Od lipca - płatna zakopianka - podhale24.pl
Szczawnica
Clouds
1°C
Clouds
1°C
Clouds
2°C
Clouds
3°C
Clouds
1°C
Clouds
-1°C
Kartka z kalendarza
30.03.2011, 11:35 | czytano: 11730

Od lipca - płatna zakopianka

Ministerstwo Infrastruktury od 1 lipca wprowadza opłatę za przejazd wybranymi drogami krajowymi, ekspresowymi, autostradami oraz obwodnicami miast dla samochodów powyżej 3,5 tony. Dotyczy to m.in. zakopianki na trasie z Krakowa do Lubnia.

Prywatni przewoźnicy zapowiadają podniesienie cen biletów. - Na pewno wprowadzenie opłat jest nieuniknione, ale nie tak wysokich i nie dla wszystkich po równo - mówi „Gazecie Krakowskiej” Łukasz Kluczewski, współwłaściciel firmy transportowej. Przewoźnicy z Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych proponowali, by z opłat wyłączyć autobusy realizujące regularne przewozy na trasach do 100 kilometrów. Chcieli również zróżnicowania opłat dla minibusów i dużych autobusów. Propozycje te pozostały jednak bez echa.

Rozporządzenie Rady Ministrów w tej sprawie zostało już podpisane. Czeka na opublikowanie.

Źródło Polska Gazeta Krakowska
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
serwus16:41, 1 kwietnia 2011
Podwójna opłata !
Obecnie w Polsce cena benzyny przekroczyła barierę 5 zł za litr!! Połowa tej kwoty to podatki wpłacane do budżetu państwa. Rok rocznie zbierane jest w ten sposób 50 mld zł (20% budżetu) na budowę dróg i autostrad. Taki był zamysł akcyzy i innych podatków nałożonych na paliwo. Od tego momentu kierowcy wpłacili na lepsze drogi 600-700 mld zł. Kwota ta to 1/3 wartości odtworzeniowej całej sieci dróg w Polsce!!! Wszystkich dróg włącznie z osiedlowymi.
Warto zaznaczyć, że w cywilizowanym świecie akcyza jest podatkiem od bogactwa, czyli benzyna i samochód w Polsce jest dobrem luksusowym. W krajach rozwiniętych, a nawet rozwijających się jest dobrem powszechnym niezbędnym do rozwoju gospodarki. O tym już Hitler wiedział i Hoover 80 lat temu. Widać jeszcze daleko nam do cywilizowanego świata, a sposób w jaki buduje się autostrady w Polsce przy takiej masie pieniędzy świadczy tylko i wyłącznie o głupocie mieszkańców, którzy płacą i nie domagają się. Może się nie da domagać??
0
Mila07:42, 1 kwietnia 2011
Jak zwykle ucierpią najbiedniejsi "a to Polska właśnie"
0
kam.Nowy targ16:19, 31 marca 2011
w Polsce spis ludności ma się odbyć . A wiecie ile będzie to kosztowało??
dokładnie pół miliarda zł.(tak przynajmniej mówili w telewizji)
Za te pieniądze można byłoby zbudować parę setek kilometrów dróg
albo zrobić drogi w Nowym Targu
0
Zdzisek11:17, 31 marca 2011
A tak na marginesie ciekawe ile waży taka limuzyna rządowa (opancerzona)? Przekracza 3,5 t, jeżeli tak to ciekawe, czy elyta rządząca będzie płacić za przejazd Zakopianką? 8-)
0
macher11:10, 31 marca 2011
Golą was Podhalanie równo, nie dość, że nie będzie budowana zakopianka od Lubnia do Nowego Targu, to jeszcze będziecie bulić za przejazd.
0
Igorrr09:26, 31 marca 2011
Opłaty, opłatami.. ale my już je płacimy. W cenie paliwa jest doliczony podatek drogowy, w cenie ubezpieczenia OC płacimy zrzutke na ofiary wypadków, w serwisie wymieniając niektóre z podzsespołów płacimy "środowiskowe", tak więc pytam gdzie są te pieniądze?

Sporo jeżdzę po europie, owszem, sa tam płatne odcinki autostrad jak i też wszystkie autostrady/ekspresówki gdzie wykupujemy winietę. Nie można wprowadzić po prostu winiet i tyle? Dla kogoś kto jeżdzi nieco więcej niż 10kkm rocznie jest to napewno opłacalne. Poza tym, znając naszych "władców" ceny i tak będę nie proporcjonalne do tego ile km przejedziemy odcinkiem. Prosty przykład: autostrada A4 - odcinek 60km, koszt w obie strony (załóżmy, że ktoś dojeżdza do pracy) to 32 zł. Jeżeli jeżdzi codziennie do pracy to daje to koszt około 8500 zł rocznie. Dla porównania roczna winietka w Austrii kosztuje 76 EUR, czyli nieco ponad 300 zł.
0
Zdzisek08:37, 31 marca 2011
Do jac:
Pleciesz głupoty i tyle. Za drogi to płacę podatek w paliwie, nawet jak koszę sobie trawnik i tnę drzewo piłą motorową. A te drogi to niby z czego są wybudowane jak nie z naszych podatków. Masz rację trzeba wybudować drogi za państwową kasę i dać w zarząd prywatnej firmie - patrz A4 Kraków - Katowice.
0
maja07:37, 31 marca 2011
No cóż widocznie chcą aby PKP nie upadło a drogi się nie niszczyły dlatego trzeba coraz więcej płacić za jazdę na "czterech kółkach"...
0
Wojtek B07:14, 31 marca 2011
Czy państwo zdajecie sobie sprawę ile tirów na dobę jedzie tą drogą do i od granicy państwa? (każdy min. 20 ton) a to one najbardziej niszczą tą drogę. Uważam pomysł za dobry - skądś trzeba brać pieniądze na jej naprawę, bo przy tej eksploatacji, niebawem (czego nikt sobie nie życzy) ta droga zacznie się sypać
0
ppietras00:28, 31 marca 2011
Mogę sobie tylko wyobrazić te korki na bramkach!!! Jezu drogi widzisz a nie grzmisz !!
0
Nowotarżanin z wyboru23:59, 30 marca 2011
@kierowca - a czy przypadkiem nie płacimy już na remont, budowę i utrzymanie dróg podatek zawarty w cenie paliwa? Tzw "opłata paliwowa"? Dwa razy mamy płacić za "to samo"? Niech się nasz kochany rząd na coś zdecyduje a nie wysługuje się krzykaczami twojego pokroju.
0
serwus23:50, 30 marca 2011
"Projekt stanowi wykonanie delegacji ustawowej zawartej w art. 13ha ust. 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z pózn. zm.).
Z dniem 24 grudnia 2008 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 listopada 2008 r.
o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U Nr 218, poz. 1391), która została opracowana ze wzgledu na koniecznosc wdrożenia do polskiego porzadku prawnego przepisów dyrektywy 2006/38/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 maja 2006 r. zmieniajacej dyrektywe 1999/62/WE w sprawie pobierania opłat za
użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy cieżarowe (Dz. U. UE L Nr 157 z 09.06.2006, str. 8). Wprowadza ona szereg zmian zwiazanych z systemem opłat za korzystanie z dróg publicznych w Polsce. Zgodnie z art. 9 pkt 1 w/w ustawy od dnia 1 lipca 2011 r. stosowany bedzie nowo dodany przepis art. 13 ust. 1 pkt 3 ustawy o drogach publicznych ? zgodnie, z którym korzystajacy z dróg publicznych sa obowiazani do ponoszenia opłat m.in. za przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.
U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z pózn. zm.) za które uważa sie także zespół pojazdów składajacy sie z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w tym autobusów. Opłata ta zwana jest "opłata elektroniczna" i bedzie pobierana za przejazd po drogach krajowych lub ich odcinkach. Opłata ta zastapi
funkcjonujaca obecnie ryczałtowa opłate za przejazd po drogach krajowych (tzw. system winietowy)."
źródło http:/.../
" I tak to właśnie działa"

Naruszenie regulaminu. M.
0
blokada zakopianki23:40, 30 marca 2011
mam auto poniżej 3,5 t ale z chęcią bym 7 dni w tygodniu zablokował na 2h zakopianke ! urwę się z biznesu - a co tam! Walczymy? słucham propozycji....
0
Piotr23:07, 30 marca 2011
Ten kraj to jakiś chory ale to nie jego wina że ma takich uczonych PÓŁGŁÓWKÓW!!!!!!!!!!!!!
0
lewus22:39, 30 marca 2011
by ze smutku pilo sie lepiej... i taniej
0
kierowca22:15, 30 marca 2011
wszyscy by chcieli jeździć porządnymi drogami, a za ich budowę i remonty niech płacą krasnoludki.
Że państwo nie ma kasy? a co to kogo obchodzi, rząd ma dać i już. Wszystko ma być za darmo. Takie polsko-komunistyczne myślenie.
Jak ktoś używa drogi i powoduje jej zużycie, to powinien płacić. Wystarczy popatrzeć jak przeładowane ciężarówy jeżdżą tą drogą. Opłaty w przeliczeniu na pasażera autobusu będą groszowe. Podobnie koszt przejazdu busa czy ciężarówki nikogo nie zrujnuje. Jak kogoś kto ma firmę transportową nie stać na wydatek kilku zł to niech zwinie interes.
0
serwus21:31, 30 marca 2011
Mózg można wyprać sobie samemu .

Cytat z przed czterech lat :

"Jerzy Polaczek, minister transportu, szykuje rewolucję. Nie tylko dla firm transportowych Pojawi się elektroniczny system poboru opłat. Na pierwszy ogień pójdą przewoźnicy, potem zapłacą kierowcy aut osobowych.

Szybkich tras u nas na lekarstwo, a nowe powstają w żółwim tempie. Ministerstwo Transportu planuje za to rewolucję na autostradach i drogach ekspresowych. Właśnie przygotowało projekt zmian w ustawach drogowych. Jedna z ważniejszych to objęcie opłatami elektronicznymi nie tylko użytkowników autostrad, ale także dróg ekspresowych.

Ministerstwo tłumaczy zmiany dyrektywami unijnymi. Zgodnie z nimi, od 2009 r. w całej Europie ma być wprowadzony jednolity system opłat elektronicznych dla ciężarówek. Właśnie on umożliwi rewolucję na polskich ekspresówkach. Dwa-trzy lata później podobny system ma obowiązywać kierowców samochodów osobowych."
0
kierowca21:23, 30 marca 2011
BRAWO! GRATULACJE! ale ZA GŁUPOTĘ!!!!!!
Dosyć,że w Polsce autostrad jest jak na lekarstwo,to za każdy metr każą płacić!!! Skandal. Łatają dziury w budżecie podatkami. Niech wycofają wojska z Afganistanu!!!!!
0
jac20:54, 30 marca 2011
chcecie mieć piękne drogi a płacić wam się nie chce opłaty powinny być wprowadzone a jeśli kogo nie stać to niech nie pisze głupot tylko siedzi w domu
0
zbyszek20:46, 30 marca 2011
zdzisiek to dotychczas jezdzili bez winiet to przeciesz przestępstwo
0
Pinokio20:19, 30 marca 2011
wsciekly - a gdzie napisałeś że jedziesz autobusem? Przesiądziesz się na busa będziesz miał taniej.
0
protestant20:16, 30 marca 2011
w jaki sposób będą pobierane opłaty będą bramki to korki zn ów będą duże czy może nam to ktoś wytłumaczyć .A te pieniążki zarobione na opłatach będą na wypłaty dla kontrolujących ten odcinek.No ale rodzina PEOWCÓW będzie miała pracę i dużo do powiedzenia
0
majkel20:13, 30 marca 2011
mam do powiedzenia tylko parę słów: TO SĄ NORMALNE JAJA!
0
Turysta20:02, 30 marca 2011
Bardzo dobry pomysł! Jestem za!!!
0
Zdzisek19:29, 30 marca 2011
W sumie mógłbym powiedzieć, że mam to gdzieś. Jednak rozumiem właścicieli firm transportowych i tych którzy jeżdżą prywatnymi autami powyżej 3,5 tony. Jest to sku....ństwo założyć opłaty na tej akurat drodze, ponieważ wiadomo, że jadąc do Nowego Targu i Zakopanego z Krakowa i odwrotnie, nie ma sensownej alternatywy. Ta droga jest najkrótsza i najprostsza. Poza tym takie opłaty to w perspektywie wyższe ceny towarów i produktów, bo przecież ktoś musi za to zapłacić. Najlepiej na wszystko nałożyć opłaty, tylko pensje ciągle te same. No cóż - "by żyło się lepiej"...
P.S. Tylko patrzeć jak wprowadzą takie opłaty na osobówki.
0
Qń i @19:04, 30 marca 2011
Gdyby jeszcze były do sprzedaży cukrownie ,cementownie ,huty stali,stocznie to oni by to nadal sprzedawali.Niestety Gierek za te 40 mld dolarów długu tylko tyle nabudował przez 10 lat.Ci obecni niestety narobili tylko długu i dobierają się BEZCZELNIE do naszych portfeli.BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ.
0
wsciekly18:50, 30 marca 2011
Pinokio i Zbyszek... a gdzie ja napisałem, że jadę ciężarówką?? w artykule mowa jest szczególnie o autobusach, a to chyba jasne że opłatą będzie obciążony pasażer.... czyli między innymi JA.
0
topaz18:49, 30 marca 2011
TenCoSeNieDałWypraćMózgu takich jak ty juz mało zostało
około 15 % Polaków mysli jeszcze samodzielnie reszta ma wyprane mózgi
ciekawe czy nadal bedą glosować na zdrajców i destruktorów naszego państwa?wszystkiego dobrego pozdrawiam samodzielnie myslących
0
PO-nas-POtop18:28, 30 marca 2011
następny cud ....
a dla tych co chcieli by walczyć, pozostaje tylko zacisnąć
d...ę bo demokrację już mamy a złe reżimy są daleko.
0
TenCoSeNieDałWypraćMózgu18:08, 30 marca 2011
Ach ta liberalna Platforma Obywatelska, sama nazwa już zobowiązuje - frontem do obywatela. I te ich przejmujące realizowane co do joty hasła wyborcze: "by żyło się lepiej", "3 razy 15% PIT, CIT, VAT", "nie róbmy polityki, budujmy drogi".
Głosujcie na nas, my was tylko ogolimy przy samej skórze, a jak nie to przyjdzie brzydki Kaczyński!
0
zbyszek18:02, 30 marca 2011
pinokio masz racje [wściekły wiesz co to czytanie ze zrozumieniem ][powyżej 3,5 t masy całkowitej]
0
zbyszek17:59, 30 marca 2011
ale barany nie bedzie winet dla mnie to bedzie bardziej uczciwe
0
zbyszek17:58, 30 marca 2011
waldek do czasu słowacy za brak opłaty czyli goboxa kasują 1960 euro u nas bedzie tak samo
0
obserwator.17:52, 30 marca 2011
Tym z rządu i platformy chyba popier----ło im się w głowach. łupią na s na każdym kroku. Podatek drogowy jest wliczony w cenę paliwa ( koszt produkcji to 1,5 zł/ 1 l reszta to podatki ) Doprowadzili w ciągu trzech lat KRAJ do bankructwa. Jeszcze pozostał wprowadzić podatek katastralny i będziemy żebrakami we własnej ojczyźnie .Ludzie przejrzyjcie na oczy- co oni z nami robią.
0
Sever7916:52, 30 marca 2011
To będzie tak. Przepis wejdzie w życie, ludzie sobie ponarzekają po czym będą placić ustalone ceny. Szkoda że w obecnych czasach zagubił się duch walki w zwyklych ludziach. Nasi dziadkowie i ojcowie juz dawno by strajkowali, zrobili szturm na Warszawę i dotąd by stawiali opór aż rząd by ustapił od chorych pomysłów. A my??? Nam najlepiej wychodzi tylko narzekanie. Niech kierowcy w ramach protestu zablokują zakopiankę w godzinach szczytu, niech zwykli obywatele z obawy przed podwyżkami biletów też okażą sprzeciw wobec opłaty za przejazd... Siedząc i narzekając godzimy sie na wszystko co wymysla wladze tego kraju... A już tak wiele mamy wydzierane codziennie z kieszeni że więcej się nie da. Płacimy podatek drogowy w paliwie i co mamy??? Dziurawe drogi jak po wojnie w Iraku. Więc jak długo mamy zamiar się godzić na okradanie nas przez rząd i fiskusa???
0
Pinokio16:31, 30 marca 2011
wsciekly - lecisz tą drogą do pracy ciężarówką?
0
miś kolabor16:29, 30 marca 2011
por. Cez - już dawno jest opłata klimatyczna
0
waldek16:16, 30 marca 2011
Jak zwykle Kabanosy, Janasy sie smieja bo im nik nic nie podnosi, wszystki samochody do 3,5 t BMC a waża tak naprawde po 6, 7 ton z ładunkiem
0
Sleep15:25, 30 marca 2011
Powietrze jest opodatkowane. Idźcie do któregokolwiek hotelu/pensjonatu/etc i zapytajcie o "opłatę klimatyczną", lub "opłatę uzdrowiskową". A po zakopiance i tak się jeździ szybciej niż po autostradzie, chyba że kiedyś (oby nie) naprawią/włączą fotoradary ;)
0
Obywatel14:32, 30 marca 2011
chyba już zwariowali, kawałek lepszej drogi u już obrazu trzeba brać kasę
0
por. Cez14:21, 30 marca 2011
A kiedy będą opłaty za oddychanie podhalańskim powietrzem...???
0
gajowy marucha14:19, 30 marca 2011
nadal glosujcie na PEŁO!!:)niedługo opodatkuja oddychanie!!
0
daf13:59, 30 marca 2011
Jutro 1 kwiecien!
0
Sandiego13:24, 30 marca 2011
To chyba jakiś kolejny żart. Prima Aprilis jest dopiero w piątek.
0
luzik13:13, 30 marca 2011
Jak zwykle za wszystko zapłaci pasażer. Ciekawe gdzie jeszcze rząd zaglądnie aby wyciągnąć kasę od podatnika
0
szlag mnie trafi13:11, 30 marca 2011
no q..a jest źle bedzie jeszcze gorzej! Za odcinek z Klikuszówki do BP też trzeba by było wprowadzić opłate tak z 5 zeta na początek oczywiście! A moze jeszcze za kożystanie z chodników- dlaczego mają być "za drmo" abonament miesieczny tak ze stówke! dla inwalidów kobiet z wózkami doplat 20% o i jeszcze mandaty za nadmierne korzystanie - by żyło sie lepiej
0
wsciekly13:09, 30 marca 2011
"super" w tygodniu jadę tą drogą 10 razy (do pracy i z pracy) - gratulacje !!!!!!!!!!
0
$12:44, 30 marca 2011
niech płacą wyborcy PO
0
Darek-NowyTarg12:35, 30 marca 2011
czy naprawde ten kraj juz powalilo, niemam slow. koszmar i za co jeszcze oplate?? moze za odcinek NowyTarg - Zakopane co??
0
madmax12:30, 30 marca 2011
No widać ze dalej mało i mało wnet trzeba będzie płacić za jazdę po mieście bo na każdej krzyżowce będą bramki!!!
0
pierzyna :o)12:27, 30 marca 2011
Proponuje wprowadzić opłatę za przejazd przez nowotarską "autostradę"
0
brumi12:25, 30 marca 2011
Tak jest, wprowadzić opłaty powyżej 3.5 tony zwłaszcza, że nie ma drogi alternatywnej dla ciężarówek na Kraków.
0
m11:56, 30 marca 2011
Następnie będzie wprowadzona opłata za chodzenie po chodnikach i oddychanie. Dziekujemy Ci PO.
0
Adam11:56, 30 marca 2011
wszystko wzrasta tylko nie wyplaty :/
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
maj
16
Piątek
Imieniny:Andrzeja, Jędrzeja, Adama
Kliknij po więcej