Takie plany ma PKP Intercity i Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Budowa nowej kolejowej infrastruktury ma się zakończyć jeszcze w tym roku.
To właśnie dzięki budowie łącznicy kolejowej w Krakowie oraz Suchej Beskidzkiej, skrócić się ma czas przejazdu pociągów międzywojewódzkich o co najmniej 30 minut. Dzięki temu pojawią się nowe możliwości, m.in. na rozbudowę oferty połączeń z Warszawy, do czego już teraz powoli przymierza się państwowy przewoźnik PKP Intercity. Nowy tabor i krótsze czasy przejazdu będą czynnikami podnoszącym konkurencyjność kolei w tej relacji.
Sytuacja ulegnie poprawie już w nowym rozkładzie jazdy, w którym zaplanowano codzienny nocny pociąg pomiędzy Trójmiastem, Warszawą a Zakopanem.
Obecnie nie ma możliwości komfortowej podróży koleją pomiędzy najpopularniejszym górskim regionem naszego kraju, a Warszawą i np. powrotu tego samego dnia. Obecnie poza sezonem i feriami zimowymi, pospieszne i ekspresowe pociągi nie jeżdżą do Warszawy.
Rozważa się też wydłużenie relacji co najmniej jednego połączenia Express InterCity Premium z Krakowa Głównego do Zakopanego.
oprac. js/ źródło: rynek-kolejowy.pl
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
Do tej pory jeździłem Pendolino do Krakowa, a potem autokarem do Zakopanego. Raz w roku tak robię, a gdyby Pendolino pojechało od razu do Zakopanego, to bym był w Zakopanym chyba z 10 razy na rok? Przesiadki w autokar w Krakowie są męczące i wydłużają dwukrotnie czas przejazdu - tak że się odechciewa, choć mimo wszystko leprze to niż 6 godzin w zwykłym pociągu?