Pracownicy MZWiK żądają cofnięcia decyzji o odwołaniu dyrektora Wojciecha Kniotka - podhale24.pl
Piątek, 27 grudnia
Imieniny: Jana, Żanety, Fabioli
Szczawnica
Clear
-1°
Wiatr: 3.924 km/h Wilgotność: 56 %
Clear
-0°
Wiatr: 3.672 km/h Wilgotność: 36 %
Clear
-3°
Wiatr: 2.52 km/h Wilgotność: 71 %
Clear
-2°
Wiatr: 2.88 km/h Wilgotność: 55 %
Clear
-4°
Wiatr: 3.384 km/h Wilgotność: 70 %
Clear
-0°
Wiatr: 4.176 km/h Wilgotność: 72 %
Jakość powietrza
230 %
Nowy Targ
44 %
Zakopane
46 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dostateczna
PM 10: 115 | 230 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 22 | 44 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 23 | 46 %
29.02.2016, 11:34 | czytano: 16675

Pracownicy MZWiK żądają cofnięcia decyzji o odwołaniu dyrektora Wojciecha Kniotka

86 pracowników Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Targu oraz członków oraz komisji zakładowej NSZZ Solidarność podpisało się pod listem otwartym do burmistrza Grzegorza Watychy, w którym żądają przywrócenia Wojciecha Kniotka na stanowisko dyrektora.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Przypomnijmy, iż Wojciech Kniotek oraz dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury Barbara Pachniowska stracili swoje stanowiska pod koniec ubiegłego tygodnia. Burmistrz Grzegorz Watycha poinformował o tym opinię publiczną w specjalnym oświadczeniu. Powodów odwołania obu dyrektorów jednak nie podał.

W piątek załoga zakładu w ten sam sposób, na naszym portalu, zwróciła się publicznie do burmistrza z prośbą o podanie przyczyn i okoliczności odwołania Wojciecha Kniotka ze stanowiska. Dziś w Urzędzie Miasta w Nowym Targu pracownicy zakładu złożyli pismo z 86 podpisani w tej sprawie. Oto jego treść:

„Szanowny Panie Burmistrzu.

My pracownicy Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji jesteśmy bardzo zdziwieni i zaskoczeni decyzją o zwolnieniu naszego Dyrektora Pana Wojciecha Kniotka.

Wielu z nas pracuje w zakładzie od jego powstania w 1995 roku i dokładnie pamiętamy czasy, gdy zakład mieścił się w blaszanym baraku na oczyszczalni, a tam na wszystkich placach i drogach było pełno osadu. Brakowało pieniędzy na prąd, materiały, wypłaty, ZUS, a w biurach pracownicy sami musieli sobie kupić papier, długopisy i zapłacić za pieczątki. Jak to zobaczył pierwszy dyrektor, to w 3 miesiące uciekł ze stanowiska, ze swojego pięknego gabinetu, który był wtedy jedynym przyzwoicie wyposażonym pokojem w zakładzie.

Tak na początku utworzono ten zakład, bez odpowiedniego przygotowania, bez pieniędzy na rozpoczęcie działalności, bez należytej rozwagi.

Od 1998 roku nastał nasz Dyrektor Wojciech Kniotek, który przez kilkanaście lat powoli wyprowadził ten zakład do dzisiejszego dobrego stanu. Dyrektor oszczędnie, rozważnie i gospodarnie wydaje zarabiane pieniądze. Po kilkunastu latach dobrego gospodarowania zakład wszystko terminowo opłaca dostawcom i pracownikom, miasto nie musi mu pożyczać żadnych pieniędzy, a tak często było na początku.

Wpłacany do budżetu miasta podatek od nieruchomości wynosi już rocznie 1mln 700 tys. zł. Co roku zakład przeznacza na inwestycje w budowę sieci, urządzeń i sprzętu ok. 3 - 4 mln z zarobionych pieniędzy.

W ostatnich latach za pieniądze z programu unijnego na 37 mln 797 tys. zł. zostały przeprowadzone wielkie inwestycje rozwojowe. Dobudowana jest kanalizacja prawie w całym mieście, doszczelnione stare wodociągi i zmodernizowana oczyszczalnia. Jest zbudowany węzeł biogazowy, a przeróbka osadu ze ścieków odbywa się pod dachem. Dzięki temu oczyszczalnia prawie nie wydziela zapachów.

Zostały zbudowane urządzenia, które będą służyć mieszkańcom miasta przez następne kilkadziesiąt lat i będą się przyczyniać do rozwoju miasta i zachowania czystości środowiska. Zakład bardzo się rozwinął, z czego my pracownicy jesteśmy dumni. Wielkie inwestycje zostały przeprowadzone, a mimo to ceny nie są bardzo wysokie, niższe niż w okolicznych miejscowościach.

To jest dorobek naszego zakładu pod kierownictwem Dyrektora Wojciecha Kniotka. Czujemy, że to jest nasz zakład i nasz Dyrektor i mimo że zarobki nie są wysokie, to chce się tu pracować. Cenimy naszego Dyrektora, jako dobrego, wykształconego fachowca, który ma duże doświadczenie w branży, ukończył studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwami komunalnymi, jest oszczędnym i dobrym gospodarzem. Jest też wymagającym, ale ludzkim i lubianym szefem.

Od grudnia ubiegłego roku wiemy, że kolejnym etapem rozwoju zakładu będzie przekształcenie w spółkę, bo nasz zakład zrobił się zbyt duży i po zmianach przepisów podatkowych nie może w 2017 roku działać dalej w tej formie. Wiemy, że Dyrekcja już nad tym pracuje i w biurach przygotowuje się potrzebne dokumenty.
Mimo przemiany w spółkę zakład powinien cały czas realizować zadania, obsługiwać klientów i prowadzić zaplanowane inwestycje.

Ufamy, że Panu Burmistrzowi, tak jak nam, leży na sercu dobro zakładu oraz jego klientów – mieszkańców miasta. Dlatego żądamy, aby Pan Burmistrz cofnął to zwolnienie i pozwolił nam przejść przez etap przekształcenia razem z naszym Dyrektorem, który najlepiej zna ten zakład.

Kilka miesięcy, które pozostało na likwidację zakładu i powołanie spółki, nie zostawia czasu na zapoznawanie się z przedsiębiorstwem przez nowego szefa. Ten czas powinien upłynąć na spokojnej pracy i porządnym przygotowaniu przekształcenia, tak aby nie trzeba było ponownie przechodzić takiego „kataklizmu”, jakim było utworzenie naszego zakładu 21 lat temu bez odpowiedniego przygotowania.

Komisja Zakładowa NSZZ „SOLIDARNOŚĆ" przy MZWiK w Nowym Targu, Załoga MZWiK".




oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Pracownik MZWIK22:30, 1 marca 2016
Do Stefan Arendarczyk - DZIĘKI .
0
NIEkaja20:15, 1 marca 2016
@kaja, wszyscy pracujemy żeby zarabiać na życie, ale bywają też tacy dziwacy, których cieszy sama praca, lubią ją zrobić dobrze i mieć świadomość, że jest pożyteczna. Bywają też tacy szefowie, którzy nie lekceważą zdania swoich podwładnych i podejmują decyzje uwzględniając opinie z wielu różnych źródeł. Decyzje takich szefów są zazwyczaj trafniejsze i sprawiedliwsze niż te podejmowane nierozważnie. Ale wydaje się, że to nie twój świat, bo wyznajesz zamordyzm, no to ci życze, miej takiego szefa, pod którego butem poczujesz się jak śmieć.
0
Punisher19:57, 1 marca 2016
Jpdl a urzedasy dalej sie kłócą . Nudzi sie wam w tych urzedach ,a wiec do roboty j....... nieroby jak Kazik spiewal
0
zdziwiona18:54, 1 marca 2016
§ 6
Dyrektora Zakładu zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Nowego Targu.
Dyrektor może być wyłoniony na podstawie konkursu ogłoszonego przez Burmistrza Miasta Nowego Targu.
Na podstawie udzielonego przez Burmistrza Miasta Nowego Targu pełnomocnictwa
a przecież to jest oczywiste ,że zatrudnia i zwalnia burmistrz nikt tego nie neguje ,dlatego pracownicy pisali do burmistrza ,a nie do biskupa ....
nie rozumiem kto grzebie w papierach Rady Miasta i w ten sposób pragnie coś oczywistego tłumaczyć
0
DeDe18:26, 1 marca 2016
@Kaja
widzę, że należysz do tego zepsutego polityczne świata, który nic sensownego jeszcze nie zbudował, ale pierwszy do burzenia.
Gwarantuje, że w tym roku już MZWiK obniży loty i się jeszcze okaże, że prywata nie potrzebnie będzie zrobiona. Każde zachodnie państwo pilnuje w gospodarce to co najlepsze, tam nikomu nie przeszkadza dyrektor rządzący nawet 25lat, póki zakład przynosi dochody to nikt nawet nie myśli o zmianach na szczycie. Ale tu jest Polska dziki kraj, który wyprzedał większość państwowych firm, które latami budowały swoja renomę, a po paru latach prywatyzacji upadłu, bo ich prezesi wydoili co się da aż trzeba ogłosić bankructwo.

Oj żeby Tobie kobieto kiedyś nie przyszło stanąć murem za swoim szefem bo Ci się dzisiejszy wpis czkawką odbije. Na tym zepsutym świecie została garstka dowodzących dobrego serca, którzy potrafią z szacunkiem traktować podwładnych. Jest ich niewielu, dlatego Ci co szkalują patrzą na takich jak na wymarły gatunek.
0
prawo15:29, 1 marca 2016
STATUT
Uchwała Nr 46/IX/2003 Rady Miasta w Nowym Targu z dnia 11 lipca 2003 r. w sprawie nadania statutu zakładowi budżetowemu pod nazwą "Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Targu"
Załącznik Nr 1 Statut Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Targu
IV. Organizacja Zakładu.
§ 6
Dyrektora Zakładu zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Nowego Targu.
Dyrektor może być wyłoniony na podstawie konkursu ogłoszonego przez Burmistrza Miasta Nowego Targu.
Na podstawie udzielonego przez Burmistrza Miasta Nowego Targu pełnomocnictwa Dyrektor kieruje bieżącą działalnością Zakładu na zasadzie jednoosobowego kierownictwa.
Dyrektor Zakładu odpowiada za pracę Zakładu, jego organizację oraz prawidłowe wykonywanie nałożonych zadań.
0
kaja14:02, 1 marca 2016
Pracownicy żądają cofnięcia decyzji, smiechu warte. PRACOWNIKOM nie podoba się decyzja BURMISTRZA???? A co pracownik ma do gadania. Pracownik ma do robienia i niech sie tym zajmie. A uzasadnienie decyzji nie jest SPRAWA PUBLICZNĄ i Pan Kniotek napewno je zna, wiec jego proście, zeby wam powiedział. Burmistrz robi jak należy. GRATULUJE
0
bogdan13:19, 1 marca 2016
Do@. Ja pie....e. A ćwierkały wróble w mieście ze ona go pogrąży. To co się dzieje to jakiś koszmar. Najpierw lotnik-hydraulik w kablówce. Na basenie dramat. Kurna bolek! Trzeba coś robić.
0
podsłuchane z boku12:47, 1 marca 2016
@Bogdan - jak to do czego była potrzebna? do sterowania Burmistrzem i to w możliwie najgorszym wydaniu. Jedynymi doradcami, którzy sterują Burmistrzem są właśnie jego zastępcy. Robią to w sprytny sposób i nigdzie się nie wychylają, a za wszystko obrywa Burmistrz. Zresztą na własne życzenie, bo takich zastępców sobie wziął. Dyrektor MOK-u poleciała bo Pani wiceburmistrz tak postanowiła, a Dyrektor MZWiK-u bo zastępca burmistrza od dawna mówił, że mu nie pasuje Dyrektor. I jeszcze jedna pewna i jakże zaskakująca informacja, obydwaj zastępcy od dawna już nie trzymają z Przewodniczącym Rady - w Urzędzie Miasta o tym doskonale wiedzą włącznie z samym Burmistrzem. Słyszałam nawet, że kwestią czasu jest dalszy rozłam w klubie radnych Burmistrza z udziałem Przewodniczącego Rady.
0
samorzadowiec11:25, 1 marca 2016
A ja pytam wbrew tym co żądają przywrócenia? Czy nie zdrowo zmienić co kilkanaście lat i przewietrzyć gabinety ?Tak jak nowotarżanie skutecznie zrobili to w ostatnich wyborach. Wszystko zatem jest o.k. Jest jednak ale : dlaczego burmistrz zaczął od tych zakładów , a nie od jednostek budżetowych , tych budżetożerców , które najłatwiej się prywatyzuje , tj. od zieleni i MZK,Jednego i drugiego budżetożercę da się szybko wyeliminować i zastąpić to firmami prywatnymi o śladowej administracji , a przynajmniej bez kosztów na administrację rozbudowaną w obu tych jednostkach ponad miarę . Tu zgadzam się z pracownikami upominającymi się o szefa .Burmistrz zaczął od złej strony i popełnił bzdurę
0
bogdan11:12, 1 marca 2016
Grzesiu. Do czego była ci potrzebna Stegowa???? Ludzie widzą oceniają i dostałeś żółta kartką!!!! Szkoda
0
Beata09:39, 1 marca 2016
przyznaję pomyliłam się głosowałam na Watychę...wstydzę się tego i mocno żałuję..za 2,5 roku się poprawię- Fryźlewicz wróć!!!!
0
bulwar zachodzącego słońca07:54, 1 marca 2016
Ktokolwiek widział?
Ktokolwiek wie?
Gdzie jest Watycha?
I jakiekolwiek uzasadnienie?
Fatalnych działań za publiczne pieniądze?
Gdzie jest Watycha?
Mieszkańcy oczekują ...
Na postawę godną Burmistrza ...
Nowego Targu!
Miasta jeszcze większej stagnacji!
I zmian dla zmian.
Upsss, wróć.
Dla kolesi.
Miernych ale wiernych.
Teraz K My!
Tylko gdzie jest Watycha?
0
Już za 2,5 roku07:27, 1 marca 2016
Ktoś tam pisał, że wybory za 3,5 roku - Wybory już za 2,5 roku. Oj dobrze, że burmistrz sobie miejsce zaklepał w starostwie, bo karierę w magistracie na pewno skończy. Tylko co będzie jak starostą będzie ktoś nie z jego opcji? z grona tych co teraz zwalnia? Marny jego los.
0
Leming doskonały07:14, 1 marca 2016
Większość narzeka, że " wspaniali " ludzie są odspawywani od stanowisk - stołków - szkoda, że dopiero po tylu latach, dlaczego aż tak długo na te decyzje czekaliśmy. Czy ktoś z Was zadał sobie pytanie ilu w tym czasie w tych zakładach - zostało zatrudnionych pociotków i znajomych znajomych ,tych co o tym decydowali - bo mieli plecy ??? I to za jakie pieniądze. Czy to dlatego "załoga - pracownicy " bronią dyrektorów ??? - resztę dośpiewajcie sobie sami.
0
SK06:39, 1 marca 2016
Cala zaloga do wymiany na Ukraincow o polowe beda mniej zarabiac i lepiej wykonywac prace.
0
StrawaDlaReportera23:22, 29 lutego 2016
Nowym dyrektorem pewnie będzie geniusz serowy
0
Punisher23:18, 29 lutego 2016
Do Was pisze urzedasy : przestancie sie klocic za nasze podatki , 80 procent jest was zbednych i dlatego się klocicie bo o tym wiecie. Podatki tylko potraficie podnosic. Woda najdroższa w Polsce , podatek od nieruchomosci znowu podniesiony i inne .Czy to sie kiedys skonczy? Zwolnijcie sie sami to miasto zaoszczedzi. JESTESCIE ZBEDNI. Tylko ferment siejecie , przestancie sie kłócić. Panie Watycha obniz pan wkoncu podatki bo to sie moze skonczyc Rewolucją ?..!!
0
pewne info22:45, 29 lutego 2016
Watycha znów sterowany przez Tarnowskiego.
0
bezimmienny uk22:29, 29 lutego 2016
mniejszosc mówi do wymiany!!!większość ubolewa...a ja się zastanawiam co nam dała ta demokracja ....czy wygrana w wyborach gwarantuje nietykalność i rządy absolutne ?Pana burmistrza?Dobre słowa mogą podbudować psychikę złe zniszczyć...czyli jezeli mam wiedzę talent zdolności organizacyjne jestem fanatykiem tego co robię mam się nie ujawniać ,nie wychylać do przodu nie stawać do konkursu po stanowisko ...bo już widzę jak zostanę rozliczony po wielu latach pracy przez anonimowych krzykaczy, ktorzy boją się przedstawić z imienia i nazwiska ale osądzają cedzą słowa pieniactwa i nienawiści a niech boli jak się na stołek pchał pieniądze ZA NIC brał sam sobie winny.Wykształciła mnie Polska,ale wiedzę swoją Europie dam i już mnie tu nie ma Nie chcę wygranej w konkursie i takiego podziękowania za długoletnią pracę- dziękuję ci nasza polska demokracjo.
0
Makumba, król wioski:D21:57, 29 lutego 2016
Gratuluje....
głupoty tym co popierają obecne ruchy Pana burmistrza, myślicie, że działa dla Naszego wspólnego dobra?! oj na pewno nie!
Dlaczego Polska to taki dziki kraj!!!
Pytam bo ja tu już nic nie rozumiem? Po to ktoś latami wypracowuje sobie swoją rzetelnością i poświęceniem awanse, żeby w rozkwicie ów firmy, gdy naprawdę z roku na rok coraz lepsze są przychody, dostać od nowego "władcy" wypowiedzenie i usłyszeć - milo było ale się skończyło, żegnaj!

Panie Burmistrzu po co to wszystko, myślałem, że chce Pan oczyścić środowisko polityczne UM a nie firm przynależących do niego. To jest ten świetny program polityczny? dlaczego to się dzieje w takim porywczym tempie, ludzie zasłużeni lecą ze stanowisk. Przy takim "trybie" braknie Panu stanowisk do końca - w co nie śmiem wątpić - jednej jedynej kadencji. Nie wierzę w to, że to sam władca wymyślił, dlatego skromnie proszę po nasemu: chłopie obudź się, szaleju żeś się najadł czy jak! W jakim człowieku świecie żyjesz, wyborcy pamiętliwi są...nosił wilk razy kilka i ponieśli wilka. Nie rozumiem jak można po roku rządów strzelać sobie samemu w kolano? mam nadzieje, że ma Pan świadomość swoich czynów, które raczej rychło zostaną sprawiedliwie rozliczone. Pana milczenie i odizolowanie się od rzetelnego uzasadnienia podjętych decyzji tylko uświadamia w przekonaniu swoich wyborców jak ich faworyt zbłądził w głęboko zadufanym otoczeniu. Niestety zawodzisz na całej linii, bo nawet zwalniać ludzi trzeba umieć a ostatnio zwolnionych potraktował Pan jak "ścierwo" i niepotrzebny balast. Tak Pan im z szacunkiem podziękował za lata pracy i wyrzeczeń. Niestety - dla Pana - to miasto w końcu otworzyło oczy. Szanowny Burmistrz gromkich braw nie dostaniesz! Bo tu tylko o kasę chodzi, zakłady dobrze prosperują to można wsadzić swoich i coś dla siebie zgarnąć, bardzo nie ładnie, oj "pospolite ruszenie" się szykuję. Złe towarzystwo sobie Pan dobrał na pseudo doradców, którzy swoje prywatne zatargi tu realizują, to się musi skończyć, ja mieszkaniec NT również mówię basta! taką polityka długo obecna władza nie pojedzie, bo to jest normalne seppuku!
0
Janusz21:01, 29 lutego 2016
bardzo dobrze, ze stary do wymiany...
0
mlody20:32, 29 lutego 2016
Nowym dyrektorem pewnie będzie ktoś z PPK
0
góral20:27, 29 lutego 2016
panie burmistrzu miasto nowy targ nie jest pana prywatnym folwarkiem a pan Kniotek dużo dobrego zrobił zawiadamiamy telewizję
0
Tyle w temacie20:23, 29 lutego 2016
@oskar51 co tu bredzisz, największym szkodnikiem przez całe.lata była poprzednia ekipa. Tyle złego co oni temu miastu zrobili to nawet 20 lat nie wystarczy aby to wyprowadzić. A liderem w tym był były burmistrz (patrz targowica, która dzisiaj wygląda jak największy slams na południu Polski).
0
antropolog20:02, 29 lutego 2016
Z Polakami to tak jak z plemionami pierwotnym. Jak umierał wódz to zabijano jego całą rodzinę i chowano z nim lub palono na stosie. Tak samo zachowują się obecni urzędnicy, jak kacyki plemienne. Oczywiście zawsze znajdą się usłużne Piętaszki by im pomagać by snuć własne interesiki za ich plecami.
Można tu znaleźć wiele analogii.
0
Frances Farmer20:00, 29 lutego 2016
Do boróweczka

Pisze Pani że jeśli dobrze wykonuje się swoją pracę, to da się żyć i dogadać z każdym dyrektorem. Popatrzmy na to z drugiej strony - dlaczego burmistrz nie potrafi dogadać się z obecnymi dyrektorami? Zwalnianie obecnych - dobrze pracujących i sumiennych - dyrektorów BEZ POWODU odpowiadałoby w Pani sytuacji zwolnieniu kompetentnych pracowników szpitala, aby na ich miejsce zatrudnić pociotków nowego dyrektora szpitala. Coś tu nie gra, prawda?
Dlaczego uważamy że normalnym jest zwolnienie kogoś tylko dlatego, że jego szefem jest burmistrz miasta? PRL-owska mentalność? Normą powinna być współpraca burmistrza z zastanymi przez niego dyrektorami, tak samo jak normą jest że gdy zmienia się dyrektor zakładu, to pracownicy nie muszą obawiać się o swoją pracę.
0
m119:45, 29 lutego 2016
kropeczki masz racje
0
stolarczyk19:44, 29 lutego 2016
@analiza
"Wymiana części ludzi decyzyjnych jest naturalnym zjawiskiem i odbywa się zawsze przy wymianie Szefa . Tak było, jest i będzie."
Z doświadczenia mojego i znajomych obcokrajowców. W rozwiniętych demokracjach takie wymiany są praktycznie nie do pomyślenia a ktoś próbujący robić takie zmiany szybko żegna się ze stołkiem.
No ale nasz kraj teraz ma inne wzorce ----->Putin.
0
zmartwiona19:39, 29 lutego 2016
Polityka i układy!ogarnia mnie przerażenie jak patrzę na to co się dzieje!niektórzy komentatorzy nie maja zielonego pojęcia o czym piszą!Przeczytajcie uważnie jak powstawał Zakład!Jak jest ktoś dobry to Go trzeba wywalić!Pytam za co??? bo się stara !bo się nie zgodził na figuranta za kasę z kosmosu!a przyjąć niemoty albo miernoty co będą zdobywać doświadczenie kosztem mieszkańców bo mają układy!To nie jest folwark Pana Burmistrza,aby wydawać pieniądze publiczne na artykuł sponorowany,aby poinformować o odwołaniu Dyrektorów przcież jest bezpłatna strona Urzędu Miasta.To ma być pokaz siły,czy publiczne upokorzenie odwołanych.Pracownicy wiedzą najlepiej jakiego człowieka bronią.
0
oskar5119:35, 29 lutego 2016
A całe lata mówiłem ,że największym szkodnikiem w miescie był i nadal jest Tarnowski !!!!
0
.......... ........19:08, 29 lutego 2016
Ale czasy. Klimat nie odpowiada czy co się dzieje. Biedny ten co sam nie umie przygotować zmian a ślepo wierzy swoim doradcom. Zal mi tego komu za te 3,5 roku przyjdzie popatrzeć sobie w twarz. Bo z tego co dobre zostaną tylko wspomnienia. Jak ktoś powiedział"zepsuć w jeden dzień łatwo a naprawić lat mało" Może lepiej zrezygnować zanim nie trzeba sie wstydzić swojego nazwiska....................................................................
0
analiza19:06, 29 lutego 2016
Widać że błędem burmistrza było, że od razu nie odświeżył ekipy, która ma realizować Jego pomysły .Wierząc w ludzi bo w/g Niego ludzie są " dobrzy z natury" nikogo oprócz doradców nie zwolnił.Nawet taki oponent jak MJ wylądował na cztery łapy.Wielu odczytało to jako Jego słabość .Długi czas ciągnął wózek sam. Sukces szefa nie zależy od niego samego. Bez zaangażowanych i kompetentnych pracowników Burmistrz niewiele zdziała.A wielu z nich zachowuje się jakby czekało na powrót byłej władzy. Odchodzący byli włodarze wyszli pewnie z założenia-jeszcze tu wrócimy cztery lata miną prędko , a może już za rok zrobimy referendum. Równolegle piąta kolumna po roku stwierdziła że " Watycha nic nie osiągnął niczego nie zdziałał". Ale nawet najlepszy rzemieślnik niedopasowanymi do Niego narzędziami nic nie zrobi .Praworęczny nie utnie nożyczkami dla leworęcznego.I tu morał lepiej zamienić siekierkę na kijek. bo do kijka się dorobi obuch.Toż MF zaczynał burmistrzowanie jako zootechnik , i niejeden urzędnik się dokształcał i dokształcił.Poplecznicy MF, EZ i JK się okopali i teraz gdy Watycha zrozumiał ze musi realizować program wyborczy ruszył częścią podwładnych.No i masz larum.Najgłośniej krzyczą byli włodarze.Sami stosowali kolesiostwo i nepotyzm. Teraz straszą tym ludzi. Co za obłuda.Wymiana części ludzi decyzyjnych jest naturalnym zjawiskiem i odbywa się zawsze przy wymianie Szefa . Tak było, jest i będzie.
Proponuję wygasić emocje ,takie działania szkodzą Wszystkim.
Przede wszystkim naszemu Miastu i Mieszkańcom.
0
Nogaty18:50, 29 lutego 2016
A parafię sympatyzują z Pis-em?Jak nie, to głowy proboszczów polecą.
0
antek18:49, 29 lutego 2016
Pan Wojciech siedzi na zdjęciu za blisko Pana Andrzeja co bardzo nie podoba się panu januszkowi.
0
Stefan Arendarczyk17:58, 29 lutego 2016
Szanowny Panie Burmistrzu

Znam Tych Pracowników, zawsze byli wspaniali.
List skierowany do Pana Burmistrza Grzegorza Watychy jest uzasadniony.
Trzeba naprawić błędną decyzję!!!

Z poważaniem

Stefan Arendarczyk
0
Ten co na niego głosował a teraz się wstydzi17:50, 29 lutego 2016
Oj Grzesiu, Grzesiu pierwsza i ostatnia kadencja. Radził bym Ci już nic nie robić bo im więcej robisz tym bardziej sobie i mieszkańcom szkodzisz !!!
0
boróweczka17:41, 29 lutego 2016
Pracuję od 1998 r w szpitalu. Teraz mam 5-go lub 6-go dyrektora (straciłam rachubę). Da się żyć i pracować z każdym( jak się chce i wykonuje swoją pracę dobrze). Brawo burmistrz. Odspawać od stołków szefów miejskich spółek. Trzeba Miastu świeżej krwi.
0
polo17:23, 29 lutego 2016
do Chyr
a kto to taki Pan Lorek za którego poleciał Kniotek?
jak cos wiesz w tym temacie podziel się z nami bo tu coś na kilometry śmierdzi
chcemy wiedzieć..........
0
Ja16:57, 29 lutego 2016
Niestety polityka zawitała do Urzędu Miasta i to w najgorszym tego słowa znaczeniu. fachowców z wynikami (a takim jest Pan Kniotek) nie zwalnia się ot tak. Ale cóż, najwyraźniej burmistrz, na którego niestety głosowałem chce iść w ślady prezesa PIS. Żałosne...
0
@szkoda że tak późno16:55, 29 lutego 2016
Uwierzysz, że powodem jest odmowa zatrudnienia w MZWiK za 4200 zl na m-c pewnego figuranta, który teraz bierze te pieniądze w urzędzie za nienaganną prezencję. Nie wierzysz? zapytaj Burmistrza, jak będzie chciał to ci odpowie.
0
Blokowiec16:17, 29 lutego 2016
Głosowałem na Watyche ja i moja rodzina a teraz wstydzimy się tego wyboru.Okazało się że jest tylko marionetką Tarnowskiego i ciągnie Nowy Targ do PPK i drakońskich cen za ścieki.
0
pomazaniec16:07, 29 lutego 2016
Już są pierwsze decyzje p.o kierownika w MOK. Jeżeli będą na podobnym poziomie pomazańców burmistrza Watychy to lepiej wysadzić wszystko w powietrze, przynajmniej smrodu będzie mniej.
0
Józek15:52, 29 lutego 2016
Brawo załoga MZWiK. Jestem z Wami mam nadzieje że się uda gdyz dobrzy kompetentni pracownicy miastu są potrzebni. Zakład dobrze służy Miastu i on zawsze będzie potrzebny miastu a osoba Burmistrza zmienną jest.Dosyć polityki na szczeblu miasta bo zginiemy.
0
jaskółki mówiły15:52, 29 lutego 2016
Oby nie musieli się jeszcze wstydzić za swojego szefa ;)
0
mieszkaniec15:35, 29 lutego 2016
Uprzejmie proszę aby piszący nie używali mojego nicka "mieszkaniec", jeżeli już koniecznie musicie używać taki sam nick to chociaż np. nadajcie sobie kolejne numery, bo wychodzi na to, że piszę bez sensu, tylko pod tym artykułem są cztery posty podpisane "mieszkaniec", z czego tylko post z godz. 14:34, 29 lutego 2016 jest mój.
0
Leming doskonały15:23, 29 lutego 2016
do : mieszkaniec

".Dlaczego nie zapyta ludzi czy chca zeby dalej dyrektorem byl pan Kniotek..."

Jesteś naiwniakiem czy tylko takiego udajesz. Co mają do tego ludzie - załoga ??? To ludzie - czytaj załoga wybiera sobie dyrektora ??? czy jest to w gestii Burmistrza, który odpowiada za to przedsiębiorstwo.
0
asan15:15, 29 lutego 2016
Z praktyki...
Awarię kanalizacji na Klikuszówce usunięto szybko i sprawnie.
..................
Poparcie dla P.Kniotka.
0
baciok@15:11, 29 lutego 2016
Panie Burmistrzu Panie Grzegorzu Watycho.
Ma Pan złego doradcę z tylnego krzesła. Ciągnie Pana na dno.
Pan Kniotek był w grupie osób która uratowała Nowy Targ przed wejście w bagno które nazywa się PPK(Podhalańskie Przedsiębiorstwo Komunalne)
Chyba że Pan chce wejść w ten deal z tym swoim doradcą(którym każdy wie).
Nie idź Pan tą drogą.
0
Wtyka UM14:50, 29 lutego 2016
Z tego co wiem "od środka" Kniotek został zwolniony na polecenie Tarnowskiego. Zadecydował prywatny konflikt między tymi panami.
0
szkoda że tak późno14:35, 29 lutego 2016
Zdecydowanie za późno. Poprzednia ekipa powinna być dawno wymieniona. Dość stagnacji. Pracownikom było wygodnie, a teraz trzeba będzie się wziąć do roboty. Burmistrz jest szefem i sam dobiera kadrę kierowniczą do swoich potrzeb. Na szczęście nie ma jeszcze takich czasów żeby to pracownicy decydowali o tym kto będzie dyrektorem. Jak nie wiedzą czemu dyrektor jest odwołany to niech go spytają.Jak będzie chciał to im powie. Chyba nie elegancko by było żeby Burmistrz publicznie podawał przyczyny odwołania pracownika. Dobrze by było żeby odwołani dyrektorzy nie posługiwali się w swojej walce pracownikami. W jakiej sytuacji będą ci pracownicy wobec nowych dyrektorów.
0
mieszkaniec14:34, 29 lutego 2016
@Miescon
Wybacz, nie zgodzę się z Twoją argumentacją, ale po kolei: oczywistym jest, że burmistrz ma prawo podejmować decyzję i nie byłoby nic sensacyjnego w odwołaniu dyr. Kniotka gdyby burmistrz raczył podać jakąś argumentację swojej decyzji, brak jakiejkolwiek argumentacji słusznie budzi podejrzenia, że jedynym powodem jest chęć obsadzenia na tym stołku "znajomka". Piszesz, że burmistrz powinien otaczać się swoimi ludźmi, po części racja jeżeli dotyczy to stanowisk politycznych np. ma swoich zastępców, na stanowiskach roboczych powinni być fachowcy, niezależnie czy są z jego ekipy czy też nie. Uważasz, że ta zmiana jest dość późno w stosunku do tego co wyprawia PIS, a ja powiem, a może właśnie dlatego teraz, że zbliża się czas przekształceń MZWiK i jest dogodny moment aby obsadzić swojego nominata. Na koniec ubliżasz pracownikom, podejrzewasz jakiś układ stworzony przez dyr. Kniotka, a może dopuść do siebie myśl, że pracownicy szanowali swojego szefa i dlatego Go bronią, może zależy im na miejscach pracy i mogą mieć słuszne obawy, że jak przyjdzie nowy "fachowiec" (np. taki jak pisowski dyrektor stadniny nie znający się na koniach), rozwali zakład, a oni znajdą się na bruku. Myślę, że p. burmistrz powinien jeszcze raz przemyśleć swoją decyzję, bo nie jest wstydem wycofać się z błędnej decyzji, powinien również wziąć pod uwagę zdanie pracowników i ich organizacji związkowej, wszak gdy chodziło o SM to tak bardzo był zatroskany tym co zdecydowali mieszkańcy w konsultacjach. W tej sprawie nie ma do czynienia z anonimowymi konsultacjami, 86 osób podpisało się pod pismem, wypadałoby więc chociaż z nimi porozmawiać i przedstawić swoje argumenty przemawiające za odwołaniem dyrektora.
0
nt14:32, 29 lutego 2016
Watycha szkoda słów...
0
Panie Burmistrzu14:29, 29 lutego 2016
Poparcie związków zawodowych jest w normalnie funkcjonującym i konkurencyjnym świecie najlepszym dowodem na słuszność Pańskiej decyzji.
Na miejscu Dyrektora aby przetrwać starałbym się ukryć takie poparcie; świadczy ono o braku troski o koszty a więc o braku walki o konkurencyjność cen dla Odbiorców.
Wygląda na to, że związki i dyrektor są dla siebie stworzeni jak w komunie.
Jak Pan, Panie Burmistrzu dał już szansę i została niewykorzystana to czas było zadziałać. Jak zwalnia Pan bez szansy - to zwykłe świństwo.
PS.
Kiedy Petent/Klient stanie na wierzchołku piramidy i jego dobro, interes stanie się celem, zamiast realizowania celów związków zawodowych, które ZAWSZE są sprzecznie z dobrem i celami Klientów?
Kiedy się Pan bierze za Urząd? - silny wstrząs po dawaniu szans do zmiany to minimum.
0
Młoda Mieszkanka14:22, 29 lutego 2016
Burmistrzu, ja na Pana głosowałam i jestem zawiedziona pańskimi decyzjami i zwolnieniami Dyrektorów w tak szybkim tempie czyżby należeli do innego klanu i trzeba ich zlikwidować dla własnych korzyści. Jest nas więcej młodych ludzi zatrwożonych ostatnimi decyzjami i Panu już dziękujemy za Obłudę i Fałsz
0
mieszkaniec14:19, 29 lutego 2016
No i tak odwołują swietnych fachowców zeby wsadzic swoich ludzi ale za 3 lata kolejne wybory a pan obecny burmistrz dlugo nie nacieszy sie tym stolkiem jak bedzie robil cos z czego nie sa zadowoleni ludzie.Dlaczego nie zapyta ludzi czy chca zeby dalej dyrektorem byl pan Kniotek,kto pana wybral na burmistrza kto MIESZKAŃCY NOWEGO TARGU PANIE BURMISTRZU MIESZKANCY NOWEGO TARGU ICH nalezy sie o zdanie pytac.
0
DeDe14:19, 29 lutego 2016
@mieszkaniec
Szacun Twoja wypowiedź pasuje jak ulał do tych pseudo-reform, brawo człowieku! To jest przyszłościowe patrzenie na świat, a władza zaślepiona wiosennymi porządkami!

Odprawy, zbędne 2-letnie dodatkowe wynagrodzenie, czyli same dopłaty się szykują do czynszów i P.Grzesiowi zaklaszczą na odejście dopiero!
0
tkm14:17, 29 lutego 2016
Jak nie cofnie to trzeba zacząć zbierać podpisy pod odwołaniem pana Watychy z funkcji, z którą sobie najwyraźniej nie radzi a co gorsza nie szanuje ludzi.
0
absolwent14:05, 29 lutego 2016
brawo, dla człowieka który zasłużyło sobie na takie poważanie u podwładnych.
0
Chyr13:50, 29 lutego 2016
@Miescon:
co za brednie. Burmistrz jest od tego by dbać o dobro mieszkańców. MZWiK działa należycie a dyrektor podchodzi do ludzi normalnie. I nam jako mieszkańcom na tym zależy.
Ale zwolnienie Kniotka to decyzja polityczna. Zapytaj w Urzędzie Miasta co ekipa burmistrza wyprawiała żeby znaleźć "haki" na Kniotka i jakie podali argumenty o zwolnieniu i przede wszystkim jaka jest pensja znanego pana Lorka, bo za niego m.in. poleciał Kniotek.
0
Tora13:49, 29 lutego 2016
wyrazy uznania dla załogi,brawo,pewnie niejeden szef chciałby mieć tak oddaną załogę.Brawo MZWiK
0
Mieszkaniec13:20, 29 lutego 2016
Burmistrz dziś ten, po następnych wyborach inny a zakład wodociągów, miejski czyli nas wszystkich! ! ! Powinien być kirowany przez doświadczonego fachowca! Burmistrz niech kontroluje, nie wymienia ludzi z doświadczeniem na uczniów, nie płaci zbędnych odpraw. To nasze miasto nasze podatki, nasi prcownicy.
0
Ewa12:36, 29 lutego 2016
Brawo dla załogi. ja tez się pod tym podpisuję choć nie pracuje tam. Dyrektor Kniotek to świetny fachowiec i wspaniały człowiek. Nie było żadnych podstaw , aby go odwoływac z tego stanowiska.
0
mieszkaniec12:18, 29 lutego 2016
Brawo załga MZWiK! mam nadzieję, że Wam się uda!!!rzadko się zdarza żeby walczyć o swojego szefa, to musi być wyjątkowy człowiek !
0
karina12:15, 29 lutego 2016
A co z MOK-em? Ponoć się organizują.
0
xxx12:14, 29 lutego 2016
18 lat na jednym stanowisku!!!!!! 8 lat i nie dłużej . czego sie boicie ? Ci którzy są kompetentni na swoim stanowisku zostana a reszta wyleci i tak ma być a do to zrobi tylko nowy szef!!!!
0
zosia12:04, 29 lutego 2016
Teraz już jest wiadomo, dlaczego ta zmiana. Nowej władzy potrzeba "swojego" człowieka.
0
Miescon12:00, 29 lutego 2016
To miło że pracownicy wspierają pracodawcę, jednak należy pamiętać, że to Burmistrz jest faktycznym pracodawcą i z pewnością nie podejmuje takiej decyzji bez uprzedniego dogłębnego przemyślenia istniejących opcji. Osobiście patrząc na to jak PiS wymienia wszystkie osoby na kierowniczych stanowiskach nawet w stadninach koni, to jedyne co powinno dziwić w sprawie zwolnienia pana Kniotka, to dlaczego tak późno. Oczywistym jest, że nowy burmistrz powinien otoczyć się swoimi ludźmi, którym ufa. Skąd ma wiedzieć, czy np. w MZWiKu nie istnieje jakiś układ stworzony przez poprzednika? Możliwe, że skoro takie zwolnienie zrealizowano dopiero teraz, czyli jakiś już jednak czas po wyborach na burmistrza, oznacza, że p. Kniotek zawiódł zaufanie burmistrza. Pytanie kto i dlaczego tak naprawdę go broni? Dobry pracownik nie powinien obawiać się nowego dyrektora, więc o co ta listowna walka? Czy istnieją jakieś inne relacje pracowników z p. Kniotkiem? Ciekawe... Osobiście popieram trudną decyzją burmistrza - od tego jest, żeby takie decyzje podejmować.
0
qwerty11:44, 29 lutego 2016
sprawa dla reportera ?? marsz KOD ?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
27
12.2024
Nie przegap!
06
01.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas