List. "Święto Niepodległości, a ludzie pracują w polu" - podhale24.pl
Środa, 24 kwietnia
Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 3.6 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 4.032 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 2.916 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 3.456 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 5.58 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 3.276 km/h Wilgotność: 99 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
11.11.2015, 15:05 | czytano: 16776

List. "Święto Niepodległości, a ludzie pracują w polu"

"Wyglądając przez okno w kierunku na teren pod szpitalem widzę rzecz dla mnie bulwersująca - mianowicie jeden traktor rozrzuca obornik po łące, a zaraz obok koparka ryje coś w ziemi. Nie byłoby w tym nic bulwersującego gdyby nie to, że dziś mamy Święto Niepodległości" - pisze w liście do redakcji nasz czytelnik Jacek z Nowego Targu.

"W tym czasie w całym kraju trwają uroczystości państwowe na rożnych szczeblach. Zastanawiam się, co myśleli ci ludzie "mieszając z gnojem" to święto. Najgorsze jest to, że na pewno uważają się za patriotów i prawych obywateli. Niestety nie szanujemy naszej państwowości. Nie szanujemy się jako naród. Nic dziwnego, że później tak samo traktują nas na arenie międzynarodowej" - skwitował nasz czytelnik.

oprac. r/ List otrzymaliśmy na kontakt@podhale24.pl
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Lala21:56, 15 listopada 2015
Nie każdy może pracować kiedy mu się żywnie podoba :)
zamień się ze mną drogi czytelniku listu to byś stracił robotę na drugi dzień ;)
dominika 197721:06, 12 listopada 2015
Jak spacerowałam z psami na bulawarach to z kierunku budującego się jarmarku wyraźnie słyszałam warkot pił motorowych i widziałam zapalone światła wewnatrz jednego z budynków To się nazywa poszanowanie "tradyci" 11 listopada
Hanka17:06, 12 listopada 2015
Co z tego ,ze człowiek pracuje.To jego sprawa.
195813:43, 12 listopada 2015
Panie Jacku - i po co panu to było.Zjedli pana,napluli i odsądzili od wiary takie jest Podhale i ludzie na nim mieszkający - odwócmy sytuacje - NIEWIERZACY -pracujący w polu np. 15 sierpnia lub w Boże Ciało - przecież by go zlinczowali,aż strach myslec.Ja pana rozumiem co chcial Pan wyrazic w swoim liscie i chyba tylko ja i pani Jaga - mądra wypowiedz.

pozdrawiam
adam13:12, 12 listopada 2015
Zgadzam się z autorem listu, i jeszcze taka dygresja wieszajmy flagi na domach-smuci że u nas nawet nauczyciele ,którzy mają świecić przykładem tego nie robią... podobnie inni urzędnicy.........
j12:02, 12 listopada 2015
a kiedy mieli to ronbic jak pewno haruja od rana do wieczora a w niedziele by bardziej nie pasowalo .. tez chłop nie ma co robic ino po polach kuka
Jaga10:21, 12 listopada 2015
A jednak .... Pan Jacek ma dużo racji. Nie rozumiemy czym była ponad stuletnia niewola. Dla nas to mit i bajka. A Święto Niepodległości to jeden jeszcze dzień wolny. Dla tych co doczekali niepodległości i pierwszych ich potomków było to święto niemal równe kościelnemu świętu. Przecież wcześniej Polska zniknęła z map.I odrodziła się. A dla nas, późniejszych kilka pokoleń, to już nic nie znaczy, nie znamy historii i tragicznych dziejów.Są nam obojętne. My bierzemy udział w wyścigu szczurów, z głową spuszczoną w dół jak muł w jarzmie. I wytaczamy argumenty nie do odparcia, jak niewolnicy. A święto takie jest po to, aby zatrzymać się na moment, pomyśleć albo nawet i poznać koleje losu naszej Ojczyzny, może poczytać na ten temat coś. To nie jest lenistwo, to też jest praca, dla ducha, dla własnego poznania i doskonalenia swojej patriotycznej postawy. Szacunek do ojczyzny, jej dziejów,jest też naszym religijnym obowiązkiem moi drodzy. Mało kto o tym wie najwyraźniej.
maj08:07, 12 listopada 2015
Nie widzę zbytniej różnicy pomiędzy pracującym rolnikiem, a sprzedawcą w sklepie czy na stacji benzynowej lub kierowcą autobusu itd. Jako patriota powiesiłem flagę a potem skorzystałem z wolnego dnia i zająłem się pracą w ogrodzie. Jeden świętuje przy pracy a drugi w barze przy piwie lub w oknie. Co lepsze sprawa dyskusyjna.
Polakom brakuje przede wszystkim tolerancji, Jacek krytykuje tych co pracowali w święto państwowe, a inni krytykują tych co pracują w niedzielę. A ja uważam, że człowiek ma wolną wolę i sam za siebie niech decyduje a innym w tym konkretnym przypadku nic do tego, gdyż nikomu krzywdy nie wyrządza. A poza tym mamy demokrację wiec niech nikt nikomu nic nie narzuca.
www07:46, 12 listopada 2015
KLI -DEMOKRACJA -rządy/wola większości. ANARCHIA -każdy robi co chce. Łapiesz? Wiec nie myl pojęć.
nowand07:41, 12 listopada 2015
Polak będzie świętował a reszta nie jest warta mojego cennego czasu. Miłego dnia wszystkim :)
wicher06:15, 12 listopada 2015
Łorcykow jest jesce dość !
nowotar22:51, 11 listopada 2015
Nie pracuje się w święta kościelne,bo tak Bóg stworzył świat,że jeden dzień postanowił zrobić wolnym od pracy i świętować w ten dzień nakazał.Myśmy zawsze w dzień święta pracy sadzili ziemniaki,zamiast plątać się po pochodach.Praca w polu to też oznaka patriotyzmu,natomiast nic nie robienie to anty patriotyzm.Jacuś lepiej ''pogwarz ''sobie z Agatką ,a nie pisz bzdur.
KLI22:26, 11 listopada 2015
panie jacku spójrz pan do lusterka, zobaczysz cos jeszcze bardziej bulwersującego,
DEMOKRACJA
pietrek20:31, 11 listopada 2015
Co ma ,,kidanie gnoja" do naszej państwowości ???
Rolnik ma zwierzęta a one nie znają co to święto i tak źryć trza dać. Z pracą też jest jak każdy wie w tych czasach, trzeba jej pilnować i jak pracodawca mówi że pracujemy to kto się sprzeciwi ??? Jeden pracuje drugi nie. A jak czytelnik Jacek ma dużo czasu i nie musi, nie chce lub nie może pracować no to niech dalej ,,pozira bez okno"...
śwagier20:26, 11 listopada 2015
STS też był otwarty
krysia19:58, 11 listopada 2015
Kochany Panie i pomódl się za tego co pracuje, idź do kościoła, śpiewaj pieśni patriotyczne lub normalnie poleż sobie w łóżeczku, a nie wypatruj kto co robi. Wolno mu świętować tak ja chce. To jego prawo. do kościoła idzie w niedziele i w święto kościelne.
Tośka19:18, 11 listopada 2015
Panie Antoni najlepiej mieć dużo dzieci... zaczyna to być całkiem dobry interes, rządzący obiecują 500 zł na każde dziecko, tyle że ja mam jedno bo na drugie nigdy mnie nie było stać, za małe mam mieszkanie, metraż nie ten, jeszcze by mi zabrali jedno z dzieci bo mam za małe mieszkanie. NO cóż ciasne ale własne jednak za małe na dwoje dzieci i teraz też nie dostane 500 zł, jak inni ...Mieszkam w bloku zatem za śmieci też będę płacić więcej pomimo ze segreguje. Mam wrażenie, że nasze państwo codziennie mnie okrada i jakoś tak też nie mam ochoty na świętowanie. Niech świętują politycy bo oni się bawią dobrze rozdając nasze pieniądze
Antoni19:14, 11 listopada 2015
Antoni do AFP
Dobry pomysł skorzystam .Tylko muszę poczekać aż mi broda urośnie
i trochę się przyczernię.Jak mnie odkryją to i tak dostane o małym metrażu
pokoik ale za to z wiktem.
piotr18:36, 11 listopada 2015
jakim trzeba być człowiekiem przez małe c,żeby krytykować rolnika za to ,że w święto państwowe rozrzuca gnój, siedzi nierób w oknie i obserwuje co kto robi i wypisuje takie pierdoły,co za fajas
Do do.......co za człowiek18:34, 11 listopada 2015
Dobrze że tak uważasz, jest to twoje zdanie i świętuj sobie święto tak jak właśnie uważasz, ale nie waż się wytykać innym osobom że nie szanują święta obijając się w domu lub nie paradują na procesji. Ja wolałem czas wolny spędzić w pracy, zaledwie kilka godzin, ale przygotowałem sobie wszystko do jutrzejszego pracowitego dnia.

do Gość:
Masz rację, ale to jest wina PRACOWNIKÓW nie umieją się postawić pracodawcy pod groźbą zwolnienia. W efekcie przyzwyczajają pracodawców do tego, że nikt im się nie postawi i robią z pracownikiem co im się żywnie podoba. Taki pracownik który jest wykorzystywany przesiedzi maximum pół roku w tej pracy po czym odchodzi - w jego miejsce przychodzi kolejny naiwniak. I koło się zamyka, a tacy pracownicy później narzekają że szef ich zmusza do pracy. Nie zmusza, dajecie się zmuszać, a przecież macie wybór - zwolnić się, albo jeszcze lepszy - pozwać do sądu, PIPu.
AFP18:25, 11 listopada 2015
Panie Antoni zamiast zostać bezdomnym może pam poadać się za araba a co wysoki zasiłek i mieszkanie się należy jak nie to skarga do Brukseli na ksenofobów i rasitów
Aha dziś nie świetujemy Dnia Zwyciestwa
Antoni17:53, 11 listopada 2015
Nie mam swojego mieszkania ,nie stać mnie na kupno jestem lokatorem
płacę 1200 zł miesięcznie .500 złotych za czynsz wodę , prąd itp. A 700 za najem
właścicielowi.Mało mi zostaje na życie .Rozważam zostać bezdomnym .Czy ja
mam świętować Dzień Zwycięstwa .w kraju PAZERNEGO KAPITALIZMU.
Wiele bogatych krajów o prawdziwym kapitalizmie buduje mieszkanie komunalne .Czynsz jest
umiarkowany każdego kto pracuje stać na zapłacenie czynszu i na odpowiednie
życie .Za granicę nie wyjadę w podeszłym wieku. Właściciel który bierze te 700 zł
też świętował Dzień Zwycięstwa ja nie.
STAŚ17:46, 11 listopada 2015
W dawnej Polsce, takich życzliwych, nazywano , jakoś nazywano?!! Ciekawe, czy, gdy ten pracujący dokupi ze dwie owce, i byczka, to też napisze do....?!!
gość17:20, 11 listopada 2015
Gdyby pracodawcy tak nie wykorzystywali pracowników tylko pracowali tak jak powinno się w Polsce po 8 godzin i soboty wolne to nikt nie musiał by pracować na swoim w każde święto.Bo w domu tez trzeba coś zrobić a kiedy kiedy większość pracuje po 12 godzin?!Ale Wy ludzie sami sobie jesteście winni.Ja pracuje 8 godzin i soboty wolne.Poprzedni mój pracodawca chciał mnie zmusić do 12 godzin to podałem go do sądu i zmieniłem pracę.Skutek poprzedni pracodawca juz firmy nie ma a ja pracuje tak jak się powinno pracować..Ludzie nie dajcie się!!
huhuhu17:00, 11 listopada 2015
ktos pracuje by ktos inny cos mial xd
Mia16:52, 11 listopada 2015
Ja na przykład dzisiaj cały dzień sprzatalam, odkurzalam i guzik mnie obchodzi jak inni spędzają święto narodowe....mąż też za chwilę wróci z pracy. Jak się Pan Jacek nudził to mógł iść do kościoła.
do.......co za człowiek16:30, 11 listopada 2015
Uważam, że święta narodowe należy obchodzić z odpowiednim dla nich szacunkiem. Nie należy ich lekceważyć trzeba pamiętać i wspominać z godnością tych, którzy pozwolili, aby takie święta istniały (np. 11 listopada). Święta narodowe trzeba obchodzić gdyż jest to część naszej kultury i tożsamości narodowej, pozwalają one poczuć przynależność do wspólnoty, jaką jest naród.
koniecpolski16:14, 11 listopada 2015
Do PAL Nawet w PRL Milicja 1 maja nie goniła. Pamietam sadziliśmy rokrocznie ziemniaki. Poza tym co tu świętować pod butem Watykanu
kopyto16:13, 11 listopada 2015
o co z tego, ja dywan trzepię...
Mittsommardag16:10, 11 listopada 2015
Ja też podnosze PKB ku chwale Ojczyzny a Jacka niech to obornik obchodzi jak kto świętuje.
PAL15:58, 11 listopada 2015
Wyglądając przez okno... niektórzy nie mają nic do roboty to kablują , to nie PRL gdzie za orkę 1 maja MO zgarneło chłopa w polu
erv15:40, 11 listopada 2015
Jutro Jacek będzie chciał kupić rano świeże bułeczki, ciekawe co by kupił jakby piekarze świętowali
ziutek15:38, 11 listopada 2015
Gdy byłem w Szwecji to pamiętam że też mnóstwo Szwedów pracowało w polu 1 maja, choć to jest u nich dzień ustawowo wolny od pracy (przestępstwo w sumie nawet większe bo przecież 1 maja to jest święto pracy, było nie było).
Fitz15:38, 11 listopada 2015
Najgorsze jest to, że ten czytelnik na pewno uważa się za patriotę i prawego obywatela. Ludzie w święto, w które większość odpoczywa, ciężko pracują (co prawie na pewno ma mniej lub bardziej pozytywny wpływ na państwo- w końcu dla kogoś wykonują tą pracę, potrzebne są do niej surowce [np. paliwo], przez co pieniądze są w obiegu itd.) wykonując dosyć niewdzięczną robotę, a ten jedyne co potrafi zrobić to pogapić się na nich przez okno i "zmieszać ich z gnojem" na portalu internetowym.
Anna15:29, 11 listopada 2015
Nie żyjemy w państwie totalitarnym, nigdzie nie ma NAKAZU świętowania na szczęście. Takie życie, panie Jacku. Ktoś pracuje, ktoś świętuje. Nie ma się co unosić. :)
tom15:27, 11 listopada 2015
inni nie maja czasu w tygodniu to korzystaja z wolnego, to jeszcze nie najwiekszy problem na swiecie ze ktos musi cos zrobic...
SDSSSS15:25, 11 listopada 2015
P24 proszę przekazać panu Jackowi, że kij go obchodzi, kto jak świętuje święta. Są ludzie którzy nie mogą sobie pozwolić na luksus wolnego w środku tygodnia, tylko muszą tyrać. Na polach pracują przeważnie właściciele tychże pól, także właściciel gospodarstwa, firmy może pracować w dniu wolnym od pracy, bo mu nikt nie może zabronić. Co mają powiedzieć pracownicy stacji paliw, lekarze, policjanci, strażacy? Też muszą pracować. Tak samo rolnik, świniom, koniom dać jeść, to też jest praca.

Nikt mi nie karze siedzieć w domu tylko dlatego że mamy święto narodowe, tak samo nie ma obowiązku pójścia do kościoła i na defiladę, tudzież paradę z kościoła do rynku. I pisze to pracownik/właściciel będący obecnie w pracy, bo iż gdyż ponieważ bądź że mam tyle roboty, że na wolne nie mogę sobie pozwolić. A ty panie jacku siedź sobie na etacie, tudzież w sklepie na kasie, miej dni wolne od pracy i narzekaj że zarabiasz 1650 brutto. Jestem na swoim i za****lam żeby mieć własną kasę i w miarę godziwe życie w tym wyzyskującym pracowników i pracodawców państwie.
obserwator15:17, 11 listopada 2015
Są priorytety, Maksio też obornik wozi.
mieszkaniec15:12, 11 listopada 2015
Bo na Podhalu świętuje się święta kościelne a nie państwowe
co za człowiek15:11, 11 listopada 2015
powiedz to ludziom w żabkach stacjach barach usługach 24h tam nie ma swiąt albo przyjdziesz do roboty albo cie zwolnia tyle z niepodległości . w d*** sie ludza po przewracalo z tej wygody , w domu siedzi i do roboty nic nie ma społecznik zakichany ludzie ciezko pracuja na chleb swiatek piatek czy niedziela a ten mowi ze sie nie szanujemy
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas