Zwiększyć czy zmniejszyć ograniczenia?
Z przeprowadzonych badań wynika, że niemal połowa respondentów negatywnie oceniła obecne przepisy regulujące reklamy w mieście. Ale większość z nich opowiada się za zaostrzeniem ograniczeń dotyczących ich lokalizacji. 61% ankietowanych uznało, że obecne przepisy nie są wystarczające, a 81% pozytywnie oceniło brak reklam wzdłuż Zakopianki.
Odpowiedzi na pytanie otwarte pozwoliły wyróżnić trzy główne grupy opinii. 63 osoby wskazały na potrzebę większych ograniczeń i lepszej egzekucji przepisów, 29 respondentów nie miało jednoznacznego zdania, natomiast 35 osób opowiedziało się za złagodzeniem przepisów i dopuszczeniem większej liczby reklam oraz szyldów.
Będą zmiany
Z ankiety wynika również potrzeba korekty regulacji dotyczących szyldów, w tym reklam umieszczanych na szybach oraz tych związanych ze specyficznymi branżami, takimi jak salony samochodowe. Pojawiły się także głosy sugerujące całkowite uchylenie uchwały, jednak nie znajduje to uzasadnienia w kontekście ogólnych wyników konsultacji oraz efektów widocznych w przestrzeni miejskiej, zwłaszcza wzdłuż nowotarskiego odcinka Zakopianki.
Wyniki ankiety posłużą jako impuls do rozpoczęcia formalnej procedury zmiany uchwały reklamowej. W najbliższym czasie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do jej modyfikacji zostanie przedstawiony Radzie Miasta. O dalszych etapach prac urząd będzie informował za pośrednictwem strony internetowej oraz mediów społecznościowych.
fi/