Urząd Miasta w Nowym Targu unieważnił przetarg na Strefę Płatnego Parkowania - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Szczawnica
Clear
Wiatr: 3.132 km/h Wilgotność: 84 %
Clear
Wiatr: 3.132 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
Wiatr: 3.276 km/h Wilgotność: 85 %
Clear
Wiatr: 5.112 km/h Wilgotność: 83 %
Clear
Wiatr: 4.464 km/h Wilgotność: 86 %
Clear
Wiatr: 5.472 km/h Wilgotność: 83 %
Jakość powietrza
84 %
Nowy Targ
26 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 42 | 84 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
18.06.2014, 17:08 | czytano: 4010

Urząd Miasta w Nowym Targu unieważnił przetarg na Strefę Płatnego Parkowania

Burmistrz Nowego Targu Marek Fryźlewicz poinformował, że unieważnił przetarg na zorganizowanie, wdrożenie i administrowanie strefą płatnego parkowania na terenie miasta. Jak podano, powodem są niekorzystne warunki finansowe oferowane przez uczestników przetargu.

W informacji zamieszczonej na stronie UM czytamy: "oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający na sfinansowanie niniejszego zamówienia przeznaczył kwotę 1 800 000, 00 zł natomiast cena oferty z najniższą ceną wynosi 780,00 zł brutto od każdego 1000,00 zł netto co stanowi 78 % uzyskanych wpływów, więc wynagrodzenie administratora strefy w okresie obowiązywania umowy wynosiłoby 3 454 682,40 zł brutto.

UM oszacował, że miesięcznie wpływy ze SPP wynosić będą ok. 123 tys. zł brutto, czyli rocznie blisko 1,5 mln zł. Z wyliczeń wynikało, że wynagrodzenie administratora strefy wynosić będzie 550 zł od każdego 1 tys. zł.

Magistrat założył, że w wyniku przetargu otrzyma korzystniejsze oferty, to znaczy wynagrodzenie administratora strefy w wysokości mniejszej niż założone w wysokości 550,00 zł od każdego 1 000,00 zł brutto, zapewnił w budżecie miasta Nowy Targ kwotę w wysokości 1,8 mln. Kwota ta została podana podczas otwarcia ofert jako ta, którą zamierza się przeznaczyć na sfinansowanie zadania.

"Przyjmując ofertę z najniższą ceną w wysokości 78 % uzyskanych wpływów, wynagrodzenie administratora strefy w okresie obowiązywania umowy wynosiłoby 2 808 684,88 zł netto co daje kwotę 3 454 682,40 zł brutto Jak wykazano, oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia" - czytamy w komunikacie.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Wyborca19:27, 22 czerwca 2014
DO ?
Chyba masz rację styl działania burmistrzów przypomina obecne obnażone systemy działania "polityków"czekamy na taśmy o zdobywaniu popleczników i niszczeniu przeciwników .
Zbyt długie sprawowanie władzy wypacza i psuje
Maciek&Jacek19:03, 19 czerwca 2014
Piszemy wiersze i komentarze. Nadajemy jak J 23. Raskolnikow napisał już chyba 300. Doktor wypisuje recepty. Jest dobrze. Najważniejsze że się lubimy.
ziuta12:55, 19 czerwca 2014
Grzegorz Watycha na Burmistrza !!! Powodzenia
?07:30, 19 czerwca 2014
Czy nie można było bardziej przystępnie przedstawić tych wyliczeń? Wychodzi na to, że te strefy miały być wprowadzone po to by ich administrator robił na nas kokosy. Rura się wystraszył i zmiekła mu rura. Jeszcze małe pytanie, kto miał być tym administratorem?

Jak w całym państwie jest syf nad syfem, to myslicie, że NT na morzu tego syfu jest jedyną zieloną wyspą? Że u nas nie załatwia sie w knajpach, w prywatnych 'salonach politycznych' spraw dotyczących nas wszystkich? Gdzie Rur dokonywał zakupu radnych Batkiewicza, Kubowicza, a wcześniej Swałtka, Bomby-Fryźlewicza, Mikołajskiego? W Urzędzie? To już nie farsa a tragedia
oko07:03, 19 czerwca 2014
Nie obrażać mi tu folkloru. Zachowanie burmistrza to zwykłe dziadostwo.
serwus00:17, 19 czerwca 2014
Proszę o zwrócenie uwagi jak można rozwiązać ten problem w mieście ponad 100-tysięcznym no i ta kwota jaką się obciąża budżet !

"Urzędnicy w śląskich Żorach, pierwszym mieście w Polsce, które wprowadziło całkowicie bezpłatną komunikację miejską nie ukrywają, że liczą na ograniczenie ruchu samochodowego. A jest co ograniczać, bo w Żorach (podobnie jak w innych miastach Polski) w ciągu ostatnich kilkunastu lat liczba samochodów wzrosła dwukrotnie.

Od 1 maja w Żorach za darmo liniami autobusowymi jeżdżą wszyscy, niezależnie od tego, czy są tam zameldowani, czy nie. To o tyle niecodzienne, że zwykle podobne rozwiązania mają zachęcić pasażerów do meldowania się w danym mieście i płacenia tam podatków.?Zależało nam na stworzeniu jak najprostszego systemu dla pasażerów, który nie pociągałby za sobą kolejnych kosztów, takich jak produkcja kart mieszkańca, instalowanie urządzeń do odczytu tych kart w autobusach, zatrudnienia osób do kontroli, czy pasażerowi posiadają karty, etc.?, wyjaśnia Anna Ujma, doradca prezydenta miasta ds. polityki promocji i informacji. ?Mamy nadzieję, że mieszkańcy, w związku z tym, że komunikacja jest za darmo, przesiądą się z prywatnych samochodów do autobusów. Ograniczony ruch samochodów wpłynie na zmniejszenie korków na ulicach, emisji spalin i hałasu w mieście?.

?Jednym z powodów wprowadzenia darmowej komunikacji było ograniczenie ruchu samochodowego, szczególnie w centrum. Ale nie tylko. Taki transport pomaga uczynić miasto bardziej atrakcyjnym dla inwestorów i pracowników?, dodaje.

Wśród wielu przeszkód, jakie wymienia się podczas dyskusji nad bezpłatną komunikacją pojawia się obawa, że to za co klient nie płaci, nie jest przez niego szanowane. Ale na razie w Żorach tego kłopotu nie ma. Miasto od organizatora komunikacji wymagało nowoczesnych (wyprodukowanych lub zarejestrowanych w tym roku) autobusów. Kierowcy są umundurowani, a pasażerowie na razie jeśli na coś narzekają, to na niewielką pojemność pojazdów (mieszczą 40 osób).

Ale ile to wszystko będzie dodatkowo kosztowało? Okazuje się, że wydatki? spadną.

Tak, w Żorach tak wszystko wyliczono, że na bezpłatnej komunikacji miastu uda się zaoszczędzić. ?Miasto Żory jest członkiem Międzygminnego Związku Komunikacyjnego i to MZK organizował przetarg. Wygrała go firma A21, która przedstawiła najkorzystniejszą cenę za wozokilometr ? 3,54 zł brutto.?, dodaje p.Ujma. Do tej pory wozokilometr kosztował Żory 4,4 zł. W efekcie dziś utrzymanie bezpłatnej komunikacji kosztuje miasto 1,5 mln zł rocznie a drugie tyle otrzymuje MZK (przez Żory przejeżdżają wciąż autobusy kursujące w kilku miastach).

?Gdybyśmy nadal polegali tylko na MZK, to wpłacilibyśmy w tym roku 3,3 mln zł, a oprócz tego mieszkańcy musieliby nadal płacić za bilety. Rachunek jest więc prosty.? - podsumowuje prezydent Żor Waldemar Socha. "

Da się ?!
Pijak22:36, 18 czerwca 2014
Po prostu z burmistrza miasta Marka Fryźlewicza zeszło powietrze jak z przebitego balonu wystraszył się ujawnionych taśm przez Wprost boi się tego samego w naszym mieście mój kontrwywiad donosi tez są taśmy nagrane tylko jeszcze większe przekręty aż strach się bać
123422:33, 18 czerwca 2014
do "autooo" - jakoś nie wierze, że na żadnym płatnym parkingu podczas 1 rundki: Rynek, Harcerska , Kościuszki, przy lodowisku, Ogrodowa, nie znajdziesz wolnego płatnego miejsca, chyba, że szukasz na sępa darmowego parkowania, w tej kwestii SPP nic nie zmieni, a tylko pogorszy stan poza strefą.
Pijak22:19, 18 czerwca 2014
Co to będzie jeśli będę miał jeden promil alkoholu we krwi i jeździł hulajnogą po mieście to też mi zabiorą prawo jazdy ? których nie mam ze względu na mój wzrok sam dawno zniszczyłem kilkanaście lat temu i nie ubiegam się o duplikat boję się jeździć to zdejmą mi okulary z nosa ? to zabiorą mi ostatni mój darmowy środek transportu czy jak ?
Kolorowe jarmarki.....22:16, 18 czerwca 2014
- To folklor samorządowy - tak burmistrz Marek Fryźlewicz komentuje interpelację radnego Grzegorza Watychy, który zaproponował wycofanie się z utworzenia w Nowym Targu Strefy Płatnego Parkowania.

Zdaniem burmistrza, na tym etapie w ogóle nie ma takiej możliwości. - Interpelacja radnego nie może wpływać na przetarg, który jest przecież w trakcie rozstrzygania - wyjaśnia.

Prawo się zmieniło, teraz już można?
poczekamy20:34, 18 czerwca 2014
No to wszyskie /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
pyzdra19:33, 18 czerwca 2014
I wszystko jasne w sprawie przetargu !!! Przy okazji zamieszczam budowę dzidy. -
Dzida składa się z przeddzidzia dzidy , śróddzidzia dzidy i zadzidzia dzidy, natomiast przeddzidzie dzidy składa się z przeddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia przeddzidzia dzidy i zadzidzia przeddzidzia dzidy. Śróddzidzie dzidy składa się z śróddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia śróddzidzia dzidy i zadzidzia śróddzidzia dzidy. Zadzidzie dzidy składa się z przeddzidzia zadzidzia dzidy, śróddzidzia zadzidzia dzidy i zadzidzia zadzidzia dzidy.
ja18:48, 18 czerwca 2014
Tydzień temu to unieważnienie wg burmistrza było "folklorem"...
1500 podpisów wpłynęło w sprawie unieważnienia, ale oczywiscie nie ma to ze sobą nic wspólnego - "ojciec miasta" pochylił się z troską nad niedolą mieszkańców, jak się niedługo dowiemy.
I co tu jest folklorem?
Oscypek18:37, 18 czerwca 2014
Sprytnie. Wiedzieli co robią podając taką kwotę i wiedzieli jak to będzie wyglądać. Ludzie są niezadowoleni to przetarg uwalili. Prosta sprawa:)
Sebastian18:16, 18 czerwca 2014
Brawo Burmistrzu!!!!!!!!!!.
Ale czy to odwaga w świetle Pana wypowiedzi z przed tygodnia, skoro było wiadomo, że SPP byłaby tylko po to by zarobił nasze pieniądze na niej operator. Jak to jest że w Nowym Sączu się to Miastu opłaca?
nowotarżanin18:13, 18 czerwca 2014
a tak na prawdę, parafrazując "imię sprawcy to 1536".
autooo17:15, 18 czerwca 2014
I dalej status quo, krążenie po rynku kilka razy szukając miejsca parkingowego, MZK w żaden sposób nie jest konkurencją z kursami 3 razy na dzień, nawet przy dworcu nie ma przystanku.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas