Właściciel betoniarni Żanex ma pomysł na rozwiązanie problemu korków na ul. Ludźmierskiej. Nowy most tuż obok istniejącego? (film) - podhale24.pl
Rabka Zdrój
Clouds
14°C
Clouds
15°C
Clouds
18°C
Clouds
19°C
Clouds
18°C
Clouds
16°C
Kartka z kalendarza
18.06.2025, 09:15 | czytano: 10324

Właściciel betoniarni Żanex ma pomysł na rozwiązanie problemu korków na ul. Ludźmierskiej. Nowy most tuż obok istniejącego? (film)

Dzięki połączeniu dróg serwisowych nowej zakopianki można by połączyć ul. Ludźmierską i Grel. To zdaniem pomysłodawców zmniejszy korki i ułatwi dojazd choćby do centrów handlowych.

Czy warto dobudować w tym miejscu dodatkowy most? Zdj. Józef Figura
Czy warto dobudować w tym miejscu dodatkowy most? Zdj. Józef Figura
Z pomysłem wyszedł Jan Żółtek, właściciel betoniarni Żanex leżącej nieopodal planowanego mostu. Firma chce pokryć koszty projektu. Kto zapłaci za most i nową nawierzchnię drogi?

Drogi są, most był...


Propozycja pojawiła się podczas niedawnego posiedzenia Komisji Inwestycji, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska. Do urzędu wpłynął wniosek Jana Żółtka, który proponuje, by miasto podpisało w tej sprawie porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak przekonuje Łukasz Łukaszka, przedstawiciel Żanexu, w tym miejscu był most tymczasowy wzniesiony na potrzeby budowy nowej zakopianki. I doskonale się sprawdził w ruchu lokalnym, jednak po zakończeniu inwestycji został rozebrany.

- Tamtędy idzie droga serwisowa, którą dostarczaliśmy beton, z tej drogi korzystali mieszkańcy - przypominał. - Wystarczy położyć asfalt bo mają świetną podbudowę i wykonać most - to bardzo odciąży Ludźmierską.

Jak podkreślił, to jedna z koncepcji zrobionych przez firmę na własny koszt. Jest też druga możliwość - poprowadzenie drogi wzdłuż do Dunajca, aż do starej zakopianki. Droga mogłaby iść nasypem i przy okazji stanowić zabezpieczenie przed powodzią.

Koszty byłyby kosmiczne


Jednak Wojciech Watycha, naczelnik Wydziału ds. Urbanistyki i Rozwoju ma wątpliwości co do powodzenia takiego pomysłu.

- Ten most łączyłby drogi nie należące do miasta i nie ma planów, by je przejmować Ta droga obsługuje tereny rolne. Czy to pozwoliłoby na rozproszenie ruchu lokalnego? Koszty byłyby kosmiczne - dodaje.

Radny Szymon Fatla zwrócił uwagę, że łatwiejszym i bardziej logicznym rozwiązaniem byłoby, gdyby GDDKiA budując nowa zakopiankę pomyślała o dodatkowym zjeździe na Grel.

- Na odcinku prawie 6 km nie mamy żadnego zjazdu. Czy nie byłoby tak taniej i lepiej? Koszt budowy mostu jest ogromny - przekonuje.

Jednak Łukasz Łukaszka przekonuje, że skłonienie GDDKiA, by dorobiło dodatkowe zjazdy "graniczyłoby z cudem". Jak podkreśla, projekt nowego mostu będzie przygotowany przez projektanta po uzgodnieniach z Wodami Polskimi. Pytani o kosztorys całego przedsięwzięcia pomysłodawcy zobowiązali się przygotować i przedstawić szacunki.

Płatne parkingi dadzą lepszy efekt?


Jednak jeden z mieszkańców obecnych na komisji zauważył, że kosztowne rozwiązanie w nie przyniesie spodziewanego efektu.

- Liczba samochodów się nie zmniejszy, przeniesie się tu ruch ze starej zakopianki. Tworzenie kolejnego korytarza dojazdowego do miasta raczej zwiększy ruch samochodów. Trzeba by szerokiej analizy, by zobaczyć czy wręcz nie pogorszy to ruchu. Początkowy spadek w dalszej perspektywie przyczyni się do zwiększenia. To widać na przykładzie nowej zakopianki. Tu potrzebna jest lepsza komunikacja publiczna, by zmniejszyć liczbę samochodów - przekonywał.

Maciej Tokarz, przewodniczący komisji zauważył, że są pomysły, by przekonać mieszkańców i nie tylko do przesiadki z samochodów do publicznej komunikacji.

- Dyskutujemy o tym i rozważamy różne rozwiązania, między innymi przez naciskanie na to, by parkingi na Berekach i inne były płatne, by zmusić kierowców do przesiadania się do autobusów - podsumował na zakończenie.

Co Wy na to?


W sprawie budowy mostu nie zapadły żadne decyzje - rozmowy na komisji były jedynie okazją, by przedstawić i przedyskutować pomysł. A jakie są Wasze opinie? Most tuż obok mostu to dobre rozwiązanie? Czekamy na komentarze!
Józef Figura

Ankieta
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
najlepiej oceniony
16
Jan Tek 10:01, 18 czerwca 2025
Czy nazwisko Watycha to jest jakiś synonim słów: nie da się, nie ma pieniędzy, jestem niekompletny, masz Was gdzieś?
Co jeden Watycha to większy leń!
Mostu się nie da, ale tunel pod torami to już się da i taniocha?
najgorzej oceniony
40
Mieszkanka 10:18, 18 czerwca 2025
nic dodac nic ując ruch przeniesie sie na Grel i wąskim wjazdem koło pana Leji bedzie wszystko wjeżdżać co za imponujący pomysł jaki cel ma w tym Firma Żanex
0
NWNT17:48, 23 czerwca 2025
Skoro są chęci to kasa też się powinna znaleźć. Szkoda że woli administracyjnej nie ma. Widać urzędnik tonistota, która prowadząc swój własny biznes by po prostu zbankrutowała. Polityka niech znika! Inna sprawa. Na wysokości skrętu z nowej zakopianki na Klikuszowa są zamontowane ekrany dźwiękochłonne, które chronią.......no właśnie.l co? Są zabudowane wzdłuż skarpy.
Zamiast Osiedla na Skarpie chronią trawę l, węże, żmije ,kawki i czyżyki??
0
Imigrant23:17, 21 czerwca 2025
W innach krajach mysla jak zrobic zeby przyszly "najezdzca" nie mial mozliwosci odciecia od swiata jakiegos miasta a Wy myslicie czy to sie oplaca?
2
Super pomysł20:51, 21 czerwca 2025
Super pomysł
5
Erytrol05:51, 21 czerwca 2025
Ponieważ demokracja wg wielu polega na tym, że każdy może sobie gadać i nikt tym się nie przejmuje, to witrynie swoje trzy grosze: 1. Niema pojęcia "obwodnica pólnocna czy inna"w odniesieniu do miasta.Miast ma lub nie ma obwodnicy.NT nie ma. Ma jakieś odcinki, które być może stworzą obwodnicę. Ergo NT potrzebuje obwodnicy. 2. Wjazd na nową zakopiankę z ul ludźmierskiej od strony miasta w str. Krakowa powinien być skrętem w prawo, a nie w lewo na światłach. 3. Należy skierować ruch z Białki i Sącza na odcinek, który jeszcze nie został wybudowany przez głupie protesty cwaniaczków nowo osiedlonych kolo boru na czerwonym. 4. Mam wrażenie, że p. Żołtek chce koszty swego biznesu przerzucić na mieszkańców Grela. Po raz kolejny miasto rozważa ją zrobić dobrze mieszkańcom okolicznych wsi a nie nowotarżanom. Dziękuję.Ulzylo mi.
2
zły22:17, 20 czerwca 2025
Południowa obwodnica (północna też)N.Targu znacznie by rozwiązała korki w mieście,smog.Cóż.Ci i ci blokują budowę a sami mają dwa i więcej autek w rodzinie i klną na korki jadąc 400 m.do galerii, włócząc się po nich bez celu.Dzisiaj korki na ludźmierskiej przy stopiaku.Pozdrawiam pańcie,prawie każda z tel przy uchu za kierownicą.
1
Kierowca z N. Targu16:30, 20 czerwca 2025
Właściciel Żanexu nic nie zrobi ( nie wyda pieniędzy ) jeśli nie widzi w tym swojego interesu. My Tu Na Skarpie mamy już aż dość dróg pod swoimi oknami będę...
0
SkandalSzczyt14:21, 20 czerwca 2025
Jedyna opcja to:
Zjazd starą zajezdnią wzdłuż potoku Czarny Dunajec i połączyć na wysokości Fitnes Facroty a dalej na starej zakopiance zrobić RONDO które by łączyło ww. drogę z ul. Parkową i starą zakopianką. TYLE.
Od lat jest taka koncepcja i trzeba ją zrealizować w końcu!
2
Antek11:18, 20 czerwca 2025
To bardzo dobry kierunek ? rozbudowa infrastruktury drogowej jest dziś koniecznością. Każde nowe połączenie, które może odciążyć główne ulice miasta i rozłożyć ruch samochodowy, to krok w stronę lepszej komunikacji i większego komfortu mieszkańców. Takie inwestycje mogą realnie poprawić płynność przejazdu, zmniejszyć korki i zwiększyć bezpieczeństwo. Dobrze, że pojawiają się konkretne pomysły ? oby zostały potraktowane poważnie i doczekały się realizacji.
3
Piotr K17:58, 19 czerwca 2025
Przykre! Prywatny podmiot chce zainwestować pieniądze w plany by każdy mógł z tego korzystać, a miasto nie ma nawet takiej woli i opiera się na przestarzałej infrastrukturze. Nie do pomyślenia jest to, że na odcinku wschód-zachód jest jedno główne połączenie, a nie ma dotykowych który mogły by istotnie poprawić przejazd przez miasto. Widocznie nowy targ ma gdzieś problemy smogowe zimą i korki, które istotnie wpływają na zanieczyszczenia powietrza. Współczuję mieszkańcom z całego serca, ja na waszym miejscu to już dawno bym przeniósł się na wieś i nie żył w tym jednym wielkim nieporozumieniu
0
P.16:20, 19 czerwca 2025
Najlepiej to dyskutować i nic więcej nie robić. Mają w tym niezłą wprawę. Przez czterdzieści lat dyskutują i zrobili ledwie jeden most z obwodnicą szeroką jak ścieżka rowerowa, no i to niesamowite rondo koło lodowiska. Dyskutować, dyskutować bo każda dyskusja to nowy zastrzyk gotówki dla dyskutujących i na kilka pokoleń jakiś stołek zachowany.
0
Polo16:08, 19 czerwca 2025
Zrobić drogę od ludzmierskiej do fitness Factory a na końcu rondo. Watycha & Watycha oczywiście powie że się nie da bo po co coś robić, za nic nie robienie też pensja będzie
3
Antywatycha15:24, 19 czerwca 2025
Parking na starej targowicy powinien być płatny i to dziadostwo typu namioty muszą zniknąć. Chcieli dziadostwo zlikwidować a powstaje następne dziadostwo. Czym się zajmuje nasz pan i władca? Może czas ruszyć się zza biurka i zobaczyć co się dzieje w mieście. No chyba że ostatnia kadencja do niczego nie zobowiązuje tylko do kłótni z opozycją. A wszystko się sypie jak latarnie.
2
Antywatycha15:15, 19 czerwca 2025
Komunikacja zbiorowa powinna być lepiej rozbudowana. Autobusy powinny jeździć na Długą Polanę, Marchwianą Górę taki ukłon do ludzi chodzących w Gorce. Bardzo dużo ludzi jeździć autobusami na pętlę na Kowańcu a później deptają z buta. Co z tymi którzy chcą wyjść na Łapsową Polanę? Wysiadają na Kowańcu i kilka kilometrów jeszcze im zostaje do przejścia asfaltem do początku szlaku. Powinno się przywrócić dawny autobus 12 który jeździł wszędzie, nawet dla starszych niemobilnych osób był Super rozwiązaniem bo mogli nim dojechać do przychodni na Wojska Polskiego. Nad tym trzeba pomyśleć a nie mówić że nie rentowny kurs.
1
Mpzp14:26, 19 czerwca 2025
Naczelnik Watycha od lat zajmuje się planowaniem przestrzennym w NT i mamy tego cudowne efekty:
- upchane ciasno bloki na polanie Szaflarskiej
- wciskanie ludziom obwodnicy pod oknami aby cepry miały dojazd
- korki na mieście przez fatalny układ dróg i brak chęci rozwiązania problemu
- zakorkowaną Ludzmierską bez alternatywnych dróg
- budowa np na Niwie i Grelu osiedli bloków które udają domy mieszkalne
To wszystko efekt marnego planowania przestrzennego od wielu wielu lat.

Teraz już jest nowa zakopianka, można wykorzystać dwa pasy starej, odciążyć rynek, Szaflarską. Można myśleć zrobić alternatywę dla Ludzmierskiej.

Co się robi z tym w ramach planowania przestrzennego miasta? Nic, ale za to wola wciskania w centrum kolejnych bloków pod oknami jak na Wojska Polskiego.

Wszystko zaczyna się w planach przestrzennych a te w Nowym Targu to patologia której efekt widzimy na drogach i w zabudowie.
1
Janko13:55, 19 czerwca 2025
Musi być droga który połączy Ludzmierska i Ibisor a dalej do ul Parkowej. Do tego most na Grel i rozwiążemy wiele problemów komunikacyjnych
8
Mieszkaniec os. Na Skarpie13:50, 19 czerwca 2025
Żółtkowi potrzebny jest ten most żeby mógł szybciej wozić beton do na tamtą str. N. Targu,Pyzówki,Łasku.... Robił to gdy był most tymczasowy na budowie i niech nie pieprzy że kożystali z niego mieszkańcu ( chyba na rowerach ) Wystarczy nam ta GŁOŚNA ,,zakopianka,, nowej drogi do os. Na Skarpie już nam nie potrzeba ????????
4
ZS13:22, 19 czerwca 2025
deweloperka w akcji nowe tereny pozyskać i przekształcić, dokończyć obwodnicę wpierw żeby tranzyt nie szukał objazdów przez centrum. most wybudować z ul. Tobruk na Gdrel lub wał przeciwpowodziowy.(perspektywa pozyskania nowych terenów dla mieszkańców) miłego wypoczynku
1
Freki Pol10:37, 19 czerwca 2025
tylko. wzdluz dunajca polonczy? stopiaka z starom zakopiankom !!!
2
Freki Pol.09:53, 19 czerwca 2025
Tak. pisecie. takie. bzdety ze sie wglowie kreci
Zadnyk mostow tylko kolo zaneksa dodunajca i wzdlusznowa drogado starej zakopianki i. po problemie.
nikomu nie bedzie. przeszkadzac a na. zalewowym droga moze powstac tanio bez mostow i przerzucania. korka z jednego konca na. drugi
koszta. minimalne.
tylko heci
pozdrawiam serdecznie
0
PD09:16, 19 czerwca 2025
Kiedyś była bajka ,,POMYSŁOWY DOBROMIL ! potem zaginą czy dzisiaj się odnalazł ?
3
Kuba22:38, 18 czerwca 2025
Pomysł dobry ale nie wystarczający. Obwodnica musi iść dalej. Potrzebny jest system i jeden most nie wystarczy. Miasto pottrzebuje takiego kopa, bo wszystko stoi w miejscu i w korkach. Kurde trzeba polityków z jajem, z odważnymi decyzjami. Wiadomo trzeba też się zadłużyc ale zrobić coś z głową i na lata aby miasto szło do przodu.To sięeeeeeeeee kiedyś zwróci. I jako polityk być za parę lat dumnym że za mojej kadencji był przełom w infrastrukturze.
Mieliśmy Gierka który pobudował i zostało do dziś. Mamy teraz rządy które technologie i przemysł oddali za bezcen... To normalni ludzie wolą kredyt a żeby coś z tego zostało i pomogło.....
2
nogaty21:37, 18 czerwca 2025
PANIE Żaneks.Sfinalizować ,zasponsorować południową obwodnicę N.Targu.Te radne o de.du rozbić.Piramidy szybciej,,musliny,turbany,, zbudowali(ery,wieki radne myślą) . Wiaduktem albo tunelem.Ma Pan wpływy i kasę.Zarobi Pan na tym.Wiadukt czy tunel. Z wdzięczności mieszkańców nie tylko N.Targu będzie Pana wiadukt,tunel pańskim imieniem,nazwiskiem nazwany.
0
King of the Spisz21:35, 18 czerwca 2025
Oszołomy Bereki płatne jedyny większy parking wmiare dobrej lokalizacji zniszczyć to gdzie ludzie mają zostawić auto jak często pracują w takich godzinach że żadna komunikacja nie jeździ ani nie będzie jeździć?. Na kwiatowe damy i inne bzdety są pieniądze a na coś co poprawiło by życie bez szans?.
Jak niby nowa droga pogorszy ruch? Xd i tak nie powstanie nie mniej część samochodów by nią jechało to odciąży inne aut tylko i wyłącznie będzie przybywać nie ważne co się będzie dziać z prostej przyczyny w nowym z roku na rok przybywa sklepów i miejsc pracy to i ludzi będzie więcej jeździć
0
Nowotarżanin20:04, 18 czerwca 2025
Skrzyżowanie Ludźmierskiej z nową zakopianką powinno być bezkolizyjne kosztem Żanexu. Żanex przetrwał, a kierowcy cierpią. Układy!!!
3
Podatnik15:57, 18 czerwca 2025
Polin niestety przykra prawda, Adam 66 jaki dobry pomysł? Znasz prawo pracy i zatrudnienie kierowcy zawodowego? Spółki Zo o i wszystko jasne .
Miejscowy jest jeszcze lepszy pomysł likwidacja wszystkich plusów, dotacji UE i moment skończą się kredyty z plusów na samochody, skończą się korki. Kontrolować, karać zamykać, deportować pracujących na czarno za nasze podatki w branży gastronomicznej, budowlanej, kontrolować pensjonaty, nakładać milionowe kary. Moment się skończy darmozjadztwo i życie na koszty uczciwych podatników, płacących po 3-5 tyś ZuSu. Gdzie jest Policja skarbowa się pytam??!!
Reklama
0
miple15:33, 18 czerwca 2025
Ile może kosztować dobudowa pasa do prawoskrętu z Waksmundzkiej w stronę Kowańca? Pytam fachowców. Na chodniku zdecydowanie mało dzieje się, to już nie jest przejście do starego Jarmarku.
4
Burok15:33, 18 czerwca 2025
Opowiadanie głupot . Dokończyć obwodnice na lotnisko . Aleje i Ludźmierską zrobić dwupasmówką pod torami do Ludźmierza i problem zniknie .
2
Osiol14:05, 18 czerwca 2025
To też skutek wykluczenia komunikacyjnego okolicznych wsi.....pierwsze zlikwidowano transport publiczny a teraz transport prywatny(ludzie byli zmuszeni kupić samochody)
Ech te studia wieczorowe nic nie uczą
1
Podatki wam łatwo pobierać13:47, 18 czerwca 2025
Kiedy kanalizacja burzowa na Składowej ? Centrum handlowe miasta a brak odprowadzenia wód z ulicy...
2
moja droga12:53, 18 czerwca 2025
Tokarz chce nam zafundować płatne parkingi wszędzie i debatuje o drogach w mieście. Najpierw trzeba zrealizować obwodnicę, którą to pan radny stara się blokować. Obwodnica zdecydowanie zmniejszy ruch samochodów w NT. Przecież to widać gołym okiem codziennie. Nich się więc radny tokarz przestanie wygłupiać i reszta "bandy" też.
6
miastowy12:52, 18 czerwca 2025
Na ul. Sikorskiego są fajne parkingi, może tam trzeba by wprowadzić strefę płatnego parkowania. Bez karnetów, tylko naliczanie godzinowe.
2
ZochazKrakowa12:15, 18 czerwca 2025
Kochani, jak zmusicie ludzi do porzucenia samochodów na rzecz komunikacji miejskiej skoro samochód to pojazd KTÓRYM trzeba dojechać wszędzie: do sklepu, do parku, w góry, 200 metrów do Żabki po wodę na siłownię. Młodzież trzeba dowieźć pod drzwi szkoły. Ba, młodzież zamiast na nogach dla zdrowia posiada własne samochodziki bo to obciach nie mieć auta.
A w artykule mrzonki o super komunikacji, którą wszyscy będą jeździć... Wprowadzenie opłat za parkingi czy stref płatnego parkowania to nie propozycja na rozwiązanie problemów w mieście. Trzeba zmienić sposób myślenia i nawyki. Więcej ruchu, więcej spaceru, więcej ścieżek rowerowych i miejsc postojowych dla rowerzystów. Nie da się wyeliminować ruchu samochodowego, ale drobne zmiany to można wprowadzić...
10
MIEJSCOWY11:36, 18 czerwca 2025
Ja mam lepszy pomysł PALIWO PO 50 zł litr i po problemie drogi puste bez korków i zatorów
2
cienki bolek11:07, 18 czerwca 2025
Pomysł według mnie dobry. W NT przy takich Radnych i Burmistrzu nc się nie da. Mostu sie nie da, południowej obwodnicy sie nie da. Zajmują się jakimiś głupotami i dyskutują jałowo całe godziny.
6
Piotr10:53, 18 czerwca 2025
Ludzi nie można zmusić do komunikacji miejskiej. Ich trzeba zachęcić. Wykształceni Panowie nie wiedzą, że zmuszanie i zakazywanie przynosi zupełnie odwrotny efekt??? MZK i tak przynosi straty to czemu nie zrobić karty mieszkańca np. Jakiejś w formie abonamentowej za 50 lub 100 zł na rok i mieszkańcy miasta zeby korzystali wtedy za darmo z komunikacji. Resztę uzależnić kanarów od wyników złapanych gapowiczów i sytuacja sie sama rozkręci i uspokoi
0
a;)10:53, 18 czerwca 2025
fajny pomysł, do tego bym zrobił:
jeden pas al. 1000 lecia (w stronę Ludźmierza) poprowadził od przejazdu kolejowego ponad Dunajec i żeby można nim było dojechać do CH Stopiak i do oś Bór, ten pas powinien się włączać do Ludźmierskiej za światłami do nowej zakopianki. A od strony Ludźmierza, od Składowej do torów zrobić jednokierunkową z trzema pasami i nie trzeba by było budować ani wiaduktu ani tunelu.
10
Miotonik10:51, 18 czerwca 2025
Zanex,chce zapewne zadbać o swoje zyski, już dość tych asfaltów w mieście
6
Adam_6610:38, 18 czerwca 2025
Jakie to polskie... ktoś ma dobry (nie mówię idealny), ale dobry pomysł, i oczywiście koszty - niwelują jakąkolwiek koncepcje. Przypominam, że jak sam przedstawiciel miasta mówi - drogi te są drogami dojazdowymi do pól. Czyli należy porozumieć się z gminą Nowy Targ, wyłożyć pieniądze i wybudować. Przypominam, że samorządy, powstały po to aby ułatwiać życie mieszkańcom a nie po to, żeli liczyły zyski i oceniało koszty.
12
łowca hemoroidów10:36, 18 czerwca 2025
Powiększyć strefy płatnego parkowania !
18
Mieszkanka10:25, 18 czerwca 2025
nic dodac nic ując ruch przeniesie sie na Grel i wąskim wjazdem koło pana Leji bedzie wszystko wjeżdżać co za imponujący pomysł jaki cel ma w tym Firma Żanex
10
Marcin10:23, 18 czerwca 2025
Przecież pomysł właściciela Żanexu jest genialny i prosty. Dlaczego radni bezradni nie posłuchają człowieka mądrego??? Trzeba to zrobić. Pieniądze są , idą na Ukrainę w miliardach . Radni ciśnijcie rządzących dla nas obywateli płacących podatki. My nie chcemy dawać Ukrainie pieniędzy. My chcemy budować swój własny kraj z naszych własnych pieniędzy.
6
zieloni10:23, 18 czerwca 2025
Uważamy pomysł za dobry, ale my mamy lepszy - podnieść cenę każdego paliwa do 20 zł/litr i korki znikną.
8
PasterzPPP10:20, 18 czerwca 2025
Śmiech na sali. Duet Watycha&Watycha jest znany z tego, że umie coś zrobić tylko nie swoimi rękami i nie za swoje pieniądze. W ich głowach nie mieści się koncepcja, że miasto miało by budować i przejmować jakieś drogi na swój majątek. Panie Żółtek, pomysł wart rozważenia ale nie za tej kadencji.
40
Mieszkanka10:18, 18 czerwca 2025
nic dodac nic ując ruch przeniesie sie na Grel i wąskim wjazdem koło pana Leji bedzie wszystko wjeżdżać co za imponujący pomysł jaki cel ma w tym Firma Żanex
12
autor10:14, 18 czerwca 2025
pan radny będzie zmuszał mieszkańców do korzystania z autobusów, wot demokracja, ratuj sie kto moze jak takie indywiduum dostanie władze w swoje ręce
6
Kaczy zad10:14, 18 czerwca 2025
Gdzie te korki macie?
5
Mieszkaniec10:09, 18 czerwca 2025
Tu w tym mieście obecną władza tylko wpycha sobie do kieszeni pieniądze i nic się im nie opłaca bo wszystko drogie itp.ale napuchniete kieszenie to im nie przeszkadza?? W mieście nawet porządnie o porządek nie umieją zadbać,komunikacja MZK połączenie Ludzmierskiej z Szaflarska(porażka) można by było wymieniać. Wiadome ostatnia kadencja to się nie trzeba starać byle by kieszeń była ok :-) wstyd!!!
4
wera10:07, 18 czerwca 2025
"Ten most łączyłby drogi nie należące do miasta i nie ma planów, by je przejmować" - zlikwidować powiaty, albo gminy bo to jest parodia, tylko sobie wchodzą w paradę. 100 metrów drogi powiatowej 50 metrów gminnej i 300 metrów wojewódzkiej. Dla urzędnika sytuacja nie do przeskoczenia. Powiatowy zarząd dróg powinien zarządzać wszystkimi drogami w powiecie. Ale to za trudne dla naszych mądrych ustawodawców.

"Ta droga obsługuje tereny rolne. Czy to pozwoliłoby na rozproszenie ruchu lokalnego?" - Z takimi urzędnikami jak ten Pan niewiele zdziałamy. Ruch pojazdów rolniczych jest wszędzie, na terenach wiejskich i na drogach krajowych. Tak, dodatkowa droga rozproszy ruch, nawet jak będą tam traktory i kombajny.

Udrożnienie wjazdu i wyjazdu z miasta zawsze ma sens. Wiem to bez szerokich analiz za miliony złotych, jak chce tego mieszkaniec. Wiem też, że nikt kto ma samochód nie będzie jechał busem do miasta żeby zrobić zakupy w Leclercu lub u Stopiaka. Jesteśmy wygodni i wolimy nasz samochód, nawet jeśli przez to stoimy w korkach.
16
Jan Tek10:01, 18 czerwca 2025
Czy nazwisko Watycha to jest jakiś synonim słów: nie da się, nie ma pieniędzy, jestem niekompletny, masz Was gdzieś?
Co jeden Watycha to większy leń!
Mostu się nie da, ale tunel pod torami to już się da i taniocha?
4
lolek09:59, 18 czerwca 2025
Ci w UM zamiast myśleć jak ułatwić życie mieszkańcom to tylko komplikują i wyszukują problemy.
2
polin09:43, 18 czerwca 2025
Przecież tu ledwie na wypłaty starcza.... A bez dotacji z budżetu lub ue na nic nas nie stać
Więc trzeba szukać sponsora.....
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
11
Piątek
Imieniny:Olgi, Kaliny, Benedykta
Kliknij po więcej