Mniej pieniędzy dla MZK. "Sytuacja jest coraz gorsza" - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Zakopane
Clouds
17°
Wiatr: 4.572 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
17°
Wiatr: 5.436 km/h Wilgotność: 71 %
Clouds
18°
Wiatr: 3.24 km/h Wilgotność: 59 %
Clouds
18°
Wiatr: 4.14 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
18°
Wiatr: 10.548 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
14°
Wiatr: 7.92 km/h Wilgotność: 69 %
Jakość powietrza
104 %
Nowy Targ
42 %
Zakopane
20 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 52 | 104 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
20.01.2015, 15:01 | czytano: 6298

Mniej pieniędzy dla MZK. "Sytuacja jest coraz gorsza"

NOWY TARG. Radny Andrzej Swałtek ostrzega, że mniejsza o prawie 300 tys. zł dotacja dla Miejskiego Zakładu Komunikacji może oznaczać likwidację kursów i zwolnienia pracowników. - Bezrefleksyjne przyznanie dodatkowych środków jest rozwiązaniem najgorszym z możliwych - uważa natomiast burmistrz Grzegorz Watycha.

Fot. Michał Adamowski
Fot. Michał Adamowski
Co gorsza, uważa Swałtek, likwidacja kursów oznaczać będzie nie wywiązanie się przez samorząd z warunków otrzymania dotacji z Unii Europejskiej na wymianę taboru i konieczność jej zwrotu. Zaapelował więc o zwiększenie dotacji.

W odpowiedzi burmistrz Grzegorz Watycha wyjaśnił, że MZK otrzyma od miasta milion złotych, czyli o 275 tys. zł mniej niż wnioskował o to dyrektor Krzysztof Antos. - Sytuacja Miejskiego Zakładu Komunikacji wymaga gruntownej analizy, gdyż z przedstawionych przez dyrektora MZK danych wynika wiele pytań o stan zakładu - wyjaśniał burmistrz. Jego zdaniem, według obliczeń dyrektora, tylko wydatki na paliwo miałyby wzrosnąć w 2015 roku o ok. 100 tys. zł. - Dyrektor nie przedstawił jakiegokolwiek uzasadnienia dla tego wzrostu. Powszechnie wiadomo, że obecnie ceny paliw są niższe niż w 2014 r., a zatem planowane na ten cel wydatki w 2015 r. powinny być również niższe - stwierdza Watycha.

Zdaniem burmistrza, problemów Miejskiego Zakładu Komunikacji nie można rozwiązywać poprzez łatanie dziur finansowych. - Obciążenie dla Gminy Miasta Nowy Targ z powodu funkcjonowania zakładu jest coraz wyższe i najbliższe prognozy nie są optymistyczne. Bezrefleksyjne przyznanie dodatkowych środków (a wymagałoby to wskazania skąd je wziąć) jest rozwiązaniem najgorszym z możliwych i nie załatwiającym kluczowych problemów, które będą się nawarstwiać - uważa. Jak wylicza, z roku na rok spadają dochody MZK, rosną tymczasem dotacje miasta dla zakładu.

- Podjęte zostaną przeze mnie próby odtworzenia współpracy z gminą Szaflary oraz szukania innych możliwości zwiększania przychodów MZK. Jednocześnie podjęte zostaną rozmowy z Marszałkiem Województwa Małopolskiego w zakresie możliwości dokonania modyfikacji wskaźników rezultatu wynikających z umowy o dofinansowanie programu pn. „Poprawa i wzmocnienie funkcjonowania transportu publicznego Gminy Miasto Nowy Targ”. Warunki w jakich podpisywana została umowa były znacząco inne niż ma to miejsce obecnie. Przypominam, że w między czasie sąsiednie gminy w znaczącej części zrezygnowały z usług MZK, w tym głównie gmina Szaflary, na rzecz transportu prywatnego. Ponadto przeanalizowane zostaną możliwości walki z nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez prywatnych przewoźników, których działalność jak się wydaje również miała wpływ na spadek przychodów MZK - zapowiada burmistrz.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
fan09:43, 22 stycznia 2015
Niektórzy nie wiedzą co pisać??? Na całym świecie są ulgi zatwierdzone przez państwo. Nowy Burmistrz chyba nie wie ile trzeba dołożyć na emerytów??? , którzy nie płacą w ogóle a jejzdzą po kilka kroć!, a ponadto trzeba zrobić porządek z BURSIARZAMI , którzy jejżdzą nie legalnie i nikt nie robi z tym porządku? /bursiarze jakby zapłacili wszystkie opląty ustawowe to bilet kosztowałby ponad 6 złotych a nie ZŁOTY CZY ZŁOTY PIĘĆDZIESIĄT/.
KONKURENCJA NIE ZDROWA DLA MZK.
tutejszy20:56, 21 stycznia 2015
Antos - /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator
bicpi20:26, 21 stycznia 2015
Do BM czym się opiłaś? Kilka bzdur które napisałaś
Jest wiele uwag w waszych wpisach, które Pan Antos powinien wziąć pod uwagę, na pewno te o różnych nowych kursach autobusów, ale to kosztuje! ? 1 bzdura coś kosztuje ale można na tym zarobić
niezbędne jest policzenie pasażerów zwłaszcza tych zwolnionych z opłat za przejazdy, gdyż mam nieodparte wrażenie,że większość pasażerów jedzie za darmo ? 2 bzdura emeryt jak będzie miał płacić to pójdzie na nogach
a zatrudni inteligentne ze 2 osoby ze stosownym wykształceniem, które poprowadzą wiele spraw. ? 3 bzdura jeden sprawny menager sprawdzi się
Antos jest młody, odpowiednio wykształcony, - 4 bzdura podaj jego wykształcenie
zdolny do kompromisu i powinien bez problemu porozumieć się z Panem Watychą. A nowym władzom zalecam więcej obiektywizmu. ? 5 bzdura dziś się porozumie ba nawet jeszcze przed wyborami chciał się porozumieć niech wraca do PWS skąd przyszedł
szkoda MZK i ludzi bo się rozpadnie
bice20:11, 21 stycznia 2015
do BM
czym się opiłeś?
"Niezbędne jest policzenie pasażerów tych zwolnionych z opłaty" - 1 bzdura emeryt jeśli będzie miał płacić to nie pojedzie
"a zatrudni inteligentne ze 2 osoby ze stosownym wykształceniem, które poprowadzą wiele spraw" - druga bzdura wystarczy jeden sprawny menager
"Antos jest młody, odpowiednio wykształcony", - 3 bzdura podaj jego wykształcenie
"zdolny do kompromisu i powinien bez problemu porozumieć się z Panem Watychą. A nowym władzom zalecam więcej obiektywizmu." - 4 bzdura i absurd - wyszedł z PWS to niech tam teraz wraca. O mało co się nie rozbił jak jeszcze przed wyborami chciał Watychę popierać. Od takich ludzi na kilometr
Chcemy MZK ale nie z Antosem
kolaż18:37, 21 stycznia 2015
bilety najdroższe w Polsce na przykład Klikuszowa NZPS tam i z powrotem 12zł bardziej opłaci się jezdzić samochodem niż MZK bo taniej
:)18:20, 21 stycznia 2015
@ wice
Tak samo z Podhale, był najmądrzejszy Mrugała który stoczył klub jak nikt inny w historii. Przyszła Michalska i z roku na rok coraz lepiej, w tym sezonie Podhale będzie czarnym koniem Play off :)
wice15:25, 21 stycznia 2015
Odczepcie się od pana Antosa. Chce dobrze a, że nie umie to inna sprawa. Piłkę nowotarską już reformował. Tak zreformował, iż spadła niżej klasę dopiero Wrona zaczął właściwą robotę i są poważne dziś aspiracje, Da się da się. Szkoda MZK bo zakład się rozleci a wystarczy poszukać jakiegoś właśnie dobrego "Wrony" od transportu a komunikacja odżyje w Nowym targu.
uderz w stół15:12, 21 stycznia 2015
Brawo Grzesiu.
BM14:25, 21 stycznia 2015
Jest wiele uwag w waszych wpisach, które Pan Antos powinien wziąć pod uwagę, na pewno te o różnych nowych kursach autobusów, ale to kosztuje!
niezbędne jest policzenie pasażerów zwłaszcza tych zwolnionych z opłat za przejazdy, gdyż mam nieodparte wrażenie,że większość pasażerów jedzie za darmo (I grupa inwalidzka)W ogóle jest potrzeba dokonania analizy stanu taboru, kierowców,kursów, zatrudnienia. Wydaje mi się,że Krzysztof zwolnił cały personel administracyjny, pozostawił sobie Swałtka nie wiem po co, na polecenie Burmistrza, niech on zajmie się może swoim sklepem i Radą, a zatrudni inteligentne ze 2 osoby ze stosownym wykształceniem, które poprowadzą wiele spraw. Uwierzcie,że w MZK jest bryndza, ale sprywatyzowanie zakładu jest niedopuszczalne, to jest wyzbycie się miejskiego majątku, wypowiedzi reformatorów typu PP " o kant d... rozbić" Antos jest młody, odpowiednio wykształcony, zdolny do kompromisu i powinien bez problemu porozumieć się z Panem Watychą. A nowym władzom zalecam więcej obiektywizmu.
do: BB13:11, 21 stycznia 2015
"Pan dyrektor jest naprawdę bardzo mądrą i inteligentną osobą hahahahaha"
Dlaczego uważasz że się nie nadaje? Patrząc na oświadczenia majątkowe zasiada również w ZGM i NSM . Nie płaciliby za nic takie świadczenia.
wiosna12:35, 21 stycznia 2015
w rynku powinna być przesiadka z kursów które jadą z obrzeża.Jest tak jadąć do Rynku z Buflaka często nie ma jak się z niego wydostać przez 30 min i kupować nowy bilet do tego 2x2,7=5,4zł tyle to paliwo mnie kosztuje do samochodu, jaka zachęta do korzystania? Emeryci nie muszą mieć darmowych biletów mogą jakąś część płacić.
Ceny biletów są za drogie przy tym układzie
Agata11:39, 21 stycznia 2015
do BB. A kimże to ty jesteś chłoptasiu, że zwracasz się do Pana Antosa (nie Andrusa, przynajmniej naucz się poprawnie czyjegoś nazwiska) na ty ? Chyba chamem, mam rację??
kk09:56, 21 stycznia 2015
Rozpieprzyć tą bandę złodziei i darmozjadów i ogłosić konkurs pomysłow na funkcjonowanie tej jednostki ( ludzie tylko do 35 roku ). Założę się że młodzi zaraz zrobiliby w tym dziadostwie porządek i okazałoby się, że to hula i nie trzeba do tego dopłacac, a kol. Swałtek niech lepiej cicho siedzi.
BB09:16, 21 stycznia 2015
Pan dyrektor jest naprawdę bardzo mądrą i inteligentną osobą hahahahaha
Ile razy poruszana jest sprawa dotycząca MZK na tym portalu ludzie podają Ci gotowe pomysły co poprawić, mówią czego potrzebują a Ty co z tym robisz? Masz jakiekolwiek pojęcie o transporcie publicznym? Czekam na dwie rzeczy: odpowiedź Pana Andrusa a następnie na jego zwolnienie , ponieważ nie jest kompetentną osobą na to stanowisko. Wystarczy trochę chęci, troszkę pomyśleć, przyjrzeć się jak inne miasta to robią i wprowadzić kilka zmian. Nie potrafisz?? Miej trochę honoru i odejdź z tego stanowiska! Twoje miejsce jest przy taśmie produkcyjnej gdzie nie trzeba myśleć, tu się nie nadajesz!
XXX08:29, 21 stycznia 2015
Zadziwiająca ta pogarda dla drugiego człowieka "ciecia do sprzątania" to nie pracownik? to nie człowiek? Życzę Pani/Panu aby nigdy nie musiał pracować jako ten "cieć".Miłego dnia życze
gość08:10, 21 stycznia 2015
Wszyscy mocni w gębie,ale jakby przyszło co do czego,to cisza...
1.dla cwaniaków,którzy pisali o zlewaniu paliwa-nie ma takiej możliwości,bo nowe autobusy są podpięte pod komputer i wszystko widać czarno na białym
2.Miała powstać trasa do granic jabłonki,niestety na to trzeba mieć zgodę poniektórych "ważnych",a niestety oni mają firmy busiarskie i się nie zgodzili
3.Pomiary ilości pasażerów,były robione przez studentów PPWSZ
4.Bilety dla emerytów miały kosztować 0,50 gr to się okazało że cena kosmiczna
5.Była planowana trasa na Dursztyn,powód wszystkim zainteresowanym znany...
6.Nie ma co porównywać N.T i Krakowa-tam nie czekasz bo mozesz przesiąść się na tramwaj
7.Ludzie dopiero zaczniecie płakać i narzekać jak faktycznie zlikwidują mzk lub prywaciarz się za to weźmie,wówczas dopiero będziecie płakać,jak cena biletów skoczy do 4 zł. Swoją drogą Tarnowski już działa?ten co pół zakopanego sprzedał?
Ludzie wszystko zależy od was,już nie pamiętam na jakiej wsi to było,ale jak zaczęły busy jeździć,to ludzie wzięli sprawy w swoje ręce i powyrywali znaki busiarzy,bo powiedzieli że nie chcą tego na wsi-to busy wypierają i dążą do likwidacji mzk.
NiePodamImienia22:11, 20 stycznia 2015
Nie żeby coś ale to g*** tak sie wlecze że na prawde lepiej jest jeździć busem.....
zwrotka21:54, 20 stycznia 2015
PasterzPPP jesteś objawieniem. Złożyłeś cv? Dasz radę. Zresztą dawaj prosto do Watychy - będziesz nawet wiceburmistrzem. Tyle szuka a tu ma gotowca. Fenomen, no istny cud!
DJ Bobowniok21:49, 20 stycznia 2015
@miejski radykalny benek,czytałeś te przeprosiny w ogłoszeniach? Jeszcze się ktoś poczuje urażony tym ,że go robisz w konia i trzeba będzie przepraszać.Notabene ,że facet dał się zmusić do czegoś takiego to się mu dziwię.
kazia21:45, 20 stycznia 2015
ile razy wraca sprawa MZK tyle wraca sprawa trasy Alma - Bór, że nie ma jak dojechać do podhalańskiej wyższej, że nie ma przystanku kolo pks, że przystanki są zlokalizowane w za dużej odległości od siebie itd itd. I od lat my piszemy a nic się nie zmienia. Uważam, że co jak co ale miasto powinno utrzymać komunikację w mieście , tyle tylko że to nie pasażerowie muszą się dostosować do autobusów, ale autobusy do pasażerów. Ile razy chciałam skorzystać z autobusu tyle razy ciężko się zorientować gdzie która linia jedzie. Jest basen to może tam też jakas linia powinna jechać np z Ludźmierza, w końcu nie wszyscy mają auto. Poza tym ludzi trzeba przyzwyczaić, że taka linia istnieje a nie w konspiracji ją wprowadzam i w konspiracji ona znika. Czemu nigdy nie bierze MZk udziału w dniu bez samochodu. Może ktoś by się przekonał że w sumie moze by sie przesiadł na autobusy. pozdrawiam
tutejsy , ale nie swój21:43, 20 stycznia 2015
Ta sytuacja w MZK pisz wymaluj pasuje do mojej składanki. Od dłuższego czasu piszę i mówię gdzie tylko moge ,że wszystkie zakłady budżetowe należy zlikwidować poprzez prywatyzację.. Zakłady budżetowe to takie zakłady , które nie zarabiają i nie dają pieniedzy do budżetu miasta , gminy , ale je stamtąd wyciagają . Do takich należy MZK i ZGZiR , który już nawet z nazwy nie jest tym czym był , bo rekreacja odeszła z niego wówczas gdy utworzono MCSiR .Komunikacja w mieście będzie lepiej funkcjonowała gdy tego zakładu nie będzie , bo przejmą ją prywatne jednosobowe firmy . Burmistrz i Rada nie powinna sie nad tym zastanawiać .Również powinna zostac zlikwidowana Straż Miejska , która w mieście jest niepotrzebna .
cbła20:36, 20 stycznia 2015
Ej dyrcio, przestan pisac miliony komentarzy pod roznymi nickami.
MZK moloch PRLu20:35, 20 stycznia 2015
@ xyz
Bo jak jedzie autobus raz na ruski rok to może być przesiadka ale na własne nogi!
yyy20:30, 20 stycznia 2015
Należy ograniczyć ulgi. Skończyć z jazdą za darmo. Każdego, nawet emeryta stać na bilet chociażby za 0,50 gr. Firmie przyda się kasa, chociażby na sprzątanie fajnych autobusów.
miejski radykalny Benek20:25, 20 stycznia 2015
czytelnik, a po co? Prawdę należy głosić na potęgę.
PasterzPPP19:49, 20 stycznia 2015
W tydzień bym ten bajzel naprawił.
1. Zarząd odlatuje w kosmos.
2. Zatrudniam do obsługi administracyjnej 1 dyrektora, 1 księgową i 1 ciecia do sprzątania, uwierzcie mi że da radę.
3. Zlecam pomiary ilości pasażerów.
4. Konsultacje społeczne dla jeżdżących i nie jeżdżących.
5. Nowy podział na strefy miasto i aglomeracja
6. Umowa z Szaflarami i Czarnym Dunajcem
7. Punkty przesiadkowe w okolicach Rynku mógłby być parking pod Starzakiem gdzie kończą trasę aglomeracje i przesiadamy się na linię miejską a nie że autobus jeździ od Pyzówki po Gronków.

Dalej aż mi się nie chce pisać. Można długo wymieniać i cuda zrobić. Tylko zacznijmy od wylotu leśnych dziadków.
xyz19:44, 20 stycznia 2015
A dlaczego u nas nie ma biletów 20 minutowych tak jak w Krakowie?
@19:31, 20 stycznia 2015
Tylko patrzeć jak Watycha wszystko rozwali co było zrobione.
gtrewa19:28, 20 stycznia 2015
obecny burmistrz już umorzył cześć długu szpitalowi i z tym jakoś nie było problemu...
głupolki18:54, 20 stycznia 2015
Ale jak misio poprzedni burmistrz umarzał szpitalowi to było cacy?
fobia18:53, 20 stycznia 2015
Jeżdżę często linią 4 z Szaflarskiej CPN. W zasadzie to pierwszy przystanek, a i tak zdarzają się kilkominutowe opóźnienia. Prawdopodobnie dlatego, że kierowca nie zdążył na czas wypalić papierosa, którego wątpliwy zapach unosi się w całym autobusie. Poza tym, dziwnym jest, że na tej linii (rynek-szaflarska) autobusy jadą albo "co pięć minut" (4,6,9 i ew.12) albo nie uświadczysz żadnego przez godzinę. No i poruszana przez wielu kwestia linii Szaflarska-Bór - nie mam samochodu, ale chciałbym dostać się szybko na dworzec autobusowy (tudzież TESCO), na stację PKP, do L'Eclerca - nie ma bata. Tyle gadania jest o braku miejsc parkingowych, o korkach, etc. Zorganizujcie do jasnej cholery transport publiczny z prawdziwego zdarzenia, który będzie alternatywą dla transportu prywatnego, uwzględniający potrzeby mieszkańców,z możliwymi przesiadkami, gdzie nie będę czekał dłużej jak 5 minut na następny autobus i nie potrzebował skasowania kolejnego biletu, skoro bezpośrednia linia nie może powstać...
czytelnik18:32, 20 stycznia 2015
radykalny Benek i zarazem miejski - może pokusisz się o zmianę komentarzy zamiast wypisywać te same pod różnymi nickami
CPN18:02, 20 stycznia 2015
Koszt paliwa większy bo może pracownicy też mają w swoich autach sioniki diesla?
rafi17:39, 20 stycznia 2015
Jak bedzie dobrze wMZK jak były burmistrz załatwił stołki swoim radnym SWAŁTKOWI i ANTOSOWI !!!!!!!!!!!!!!!!!!
hej17:36, 20 stycznia 2015
ale umorzyć podatek od nieruchomości szpitalowi to Pan Burmistrz może? Szukamy oszczędności, ale zarazem jesteśmy pobłażliwi dla starostwa i chcemy umarzać podatki.
obserwator17:36, 20 stycznia 2015
Swałtek oddaj SWÓJ etat w MZK dla ludzi co tam pracują bo masz swój SKLEP na maczka" kajtek" dodatkowo DIETY RADNEGO !!!!!!! Trzema Łyźkamii bedziesz jadł a Ludzie w MZK nie mają za co ŻYĆ
Władek17:35, 20 stycznia 2015
Tylko prywatyzacja MZK z udziałem Miasta da wynik bez dotowania.
Nie wiem dla czego Nowy Targ nie posiada takich linii autobusowych
gdzie autobusy np. 4 linie spotykają się w konkretnych miejscach do przesiadek i poruszają się stale po tych samych trasach w koło.....

Po Nowym Targu powinny się poruszać autobusy do tego przystosowane gabarytem w tym linie pod Szpital .

Takie firmy zarabiają na przewozach bez dotacji , brak zarządzania
to wymiana Dyrektora .....
osioł17:29, 20 stycznia 2015
na moje kaprawe oko to jak sie trzy osoby zza biurek zwolni to ich wypłata plus zus i reszta to prawie bedzie na zero
radykalny Benek17:26, 20 stycznia 2015
7 grzechów głównych
1. Brak oznakowania przystanków.
2. Brak czytelnych rozpisek na przystankach.
3. Ceny biletów i dziwne ulgi ( studenci ustawowa 50%, uczniowie gminna 40%, wtf? )
4. Częstotliwość autobusów i niedopasowanie do potrzeb ( kurs skrócony do Rynku xD ).
5. Kretyński podział aglomeracji na 4 strefy ( W Krk na milion mieszkańców są dwie strefy - miasto oraz poza miastem ).
6. Opóźnienie nawet na początkowych przystankach.
7. W większości popsute automaty biletowe w autobusach oraz na przystankach.
sympatyk-anty17:21, 20 stycznia 2015
Proszę przyglądnąć się ile osób jest zatrudnionych w MZK i czy wszyscy są potrzebni, a także jakie są zarobki. Może tutaj trzeba szukać oszczędności a nie wyciągać łapę po dotację - na przeżerkę. Pan Swałtek niech nikogo nie wkurza bo to przez lizusostwo dostał stołek od MF. Brawo Panie Watycha! Tak dalej!
kawalarz17:16, 20 stycznia 2015
Najkrótszy kawał świata:
szybciej poczekać na autobus MZK niż na piechotę
miejski17:13, 20 stycznia 2015
1. Brak oznakowania przystanków.
2. Brak czytelnych rozpisek na przystankach.
3. Ceny biletów i dziwne ulgi ( studenci ustawowa 50%, uczniowie gminna 40%, wtf? )
4. Częstotliwość autobusów i niedopasowanie do potrzeb ( kurs skrócony do Rynku xD ).
5. Kretyński podział aglomeracji na 4 strefy ( W Krk na milion mieszkańców są dwie strefy - miasto oraz poza miastem ).
6. Opóźnienie nawet na początkowych przystankach.
7. W większości popsute automaty biletowe w autobusach oraz na przystankach. A nawet jak on jest to i tak bilety sprzedaje kierowca co grozi tym że tak będzie sprzedawał że na kasę nie nabije
miastowy17:01, 20 stycznia 2015
Pan dyr Antos niech wraca na pocztę skoro nie potrafi zarządzać.Słusznie burmistrz zauważa paliwo tańsze a on chce 100 tys.więcej na paliwo.... kpina!!!!
Marianno Wróć!17:01, 20 stycznia 2015
Dyrektora MZK trzeba wywalić na zbity pysk!
Chociażby za:
- brak linii jako całość - Alma - Bór
- brak kursów "z" i "do" PPWSZ i tzw. Wetu, czyli tam gdzie prywatnym się opłaca a MZK nie
- brak kursów o typowym czasie "z" i "do" pracy na kierunkach wschód - zachód, północ - południe
- brak przystanku przy dworcu pks
- skracanie linii i powodowanie że nikt tak naprawdę nie wie gdzie jedzie
- nieczytelny rozkład jazdy i tragiczną stronę internetową
i po wodzu17:00, 20 stycznia 2015
MZK do restrukturyzacji..są ww Polsce miasta w których jezydzi się za darmo. Kursy 6 do szpitala w niedziele to skandal. Mało i niezauważalnie.
ciekawska16:46, 20 stycznia 2015
jak nie bede miec czym dojezdzac do pracy to nie recze za siebie.
ja16:41, 20 stycznia 2015
Jak MZK ma tak dalej działać jak działa to lepiej to sprywatyzować. PKSowi Nowy Targ się nie opłacało do Krakowa a Szwagropolowi się opłaca, jeszcze ciągle mają nowe autobusy! Na liniach miejskich może być tak samo! I jak to jest, że w Krakowie są 2 taryfy biletowe u nas 4, u nas rodzajów ulg jest trylion tam kilka, a bilet miesięczny ulgowy na wszystkie linie w Krakowie kosztuje 47 zł a w NT na jedną linię 46,80 zł!!!
andrusas16:29, 20 stycznia 2015
pogonić zarząd bedzie taniej.Pozdrawiam
Watycha zrób porządek z MZK!16:15, 20 stycznia 2015
Coraz gorsza sytuacja bo MZK nie liczy się ze zdaniem pasażerów i istnieje samo dla siebie, dla stołków. Tekst o tym, że na paliwo nie ma to wyraz tego, że nie rządzą tam mądrzy ludzie tylko etatyści. MZK kompletnie nie jest dostosowane do potrzeb pasażerów, katastrofalnie zarządzane. Ale jak coś jest państwowe to po co dobrze rządzić, pensja będzie czy się dobrze czy źle zajmuje firmą. Prywatnemu by się opłacało.

Dyr Antos niech jedzie do Krakowa i zobaczy jak się wyznacza trasy, jak funckcjonuje informacja pasażerska, jak to wszystko działa. Nie chodzi mi o otwieranie setek linii i kursów co 5 min ale samą organizację. Tam nie ma jak u nas drogich biletów miesięcznych, i niewiadomo ile rodzajów biletów. A jeśli Antos myśli, że skracanie kursów i puszczanie autobusów co 2 godziny to rozwiązanie to niech się zwolni albo zapyta w MZK Nowy Sącz jak z pustych autobusów zrobić pełne. Ale po co, lepiej siedziec na stołku i wystawiać łapy po większą kasę
MZK do restrukturyzacji16:02, 20 stycznia 2015
Niech UM rozpisze kontrakty na konkretne linie uwzględniając częstotliwość kursów, ich godziny a także rodzaj pojazdu tak jak to robi Kraków. Jeżdżą autobus prywatnej firmy Mobilis i to funkcjonuje obok autobusów MPK.

MZK to po prostu moloch, ceny paliw spadają, mają nowe (ale badziewnie wykonane) Autosany które są oszczędniejsze od starych Jelczy, kursów coraz mniej i wszytko poskracane a zużycie paliwa leci w górę!! Gdzie kontrole? Gdzie także kontrole biletów, połowa ludzi jeździ na gapę. Na dodatek nie ma korzystnej oferty biletów okresowych, skracanie kursów to największa głupota jaka może być.

Tak samo głupotą jak mieszkanie tras. Taka linia 4 raz jeździ z Almy, raz z McDonalda, raz tylko do Rynku, raz na Kowaniec, raz przez szpital, raz nie. Gdzie tu logika? Gdzie logika wypuszczać autobus do Rynku gdy tę trasę pokonuje się na nogach w 20 minut a autobusy jeżdżą tak rzadko, że nikt z nich nie korzysta? Gdzie linia z Równi Szaflarskiej na Bór? Gdzie przystanek przy dworcu PKS? Jest tylko z jednej strony! Od Krzywej do stadionu nie ma ani jednego! Linie powinny być stałe, bez zmian, bez skracania linii a takie jak 2, 3, 4 jeździć regularnie co 45 min od rana do 21. Gdyby były niedrogie jak w Krakowie bilety miesięczne ludzie chętnie by korzystali.

MZK to dziwny twór który nawet nie potrafi zrobić przystanku na gotowej zatoczce przy dworcu. Miasta podobnej wielkości do NT potrafią organizować dobrą komunikację miejską, dobrą informację pasażerską a u nas to totalny dramat.

PS. Po co biletomaty w autobusach skoro kierowca i tak bilety sprzedaje przez swoją kasę? Kierowcy powinni mieć zakaz ich używania gdy działa biletomat bo przez to robią się tylko opóźnienia.
busz-men15:57, 20 stycznia 2015
cywilizowany transport zastapią afrykańskie buszy!
nowotarżanka15:46, 20 stycznia 2015
MZK niech sprawdzi swoich kierowców, a będzie wiedział dlaczego niektóre kursy są dla MZK nieopłacalne. Kiedyś już PKS zlikwidował ostatni kurs z Krakowa do Nowego Targu, gdyż był nieopłacalny, a pasażerowie podróżowali nim na stojąco:)
xxx15:30, 20 stycznia 2015
Koszty rosną a :
-tabor prawie nowy-brak kosztów naprawy,
-paliwo tańsze,
-płace chyba nie wzrosły aż tyle,
czyli gdzie jest powód wzrostu dotacji?
może pomylili się w obliczeniach?
ANTY-LEWAK15:28, 20 stycznia 2015
Bardzo dobra postawa P. Watychy. A pan Swałtek tylko potwierdza że PIS, jest tak samo socjalistyczną partią jak inne ugrupowania lewackie i przykrywka bogoojczyzniana nic tutaj nie zmieni. Niech PIS nie waży się nazywać prawicą - bo pluje w twarz ludziom prawicy takim stwierdzeniem - koniec rozdawania kasy ludzi pracujących - na wożenie sie autobusami - nielicznych. Według mnie jedyny kompromis na jaki by można pojsc to autobusy które jadą pod szpital - tam faktycznie starsi dojechac muszą,a płacili na ten pasożytniczy układ całe życie, a w inne miejsca pełna odpłatnosc podyktowana prawami rynku.
baciok@15:13, 20 stycznia 2015
Przecież paliwo staniało to duzo, a przecież chyba nie planują otwarcie nowych tras. MZK należy zachować ale zarazem głeboko zreformować i przygladać sie pracy ZARZĄDU.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas