Otwórzmy Nowy Targ na przedsiębiorczość! (artykuł sponsorowany) - podhale24.pl
Czwartek, 02 maja
Imieniny: Zygmunta, Atanazego, Anatola
Jabłonka
Clouds
18°
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 47 %
Clouds
18°
Wiatr: 5.76 km/h Wilgotność: 47 %
Clouds
20°
Wiatr: 12.924 km/h Wilgotność: 48 %
Clouds
20°
Wiatr: 11.556 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
20°
Wiatr: 18.648 km/h Wilgotność: 49 %
Clouds
18°
Wiatr: 10.368 km/h Wilgotność: 53 %
Jakość powietrza
34 %
Nowy Targ
54 %
Zakopane
42 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 27 | 54 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
06.05.2015, 07:30 | czytano: 3841

Otwórzmy Nowy Targ na przedsiębiorczość! (artykuł sponsorowany)

Niezwykłym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie przedstawicieli inwestora planowanego centrum handlowego Color Park z nowotarskimi przedsiębiorcami i handlowcami. Były to dwie godziny pod hasłem „Otwórzmy wspólnie Nowy Targ”. Dwie godziny bardzo rzeczowej i – co ważne – kulturalnej rozmowy.

Chętnych, do poznania oferty nowej, wielkopowierzchniowej galerii, przyszło ponad stu. Dla niektórych zabrakło krzeseł w sali Euroregionu „Tatry”.

Zalety lokalizacji i warunki najmu powierzchni przedstawiał Maciej Mazur, reprezentant firmy Mallson Polska, która trudni się organizowaniem najemców, sondowaniem ich potrzeb i oczekiwań, negocjowaniem umów, także kontaktowaniem początkujących przedsiębiorców z sieciami, które chciałyby zaistnieć na terenie Nowego Targu np. w formule franczyzy.

Lokalizację nowej galerii przy zakopiance, niemal na granicy z gminą Szaflary, Maciej Mazur rekomendował jako z jednej strony gwarantującą handlowcom wysokie obroty, a z drugiej – na tyle peryferyjną, że nie zagrozi firmom od dawna zadomowionym w centrum i nie odciągnie klientów z rejonu Starego Miasta. Co innego, gdyby wielkopowierzchniowe centrum powstawało bliżej rynku… Naturalną, przewidywaną klientelą nowej galerii, będą przyjeżdżający od strony południowej, głównie z rejonu Zakopanego, Słowacy i turyści podróżujący zakopianką.

Przyszła galeria Color Park, obok strefy handlowej, zapewni rozległą strefę rozrywki – m.in. fitness, place zabaw i kino wielosalowe (będzie 5 sal w tym jedna duża, premierowa). Układ ciągów komunikacyjnych i branż ma być bardzo przejrzysty, a cały obiekt – z względu także na ofertę rozrywkową i gastronomiczną – wyjątkowo przyjazny rodzinie. Dysponenci powierzchni zadbają o możliwie największą różnorodność ofert, ale i przejrzystość układu. Obecność popularnych „sieciówek” nie stanie na przeszkodzie ofercie regionalnej, bo dla niej też będzie zagwarantowane miejsce pod dachem galerii. Bezpłatny parking przewidziany jest na 560 pojazdów.



W obiektach trzeciej generacji, jak Color Park w Nowym Targu, powierzchni nie zdominuje hipermarket spożywczy. „Spożywka” będzie miała bowiem rozmiary supermarketu. Obok zmieści się ok. 60 punktów handlowych i usługowych.

Wielekroć podkreślane otwarcie planowanego centrum dotyczy nie tylko przyjezdnej i miejscowej klienteli, ale jest też otwarciem na przedsiębiorców: zarówno tych doświadczonych, od lat prowadzących swoje biznesy, jak i rozpoczynających przygodę z handlem lub szukających franczyzodawców.

Zgromadzonych na informacyjnym spotkaniu interesowała oczywiście wysokość czynszu, lecz to będzie przedmiotem indywidualnych ustaleń. Kwota zależeć będzie bowiem od wielkości zajmowanej powierzchni i od branży, gdyż każda branża charakteryzuje się innymi marżami oraz obrotami. Warunki będą więc dostosowane do tych elementów tak aby zagwarantować wszystkim najemcom zyskowność z działalności w Color Parku.

Ciekawym rozwiązaniem – szczególnie dla osób chcących rozpocząć przygodę z handlem, a dysponującym mniejszymi środkami, będzie kilkanaście stoisk handlowych zlokalizowanych na pasażach obiektu. Ich otwarcie nie będzie wymagać dużych nakładów. Tutaj głównie liczyć się będzie ciekawy pomysł. Ponadto w Color Parku nie zabraknie też miejsca dla Nowotarżan chcących otworzyć kilkanaście stoisk z produktami regionalnymi.

Lokale w galerii wymagały będą części inwestycji ze strony najemców. Nie będą oddawane pod klucz – choćby z tego względu że każdy najemca ma inną koncepcję zagospodarowania sklepu.

Najogólniejszą zasadą jest kształtowanie czynszu dzierżawnego na takim poziomie, by wszystkie lokale galerii były wypełnione, a handlowcy mieli możliwość osiągania zysków.

W przypadku centrów wiekopowierzchniowych normą są umowy długoterminowe, np. dziesięcioletnie, ale Mallson Polska chce w nowotarskiej galerii dopuścić umowy na pięć lat, a w przypadku stoisk na pasażach oraz stoisk regionalnych okresy umowy będą mogły być znacznie krótsze.

Po części ogólnej, już przy cateringu, przedstawiciele firmy przyjmowali zapisy i czynili rezerwacje. Oblężenie ludzi, wokół przedstawiciela Mallson Polska, świadczyło że nie tylko zainteresowanych, ale zdeklarowanych – poczynając od wyjściowej liczby ok. stu - jest coraz więcej.

(J.C.)
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas