Do końca miesiąca zlikwidowane będą przystanki i tymczasowy dworzec na B&F. Jedynym miejscem dla busów i autobusów będzie Dekada - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Rabka Zdrój
Rain
Wiatr: 17.064 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
Wiatr: 12.924 km/h Wilgotność: 91 %
Rain
Wiatr: 19.764 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 18.18 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
10°
Wiatr: 8.244 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 11.484 km/h Wilgotność: 79 %
Jakość powietrza
22 %
Nowy Targ
6 %
Zakopane
4 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 2 | 4 %
02.06.2014, 08:10 | czytano: 9424

Do końca miesiąca zlikwidowane będą przystanki i tymczasowy dworzec na B&F. Jedynym miejscem dla busów i autobusów będzie Dekada

NOWY TARG. - W związku z uruchomieniem dworca autobusowego, podjęto decyzję o likwidacji przystanku przy ulicy Kilińskiego z dniem 1 lipca br. Poinformowano przewoźników o tej decyzji - mówi burmistrz Marek Fryźlewicz. - Do końca czerwca przewoźnicy mają czas na złożenie nowych rozkładów jazdy - dodaje starosta Krzysztof Faber.

zdj. Studio-T
zdj. Studio-T
Do kompetencji Urzędu Miasta należy ustalenie miejsc i wydawanie zgody na usytuowanie przystanków dla zbiorowej komunikacji publicznej. Z kolei powiat zatwierdza rozkłady jazdy przewoźników. Jeśli UM nie zgadza się na przystanek w danym miejscu, a przewoźnik mimo to umieści ten punkt w rozkładzie - starostwo nie zgodzi się na takie rozwiązanie i odmówi wydania dokumentu.

Od oficjalnego otwarcia dworca autobusowego minęło już kilka tygodni. Przewoźnicy jednak nie kwapią się z przeprowadzką do Dekady. Wydział Komunikacji i Transportu potwierdza, że na ponad dwudziestu, tylko trzech uzgodniło warunki i korzysta z nowego dworca.

- Główna bariera pomiędzy przewoźnikami, a właścicielem dworca polega na tym, że przewoźnicy boją się, iż monopolista będzie im dyktował wysokie ceny. Są sceptycznie nastawieni do szybkiego przeniesienia się. Apelowalibyśmy do przewoźników, by wykazali trochę zaufania, bo uporządkowanie ruchu jest dla nich korzystne - przekonuje wicestarosta Maciej Jachymiak.

- Myśmy się zaangażowali w te rozmowy. Działaliśmy tak, by ceny dla przewoźników były jak najniższe na Dekadzie. I udało się to osiągnąć. Myślę, że powoli się to uporządkuje - mówi starosta nowotarski. - Do końca czerwca przewoźnicy mają czas na złożenie nowych rozkładów jazdy i my niestety nie będziemy wydawać zgody na to, żeby w innych miejscach zatrzymywały się autobusy, czy busy niż w tych, które były uzgodnione z miastem - dodaje. Na pytanie "co z przystankiem przed galerią handlową B&F, Krzysztof Faber mówi: - Miasto określiło jasno, że dworzec jest na Dekadzie. Nie ma innego miejsca w Nowym Targu, które byłoby dworcem. I to jest zgodne z przepisami. Przy galerii był tylko dworzec tymczasowy, który od 1 lipca zostanie zlikwidowany.

Dopytywany, co w sytuacji, gdy przewoźnicy będą chcieli nadal korzystać z dotychczasowych miejsc, szczególnie z Buy&Fly, starosta Faber powtarza: - Mamy zapewnienie z Urzędu Miasta, że nie wyrażą zgody, by tam był dworzec. A wtedy my nie uzgodnimy rozkładu jazdy z zaznaczoną galerią B&F.

- Jesteśmy rzecznikami naszych wyborców. W ich interesie jest by był dworzec, jedno miejsce z którego odjeżdżają busy i autobusy, żeby przestrzegane były godziny odjazdu i żeby w ogóle był transport publiczny - tłumaczy Maciej Jachymiak. - Ludzie się skarżą, że rozkład jest, ale nie jest przestrzegany. Apelujemy, by nas informować o takiej sytuacji. Na razie jest tak, że jeśli na jakieś trasie nie ma w ogóle przewoźnika - to trudno. Ale jeśli przewoźnik już jest, zarejestrował się, to musi przestrzegać prawa. Skoro dał nam rozkład - to musi jeździć i ponosić konsekwencje, jeśli tego nie robi.

- Ale my możemy działać dopiero po zgłoszeniu, że coś nie funkcjonuje. To nie może być powiedziane np.na zebraniu wiejskim, że "słyszałem, że coś mówili ludzie". To musi być formalne, konkretne zgłoszenie: kiedy, gdzie, o której godzinie, kto zgłasza brak transportu. W przeciwnym razie mamy tylko mgliste oskarżenie, a przewoźnik mówi nam, że "nieprawda, bo on zawsze jeździ" i sprawa się kończy na niczym - uzupełnia Faber.

To "na razie" w wypowiedzi wicestarosty odnosi się do zmian jakie wprowadzone będą od 2016 roku. Za dwa lata obowiązywać ma nowe rozwiązanie komunikacyjne, według którego powstać ma system komunikacyjny i do każdej miejscowości zostanie zorganizowany dojazd. - Teraz jest tak, że jeżeli przewoźnikowi się nie opłaca do danej miejscowości jeździć, to nie musi. Od 2016 r. trzeba będzie wszystkim mieszkańcom zapewnić transport - zapowiada starosta.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Ewa13:57, 4 czerwca 2014
Właścicielu firmy przewozowej - gdzie w Buy&Fly jest poczekalnia? Czy chodzi o o przejście-hol między drzwiami?
Osobiście jestem za utrzymaniem przystanku w okolicach Galerii B&F. Wiele osób robi tam zakupy, więc przystanek choćby ten MZK powinien być udostępniony pasażerom busów. A dworzec autobusowo - busowy jak najbardziej w Dekadzie. Wszystkie przyjazdy i odjazdy z jednego miejsca, uporządkowane.
P.S. W dekadzie WC dla pasażerów są w poczekalni, tylko nie rozumiem dlaczego tak drogie. W Mszanie Dolnej jakoś za złotówkę wrzutową da się utrzymać kibelki.
ilonka12:36, 4 czerwca 2014
Mnie wcale nie żal tych prywatnych busów.Np. jankara bierzeduże pieniądze za bilety miesięczne to niech płaci teraz.A przynajmniej wszystko będzie na jednym miejscu.
Jak kapitalizm, to kapitalizm01:50, 4 czerwca 2014
Fakt, organizacja musi być, jeden dworzec to dobre rozwiązanie, szczególnie dla ludzi spoza Nowego Targu i okolic, oraz organizacji ruchu (chociaż tym się pewnie nikt nie zajmie). Jednak sposób naszych władz i sponsorów (chyba, że nasze władze są na tyle genialne, żeby nie wiedzieć, że przyczyniają się do niekontrolowanego monopolu nie uzgadniając uprzednio opłat, to tylko władz) na wprowadzenie takiego dobrodziejstwa woła o pomstę do nieba. Dworzec jest prywatny (więc co ma do tego UM?) i poza opłatą nie ma żadnych ,,przeciw" (takich umów nie spisuje się na miesiąc, więc ceny nie wzrosną nagle) z czego logiczny wniosek, że do tej pory były za wysokie. W sumie nie ma o czym mówić, wystarczy popatrzyć na to z perspektywy przewoźników nie uważając ich za zło wcielone, a za zwykłych przedsiębiorców (do nowotarżanka: tak, przewoźnicy są źli, chcą by nam było źle, nawet jak im ma nie być lepiej. A co do dbania o dobro klienta to jest właśnie konkurencja i wybór tego, który o nas dba, który im odebrali). Jak nazwać przymuszenie przez władze jednego przedsiębiorcy do korzystania z usług drugiego? Na T i nie jest to kapitalizm :)
xxx20:03, 3 czerwca 2014
do "nowotarżanka" chyba sie pani nie orientuje o dworcach w naszym rejonie! przykłady Zakopane, dworzec i dworzec pkp, aleje, szpital KBK,
Kraow RDA, ul. ogrodowa. plac Geotla itp, Myslenice"dekada, parking za dekada, plac Slowackiego, sucha beskidzka dworzec, plac przy bezrobociu. wymieniac mozna dalej, szanowna pani jest wolny kraj i kazdy moze odjezdzac skąd chce nawet z domu z ogródka. Jezeli Dekadzie tak zalezy na przewoznikach niech podpisza umowy dlugoterminowe za wjazdy, za symboliczna złotowke w obecnosci notariusza i wtedy na pewno wszyscy sie zgodza, a nie tak na gebe, w koncu busiarze przywozic beda potencjalnych klientów do ich sklepow,a bez nich za chwile wszystko upadnie!!! DUZE brawa dla wlasciciela firmy przewozowej!!! opisal dokladnie cala sytuacje jaka dzieje sie w Nowym Targu, a wybory tuz tuz:)
obserewator19:46, 3 czerwca 2014
Normalnie smiac mi sie chce z naszych wladz, oni wogole nie wiedza co mowia, moze pan Żarnecki albo pan Rajski zrobi pod swoim sklepem "ala" dworzec i tam nasze wladze beda chcieli zmusić przewoźników do korzystania. O ile mi wiadomo dworzec jest terenem prywatnym tak jak i galeria buy&fly wiec jaki interes maja Panowie ze starostwa i burmistrz aby busy tam wjezdzaly, przeciez to jest pchanie pieniędzy w prywatne rece!!! rozumiem gdyby dworzec byl miasta jak to przed prywatyzacja PKSu mialo byc, wtedy pieniadze za wjazdy wydawane bylyby na potrzeby miasta, a tak to nie rozumiem calej tej sytuacji za zmuszaniem do wjazdu, Panowie to nie komuna, dobrze ze to wszystko dzieje sie przed wyborami i ludzie was ocenia jak to ladnie miasto pcha pieniadze prywatnemu przedsiebiorcy!!! wogóle ten niby dworzec to wielkie nieporozumienie,dzis bylem swiadkiem jak autobus z zielonej góry nie mógł sie"złożyć" przy wjezdzie na stanowisko, a jezeli dworzec bylby zapelniony busami to dopiero bedzie tam cyrk na kółkach!!! nie wspomnę juz o korkach jakie juz w tej chwili robią sie przy rondzie.
Pijak19:33, 3 czerwca 2014
Co będzie jak busy nie będą wjeżdżać na nowe miejsca przy dekadzie ? czy wtedy będziemy jeździć furmankami Żelaźniakami oraz Fasiągami nawet do Krakowa i Zakopanego ???
cdn17:50, 3 czerwca 2014
jak busy przeniosą się do Dekady to każdy bilet będzie musiał zdrożeć o złotówkę,
:)16:33, 3 czerwca 2014
nie mogli lidla zrobić zamiast tesco lub inny sklep mało kto tam chodzi wszyscy wolą swoje dotychczasowe sklepy jak biedronka czy rajski. Gdyby na dekadzie obniżyli cene wjazdów autobusów czy tam busów (mieli by wiecej ludzi na przystankach i w tesco) to napewno wszyscy by sie zgodzili ale jak walna 10zl za wjazd to nie dziwie sie ze nie chca tam wjezdzać. A jak te nasze wladze każa im i tak placić to 10 zl za wjazd to napewno bilety tez zdrorzeją na czym wyjdziemy wszyscy beznadziejnie. Na szczęście nie jeżdże juz busami :)
WWW15:27, 3 czerwca 2014
Busami powinien zainteresować się urząd skarbowy ,nie dają biletów każdy bus ma swoje ceny z różnych miejscowości jeżdżą jak chcą tak że pasażerów nie ma czym straszyć stoimy i tak na przystankach czekamy nie ma co pasażerów straszyć jak nie pojedziecie to nie zarobicie
nowotarżanka12:15, 3 czerwca 2014
Do właściciela firmy przewozowej. Na całym świecie dworce istnieją po to , żeby na nie zajeżdżać, żeby ułatwić życie ;podróżującym, żeby była dobra organizacja i porządek, tylko u na okoliczni przewoźnicy chcą wszystko odwrócić do góry nogami, tylko i wyłącznie dla własnego zysku, a klienta mają tam, gdzie wcześniej powiedziałam. To ja Panu odpowiem, że nie uśmiecha mi się gonić z ciężkim bagażem spod galerii na dworzec. To nich Pan ruszy swoje cztery litery zza kierownicy i zobaczy jak tarasują przejście do sklepów podróżni ( wiszą na klamkach to przenośnia, której Pan nie zrozumiał), a ciemnotę i myślenie z poprzednich epok to reprezentuje Pan i ci przewoźnicy, którzy dezorganizują życie podróżnym i mieszkańcom tego miasta. Należy was właśnie zmusić, bo trzeba się dostosować do wymagań większości, ja też mam firmę i ponoszę różne koszty jej utrzymania,.Porządek musi być, a wy chcecie uprawiać wolną amerykankę.
ewwa21:56, 2 czerwca 2014
A czy po prostu nie można zorganizować centralnego dworca wokoł Dekady ale Z NIZSZYMI OPŁATAMI ZA WJAZD? skoro kiedys sie opłacało busom i Szwagropolowi wjeżdżać na dworzec to niech im się i teraz opłaca. Takie obiektywnie dobre stawki powinny wynegocjować władze powiatu !
Stan21:44, 2 czerwca 2014
Paniska busiarze nie chcą za nic płacić, chcą tylko zdzierać z pasażerów wożąc ich w starych ciasnych brudnych busach. Są niekulturalni, palą papierosy, gadają przez telefon, przekraczają prędkość, wyprzedzają w miejscach niedozwolonych.
Oscypek21:15, 2 czerwca 2014
do @b:
zgody będą do czerwca dla nowych rozkładów. Stare uzgodnienia obowiązują.
Wolowaty ze Skrzypnego19:48, 2 czerwca 2014
Mogę się założyć ,że Szwagropol potraktuje NT podobnie jak Myślenice i tyle do cwaniakujecie .
Własciciel firmy przewozowej19:18, 2 czerwca 2014
Do "nowotarżnka": 1. Nie jeżdza jak świete krowy, za zatrzymanie sie poza przystankiem jest 3000 zł kary
2. Blokuja ruch jak każdy inny samochód. Prosze pomyslec jak pod koniec roku zjada sie do N.T wszystkie Lki z małopolski + samochody egzaminacyjne, wtedy bedzie miala Pani prawdziwy chaos!!!
3. Co ma piernik do wiatraka, co ma firma do kogos kto wysiadzie z autokaru i smieci. Ps. Wszystkie firmy placa niemale pieniadze do urzedu miasta, gmin... za sprzatanie przystankow
4. Wygodnie bedzie jak zostana zlikwidowane przystanki w rynku i zostanie jeden( dekada ), wtedy wielmozna Pani bedzie wiedziec co to jest wygoda i wszyscy beda rowni.
5. W Buy and fly jest toaleta, ławeczki, poczekalnia - prosze ruszyc 4 litery czasem z bloku. Ps. A co do drzwi - sa bez klamek, ale to trzeba włozyć wysiłek by dostrzec
6.Trzy firmy przeszły bo nie miały wyjscia, zostały zmuszone!!!
7. Interes klienta dla każdej firmy jest najważniejszy, bo z tego klienta żyjemy i nasze rodziny, także rodziny naszych pracowników. Pani zachowanie dowodzi, że ciemnota i myslenie z poprzedniej epoki nie sa Pani obce
Pozdrawiam
Własciciel firmy przewozowej19:01, 2 czerwca 2014
Do "Stasek z Dzianisza" : Wyliczenia moga być sporo zaniżone ;-). Ceny oczywiscie wzrosna, o ile tylko wszystkich tam "zapędzą". Szwagropola, Majera, Maxbusa już zagonili do zagrody...
Do "miejscowa podróżniczka" : Uważasz, że gdy jeszcze nie tak dawno był PKS to pasażerów kierowcy nosili na rekach? Wtedy było hamstwo wśród kierowców, zapytaj starszych ludzi. Czasy sie zmieniaja na lepsze. Dziś jesli firma nie zadba o klienta to klient pojdzie do konkurencji, wiec kultura osobista jest bardzo wazna. Jesli widzisz hamstwo, dzwon do firmy i opowiedz co sie stalo. Gwarantuje, ze to sie juz wiecej nie powtorzy. Co do PKS - wykonczyli sie sami - ile moze byc przeciez dyrektorów, kierowników, asystentek i zlodziei w szeregach - kazde koryto sie kiedys konczy...
klikuś18:47, 2 czerwca 2014
Może wkońcu ktoś wpadnie na pomysł aby zrobić kursy Nowy Targ - Nowy Sącz. Póki co ta trasa leży w gruzach, masakra i tyle. 2014rok a praktycznie brak połączenia górali z lachami. Popytajcie biednych ludzi co ich ZUS wzywa na komisje jak na chorobowym są zbyt długo:D Oni dobrze wiedzą, że pasowałoby na Kraków wpierw polecieć i tam dopiero na NS.
ta ruda18:28, 2 czerwca 2014
Dązeniem do cywilizacji sa płatne toalety 2złw dekadzie .Zaiste bardzo światowo:) ,mało że tyle sklepów, autobusy płaca za wjazd i jeszcze na toaletach trzeba zarabiać?Widać że zarzadcy żadna kasa nie śmierdzi.
Bazyli18:25, 2 czerwca 2014
nie ludzie komuna zyje i ma się dobrze chociaz św jaruzelski opuscil ten padół. a to zarzadzenie starostwa to jest idealny przyklad na to. urzednicy w Polsce to ludzie którym wszystko wolno niestety. cos czuje ze ten piekny kraj kiedys przez nich zostanie rozłozony na lopatki i obudzimy sie z reką w nocniku:/
biednemu wiatr w oczy...18:18, 2 czerwca 2014
co takiego - przewożnicy boją się ,że właściciel dworca narzuci im wysokie ceny ? ale przecież zarabiaja to maja z czego płacić !!!. A co mają powiedzieć zwykli śmiertelnicy, którzy np odwiedzaja swoich bliskich chorych w szpitalu - trzeba płacic ile razy wjedziesz,to jest dopiero skandal.
asdf18:11, 2 czerwca 2014
@nowotarżanka
No najlepiej jak wszyscy zwiniemy majdan jeśli głupota prawodawcy dotrze do naszych branż.
Mam pomysł: niech busiarze wjeżdżają na dworzec, przerzucą całość kosztów na pasażerów i niech miasto zobowiąże się by to samo zrobił MZK. Może wtedy otworzycie oczy...
alik17:41, 2 czerwca 2014
I znów odezwała się pazerność LUDZI gdzie słoma z butów wystaje . U nas nic nie można zrobić dla zwykłego Obywatela, aby go nie w......ć!
pasażer17:31, 2 czerwca 2014
Kiedy busiarze będą korzystać z kas fiskalnych które wożą na pokaz?
Za co kupują kolejne auto/busy i budują domy itp?
Robią to dla dobra społecznego.... No tak...
Kto jest władny do takiej kontroli??? bo to trzeba ukrócić...!!!
tylko szwagropol daje bilety automatycznie po zapłaceniu...
I niech nie straszą że ceny wzrosną, bo jak se ujmą troche od zysków to przeżyją spokojnie...
Fikuu17:02, 2 czerwca 2014
Najlepiej byłoby, żeby miasto przejęło transport pozamiejski. MZK kupi kilka małych autobusów i sprawa załatwiona. Busy pójdą do lamusa i sprawa załatwiona.
stasek z dzianisa16:27, 2 czerwca 2014
Niestety prawda leży pośrodku. Na pewno busiarze za te lata chaosu (od 2010) zapłacą teraz słono. Ale przecież wiedzieli, że "dworzec" przy B&F to skandal i spłata zobowiązań wyborczych Burmistrza. Tylko trudno nakazać komuś wybudować dworzec według zapisów planu zagospodarowania, a później nie dążyć do tego by dworzec służył do tego do czego został wybudowany. Firma MK3 z chęcią nie budowałaby dworca lecz dodatkowe 1200 m powierzchni handlowej, ale o toby tak nie było walczył Burmistrz chcąc być lojalny wobec innych handlowców w Nowym Targu. Dworzec w Nowym Targu nie powstał jak przy B&F z ograniczenia przypisanej powierzchni parkingowej lecz został wybudowany za ciężkie pieniądze. I właścicielowi zgodnie z jego biznes planem też zależy na wpływach. Problem bardziej tkwi w fakcie, że Burmistrz nie został mediatorem w sprawie cen i nie zachęcił właściciela dworca do obniżek. Widać , że wręcz przeciwnie. Wyliczenia właściciela firmy ...nie są prawdziwe i o wiele zawyżone, ale w jakiejś części słuszne. Pytanie tylko o inne firmy jak Szwagropol , Majer czy Voyager. Czy one też będą musiały wjeżdżać na dworzec - moim zdaniem nie i w tym jest problem. Rolą miasta powinno być znalezienie kompromisowego rozwiązania. A jak nie to będzie wojna.
nowotarżnka15:07, 2 czerwca 2014
Busiarze jak święte krowy stają gdzie chcą . Blokują ruch,a ich pasażerowie. śmiecą po ulicach, rzucają pety ,papiery, tarasują chodniki, sikają po płotach i elewacjach budynków. Bardzo słuszna decyzja Powiatu i Miasta. Dworce są po to, żeby tam zajeżdżać. Jest to wygoda dla podróżnych i mieszkańców miasta. Na dworcu jest poczekalnia,ławeczki , i toalety . Najwyższy czas zrozumieć Panowie Busiarze, że żyjemy w XXI wieku,w cywilizowanym kraju i nie jesteśmy przedstawicielami plemienia Wa-hima z afrykańskiej dżungli. Prawo i zarządzenia trzeba respektować, a jak nie,to zwijać majdan. Przyjdą inni Dziś klient jest wymagający i nie będzie wisiał na klamce galerii Bay & Flay. Trzy firmy przyjęły warunki i jakoś im się opłaca. Nie będziecie wy, to będą inni. Wasze zachowanie dowodzi, że macie interes klienta tam, gdzie słońce nie dochodzi, a liczy się dla was tylko mamona.
b14:59, 2 czerwca 2014
Do Oscypek:czytaj ze zrozumieniem,jeżeli starostwo i UM wydają zgodę,to tylko na ten dworzec,a nie b&f
baciok@14:48, 2 czerwca 2014
Rację ma właściciel firmy przewozowej. Takiej Dekadzie to powinno zależeć żeby przewoźnicy skuszeni jak najniższymi opłatami przenieśli się tam. Przecież jeżli będą wysokie opłaty to odbije się to na pasażerach. Teraz traw walka przymusem administracyjnym o napędzanie klijentów Dekadzie.
mental terror14:25, 2 czerwca 2014
rozumiem, że dworzec na szpitalu też zostanie zlikwidowany???
miejscowa podróżniczka14:17, 2 czerwca 2014
jeden jedzie z galerii, drugi spod galerii, trzeci zza galerii a następny spod dworca jak się spóźnisz na jeden to nie wiadomo gdzie biec na następny, a jak cię turysta zapyta skąd jadą busy do ... to nikt nie wie, a busiarze tak się ścigają na trasach, że jak się zatrzymają na przystanku to traktują pasażerów jak bydło albo w ogóle się nie zatrzymują
commer14:09, 2 czerwca 2014
Przewoźnicy...

zdezelowane busy, kierowcy bez kultury zarówno w stosunku do pasażerów jak i podczas jazdy na drodze. Chyba rzeczywiście lepiej, żeby na dworzec ta pseudokomunikacja nie wjeżdzała. Biznesmeni którym słoma z butów wystaje.
knt13:51, 2 czerwca 2014
"kto tu komu daje zarabiać" ma rację - to w interesie finansowym dekady powinno być, że busy tam mają przystanek z uwagi na potencjalnych klientów... są to niezależne podmioty gospodarcze i powinny się dogadać bez udziału urzędów, które wykazują się brakiem obiektywizmu i faworyzują tylko 1 ze stron..
sss13:44, 2 czerwca 2014
niech żyje wolność gospodarcza ...
abc13:39, 2 czerwca 2014
Właściciel firmy przewozowej: dobry tekst, tak trzymaj, ludzie sa z wami. Bo kto inny poniesie w efekcie koncowym nowe oplaty za dworzec? Nikt inny jak MY pasazerowie! Windowanie oplat w gore na tez inna strone medalu. Dla grupy osob moze sie okazac ze po podwyzce biletow taniej im wyjdzie jezdzic wlasnym transportem, wiec czesc pasazerow odpadnie co bedzie musialo sie zakonczyc kolejna podwyzka biletow.
kaja13:32, 2 czerwca 2014
Panowie z firm przewozowych niech nie narzekają. To przez nich przestały kursować autobusy PKS, które zawsze jechały a oni? Są święta to nie jadą bo maja wolne. Jak ludzie maja wtedy dojechać do pracy- a tacy są.Dworzec jest po to by tam były przystanki a nie tam gdzie sie komu podoba.
pio13:18, 2 czerwca 2014
nareszcie może skończy się wolna amerykanka
szarotka12:38, 2 czerwca 2014
Znajdźcie mi firmę prywatną, która wypełni lukę w zakresie transportu zbiorowego od granic Nowego Targu do dworca dekata włączając koszty związane z wjazdem. Somobójców z przyczyn ekonomicznych w wolnej Polsce mamy dostatek. Natomiast MZK musiałoby przejść gruntowną reorganizację, ale w tak krótkim czasie jest to niemożliwe. Przez tyle lat miasto i starostwo nie interesowało się bałaganem w zakresie komunikacji zbiorowej i nagle Matka Boska pogłaskała ich pod włos?
blokówka12:36, 2 czerwca 2014
Moim skromnym zdaniem- jedyna słuszna decyzja! Życzę doprowadzenia tematu do logicznego końca.
kandydat12:18, 2 czerwca 2014
Jak zostanę burmistrzem to MZK w naszym miescie bedzie za darmo i na to samo miastu wyjdzie
ja12:08, 2 czerwca 2014
Komuna wróciła, teraz nazywa się socjalizm.
czytelnikpodhale2412:01, 2 czerwca 2014
Ten tekst mi sie podoba - Wlasciciel firmy przewozowej ma jaja - "10. Chcecie wojny przed wyborami?, bedziecie ją mieli;-), rozmowy z Wasza opozycja już trwaja, wszystko ujrzy swiatło dzienne, a zwłaszcza prawda na temat Dekady. Pasażerowie spokojnie jadać do N.T beda mogli poczytac, jak to władza dba o ludzi." Popieram go, precz z komuchami z miasta!!!!!!
kto tu komu daje zarabiać11:40, 2 czerwca 2014
przecież busom powinno się jeszcze dopłacać za to że ściągają ludzi do tesco , powinno być odwrotnie kto nam więcej zapłaci tam stajemy , autobus wycieczkowy jak się gdzieś zatrzyma kierowca dostaje obiad albo i więcej ,
Oscypek11:37, 2 czerwca 2014
Zgodnie z prawem, rozkład jazdy musi być uzgodniony ze starostwem, a opiniuje go miasto. Jednak aby tak było, rozkład jazdy musi być albo zmieniony albo powstać nowa linia. Stare uzgodnienia obowiązują, bo przewoźnicy mają to na piśmie. Jeżeli przewoźnik nie ma zamiaru zmieniać rozkładu, to dalej może korzystać z przystanku przy Buy&Fly, bo to prywatny teren.
abc11:37, 2 czerwca 2014
"Niech więc lepiej przewoźnicy się nie stawiają bo przegrają."
Czyzby to byl glos z urzedu? Wladza niech sie martwi zeby przy korycie sie uchowala a nie straszy przewoznikow. Komuna sie juz skonczyla ponoc 25 lat temu!
pasażerka11:14, 2 czerwca 2014
Właściciel firmy przewozowej ma całkowitą rację!!
Ja codziennie dojeżdżam do pracy busem ponad 30 km w jedną stronę i w zupełności zgadzam się, że wszystkie busy i autobusy powinny mieć przystanek w jednym miejscu bo teraz jest chaos. Ale na litość boską, nie można tego zrobić tak żeby wilk był syty i owca cała??? DEKADA chce się najeść, starostwo razem z urzędem miasta tak samo (no bo przecież czemu nie wyciągnąć pieniędzy od ludzi skoro jest okazja)...A tak przy okazji może pomyślelibyście Panowie Jachymiak i Faber o tych, którzy zapewnili wam dostęp do koryta...uderzy do tylko i wyłącznie w przewoźników, którym wcale się nie dziwię, że protestują...noi oczywiście w pasażerów...między innymi we mnie!!! Reasumując: Nasza władza kolejny raz pokazała na co ją stać i CZYIM KOSZTEM!!
Marek197111:12, 2 czerwca 2014
Zebysmy tylko nie przeczytali niebawem w lokalnej gazecie jak w przypadku wicedyrektora szpitala: "Lokalna władza w N.T zatrzymana..."
ficuś11:06, 2 czerwca 2014
Czy busiarze, podobnie jak wcześniej PKS, otrzymują z racji prowadzenia w interesie społeczeństwa swoich usług przewozowych jakąkolwiek dotację z budżetu państwa, a jeżeli tak to jak wysoka jest to dotacja? Jeżeli dostają dotację to teraz władza może im za karę że nie chcą zajeżdżać pod Dekadę tę dotację zmniejszyć i po problemie. Jeśli natomiast dotacji busiarze nie otrzymują to jest to błąd władzy że nie dawała busiarzom dotacji bo teraz tak naprawdę to nie ma władza sposobu żeby wymusić cokolwiek na busiarzach - oni prowadzą prywatną działalność i liczą każdą złotówkę żeby utrzymać się na rynku (z korzyścią dla społeczeństwa); myśląca cokolwiek władza powinna na busiarzy chuchać i troszczyć się o nich, a nie zniechęcać opłatami. Byłem kiedyś w woj. mazowieckim i korzystałem tam z busów i ceny dwa razy wyższe za tę samą drogę liczoną w km niż na Podhalu, a przecież u nas są góry i gorzej się jeździ.
Druga sprawa: dworzec autobusowy to nie jest lotnisko gdzie trzeba opłacać sygnalistów, prowadzić nawigację, sokolników żeby odstraszali ptactwo od korytarzy powietrznych, specjalistów od utrzymania pasów startowych, kontrolerów lotów od utrzymywania komunikacji z samolotami w powietrzu. Dworzec w zasadzie niczym się nie różni, jeśli chodzi o koszty, od dowolnego miejsca publicznego gdzie indziej, tj. w rynku, na ulicy, itp., a dodatkowo przysparza klientów Dekadzie - coś za coś.
oburzona11:05, 2 czerwca 2014
beznadzieja, żeby był tylko jeden przystanek w mieście dla busów w okolicy centrum i to tak daleko od niego?!!!! a skoro wjazd busów taki drogi to zapewne i ceny biletów pójdą w górę, starosta taki pomocny, a chyba tylko dla swojej kieszeni a nie interesów mieszkańców!!!!
www.11:01, 2 czerwca 2014
busiorze chcieli by wszystko za darmo , ale niestety....
grisza10:45, 2 czerwca 2014
Poczekajcie jeszcze chwilę, a okaże się w te wakacje do Nowego Targu nie dojedziecie żadnym busem z Krakowa. Myślicie, że Szwagropol zapłaci 10 zł za wjazd na Dekadę? PKP nie kursuje, duże firmy znikną i pozdro. Do Krakowa będziecie dzieci na studia "kuńmi łodwozić". Obudźcie się ludzie. Porządek porządkiem, ale wolność wyboru chyba ważniejsza.
Por. Cez.10:36, 2 czerwca 2014
No i znów po staremu jak za KOMUNY. Urząd będzie zmuszał wszystkich do tego co im pasuje, a nie do tego czego wymaga rynek. Centralne zarządzanie prywatnym biznesem z Urzędu miasta. Kochana KOMUNA wróciła. !!!!!!!!
sofi10:22, 2 czerwca 2014
Wreszcie!trzeba przyznać ze dworzec jest ładny więc każda firma przewozowa powinna z niego korzystać i być w jednym miejscu a nie tak jak jest teraz gdzie nie popatrzy to jakieś '' ala dworce ''a co do reklam to TAN masz racje bo budynek po przeciwnej stronie to straszy i również budynek koło postoju taksówek .
liberał '8909:56, 2 czerwca 2014
@ szarotka:
A powiem Ci że taki generalny strajk busiarzy nie byłby głupią rzeczą. Ludzie musieliby przez parę dni pieszo ze dwa kilometry dochodzić do Miasta od granic Nowego Targu i ciekawe komu by dziękowali za takie udogodnienie im życia. Właściwie to ja się spodziewałem że Dekada będzie fundowała kierowcom busów zajeżdżających pod nowy dworzec jakieś upominki, może jakieś wycieczki do atrakcyjnych krajów, może jakieś bony dla rodzin busiarzy do realizacji w Dekadzie - przecież to powinien być zakichany interes Dekady żeby nowy dworzec pulsował życiem. W 25 rocznicę upadku komuny włosy stają mi dęba na głowie na tę myśl że ukoronowaniem wolnego rynku w postaci zastąpienia PKS przez Dekadę staje się system nakazowy, gdzie odgórnymi przepisami dyktuje się podmiotom gospodarczym gdzie mają otwierać dla pasażerów drzwi swoich prywatnych busów - komuno wróć, tak?
Wkrprzewoznik09:42, 2 czerwca 2014
Regulamin i cennik zostały rzucone na stół i ani mowy nie było o jakichkolwiek zmianach!!! Wszystko zostało ustalone przez Starostwo, Urząd Miasta i firme Dekada. Firmy dostały warunki takie jak obecnie dostaje Ukraina od rosji, albo wam pasuje, a jak nie to i tak zrobimy z wami porządek. Z ust starosty padł szantaż na spotkaniu z przewoznikami, o czym szeroko rozpisywał sie tygodnik podhalanski. "Myśmy się zaangażowali w te rozmowy. Działaliśmy tak, by ceny dla przewoźników były jak najniższe na Dekadzie " - Faber przestan pie... głupoty, uważasz, ze 10 zł na poczatek za 1 wjazd to dobra cena?! - dla starostwa też tak swietnie niegocjujesz inne rzeczy?!
iwa09:40, 2 czerwca 2014
Super! Będzie jak w cywilizowanym kraju. Galeria do której wejście było utrudnione przez tłumy ludzi oczekujących na busy, to jakiś dramat! Dworzec jest odpowiednim miejscem do tego celu przeznaczonym. Poza tym często turyści byli zdezorientowani gdzie mają się udać. Teraz będzie harmonia i porządek.
Właściciel firmy przewozowej09:29, 2 czerwca 2014
Prawda jest całkiem inna:
1. Prywatnym firmom dworzec do niczego nie jest potrzebny, 3 lata temu, gdy olało nas miasto i starostwo, daliśmy sobie rade. Jedna jak i druga instytucja nie było zainteresowane przejęciem dworca i uporzadkowaniem transportu w mieście. Nikt nam nie pomagał gdy stawki za wjazd rosły wielokrotnie, aż wszyscy przewoźnicy zrezygnowali z korzystania z dworca PKS
2. Dekada potrzebuje firm przewozowych, żeby dostarczali na jej teren potencjalnych klientów. Znakomita większośc ruchu na tym obiekcie to będą osoby wysiadające i wsiadające do autokarów, dlatego tak ostra walka o nas i próby zlikwidowania stanowisk odjazdowych przy drugiej galerii i na przystankach
3. Przez 3 lata nie odbyło sie ani jedno spotkanie z firmami. Aż tu nagle na spotkaniu 28 marca w starostwie ląduje przed nami regulamin korzystania z prywatnego Dworca Dekada z cennikiem. Bardzo ostre wymagania, wysokie stawki za wjazdy i informacje o szeregu kar finansowych które będą grozić za każde najdrobniejsze niedociągnięcie. Stawki opłat są sztywne i nie podlegają żadnej dyskusji, określa to cennik i regulamin. Wszystko za nas z firma Dekada ustaliło Starostwo i Urząd miasta. Od Urzędu Miasta wymaga tego ustawa, ale czy cieżko magistratowi było zorganizować spotkanie w tej sprawie i po ludzku porozmawiać jak to widzi kilkadziesiąt firm transportowych??? Uważam to za typowy przykład lekceważenia przedsiębiorców i obywateli.
4. Żadnych gwarancji utrzymania cen z cennika nie ma. Obecnie jest to 3,5 zł brutto za wjazd dla autokarów do 25 miejsc i 10 zł brutto za wjazd większych. Gra toczy się o ok. 35 tyś wjazdów miesięcznie. Mniej wiecej proporcja mniejszych do większych autokarów jest 50:50. Policzmy wiec 17500 X 3,5 zł + 17500 X 10 zł = 236 250 zł miesięcznie wpływu dla Dekady. W roku mamy ok. 2 835 mln złotych !!!. I panowie z Dekady twierdzili, ze będą mieli z jednego sklepu więcej zysku w ciągu roku, co wywołało śmiech na Sali :D . W Nowym Sączu jakiś czas temu była taka sama sytuacja. Firma Dekada postawiła dworzec z galerią i udało im się skutecznie zciągnąc wszystkich przewoźników. Po 2 miesiącach opieke nad dworcem przejął ktoś inny i stawki wzrosły kilka razy w góre, tak po prostu z dnia na dzien.
5. Stawki za wjazdy jakie nam ustalili ( o ile uda im się zrobić to co planują), z cała pewnością odbiją się na większości mieszkańców powiatu którzy podróżują codziennie do pracy czy szkół. Zostaniemy zmuszeni do dużych podwyżek cen biletów miesięcznych i jednorazowych, żeby przetrwać na rynku.
6. Jakim prawem Starostwo czy Urząd Miasta chce zmusić prywatne firmy przewozowe do korzystania z usług innej firmy??? Wydaje mi się, że żyjemy w wolnym kraju, gdzie panują zasady wolnego rynku i każdy wybiera to co mu się lepiej opłaca, według własnego uznania. Komuna się już skończyła Panowie Jachymiak i Faber !!!
7. Kilka lat temu gdy wyremontowano straszący w centrum Nowego Targu potężny budynek i powstawała galeria Stokrotka to wszyscy się cieszyli. Dlaczego wiec teraz gdy tylko powstał obok nowy obiekt, Stokrotka jest dyskryminowana??? Kto za tym stoi??? Komu przeszkadza istniejąca infrastruktura i place odjazdowe dla autokarów z jednej i drugiej strony ???
8. Ciągle w mieście jest faworyzowane MPK. Prywatnym firmom odmawia się możliwości korzystania z wielu przystanków, zwłaszcza w centrum miasta. Ludzie ze wsi którzy chcą zrobić zakupy w rynku nie mają możliwości dojechania na sam rynek. Z pieniędzy podatników są fundowane ogromne zniżki dla emerytów i rencistów ( idea słuszna ), ale dlaczego pieniądze podatników wykorzystuje się do zbierania sobie elektoratu wyborczego i walki z konkurencja??? Mogą rodzić się pytania o zaniżanie cen, o dumping cenowy z wykorzystanie publicznych środków??? Czy nie będzie to kiedyś rodzić wielomilionowych kar dla Miasta ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ???
9. Dlaczego MZK nie będzie wjeżdżać na dworzec Dekada? Ok. 200 wjazdów dziennie x 10 zł = 2000 zł dziennie. W roku to ponad pół milion złotych! Może wtedy sie Panowie z Urzedu Miasta zastanowia, że coś jest nie tak
10. Chcecie wojny przed wyborami?, bedziecie ją mieli;-), rozmowy z Wasza opozycja już trwaja, wszystko ujrzy swiatło dzienne, a zwłaszcza prawda na temat Dekady. Pasażerowie spokojnie jadać do N.T beda mogli poczytac, jak to władza dba o ludzi.
pasażer09:27, 2 czerwca 2014
do Szarotka
a kierowcy busiarze to ważne figury !!!, niech strajkują a kto za nich wtedy bedzie jeżdził ? oni i tak maja dobrze - ani razu biletu nie dadzą i po co te kasy fiskalne - PO co ?
manymany09:25, 2 czerwca 2014
Podpisać umowy Dekada z przewoźnikami na 30-50 lat ze stawką niższą niż mają dotychczas na innych przystankach, zaznaczyć podwyżki cen uwzględniające TYLKO inflacje i co za tym idzie :
1. Pasażerowie (w tym turyści) zyskają jedno !!! , przyjemne miejsce w oczekiwaniu na przejazd.
2. Dekada zyska klientów (pasażerów) na dłuuugi okres ,
3. Przewoźnicy tańsze, pewne miejsce ,
4. Miasto - scentralizowanie transportu publicznego
benek09:22, 2 czerwca 2014
Jak można, jak śmią żądać opłat od busiarzy którzy przecież działają dla dobra publicznego? Jakim prawem, co za tupet żeby wymuszać opłaty za coś co od zarania dziejów było w naturalny sposób bezpłatne? Jesteśmy tylko o jeden krok od tego żeby pobierać na ulicy opłatę za udzielenie przechodniowi informacji która jest godzina!!! Dworzec to jest miejsce z praktycznego punktu widzenia dogodne tak dla busów jak i dla pasażerów, robi się dworce po to żeby był jakiś dobry punkt dla wsiadania i wysiadania, okoliczność już wykorzystana w postaci sklepów w miejscu dawnego dworca - jeśli za wsiadanie i wysiadanie ludzie mają płacić to radziłbym się starostom dobrze zastanowić co robią. Zbyt wieloma rękami władza chce czerpać z Dekady zyski.
Monika09:13, 2 czerwca 2014
No wreszcie kto to widział busy zawracające przy wejściu do galeri
rolnik z waksmundzkiej09:13, 2 czerwca 2014
szarotka, to niech strajkują. Zarobi MZK a oni stracą :D busiarze w większości z wiosek i to widać.
do szartoka09:13, 2 czerwca 2014
I komu zrobią na złość? Burmistrzowi i staroście?
Dokopią pasażerom z których ŻYJĄ? Walenie w źródło dochodu jest głupim pomysłem.
Jeśli to zrobią to może pierwszego, drugiego dnia będzie kłopot dla nowotarskich pasażerów, ale bardzo szybko znajdą się następcy. Jest rok wyborczy - urzędy BŁYSKAWICZNIE wystawią zezwolenia chętnym do zastąpienia "buntowników", żeby pokazać ludziom jacy to są urzędnicy sprawni i jak samorządy dbają o nasze potrzeby.
Niech więc lepiej przewoźnicy się nie stawiają bo przegrają.
tan09:12, 2 czerwca 2014
W końcu. Niech jeszcze uporządkują sprawą reklam bo w tej kwesti jest dramat. Najlepszy przykład to narożny budynek na przeciwko dworca.

I jeszcze jedno. Taki sam porządek trzeba zrobić z MZK! Skończyć ze skróconymi kursami, to chore by jedna inia jeździła różnymi trasami, żeby co innego było w rozkładzie internetowym a co innego na przystanku (przykład to 4 po godz 16 jadąca z Almy). Do tego brak mapek na przystankach dla turystów i nazw przystanków, brak oznaczenia nazwy przystanku, nie ma przystanku obok dworca pomimo że zatoczka jest.

W niedzielę np. z Kowańca nic nie jedzie a jak już coś to do Rynku. A turyści z gór zamiat do NT schodzą do rabki albo klnąc idą centrum na piechotę... a kasa turystów ucieka! Pętla też przy kościele a powinna być bliżej szlaków tak jak 12 która wtedy kiedy potrzebna czyli weekendy nie jedzie...
szarotka08:58, 2 czerwca 2014
Wiewiórki mówią, że szykuje się strajk generalny busiarzy. Dojazd do granic Nowego Targu, dalej na nóżkach lub komunikacją miejską.
P.08:47, 2 czerwca 2014
Wreszcie jednomyślność.
qwerty08:13, 2 czerwca 2014
no nareszcie się przeniosą busy tam gdzie powinny być
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas