Wilki w Bustryku. RZHOiK jest za kontrolowanym odstrzałem najbardziej agresywnych osobników - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 9.54 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
Wiatr: 9 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 7.488 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 8.928 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 10.296 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 11.556 km/h Wilgotność: 94 %
Jakość powietrza
102 %
Nowy Targ
84 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 51 | 102 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 42 | 84 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
19.10.2016, 08:49 | czytano: 4047

Wilki w Bustryku. RZHOiK jest za kontrolowanym odstrzałem najbardziej agresywnych osobników

Sześć zabitych owiec i piętnaście poranionych zwierząt, to efekt ataku wilków, do którego doszło w Bustryku w gminie Poronin. Zabite zwierzęta znalazł gospodarz we wtorek rano.

- Przez kilka godzin musieliśmy po okolicy szukać reszty całego stada, które w trakcie ataku wilków uciekło - mówi właściciel owiec. – Na miejscu była już komisja z nadleśnictwa, która wyceniła nasze straty.

Za zabite zwierzęta gospodarz dostanie odszkodowanie z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. Kwota za jedną owce może sięgać ok. 250 złotych. Za jagnię nieco więcej, ze względu na cenę jagnięciny. RDOŚ będzie musiał opłacić też rachunek, jaki wystawi weterynarz za leczenie reszty poranionych zwierząt, a jest ich przypomnijmy aż 15.

Jan Janczy, dyrektor Regionalnego Związku Hodowców Owiec i Kóz w Nowym Targu, nie przypomina sobie, żeby w ostatnich latach wilki zabiły tyle sztuk owiec podczas jednego ataku. – Największe obawy wśród hodowców wzbudza fakt, że tych drapieżników jest coraz więcej i podchodzą coraz bliżej gospodarstw i siedzib ludzkich. Cały czas jesteśmy za kontrolowanym odstrzałem najbardziej agresywnych osobników - mówi dyrektor Janczy.

js/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
do bacy15:28, 21 października 2016
aleś się zbłaźnił ha ha ha!
BACA11:15, 21 października 2016
Do hehe a gdzie w moich komentarzach przeczytałeś cos o wilkach żeby mówić o tym skąd czerpałem wiedzę . A na pewno z tego wynika że ty z panem wtf do jednej szkoły chodziłeś i prymusem ani jeden ani drugi niebył
BACA11:05, 21 października 2016
do wtf - wszystko jasne skąd czerpiesz wiedzę na temat wilków jak byś jeszcze rozumiał co czytasz to by super było a jak byś swoją wiedzę poszerzył to by było wspaniale .
Miś10:34, 20 października 2016
Mam chrapkę na wnusię (Czerwonego Kapturka)i babkę
hehe10:06, 20 października 2016
BACA tyś koło bacy nawet nie stał :D a wiedzę to z bajki o czerwonym kapturku czerpałeś chyba.
wtf09:55, 20 października 2016
BACA,dyrdymał to dokładnie te idiotyzmy które wypisujesz. Wujek Google, hasło"wilk" strona z tym słowem w nazwie - spróbuj przeczytać że zrozumieniem - opis dokonany przez ludzi którzy zajmują się badaniem zachowań tych zwierząt przez cale życie, jak już przeczytasz to przestań się ośmieszać.
max08:54, 20 października 2016
DO łańcuch pokarmowy to powiedz misiu co ty jeszcze na tym świecie robisz tu niema miejsca dla Ciebie .
BACA08:51, 20 października 2016
DO bojtar -masz rację zobaczyć wilka to nie lada sztuka a poznać ich zwyczaje to już mistrzostwo . Dlatego należy zostawić temat tym co na ten temat coś wiedzą a nie opowiadać dyrdymały jak to zrobił WTF
Don Pedro07:47, 20 października 2016
Wszyscy mówią o wilkach, a czy ktoś pomyślał, że to mogą być bezpańskie psy? Gminy nic z takimi psami nie robią. Kiedyś jak zadzwoniłem do jednej z gmin, że koło mojego domu jest zgraja piesków. (moja suka miała cieczkę), to dowiedziałem się, że jak je złapię to mogę wtedy zadzwonić... Raczej to były psy, a nie wilki.
j01:55, 20 października 2016
@edziu na drugie juzek

,,co to ma znaczyc że zamiast relaksu na leśnej polance w niedziele wolnej od pracy mam sie bac i oglądać za siebie czy nie czai sie za mną to krrwiożercze zwierze"

Drogi edziu, po pierwsze nikt Ci nie każe chodzić na leśną polankę w niedzielę wolną od pracy - możesz siedzieć u siebie w bezpiecznym ogródku. Po drugie, racz zauważyć że idąc na leśną polankę, to Ty wchodzisz na tereny wilka, a nie on na Twoje (jak w przypadku ataków na owce) - O ile furię hodowców można zrozumieć (bo Wilki wchodzą na tereny ludzkie), o tyle Twoje żądanie odstrzelenia wilka w jego własnym środowisku/domu po to aby człowiek, będący tam intruzem, mógł się po nim spokojnie przechadzać i panoszyć, jest trochę bezczelne... Jakby było mało tego że ludzie z buldożerami w lasy się pakują i budują sobie w nich domki urlopowe (za 20 lat non-stop będziemy słyszeć że wilki pod osiedla ludzkie podchodzą - bo te osiedla się do lasów rozbudują), to jeszcze Ty żądasz odstrzału wilków przeszkadzających Ci w niedzielnym spacerze po lesie... Co następne, eksterminacja ptaków w lasach bo za głośno śpiewają i spać nie możesz na tej polance?
Wena naszła.01:48, 20 października 2016
Edziu, jak czytam takie głupoty to aż mi smutno. Wilk to potwór bo poluje, żeby przeżyć? Wiesz jakie zwierze zabija dla zabawy? Oczywiście człowiek, nie ma innego gatunku, który jest równie okrutny, to jest fakt i nie piszę tutaj nawet o zabijaniu zwierząt(choć to też temat rzeka), ile jest przypadków, gdy zabijane są kobiety, dzieci, młodzi ludzie? Starczy poczytać czasem jakieś wiadomości ze świata. Najlepszym przykładem są ci posrani wojownicy z państwa islamskiego.
No i nie można zapominać, że to człowiek wpiernicza się z butami na terytorium zwierząt, a potem płacz skąd one się biorą... z d... kur....
bojtar22:20, 19 października 2016
do Baca : znam bardzo dużo baców i juhasów oraz myśliwych. I wierz mi, że mało który z nim widział wilka na własne oczy... Być świadkiem jego ataku nocą owszem, ale nikt go nie widział na oczy. Wilk jest drapieżnikiem i to doskonałym, a człowiek przy nim to pikuś.
strasznywilk20:41, 19 października 2016
Nie lubię owiec i oscypków. Co za obleśne zwierzęta. Po przejściu stada przez las, zostaje tylko błoto zmieszane z kupą.
BACA19:31, 19 października 2016
Panie wtf to Pan pier...i głupoty i to Pan nie posiada żadnej wiedzy na temat wilków co więcej myślę że pan ani wilków ani lasu w życiu nie widział . Trudno nawet się odnieść to tego co Pan napisał bo równie głupiego tekstu to dawno nie czytałem .
jpd19:15, 19 października 2016
edziu na drugie juzek...Edziu to w słoneczny dzień koło ciebie to cień -nie panikuj :D:D:D bo jeszcze każesz do siebie każesz strzelać :D
Łańcuch pokarmowy19:00, 19 października 2016
Ja to bym odłowił wilki i przewiózł do Babiogórskiego Parku Narodowego
niech się zajmą jeleniami , jelenie przestaną wyjadać pędy drzew, drzewa zaczną rosnąć, zrobi się puszcza jodłowa , puszczę zaatakuje kornik, kornikiem najedzą się dzięcioły i inne zwierzątka,drobną zwierzyną posilą się lisy ,lisami nakarmią się wilki ,wzrośnie pogłowie wilków ,jeszcze bardziej wyjedzą jelenie .........itd.
A może będzie inaczej .
Jedno jest pewne nie są potrzebna BRONKI do wybijania zwierzyny, bo to jest właśnie ingerencja w naturalny obieg w przyrodzie.Człowiek nie jest częścią tego EKOSYSTEMU, I NIGDY NIE BYŁ.
Reintrodukcja drapieżników w ekosystemach pierwotnych np. Yellowstone- wilków,na środku Oceanu Spokojnego -rekinów, miało przełożenie na mnogość innej zwierzyny.
TO UDOWODNIONE.
Pelegrina15:47, 19 października 2016
edziu nie pitol.....
Wilk się bardziej ciebie boi niż ty jego. I wie o tym że idziesz znacznie wcześniej niż ci się wydaje. Nie lubi towarzystwa ludzi więc się trzyma z daleka. Na prawdę nie jest żadnym zagrożeniem dla człowieka w lesie. Jeżeli tak myślisz to swoją wiedzę bierzesz z bajek, jak większość . Łatwiej znaleźć czerwonego kapturka niż złego wilka.
Bać to się można zdziczałych psów, ale nie wilków.
opo15:28, 19 października 2016
juhas masz racje
edziu na drugie juzek11:29, 19 października 2016
poodstrzelac i spokój, trzeba w końcu skończyć z tym terrorem, zastraszaniem i brakiem spokoju w codziennym przejściu sie na spacer, co to ma znaczyc że zamiast relaksu na leśnej polance w niedziele wolnej od pracy mam sie bac i oglądać za siebie czy nie czai sie za mną to krrwiożercze zwierze, Zwierze?! to nie zwierze to jest potwór. wystarcza nam zdziczałe psy na ulicach, po co jeszcze to coś w lesie
wtf10:25, 19 października 2016
Panie Janczy, p@#?%li pan głupoty i jest pan bez elementarnej wiedzy na temat tych drapieżników - wilki nie zabijają dla"przyjemności" tylko po to żeby jeść a ten cały opisany " atak" wilków wygląda jak przeprowadzony dla rozrywki. Wie pan jak by wyglądał atak wilków? Zabite i ZJEDZONE dwie / trzy owce( i to przy liczebności watahy powyżej 10 osobników). A tekst o zabijaniu najbardziej agresywnych osobników to już chyba dla idiotów jest.... Kto o tym będzie decydował? Pan? Test? Czy może zasada że każdy wilk działający w zgodzie ze swoim instynktem będzie uznany za agresywnego?
Juhas09:08, 19 października 2016
Jakby owce były pilnowane to by wilki niezaatakowały. Po co mają uganiac się za dziką zwierzyną jak owieczki są łatwiejszą zdobyczą.... Hodowcy nie spać tylko czuwać !!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas