Padł pomysł uruchomienia Podhalańskiego Transportu Kolejowego. To głównie mieszkańcy powodują korki na zakopiance - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Nowy Targ
Clear
Wiatr: 4.5 km/h Wilgotność: 50 %
Clear
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 49 %
Clear
10°
Wiatr: 3.024 km/h Wilgotność: 54 %
Clear
11°
Wiatr: 4.356 km/h Wilgotność: 48 %
Clear
Wiatr: 6.768 km/h Wilgotność: 58 %
Clear
Wiatr: 3.672 km/h Wilgotność: 60 %
Jakość powietrza
112 %
Nowy Targ
42 %
Zakopane
38 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 56 | 112 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
11.08.2016, 16:09 | czytano: 7521

Padł pomysł uruchomienia Podhalańskiego Transportu Kolejowego. To głównie mieszkańcy powodują korki na zakopiance

Autorem pomysłu jest wójt Szaflar Rafał Szkaradziński. Jego główne założenie, to uruchomić po istniejących torach regularną linię kolejową na trasie Rabka-Zdrój - Nowy Targ - Zakopane, którą mieszkańcy Podhala mogliby dojeżdżać do pracy, na zakupy czy do urzędów.

Fot. Robert Miśkowiec
Fot. Robert Miśkowiec
Wójt Szkaradziński wyjaśnia, że z przeprowadzonych badań wynika, iż 60% ruchu na zakopiance generują mieszkańcy Podhala. Dlatego - żeby odciążyć zakopiankę, poprawić bezpieczeństwo oraz zmniejszyć ruch i korki - najlepiej byłoby zachęcić mieszkańców do korzystania z pociągów. Problem w tym, że obecnie na trasie Rabka -Zakopane kursują tylko cztery w ciągu dnia. Pomysł zakłada uruchomienie ok. 16 przejazdów dziennie w godz od 6.00 do 22.00. Pociąg zatrzymywał by się po drodze na czternastu przystankach. Stare pociągi zastąpić miałyby nowe, wygodne, niskopodłogowe, do których łatwo wjechać np. wózkiem dziecięcym lub rowerem. Mieszkańców miejscowości położonych dalej, do przystanków kolejowych dowoziłyby busy. - Zamiast stać w korkach, ludzie wygodnie i szybko jeździliby koleją - przekonuje Szkaradziński. Pokonanie trasy z Rabki-Zdroju do Zakopanego miałoby zająć 40-45 minut, a z Nowego Targu do Zakopanego - 20.

Koncepcję uruchomienia Podhalańskiego Transportu Kolejowego wójt Rafał Szkaradziński przedstawił na spotkaniu z wójtami i burmistrzami z miast i gmin, które leżą wzdłuż linii kolejowej Rabka - Zakopane. Większość popiera pomysł. Najbardziej zainteresowane są tym samorządy na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Pomysł spodobał się także pozostałym uczestnikom spotkania. Wzięli w nim udział m.in. poseł Edward Siarka, Radosław Początek - naczelnik wydziału Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Włodzimierz Zembol - PKP PLK S.A., Andrzej Siemieński - Przewozy Regionalne sp. z o.o., starostowie powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego Krzysztof Faber i Piotr Bąk oraz Paweł Rydzyński ZDG TOR.

W najbliższych dnia samorządowcy mają podpisać porozumienie w tej sprawie. Kolejnym krokiem będzie opracowanie kompromisowej koncepcji i przedstawienie jej marszałkowi województwa małopolskiego, który wypowie się na temat finansowania projektu. Województwo finansowało już podobne zadania w innych regionach województwa.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
turysta16:55, 15 sierpnia 2016
Przebudować zakopiankę tak by omijała Szaflary jeśli im się nie podobają turyści.
olo16:53, 15 sierpnia 2016
Ciekawe, że jak nie ma turystów czyli po sezonie jakoś nie ma korków. Może po prostu obwodnica do Zakopanego z okolic Klikuszowej a nie jakieś chore pomysły z torami które jadą w jedną stronę a z Nowego Targu do Czarnego Dunajca i dalej rozebrano.
Analityk13:19, 15 sierpnia 2016
Pomysł dobry, ale trzeba poprawić komunikację lokalną lub zbudować tani parking przy przystankach PKP. Od dworca jest zazwyczaj co najmniej kilka km do pokonania do domu. ( Z obu stron 4km do dworców daje dziennie 8km w jedną stronę , czyli dodatkowo 16 km na piechotę codziennie.
nowotar18:31, 14 sierpnia 2016
Wy nam nie podsyłajcie do N.Targu na stację turystów.W Szaflarach można po polach zrobić tysiące parkingów i niech tam Krakusy zostawiają samochody a najlepiej jak zaparkują w Lasku i pociągiem przejadą do Zakopanego.Miejscowi zarobią bo będą wynajmować parking i biznesy małe otworzą.Nowy Targ ma swojego smrodu dosyć i jeszcze ma dodatkowo wdychać spaliny z obcych aut?A ludzie w mieście spokojnie zrobią zakupy jak ulice będą wolne.
w16:08, 14 sierpnia 2016
Projekt odniesie sukces jeżeli pociągi będą jeździć często, szybko i tanio.
Kononowicz. ;-)19:58, 13 sierpnia 2016
@Iga - świetnie, problemem jest potencjał ludzki. Ilu będzie takich jak ty skoro w Zakopanem "milionerzy" płacą pracownikom minimalną i ani gorsza więcej narzekając, że nie ma rak do pracy... To nie czasy kombinatu gdzie do pracy dojeżdżało parę tys. osób, którym się opłacało pracować a nie jak teraz - jechać na czarno za granice i jeszcze pod GOPSem koczować.
Iga15:50, 13 sierpnia 2016
Dla mnie pomysł nie jest wcale bezsensowny. Nie mogę przyjąć żadnej oferty pracy w Zakopanem, bo dojeżdżając z NT do Zakopanego nie jestem w stanie przewidzieć jak długo będę jechać autem. Albo będę się notorycznie spóźniać do pracy, albo będę musiała wyjechać z domu o 5 rano, a dziecko wtedy samo do przedszkola się odprowadzi...

Dla zdziwionych - mam auto, ale korzystam z komunikacji publicznej jeśli mam jechać sama. Po prostu wychodzi taniej. Autobus stanie w korku tak samo jak auto, więc ta opcja odpada. Pociągów jest teraz jak na lekarstwo, więc w żaden sposób nie da się dopasować do swoich potrzeb.
z Podhala...15:14, 13 sierpnia 2016
Sprawa jest poważna . We wtorek zaczął bym od sprawdzenia osób które przeprowadzały te badania na test na działanie środków odurzających.
Stojąc w deszczu licząc pojazdy chłopaki po prostu wyjarali za dużo blantów i stąd ta pomyłka...
belissima00:42, 13 sierpnia 2016
Ech! już widzę wójta Szkaradzińskiego jak z całą familią jedzie na niedzielny obiadek do rodziców pociągiem!!! najpierw gna pieszo na stację PKP a potem wysiada na dworcu zapyziałym w Nowym Targu. Siada potem grzecznie na ławeczce przed dworcem i czeka na autobus albo na busa... Pewnie że można dworzec wyremontować, autobusy miejskie piękne uruchomić, stworzyć sieć całą miejską we wszystkich kierunkach....tylko się pytam za co? i dodaję że ludzie zrobili się wygodni. Na miejsce swoim samochodem każdy woli dojechać.
Na szczęście wójt wie i ja wiem że to nie wypali. Tu nie Trójmiasto ani Warszawa.
miescon19:12, 12 sierpnia 2016
ej macie w tych Szaflarach gazdę. Gdyby znał historię transportu na Podhalu to by wiedział, że kolej dobrze się miała jeszcze w latach 90, dworzec w NT tętnił życiem, były biznesy. I to się panie Wójcie nie wróci. Kolej przegrała z busami i taki sam los czeka każdego państwowego przewoźnika. Jeśli przyjąć ten tok myślenia to w UG Szaflary niech zaczną pisać na maszynach do pisania bo np. koszty będę mniejsze. Nie wyliczając i powtarzając argumentów przez poprzedników wymienionych.
Zachęcam żeby pan Wójt wreszcie zaczął żyć realiami a nie absurdalnymi pomysłami.
PasterzPPP13:55, 12 sierpnia 2016
Tylko i wyłącznie kiedy cały odcinek torów na planowanej trasie wraz z infrastrukturą zostanie przejęty przez spółkę gimn od PKP, z tymi bandytami się nie dogadacie.
miejscowy13:31, 12 sierpnia 2016
mieszkańcy utrudniają ruch? skąd te statystyki ? jakoś jak nie ma sezonu to po drogach jeździ się nam mieszkańcom bardzo dobrze, bez korków bez problemów a tylko pojawiają się turyści to korki od samych Szaflar do Zakopanego. A czy wójt pomyślał jak Ci miejscowi jadąc na zakupy będą obciążali swoje kręgosłupy nosząc pełne siaty ? a niestety NFZ tu też nie działa zbyt sprawnie!!! turyści niech se pociągami przyjeżdżają nie ruch na drodze robią bo niektórzy to jeżdżą jak ...nie powiem co !!! Wójtowi łatwo mówić bo ma blisko do pracy nawet na nogach zajdzie a niestety jest większość ludzi którzy pracują np 20 km od miejsca zamieszkania i co? najpierw cza dotrzeć na dworzec z dworca pociągiem w Zakopane i na miejsce pracy oddalone o kolejne 10 km z buta? bo busy tam jadą 2 razy dziennie---chore
ona12:38, 12 sierpnia 2016
Mieszkańcy powodują korki? To dla czego po wakacjach ruch maleje może mieszkańcy siedzą w domu?
Jola10:46, 12 sierpnia 2016
Szynobus, piekny pomysł. Do tego sprawnie działajaca komunikacja miejska szczególnie w Nowym Targu: przystanek autobusowy przy dworcu, odjazdy i przyjazdy autobsów z maksymalnym czasem oczekiwania do 10 min. Oczywiście autobusy jeżdżące także w soboty i święta i nie tylko do Rynku ale i na Kowaniec, Buflak, Niwę...
00710:16, 12 sierpnia 2016
Świetny pomysł, brawo
zzzzzzzzz09:46, 12 sierpnia 2016
do Ja
Nie ma już dworca budynek został przejęty przez miasto a ewentualni pasażerowie czekają pod chmurką.
SDSSSS09:20, 12 sierpnia 2016
Hahahahaha, się dośmiałem :D Projekt z kosmosu, a już powiem dlaczego:

1. Dla oddalonych wsi i tak najkrócej będzie samochodem, okoliczni mieszkańcy znają skróty którymi omijają korki.
2. Na zakupy pociągiem... no już większej głupoty nie słyszałem. I co, taka osoba ma się taszczyć i rozpychać, bo omija korki? Dajcie spokój, chodzić po całym mieście z ciężkimi zakupami, bo pociąg pod supermarket nie przyjedzie... hah
3. Nie ma takiej opcji, żeby pociąg na naszych torach z NT do zakopanego przejechał w 20 minut, gdzie na każdym przystanku musi stanąć. Obecnie jazda pociągiem z NT do Zako trwa ponad 30-40 minut, jak to przyspieszą? Szybszy pociąg? Dla takiego wyniku potrzeba by nową infrastrukturę, a nie stare, postkomunistyczne tory.

Jeżeli miałby to być transport ludzi do i z pracy, to przede wszystkim trzeba zmienić całą infrastrukturę kolejową. Ktoś tam napisał że cały zachód wraca do kolei... Nie wraca, tylko ją udoskonala. Pociągi zostały wyparte przez samochody, teraz jest na odwrót, bo nowoczesne pociągi magnetyczne, czy o nowej infrastrukturze kolejowej osiągają prędkości ponad 200 na godzinę i są szybsze od samochodów, nawet mimo tego że trzeba do nich najpierw dojechać.

Także jak macie dodać tylko szybszy pociąg to życzę wam niepowodzenia.
Logika08:52, 12 sierpnia 2016
Jak to Padł pomysł? Już na samym początku już padł? Widocznie nie był sensowny w czasach kiedy ludzie od dawna posiadaja kilka samochodów w jednej rodzinie.
pigi08:42, 12 sierpnia 2016
Do roboty bacioki, pomysł jak najbardziej godny uznania. Oprócz mieszkańców skorzystaliby turyści, którzy niejednokrotnie nie maja łatwego sposobu przemieszczania się po Podhalu. Trzeba rozwijać transport publiczny, który będzie elastyczny i dopasowany do zapotrzebowania. A bacioki, które siedzą w domu nigdy tego nie zrozumieją
qwerty08:29, 12 sierpnia 2016
i jak każdy pomysł szybko padnie , bo ludzie są wygodni i nie bedą pociagami jeździć .
hj08:27, 12 sierpnia 2016
Młody karierowicz ,młodzi niszczą co starsi zrobili...
znudzony08:15, 12 sierpnia 2016
no i odrazu przymusowy przystanek "pod tatrami", wziął by się za pożyteczną prace a nie ino do siebie,
Kanarek08:00, 12 sierpnia 2016
Pomysł na ożywienie? Szk. chce nas puścić z torbami, abyśmy z plecakiem i kijkami omijali trasy dla turystów. Nie robi nic, a przy przedstawicielach władzy pręży muskuły i opowiada pierdoły. Zrób kanalizacje, bo smród wszędzie.
mysz 2707:55, 12 sierpnia 2016
Bardzo dobry pomysł szukajcie kasy i realizujcie zamiast budować pomniki
Historyk07:47, 12 sierpnia 2016
Gratuluę wójcie !

Kolejny raz wymysliłeś to samo.
W pomysłach jesteśmy wspaniali, tylko z realizacja jest gorzej.
Takich wójtów z tym pomysłaem było już kilku
kurs skrócony do Rynku07:44, 12 sierpnia 2016
W NT od 20 lat nie da się zorganizować normalnej komunikacji miejskiej MZK a co dopiero transport kolejowy.
Z Tutela01:09, 12 sierpnia 2016
A ka jest poparcie włodarzy z Podhala. Cy nie było Stocha , Nowaka? Fto tu yes dziod a fto pon? A moze Ci przetłumacyć? Absolwence NSLU?
Kononowicz. ;-)00:17, 12 sierpnia 2016
@sic! - a żebyś wiedział ,że często na Zakopane jeżdżę. I większych bzdur jakoby to miejscowi korki powodowali nie słyszałem. Wystarczy jechać w dowolną środę w październiku i dowolny piątek przed ładnie zapowiadającym się weekendem w wakacje. To doskonale zweryfikuje teorie pana Szkaradzińskiego.
kombinat23:10, 11 sierpnia 2016
Jak będzie co chwile zamykany przejazd kolejowy na ludźmierskiej to korek będzie do Jabłonki
Niwianka22:18, 11 sierpnia 2016
Jak słysze takie pierdoły ze 60% mieszkancow blokuje droge to smiac mi sie chce. Blokuja turysci ktorych mam juz po dziurki w nosie, nie mam nic z nich oprocz codziennego stania w korku chcąc dojechc do domu i smrod spalin i tyle w temacie...
marusynian22:16, 11 sierpnia 2016
Zajmij sie mieszkancami gminy bacioku a nie interesami rodziny..... I zadam kontroli poboru wody u marysi..... Bo w spolce wodnej w marusynie znika woda....zlodzieje!!!!!!
Sx do nie ślepy21:54, 11 sierpnia 2016
W nowym targu czy Białce to znaczy na obrzeżach ,aby nawet nie wjeżdżali do nowego targu ,a jezeli nie wiesz co to obrzeża to przed miastem
nie ślepy21:27, 11 sierpnia 2016
SX: Się geniusz znalazł...u siebie rób sobie parkingi, w NT mamy dość swoich samochodów!
Ja21:07, 11 sierpnia 2016
Nie ma jak czekać na pociąg na pięknie zasyfialym smierdzacym za____ym i oblesnym dworcu PKP w nowym targu
Zły tytuł20:51, 11 sierpnia 2016
Tytuł powinien brzmieć: UPADŁ pomysł... Coraz więcej takich poronionych pomysłów, a lista niewykonanych zamierzeń i planów rośnie na koncie wójta i obiektywnie rzecz biorąc wróży jego rychły koniec, czego z całego serca sobie i jemu życzę.
Sx20:27, 11 sierpnia 2016
Korki to są turyści w ferie ,wakacje i kazdy weekend ,bo resztę jest w miarę płynna jazda ,to dla nich powinny powstać parkingi w nowym targu ,Białce ,aby dojechali do Zakopanego ,a resztę do pociągu i szybką koleją ,a także koleją linową nad podhalem niech podziwiają góry i widoki ale nie wpuszcza sie ich do samego Zakopanego i jeszcze oferuje parkingi za złotówkę zeby nie kalkulowało się busem dojeżdżać
jojo20:13, 11 sierpnia 2016
A może to goście dojadą pociagiem do nas ? a nie kiedy dorobiłam sie auta bo wiele lat siaty z miasta tachałam to zaś będe zapiepszac żeby zdążyć z biedry czy innych sklepów do pociagu? Niech kolej powróci , busy niech wspomogą dojazdy gości w miejsca które chcą ziwdzić to będzie wilk syty i owca cała i tyle w temacie
Zły20:02, 11 sierpnia 2016
@mieszkaniec.Racja i jeszcze raz racja.Niech se wójt z siatami, zakupami wali kilometry z pociągu po pracy do domu.Zrób wójcie miejsca pracy na miejscu, w Szaflarach,żebyśmy nie musieli dojeżdżać.Mądrasia żeśmy wybrali,jak to się wymądrza ,,,w piórka,, obrósł, pewnie do pracy rowerem dojeżdża. Zrób dla nas takie przywileje jak Romy mają w Szaflarach.Nic nie będziemy blokować ino leżeć(bo nam się należy)
bf19:45, 11 sierpnia 2016
Wójt kupi za swoje nowe pociągi, niech wyremontuje infrastrukturę najpierw ,bezpieczeństwo na przejazdach!
mucha19:37, 11 sierpnia 2016
Rafał Marzyciel Szkaradziński
Buziole19:34, 11 sierpnia 2016
Bardzo fajny pomysł. Tylko większość wypowiadających się ma rację : nie wypali. Mieszkańcy za bardzo przyzwyczaili się do komfortu jaki daje podróż samochodem.
Co do kosztów - inwestycja na pewno by bardzo dużo kosztowała, ale na pewno była by opłacalna. Także dla mieszkańców. Przy rozsądnych cenach biletów czy to na busa czy pociąg, na pewno podróżowanie komunikacją było by tańsze niż samochodem.
jOLA19:18, 11 sierpnia 2016
A za nie rentowność tej kolei niech dopłaca WYŁACZNIE Gmina SZAFLARY. ok.
jolka18:58, 11 sierpnia 2016
to spójrzmy ile jedzie samochodów na obcych numerach i niech nikt nie mówi że mieszkańcy powodują korki. Tyle w temacie
tramwaj18:47, 11 sierpnia 2016
to przejazdy kolejowe powodują korki
wizja18:43, 11 sierpnia 2016
Od pomysłu do realizacji 10 lat zanim dogadacie się z pkp i piskami to szybciej panie wojcie po sladzie zakopianki gondolke na słupach puścić i taniej będzie a cpn i tak za2 lata zbankrutuje benzyna po 1.50 zeta.
xxx18:22, 11 sierpnia 2016
pomysł nie wypali, niestety.
każdy woli swoim samochodem jechać i pod drzwi podjechać.
a tu z dworca na piechotę, chyba nie znajdą się chętni.
mieszkaniec18:15, 11 sierpnia 2016
To durny mostek w Białym D. powoduje korki od kilku lat z porażającą bezradnością wszystkich odpowiedzialnych za rozwiązania problemu. Co za smutny, polski debilizm w ocenie sytuacji.
BB18:01, 11 sierpnia 2016
popieram
blokówka17:51, 11 sierpnia 2016
Pomysł godny rozważenia.
SKM w Trójmieście o biletach do 6 zł max jest oblegana niesamowicie. Oczywiście nieporównywalna ilość mieszkańców, ale warte przemyślenia. Jedynym mankamentem byłoby dostosowanie MZK w NT tak, aby pod PKP dowoził bezpośrednio - i tutaj widzę "wąskie gardło" niestety.
baciok@17:44, 11 sierpnia 2016
Kilka uwag
1.Nie mieszkańcy powoduja korki. Jak nie ma sezonu to ruch jest płynny.
2. Mieszkańcy jadą do pracy i coś załatwić, czyli dojadą do Dworca a potem na piechotę albo bus(koszty).
3. Nie wierzę aby w sezonie turyści zrezygnowali z samochodów(wygoda).
4. Te 14 przystanków trzeba zrobić z bezpieczną infrastrukturą(znów koszty)
5. Linia jest jednotorowa z mijankami( nie ma płynności ruchu)
6.Pan Wójt Szkaradziński chce ożywić Szaflary(tylko nie mówi tego wprost)
7. Koncepcja ta przwijała się po raz pierwszy jakieś 20 lat temu.
8. Tu trzeba udrożnić zakopiankę(kłaniam się Panu Wójtowi Biołego Dunajca i proszę w końcu o zainteresowanie się mostkiem)
zuzka17:01, 11 sierpnia 2016
Takie szynobusy naprawdę by miały rację bytu ;) Cały zachód wraca do kolei. Pomysł nie jest nowy a stary jak ja żyje , ale brawo dla RSZ że podjął na nowo temat
sic!16:53, 11 sierpnia 2016
Nie obrazajac : te komentarz to pisal chyba prawdziwy pan Kononowicz. A może by się kiedyś przejechal sam Zakopane N.Targ i prze rozjeździe na Olcze zobaczyl wyświetlony napis czas przej . do N.Targu 84 min.
gue16:49, 11 sierpnia 2016
Pomysl doskonaly, gorzej będzie z realizacja zwłaszcza przy operatywności nowotarskich władz. Budynek dworca formalnie podobno przejęty ale zamknięty na klodke.. Ruina która straszy a na scianie jak na ironie ma tablice nad wejściem " stacja kolejowa na szlaku turystycznym" Kasy biletowe nieczynne. A wystarczy spojrzeć na dworzec Bialy Dunajec, Poronin czy Chabowka. Ale dworzec jest zbyt daleko od ul.Krzywej wiec władze tego nie widza.
Bzdura w tytule.16:46, 11 sierpnia 2016
Mieszkańcy powodują korki? Chyba kogoś porąbało.
Kononowicz. ;-)16:42, 11 sierpnia 2016
He he, kolejny "znający się na rzeczy". Po pierwsze: 14 przystanków i 45-minutowy przejazd? Dobry żart. Po drugie: kto za to będzie płacił? Bo jeżeli pasażerowie to raczej w obecnej cenie przejazdu na tych samych trasach się nie zmieszczą. Po czwarte: kiedy były prowadzone badania? Okres jest BARDZO istotny. Brak takich podstawowych danych. Poza tym pomysł pana Szkaradzińskiego to tak naprawdę co innego: turyści mieliby spać w Szaflarach (głównie raczej w jego pensjonatach/ domkach/ itp) a do Zakopanego dojeżdżać pociągiem. Tylko wprost tego nikt nie sformułował.
ola16:38, 11 sierpnia 2016
Super pomysł. Oby szybko był zrealizowany.
Skała16:27, 11 sierpnia 2016
Bardzo dobra inicjatywa. Cały zachód wraca do kolei, a my jak na prymitywnej Ukrainie smrodzące stare busy, "rozkraczające się" (wg autorskiego nazewnictwa Roberta M) autokary i wszędobylskie korki.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas