieli i robili od siebie odsunął. Wybory za kilka miesiecy. Zobaczymy co na to nowotarżanie , czy wreszcie uznają ,że coś z tym trzeba zrobić?
Władek16:46, 16 marca 2014
To co napisałeś jest smutne lecz prawdziwe. Nowy Targ ma swojego Putina.
STAŚ16:33, 16 marca 2014
Bardzo dobrze pisze młody. Z samego patriotyzmu nie da się wyżyć!!! Jestem za tym, aby wziąć się do roboty, bo za kilka, jak nie parę lat zostaniemy tylko, wtedy, emeryci i urzędnicy! Radni do roboty, poczytać, i pouczyć się jak zarządzać gospodarką i do zajęć!!!
a mury pękną ...16:25, 16 marca 2014
podpisuje się pod tym rękami i nogami. Masz rację!
GENIA16:16, 16 marca 2014
BRAWO BRAWO BRAWO! TAK JEST NIC DODAĆ NIC UJĄĆ BRAWO
ewa15:41, 16 marca 2014
Smutne ale prawdziwe.Bezmyślnie, niepotrzebnie i nieefektywnie wydano wiele pieniędzy na rzeczy duże i małe.Wśród tych małych wspomnieć należy niepotrzebne a kosztowne przenosiny pomnika Orkana, organizację izby pamięci socjalizmu (czy jak to sie tam nazywa).
Krysia15:29, 16 marca 2014
W 100 % prawda. Nowy Targ to miasto emerytów - dziura zabita dechami.
Babcia15:09, 16 marca 2014
Zgadzam sie w 100 procentach !!!Nasze miasto wyludnia sie , moje dzieci tez wyjechały na stałe ,żadnych perspektyw,godnej pracy ,tylko handel /lumpeksy)dobrze określone .Kto w tym rynku bedzie siedział ,zima oddychac nie mozna ,zas latem ,może z pobliskich wiosek przyjadą na lody i tyle,beton żadna przyjemność ,przyjemniej pobyć w lesie czy nad dunajcem.Mlodzi Nowotarzanie potrzebują pracy!
marika14:56, 16 marca 2014
@Młody chłopak-przemysł umarł w całym kraju ,Nowy Targ to nie wyjątek .Osobiście uważam iż nadal jest to najbogatszy region w Polsce ,tak dużo nie buduję się jak tutaj,samochody 2,3 w rodzinie i nie mam na myśli starych 2olatków,szara strefa kwitnie jak nigdzie ,pytanie o umowę o pracę -zapomnij,zostaniesz zmieszany z błotem przez pseudo pracodawcę,który ogólnie ma problem z posługiwaniem się językiem literackim i nie dotyczy to osób w wieku starszym .
ściema14:39, 16 marca 2014
Kto pisze te listy? Redaktorzy czy ci, którzy mi wypłacają co miesiąc wynagrodzenie? Nie zdziwiłbym się też gdyby "młody chłopak" miał ponad 50 lat i był radnym.
KM14:35, 16 marca 2014
Bardzo celna i trafna ocena,jak najbardziej zgadzam sie i popieram musimy iść wszyscy szczególnie młodzi ludzie do wyborów już czas na zmiany,koniecznie
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas