Janusz Tarnowski: wątpię, czy zaprezentowana koncepcja przebudowy Rynku podobała się większości - podhale24.pl
Kartka z kalendarza
14.06.2010, 18:20 | czytano: 3214

Janusz Tarnowski: wątpię, czy zaprezentowana koncepcja przebudowy Rynku podobała się większości

Nowotarski Rynek jest jednym z większych w Małopolsce. Dlaczego za wszelką cenę chcą zrobić na całej jego powierzchni „kamienną pustynię” kopiując wzorce z innych miast zamiast znaleźć rozwiązanie nadające mu indywidualny charakter? - pyta w felietonie Janusz Tarnowski.

zdj. Sabina Palka
zdj. Sabina Palka
„Wszystkich oczywiście nie zadowolimy, ale myślę, że ta koncepcja jest do zaakceptowania przez większość” – takimi słowami zapowiadana była wcześniej przez przedstawiciela władz naszego miasta czwartkowa prezentacja koncepcji przebudowy nowotarskiego Rynku. Nie zastanawiając się długo postanowiłem zaplanować ten dzień w pracy w taki sposób aby zdążyć na szesnastą i poznać szczegóły tego ważnego dla naszego miasta opracowania, które jak się później dowiedziałem zajęło twórcom ponad rok czasu.

Po wyjściu z sali MOK-u (a wysiedziałem do końca prezentacji w przeciwieństwie do wielu, którym brakło cierpliwości) byłem potwornie zdegustowany jakością i formą prezentacji oraz zaskoczony reakcją a raczej jej brakiem ze strony Pana Burmistrza. Na dodatek niestety, ale opracowanie nad którym pracował tak długo kilkuosobowy zespół kompletnie mnie nie zachwyciło. Stare powiedzenie głosi, że o gustach się nie dyskutuje ale w tym przypadku zamiarem władz miasta było zaproszenie mieszkańców do publicznej debaty o tak ważnej sprawie i szkoda, że 33 tysięczne miasto reprezentowało zaledwie około 100 mieszkańców. Może Burmistrz powinien się na przyszłość zastanowić w jakich godzinach mieszkańcy pracują i w jaki dzień należy tego typu spotkania organizować aby była większa frekwencja i debata przyniosła lepszy efekt?

Spełniając wyrażone na spotkaniu oczekiwania projektantów i władz miasta, postanowiłem podzielić się osobistymi odczuciami z tej prezentacji. Nim jednak pozwolę sobie na krytykę tego co zobaczyłem i wysłuchałem podczas prezentacji to słowo o tym co uważam za dobrą propozycję w przedstawionej koncepcji. Generalnie jest to jedna rzecz i choć jest to bardzo odważne posunięcie, to całkowicie podzielam pomysł przeniesienia pomnika Władysława Orkana i odsłonięcie Ratusza Miejskiego poprzez likwidację drzew rosnących wokół niego, podkreślę wyraźnie, że mam na myśli tylko likwidację drzew w obrębie Ratusza i ewentualnie po wschodniej stronie Rynku.

Niestety to tylko tyle, gdyż cała reszta nie wchodząc w detale, jak na kilkunastomiesięczne opracowanie w mojej ocenie stanowi marnej jakości propozycję koncepcji. Nie będę się rozpisywał o tym, gdyż ilość komentarzy z licznymi uwagami choćby pod artykułem opublikowanym po prezentacji na stronach Podhale24.pl dość jednoznacznie pokazuje jak ta koncepcja przypadła do gustu nowotarżanom. Ujmę więc to tak, jako jeden z głosów w dyskusji w tej sprawie: nie uważam, że takie dokładne ogołocenie naszego rynku z praktycznie wszystkich drzew i zastąpienie i tak niewielkiej ilości trawników granitowymi płytami jest rozwiązaniem dobrym dla nowotarskiego Rynku. Tak samo krytycznie oceniam sposób w jaki zaproponowano zorganizowanie miejsc parkingowych. Taka organizacja miejsc postojowych będzie przyczyną zagrożenia bezpieczeństwa i kolizji w utrzymaniu płynności ruchu samochodowego w Rynku. Czy komuś się to podoba czy nie, to jeszcze przez kilka lat ruch samochodowy tam będzie musiał istnieć aby nie sparaliżować jeszcze bardziej komunikacji w centrum miasta. Owszem podzielam opinie, że tych miejsc powinno być mniej, ale pod warunkiem wcześniejszego stworzenia alternatywnych miejsc parkingowych poza Rynkiem - póki co z realizacją tego przedsięwzięcia też nie jest tak jak nam obiecywano. Podzielam również opinię o potrzebie stworzenia na części płyty rynku miejsca na którym będą mogły się odbywać różne imprezy okolicznościowe i to miejsce powinno się znaleźć przed Ratuszem od strony południowo-wschodniej Rynku. Prowadzący prezentację podnosili kilka razy, że nowotarski Rynek jest jednym z większych w Małopolsce, więc dlaczego za wszelką cenę chcą zrobić na całej jego powierzchni „kamienną pustynię” kopiując wzorce z innych miast zamiast znaleźć rozwiązanie nadające naszemu Rynkowi indywidualny i niepowtarzalny charakter? Czyżby to było za trudne?

Nie jestem ani urbanistą ani architektem więc nie podejmę się prowadzenia polemiki w tej sprawie w szczegółach wykraczających poza obszary osobistych odczuć estetycznych, funkcjonalnych, praktycznych i tych pochodzących z doświadczeń turystycznych, ale przyznam, że dawno nie byłem na tak źle poprowadzonej prezentacji. Sposób omawiania prezentowanej koncepcji przypominał bardziej opowiadanie i przechwalanie się co i gdzie widział prelegent podczas swoich pobytów zawodowych i turystycznych niż przedstawienie propozycji rozwiązań wraz z jej uzasadnieniem i wskazaniem na szczególne dla naszego Rynku walory tego opracowania. W dodatku fatalną ocenę prezentacji dopełniły techniczne niedociągnięcia, które sam prowadzący krytykował tłumacząc się, że na jego komputerze to wygląda czytelniej i lepiej. Zła jakość wyświetlanych rysunków i zdjęć na których nic prawie nie było widoczne (a może właśnie o to chodziło) i chaos przeplatany z wielokrotnym tłumaczeniem, że zlecenie, które otrzymali projektanci od Pana Burmistrza czegoś tam nie obejmowało a przedstawiona propozycja jest efektem kompromisu między władzami miasta a autorami było wręcz żenujące. Nawet laserowy wskaźnik odmówił posłuszeństwa i omawianie poszczególnych elementów nieczytelnych slajdów było ubarwione zwrotami: na górze, na dole, po lewej, po prawej stronie rysunku. Dziwię się bardzo Panu Burmistrzowi, który jako gospodarz tego spotkania był cały czas obecny, że nie wstał w trakcie prezentacji i nie przeprosił tej niewielkiej grupy mieszkańców za tak złe przygotowanie tego pokazu i nie zwrócił uwagi prowadzącym prezentację, że jakość i forma pokazu jest nie do przyjęcia a odwoływanie się do przykładów prezentowanych na wyświetlanych fotografiach przedstawiających rynki z włoską zabytkową architekturą jest całkowicie chybione.

Panie Burmistrzu, w warunkach konkurencyjnego rynku usług projektowo-architektonicznych, ktoś kto w taki sposób przeprowadził prezentację opracowanego przez siebie projektu lub tak jak w tym przypadku koncepcji - niestety ma nikłe szanse na otrzymanie zlecenia i wypłaty wynagrodzenia. Myślę, że mieszkańcy Nowego Targu chętnie się dowiedzą ile to opracowanie kosztowało i jestem przekonany, że dużej części jeżeli nie większości mieszkańców naszego miasta ta koncepcja się po prostu nie spodobała. Pozostaje mi wierzyć, że przyszły wykonawca, któremu zostanie zlecone wykonanie projektu i samej przebudowy będzie miał inne i pełniejsze spojrzenie na tą sprawę, a decydenci miejscy wezmą sobie do serca głosy mieszkańców i jasno określą te oczekiwania.

Janusz Tarnowski, nowotarżanin
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
najlepiej oceniony
0
pasterzPPP 17:32, 15 czerwca 2010
Janusz Tarnowski jest idealnym kandydatem na dyrektora szpitala. Najpierw taplał się w ściekach (PPK), potem pływał w radzie nadzorczej ZEW w Niedzicy (został podtopiony) w końcu dopłynął do Aquaparku w Zakopanem.
Żeby dobrze zarządzać szpitalem trzeba umieć nieźle pływać.
Na Podhalu nie ma nikogo z większym doświadczeniem (w pływaniu)
najgorzej oceniony
1
krokodyl 09:58, 16 czerwca 2010
Popieram pomysł Tarnowski na dyrektora szpitala.
0
malopolskie 5614:17, 2 lutego 2011
Więc Panie Januszu wątp dalej
0
majatek wspólny16:12, 18 czerwca 2010
jak wygląda urząd powiatwy szkoda się wypowiadać, za nie długo go już nie będzie bo odpowiedzialny wicestarosta dał się ograć własnemu prawnikowi - to też jest temat na felieton dla pana Tarnowskiego
0
Kolejna chała!14:55, 18 czerwca 2010
Ten projekt to taka sama chała, jak projekt zapomnianego już basenu !
0
Ale KIT !14:52, 18 czerwca 2010
Widzieliście przydomowy ogród Burmistrza Fryźlewicza, to nie powinniście być zaskoczeni tę pustynną koncepcją płyty rynku.
Przed domem ma klepisko, więc jest oswojony z takim krajobrazem.
A jednak szumnie, co roku ogłasza konkursy na "najpiękniejsze ogrody". Czemóż to swojego "pięknego ogrodu" nie zgłosi w tak prestiżowym konkursie?
Ale macie TAKIEGO GOSPODARZA, jakiego sobie wybraliście w demokratycznych wyborach.
Może po czterech nieudolnych kadencjach tego Pana, dokonacie trafniejszego wyboru. Wszystko w Waszych rękach !
0
józef d.20:26, 17 czerwca 2010
jest cudna podobnie jak wyglądający budynek urzędu miasta po remoncie!!! pieniądze wydane a efekt na korytarzach mierny
0
ss16:59, 16 czerwca 2010
czekamy na felieton w sprawie uzdrowienia szpitala
0
maniuś16:26, 16 czerwca 2010
Ul.Św.Anny to powiatowka i gdyby nie poparcie M.Jachymiaka to burmistrz może pogrzebać sobie ....

Proszę nie odbiegać od tematu artykułu. Admin
1
krokodyl09:58, 16 czerwca 2010
Popieram pomysł Tarnowski na dyrektora szpitala.
0
yurek5408:52, 16 czerwca 2010
Panie Burmistrzu!projekt rynku to nie prywatne podwórko!Konkurs powinien być ogólnopolski,a w finale pięc projektów poddanych pod ocene mieszkańcom podhala!!!Nowy Targ zawsze był centrum regionu a rynek ma być atrakcją na miare XXi wieku!!!
0
głos jeden z bardzo wielu08:51, 16 czerwca 2010
Panie Tarnowski proszę nie dać się sprowokować. Te komentarze ze szpitalem to próba wciągnięcia Pana do gry przeciwko M.J. przez ludzi burmistrza M.F. Obaj zresztą są siebie warci ale M.F. to cwany obłudny lis i zechce Panu jeszcze dołożyć. To jego stare dobrze wyuczone metody. Pana przemyślane i zdecydowane wypowiedzi potwierdzają, że może Pan być poważnym kandydatem na burmistrza Nowego Targu. Ma Pan bardzo wielu zwolenników, którzy liczą na Pana.
0
Kanada22:58, 15 czerwca 2010
do portiera . Odcinek św. Anny od zjazdu na Grel w stronę Kowańca był remontowany 15 lat temu, a odcinek od zjazdu na Grel w stronę Krakowskiej nie był wogóle remontowany nawet po położeniu kanalizacji w 95 roku, gdyż nie było już na to pieniędzy, a w położeniu głównego kolektora kanalizacyjnego partycypowali wszyscy mieszkańcy naszej ulicy wpłacając po 500 zł od każdego domu ( to nie było mało) plus przyłącz oczywiście.
Św. Anny jest jedną z głównych dróg w naszym mieście, wyjazdową na Kraków i bardzo obciążoną w dni targowe. Przejeżdżają też tędy ciężkie samochody z drzewem z wycinek z Kowańca, co szczególnie niszczy nawierzchnię drogi. Ulica wymagała juz dawno remontu, jest drogą powiatową a nie miejską, ale dzięki burmistrzowi, który pożyczył powiatowi pieniądze , jest dziś remontowana i my bardzo dziękujemy panu burmistrzowi za to, a ty portier się nie wymądrzaj, tylko zasięgnij języka zanim coś napiszesz. pozdrawiam.
0
pasterzPPP17:32, 15 czerwca 2010
Janusz Tarnowski jest idealnym kandydatem na dyrektora szpitala. Najpierw taplał się w ściekach (PPK), potem pływał w radzie nadzorczej ZEW w Niedzicy (został podtopiony) w końcu dopłynął do Aquaparku w Zakopanem.
Żeby dobrze zarządzać szpitalem trzeba umieć nieźle pływać.
Na Podhalu nie ma nikogo z większym doświadczeniem (w pływaniu)
0
trol17:04, 15 czerwca 2010
popieram JT powinien się zająć szpitalem tam potrzeba menedżera
0
xxx13:21, 15 czerwca 2010
Szpitalowi potrzebny jest solidny menedżer i jak ulał pasuje na ten stołek J. T. Wówczas będzie sznasa na udzrownienie finansów szpitala, restrukturyzację i komercjalizację usług. Panie Januszu na zajmowanie się rynkiem szkoda czasu. Szpital jest najważniejszy!
0
Do portiera13:19, 15 czerwca 2010
Drogi portierze, ulica Świętej Anny jest drogą powiatową. Jezeli rzeczywiście jest jak piszesz, to z pretensjami do starostwa. Fryźlewicz ma tam niewiele do powiedzenia.
0
Agnieszka13:02, 15 czerwca 2010
podpisuję sie też pod tym co większość rewitalizacja to ok 10 milionów złotych na plusie - szpital 80 mil na minusie. skoro starostowie sobie nie radzą to może p. Tarnowski poda receptę
0
Szalenie zainteresowana12:39, 15 czerwca 2010
"Czekamy" - a co ma pan Janusz do szpitala?? I co to znaczy "większość by chciała"? Jaka większość? Kto? Ilu was jest?
No i najważniejsze pytanie - czy w tym Urzędzie Miasta to nie macie już nic ważniejszego do roboty tylko siedzieć w internecie?
0
ja12:14, 15 czerwca 2010
Rynek będzie wyglądał okropnie , to jest projekt na podwórko a nie na miejsce, które ma być głównym miejscem miasta. Detak, brak zieleni, ciekaw jestem, jak się włądze wytłumaczą z wicinki drzew???
0
czekamy12:13, 15 czerwca 2010
Panie Januszu większość chciała by usłyszeć co ma pan do powiedzenia w sprawie szpitala.
0
obserwator11:56, 15 czerwca 2010
do " portiera"
"klomby na latarniach w rynku na wysokości czterech metrów" są podlewane z samochodu nie przystosowanego do podlewania na tej wysokości i pewnie są łamane przepisy BHP przez pracowników.
0
prowda11:53, 15 czerwca 2010
Pierdzistołki z Aleji Tysiąclecia 35 nic innego nie robią tylko piszą te farmazony na Fryźlewicza. Ja słyszałam że MF chce do starostwa jest szansa na to że będzie niedługo waszym szefem.
0
Telewidz09:55, 15 czerwca 2010
Bo Fryźlewicz to CYKOR i bał się konfrontacji z mieszkańcami, dlatego zorganizował prezentację w godzinach pracy!!
0
xyz09:10, 15 czerwca 2010
To jakis koszmar- nie projekt. Nie rozumiem jaki byłyby cel wycinania drzew i przenoszenie pomnika Orkana. Powinno się przyjąc, ze jest pare obiektow stalych, które trzeba odpowiednio zakcentować uzywając do tego zaprojektowanej zieleni i swiatla. Potrzebny jest też jakis plac na koncerty, parę stanowisk parkingowych z parkomatami [bez tych krwiopijców z torebeczką], a reszta - to rekreacja. Troche jak w parku - laweczki, zatoczki, kawiarniane ogródki - ale do cholery nie na dachu wc [ kto jest autorem takiego pomysłu- podać nazisko studenta]. co w tej przebudowie mialoby kosztować takie miliony? Chyba, że za to weżmie się niegospodarny Fryżlewicz

Panie Januszu - do boju. Jachymiak chyba nie bedzie miał odwagi stanąc przed nami po tym co zrobil w szpitalu, a pan burmistrz jest juz baaaaaardzo zmęczony, nie ma energii. Wszyscy potrzebujemy kogoś nowego- spoza Fryzlewiczowo- Jachymiakowych układów.
Reklama
0
jurek5409:06, 15 czerwca 2010
prezentacja moim zdaniem na poziomie pracy egzaminacyjnej do GIMNAZIUM!!!Projekt zrobiony prostacko!To jest Podhale,to jest NOWY TARG a nie "kozia wólka" pamiętajcie o tym panowie projektanci!!!
0
ppks08:37, 15 czerwca 2010
Obecny rynek nowotarski jest bardzo ładny, można oczywiście wnieść pare poprawek ale napewno nie takich jak proponuje Pan Burmistrz. Proszę popatrzeć na rynek w Nowym Sączu jest podobny do proponowanego przez naszą władzę, a wygląda tragicznie, najlepiej wybrukować cały plac i po sprawie. Panie Burmistrz czy ta propozycja sie Panu naprawdę podoba ? bo jeśli tak to stracił Pan kolejny głos w nadchodzących wyborach samorządowych.
0
kicia07:44, 15 czerwca 2010
Max 5% podobnie jak Lelonek.
0
portier07:32, 15 czerwca 2010
odpowiedz jest prosta, widać to w całym mieście że Zakład Zieleni (Wojtaszek) chroniony przez Burmistrza będzie miał mniej pracy i wydatków. Czy ktoś widział w naszym mieście zadbane klomby czy trawniki ? Oj przepraszam są takie ,klomby na latarniach w rynku na wysokości czterech metrów chyba do podziwiania dla ptaszków lub mieszkańców rynku po otwarciu okien na pierwszym piętrze .A czy już wiadomo jaki będzie hymn grony na rynku i ile to będzie kosztowało?


Panie Burmistrzu już się pan wypalił choć nie wiem czym bo nic pan nie zrobił przez tyle lat!!!!!

A przepraszam ulicę św. ANNY przez ostatnie 4 lata chyba ze 2 razy remontował!!!!
W wydawaniu naszych pieniedzy jest Pan numer 1 szybszy od Kubicy.
0
B.06:51, 15 czerwca 2010
Beton w Rynku?napewno tylko w Rynku?ps.podzielam opinie p.Tarnowskiego.Rynek zamiera o 17,gdyby nie ogródek piwny jednego z przyjaciół p.MF to byłaby pustynia kulturalna.Zabetonowanie rynku niczego nie zmieni.Wycinanie drzew to domena p.MF i jego ekipy,która nic nowego nie wniesie do zmainy wizweunku nie tylko rynku...Rewitalizacja potrzebna ale w UM.
0
B.06:44, 15 czerwca 2010
Panu MF juz dziekujemy!
0
Wojtek23:56, 14 czerwca 2010
Kosz na śmieci przy każdej ławce w rynku?

A ile jest koszy na całej długości wałów przy Czarnym Dunajcu czyli w sumie około 4000m chodnika??
Ciekawe czy ktoś wie. O taki mały Quiz!
0
mala23:47, 14 czerwca 2010
To my powinniśmy mieć wpływ nna to jak bedzie wyglądał rynek! My nowotarżanie! Z tego co czytam każdy chce dużo zieleni. Niech tak będzie! Pomnik niech, też zostanie. Fontanna? Czemu nie. Zasłonięte szalety miejskie mniej rzucające się w oczy? OK! Można dojść do ugody! Dla chcącego nic trudnego. Powinniśmy móc gdzieś zgłaszać swoje propozycje a miasto powinno się do nich dostosować. To w końcu my będziemy korzystali z tego miejsca!
0
a idźcie w c....23:42, 14 czerwca 2010
Jak można mówić że rynek jest w porządku? Mi on przypomina wielkie rondo a nie Rynek. Obskurne maszty, reklamy, pełno aut, jeden wielki parking, krzywe i dziurawe chodniki wylane z asfaltu, drzewa jak w lesie. Syf, brud, ubóstwo, żule na ławkach. Ale macie powód do zachwycania się obecnym stanem naszego Rynku.
0
ewa23:23, 14 czerwca 2010
Nawet w najbogatszym kraju nie przebudowuje sie kompleksowo rynku co 7 lat.To rozrzutność i marnotrastwo pieniedzy.Jest tyle do zrobienia,dziury w drogach,chodnikach,brak chodników gdzie od 30 lat palcem nikt nie kiwnął.A rynek jest całkiem w porządku,może służyc jeszcze ładnych pare lat,trzeba tylko miotłę i ogrodnika,skosić trawę posadzić kwiaty,pomalować ławkę.A już całkowicie poroniony pomysł to przenosiny pomnika Orkana.A czymże ten Nowy Targ może sie pochwalić oprócz tego pomnika.Przypominam ,że pomnik jest darem Związku Podhalan (w Ameryce i Polsce)i ogromnym nietaktem jest z takim darem tak postępowac (po paru latach jego funkcjonowania).
0
ja23:09, 14 czerwca 2010
Liczyłam na to, że prezentacja odbędzie się w jakiś wolny dzień od pracy. Chciałam pójść, zobaczyć, posłuchać, a tu mięta. Nie dość, że w tygodniu, to jeszcze w godzinach nie do przyjęcia.
A tak w ogóle stare jest piękne, wystarczyło wywalić parkingi i odnowić chodniczki, ławeczki i przy każdej ławeczce postawić kosz na śmiech, które nie są wcale takie drogie. A zieleni jest w sam raz przynajmniej jest trochę cienia w upalne dni.
0
absolwentka22:28, 14 czerwca 2010
Góral widać w tej szkole owce pasał... I raczej dyplomu nie uzyskał- no cóż za wysokie progi....
0
była studentka22:27, 14 czerwca 2010
pan Tarnowski ma całkowitą rację a Ty krokodyl nie widziałeś dobrej prezentacji. Za taką na polibudzie to oblewają studentów. Ten pan co prowadził prezentację nie jest żadnym profesorem.
0
Miłośniczka zieleni22:02, 14 czerwca 2010
A ja uwazam, ze rynku nie należy zmieniać. A już w żadnym wypadku wycinać pięknych drzew. Zwłaszcza tych w okolicach ratusza, bo jak ktoś chce to i tak go zobaczy.Na rynku jest teraz taki mini park botaniczny. I niech tak zostanie. A róze w starej fontannie...jak zakwitną to od razu robi się radosniej. Jedynie ten trawnik bez przerwy zadeptywany w jednym miejscu. Najlepiej zalać asfaltem ten kawaleczek, bo ludzie zawsze tam będą skracać sobie drogę. A wtedy może i woda nie będzie tam stała. Pozdrawiam.
0
krokodyl21:34, 14 czerwca 2010
pan Tarnowski trochę racji ma: koncepcja była skromnie zaprezentowana, ale to może pierwsze podejście i każde następne będzie lepsze. A odnośnie pana burmistrza - to co miał zrobić: publicznie ochrzanić profesora za prezentacje?
0
xxx21:25, 14 czerwca 2010
ten projekt to jakaś kpina ,„Wszystkich oczywiście nie zadowolimy, ale myślę, że ta koncepcja jest do zaakceptowania przez większość” chyba nikt tego nie akceptuje .
0
PF20:45, 14 czerwca 2010
ratusz jak najbardziej odsłonięty:) niskiej zieleni też by sie przydało, bo wylać asfalt albo kostke położyć to każdy matoł umie... Pomyślcie coś z głową radni i dajcie projekt zrobić doświadczonym ludziom którzy robili podobne rzeczy
0
wodnik19:39, 14 czerwca 2010
Nic w tym nt nie potrafią, ta koncepcja to żenada, żenada, żenada. Jaki król takie królestwo...
0
wyborcy19:20, 14 czerwca 2010
Dobry pomysł. Pan Tarnowski na burmistrza. Przynajmniej nas uszanuje
0
hey19:08, 14 czerwca 2010
heheh nie trza bedzie kosic
0
wyborca18:50, 14 czerwca 2010
Więc niech startuje w wyborach P. Tarnowski będzie miał okazję zmienić ta kamienną pustynię
0
góral18:45, 14 czerwca 2010
Tak to jest jak daje sie robić projekty studentom naszej Wyżdzej Szkole Pasienia Owiec.....
0
trol18:40, 14 czerwca 2010
Ależ drogi panie Tarnowski,zachowanie burmistrza jest takie jak zawsze. Nic ująć nic dodać. Projekt jest do bani ,ale pasuje sklepikarzom z rynku,i wszystio w temacie.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
10
06.2025
Nie przegap!
14
06.2025
Nie przegap!
13
06.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
czerwiec
10
Wtorek
Imieniny:Bogumiła, Małgorzaty, Edgara
Kliknij po więcej