Mamy odpowiedź na nasz tekst: "Spółdzielnia nie jest odpowiedzialna za niedobór miejsc parkingowych przy nowopowstających budynkach" - podhale24.pl
Nowy Targ
Clouds
1°C
Clouds
1°C
Clouds
1°C
Clouds
2°C
Clouds
-0°C
Clouds
-1°C
Kartka z kalendarza
06.05.2025, 15:08 | czytano: 4900

Mamy odpowiedź na nasz tekst: "Spółdzielnia nie jest odpowiedzialna za niedobór miejsc parkingowych przy nowopowstających budynkach"

Pod naszym artykułem pojawiła się lawina komentarzy tak przeciwników jak i zwolenników postawienia ogrodzenia. Przypomnijmy, że metalowy płot stanął pomiędzy blokami Nowotarskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, a osiedlem Polana Szaflarska. Stanął i wywołał oburzenie i protesty

Kontrowersyjny płot między osiedlami. Zdj. Szymon Pyzowski
Kontrowersyjny płot między osiedlami. Zdj. Szymon Pyzowski
Po publikacji naszego artykułu Wojna o płot - spółdzielnia buduje, mieszkańcy protestują, prezes milczy Nowotarska Spółdzielnia Mieszkaniowa wydała wreszcie oświadczenie.

Bo oni utrudniają nam życie


Wśród argumentów, które przytaczają przeciwnicy jest zablokowanie dzieciom przejścia do szkoły, utrudnienie dostępu mieszkańcom do przychodni i sklepów. Kolejnym problemem na jaki wskazują przeciwnicy grodzenia osiedli to odcięcie dostępu do hydrantów, co grozi bezpieczeństwu w razie pożaru.

O ustosunkowanie się do zarzutów zwróciliśmy się przed publikacją artykułu do prezesa NSM Piotra Paluszka. Niestety, nie znalazł dla nas czasu a pozostawiona w sekretariacie spółdzielni prośba o kontakt pozostała bez odpowiedzi.

A oni parkują i wydeptują ścieżki


W końcu na internetowej stronie NSM pojawiło się oświadczenie, w którym Zarząd odnosi się do stawianych zarzutów. Powodem postawienia płotu miało być niszczenie zieleni, tworzenie dzikich ścieżek czy parkowanie samochodów przez mieszkańców osiedla Polana Szaflarska na parkingach osiedlowych Spółdzielni. Także propozycja budowy chodnika nie doszła do skutku ze względu na brak porozumienia.

Poniżej publikujemy pełny tekst oświadczenia zamieszczonego na stronie NSM:

Oświadczenie


W związku z pojawiającymi się informacjami medialnymi dotyczącymi wykonania ogrodzenia przy ul. Sikorskiego, Nowotarska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Nowym Targu oświadcza:

1. Problematyka niszczenia zieleni oraz zajmowania miejsc parkingowych przez mieszkańców osiedla Polana Szaflarska była sygnalizowana przez mieszkańców zasobów Spółdzielni od wielu lat.

2. Na długo przed budową budynku nr 13 na osiedlu Polana Szaflarska posadzono tuje, jednak po zasiedleniu budynku były one systematycznie niszczone, a na terenie Spółdzielni wyznaczano "dzikie ścieżki", które powodowały uszkodzenia zieleni, w tym tui.

3. Spółdzielnia nie jest odpowiedzialna za niedobór miejsc parkingowych przy nowopowstających budynkach; jednak faktycznym problemem NSM są pojazdy pozostawiane przez mieszkańców osiedla Polana Szaflarska na parkingach osiedlowych Spółdzielni.

4. Priorytetem Spółdzielni jest dbałość o komfort życia mieszkańców korzystających z jej zasobów.

5. Według oceny Spółdzielni, wykonanie lekkiego ogrodzenia panelowego w żaden sposób nie utrudnia działań służb ratunkowych, mających na celu ochronę zdrowia i mienia.

6. Nieprawdziwa jest informacja, iż wykonanie ogrodzenia oddzieliło Spółdzielnię od osiedla Polana Szaflarska. Oba osiedla połączone są wybudowanym kilkanaście lat temu chodnikiem z kostki brukowej, który został wybudowany staraniem i na koszt innej wspólnoty mieszkaniowej.

7. Zarząd Spółdzielni wielokrotnie podejmował rozmowy z inwestorem, a następnie z zarządcą Wspólnoty Mieszkaniowej Polana Szaflarska 13 w sprawie utworzenia przejść dla pieszych w formie chodnika prowadzącego do budynku wielorodzinnego nr 13. Przygotowano odpowiednie projekty porozumień, jednak podpisanie ich nie doszło do skutku z powodu braku zgody reprezentanta Wspólnoty. Warto zaznaczyć, iż Spółdzielnia wyraziła zgodę na nieodpłatne użyczenie terenu pod ten cel. Odpowiednie utrzymanie chodnika miało jednak należeć do obowiązków Wspólnoty i nie obciążać mieszkańców zasobów Spółdzielni.

8. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności, na wniosek mieszkańców i zgodnie z obowiązującymi procedurami, w obliczu braku porozumienia, Spółdzielnia podjęła decyzję o wykonaniu ogrodzenia mającego na celu ochronę mienia Spółdzielni oraz interesów jej mieszkańców.

Zarząd Nowotarskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Nowym Targu

fi/
Ankieta
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
1
kaska22:55, 7 maja 2025
Trzeba pozagradzać wszystko każdy blok wokół, wtedy bedzie sprawiedliwie!!! Niech każdy chodzi po swoim chodniku niech obce dzieci nie wchodzą na osiedlowe place zabaw albo niech placą wejciówki a co zróbmy żeby było sprawiedliwie!!!Albo nie inaczej niech kazdy wykupi sobie wlasne miejsce i tam sobie drepcze, Ci bogaci i
biedni,kazdy se moze na swoim budowac plot i mur a jasne a co tam,to moje to twoje i wara!!! Ludzie trudno się to czyta,smutne to,takie małe...
7
mieszkaniec18:27, 7 maja 2025
Spółdzielnia jak tak bardzo chce pilnować niezależności i miejsc parkingowych może niech pomyśli o zamontowaniu szlabanów na wjazdach i wyjazdach a ogrodzenie zrobi tam gdzie faktycznie jest to konieczne. Kolejna sprawa najbardziej ciekawy jest pkt. 2 cyt:

2. Na długo przed budową budynku nr 13 na osiedlu Polana Szaflarska posadzono tuje, jednak po zasiedleniu budynku były one systematycznie niszczone, a na terenie Spółdzielni wyznaczano "dzikie ścieżki", które powodowały uszkodzenia zieleni, w tym tui.

Rozkładając na czynniki to co jest napisane powyżej totalnie zaprzecza temu jak jest w rzeczywistości, czyli tuje są ogrodzone od strony ulicy Sikorskiego więc jeśli mieszkańcy Polany je stopniowo niszczyli (bo raczej chodzi o nich) to obecnie nadal mają do nich dostęp a płot najwyraźniej stoi po niewłaściwej stronie. Być może spółdzielni chodziło o to, że ich mieszkańcy niszczą tuje a nie mieszkańcy Polany...
3
An14:38, 7 maja 2025
Za mała ilość miejsc i ciasna zabudowa to efekty MARNEGO URZĘDU MIASTA który projektuje MARNE PLANY ZAGOSPODAROWANIA! Przed laty te marne plany weszły w życie i zabudowa wygląda jak wygląda
9
W1114:37, 7 maja 2025
Ale serio ktoś pomyślał że płot powstrzyma ludzi przed parkowaniem i przechodzeniem ?? ???????????? co za półmuzgi tam pracują ???? proponuję ogrodźcie się murem na 3m wysokościi bramy z kolcami wstawcie ????
0
Kamil13:18, 7 maja 2025
Tekst to za dużo powiedziane, przepisana petycja.
0
Mhm13:04, 7 maja 2025
Widzę, że do Nowego Targu nieśmiało zawituje moda z Krakowa na odgradzanie wszystkiego...
Rozumiem jednak, że jest to jakaś odpowiedź na skutki patodewekoperki. To jest prawdziwy problem: osiedla getta bez ładu i składu, byleby z m2 działki jak najwięcej m2 powierzchni użytkowej wycisnąć i sprzedać.
Taki deweloper potem nie mieszka w chowie klatkowym, który wybudował.
2
szymka12:59, 7 maja 2025
Na ulicach wewnętrznych Spółdzielni i na parkingach zrobić "strefę ruchu" i parkowanie tylko z indentyfikatorem - inaczej kara umowna parę stówek. A inwestorzy z deweloperskich blokowisk niech się sami zrzucą na swój parking, albo deweloper niech im wybuduje.
5
Władek10:53, 7 maja 2025
Postawiono płot, i należy to uszanować. Po co robią głosowania mieszkańcom Polany kto jest przeciw płotu. Nakręcają się jakby to było koniec świata. Polusom nigdy nie dogodzisz mają zawsze problemy takie chłopki roztropki
3
SN10:23, 7 maja 2025
A po drugie ile samochodów parkuje firmowych na terenach spółdzielni ?
z tym też trzeba coś zrobić .Powiem samochodami firmowymi jeżdżą przedstawiciele firm którzy mieszkają w blokach nie rozumieją tego że nie wolno im parkować
0
Nie Sikorskiego09:50, 7 maja 2025
Do Sikorskiego
Parking za garażami od strony Dunajca leży na terenach miejskich czyli jest ogólnododstępny. Parkingi na Sikorskiego leżą na terenie NSM czyli są prywatne!!
Jak chcesz coś komentować to najpierw sprawdź.
1
BO TAK09:42, 7 maja 2025
Za mały ten płot KTT niech parkuje u siebie tych rejestracji najwięcej
1
ms06:53, 7 maja 2025
Problem leży także w planowaniu przestrzennym, czyli głosowaniach radnych. Skoro dopuszcza się tj. planuje się w urbanistyce dziwne normy terenowo-budowlane np. w zakresie miejsc postojowych dla pojazdów to mamy co mamy.
6
ghetto polana06:51, 7 maja 2025
Mi tam płot nie przeszkadza. Niech sobie ogrodzą nawet każdy blok z osobna, natomiast jedyne co widać w komentarzach to zawiść, bo dziecko sobie przejdzie po loda do Expresu między tujami.
14
ADAM06:18, 7 maja 2025
No to prezes podzielił ludzi jak nikt do tej pory. Wczoraj patrzyłem z okna na ten płot. Równo łazili z Sikorskiego na teren Polany. nie widziałem w drugą stronę. Przez godzinę z 20 osób przeszło. Tak Panie paluszek zrobiłeś ludziom kuku. A co do chodnika, to aby tam nie mieszka brat wiceprezesa spółdzielni?
20
Sikorskiego23:40, 6 maja 2025
Chcę tylko dodać że parking za garażami od strony Dunajca należy do Polany Szaflarskiej a nie do NSM i won stamtąd.
3
B.22:47, 6 maja 2025
W końcu Spółdzielnia zadziałała i pewnie się powtórzę ale płot powinien powstać już dawno.
3
@@@22:27, 6 maja 2025
Musze napisac ze chyba po raz 1-wszy zgadzam sie ze Spółdzielnia choc to dla mnie relikt prl-u tak w tym przypadku NSM ma racje. Niech sobie mieszkancy Polany parkują przy swoich blokach co to obchodzi Sikorskiego ze oni nie maja gdzie parkowac to jest ich problem trzeba było o tym myslec wczesniej a nie teraz sie panoszyc zastawiajac miejsca lokatorom którzy mieszkaja tam od wielu,wielu lat uważam ze oswiadczenie jest dobrze napisane i jest konkretna odpowiedz ..Polana niech teraz szuka miejsc w swoim grajdole
1
Sabina21:32, 6 maja 2025
Ale jeżeli budowa tego płotu nie rozwiąże problemu parkowania to jak jest spółdzielnia podejmie kolejne kroki żeby na terenie którego jestem członkiem nie mogli parkować nieuprawnieni
3
Spoldzielca21:24, 6 maja 2025
No i krótka piłka Prezesa NSM przez płot poszła na podwórko Polany Szaflarskiej. A płotek trzeba przedłużyć do garaży żeby nie było tak łatwo obchodzić. Spółdzielnia ma dość swoich spraw i problemów żeby jeszcze miała rozwiązywać problemy mieszkańców polany Szaflarskiej, którzy mają swoje wspólnoty i zarządy to nie im rozwiązują problemy , bo za to im płacą. Podobnie jak mieszkańcy spółdzielni płacą swojemu prezesowi żeby dbał o mieszkańców i mienie spółdzielni.
13
Andrzej20:59, 6 maja 2025
Jagłanprzestan pusac te komentarze. To tylko stoisz za tym wszystkim. Skłóceni ludzie, osiedla, awantura. Wiesz dobrze ze jakvtetaz dojdzie do spraw To możesz wylecieć z tej spółdzielni. Namieszałeś trochę i jeszcze usiłujesz dalej ludzi skłócać.
5
Rena20:51, 6 maja 2025
Szach mat i zaorane. Deweloperzy chcą budować ciasno i sprzedawqć drogo a potem towarzystwo pcha się na parkingi spółdzielcze. Popieram płot.
2
Do Barbi20:19, 6 maja 2025
chyba się troszeczkę pomieszało, albo bardzo troszeczkę Wojtusiu
6
Barbi19:44, 6 maja 2025
Jedna Pani, której nic nie pasuje wymyśliła protest ( sama jest w zarzadzie wspólnoty) ciekawe czy to z kimś uzgodniła. W ankiecie może wziąć udział każdy z Jabłonki, Warszawy i innego miejsca. Oczywiście ci z Polany chętnie stali na spółdzielczych parkingach, za które zapłacili i utrzymują członkowie. Nieprawda, że nie mogą przechodzić z Polany gdzie chcą, a dzieci chodnikiem bezpiecznie do szkoły. Płot powstał na wniosek mieszkańców i za ich pieniądze. Co komu do domu, jak chałpa nie jego. A może wystarczy jak Pani narzuca swoje zdanie Panu T. ?
4
Blokus19:34, 6 maja 2025
No i wszystko jasne. Spółdzielnia zareagowała na wnioski mieszkańców spółdzielni, którzy mają prawo do spokojnego życia. Nabudowali bloków na Polanie, jeden przy drugim a teraz wielkie halo.
8
Popej19:30, 6 maja 2025
No i co? Szach mat bogoce! Trzeba. Tło myśleć zanim wydaliście 14.000 zł za metr kwadratowy. Teraz idźcie do waszego prezesa i poproście go o miejsca parkingowe. Może wam zrobią pod wiaduktem nowej obwodnicy.
2
cba19:10, 6 maja 2025
Można sprzedawać mieszkania bez możliwości parkowania tzn. dla osób bez samochodów.
4
POlak18:32, 6 maja 2025
Brawo WY. Kupując mieszkania zainteresujcie się infrastrukturą. Dlaczego przez pazerność deweloperów mają tracić zwykli ludzie .
1
miasteczkowy18:04, 6 maja 2025
Dewelopera buduje (byle taniej) i sprzedaje mieszkania (byle z jak najwyższym zyskiem). Żeby zysk był większy trzeba budować więcej mieszkań kosztem przestrzeni pomiędzy blokami.
Wydający decyzję o budowie powinien zadbać żeby na osiedlu była wystarczająca ilość miejsc parkingowych. Wystarczy wybudować jeden blok mniej, a w miejsce postawić wielopoziomowy parking (koszt budowy są niższe niż mieszkań) i sprzedać mieszkańcom osiedla. Proste!
4
Ja18:00, 6 maja 2025
Tylko życi mieszają
7
Maria17:45, 6 maja 2025
Jeszcze tylko drut kolczasty!
2
Nico17:28, 6 maja 2025
I tak trzymać.
3
bzium17:21, 6 maja 2025
Już jakiś mądry niszczy płot... tyle w temacie .
7
Ceperka16:44, 6 maja 2025
Stanowisko Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej ,bardzo mi się podoba.Panie Prezesie -tak trzymać.
3
Obiektywny16:11, 6 maja 2025
Uważam, że odpowiedź jest wystarczająca.Nic dodać nic ująć.Mieszkancy NSM nie zamierzają ponosić kosztów za lokatorów Polany.
42
biedny prezes16:05, 6 maja 2025
Cała spółdzielnia mieszkaniowa, Polana nie chciała zrobić ścieżki na ziemi spółdzielczej to ją zagrodzili. I nie są winni niczemu, dali ziemię, kazali zrobić, kazali utrzymywać. Cały Paluszek.
12
Bonifacy16:01, 6 maja 2025
ogrodzić zamknąć i pilnować by nigdzie poza ogrodzenie nie wychodzili trzymać jak dziką zwierzynę
19
lb16:00, 6 maja 2025
wiele już takich miast i osiedli na tychże mamy. miast gett. osiedli gett. witamy tę "modę" w NT. ja dobrze to znam, Państwo poznacie. przykre. jak również przykre, ja wiele "problemów" i niezadowolenia generuje osiedle na R-SZ :(
3
łowca hemoroidów15:55, 6 maja 2025
Płot powinien byc już dawno . Mieszkańcy Polany niech sobie parkują na terenie swojej współnoty .
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
11
05.2025
Nie przegap!
11
05.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
maj
9
Piątek
Imieniny:Grzegorza, Bożydara, Karoliny
Kliknij po więcej