W Spytkowicach zawrzało - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Szczawnica
Clouds
11°
Wiatr: 6.192 km/h Wilgotność: 52 %
Clouds
11°
Wiatr: 9.936 km/h Wilgotność: 49 %
Clouds
11°
Wiatr: 3.06 km/h Wilgotność: 54 %
Clouds
13°
Wiatr: 3.816 km/h Wilgotność: 49 %
Clouds
12°
Wiatr: 10.404 km/h Wilgotność: 48 %
Clouds
Wiatr: 5.652 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
20 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
09.02.2017, 16:03 | czytano: 11298

W Spytkowicach zawrzało

Pozornie błaha sprawa wyznaczenia obszaru rewitalizacji, która w innych gminach nie budzi żadnych emocji, w Spytkowicach stała się przyczyną ogromnej wrzawy. Pokłócili się o to nawet ksiądz z wójtem.

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego i rewitalizacji pozwoli, zdaniem wójta Ryszarda Papanka, ubiegać się gminie o unijne pieniądze. W czasie konsultacji, które były w tej sprawie prowadzone, grupa mieszkańców, wśród których są przeciwnicy polityczni rządzącego obecnie wójta, postawili Ryszardowi Papankowi kilka zarzutów. Według nich, unijnych dotacji nie uda się uzyskać, pomimo zapłaty zewnętrznej firmie za opracowanie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji ponad 100 tys. zł, bo został źle przygotowany. Mieszkańcy skarżą się, że konsultacje odbywały się za ich plecami. - Prowadzone one były też bez większego zaangażowania pracowników gminy merytorycznie odpowiedzialnych. Przełożyło się to na niską jakość i niereprezentatywne dobranie kryteriów uznania danego obszaru za zdegradowany - twierdzi jeden z zaangażowanych w spór mieszkańców.

Według oburzonych mieszkańców,za obszar zdegradowany i obszar przewidziany do rewitalizacji została uznana większa część wsi, również tereny prywatne. To kolei wiązać by się miałoby z podniesieniem podatku.

Wójt Papanek wydał oświadczenie, które zostało opublikowane na stronie Urzędu Gminy w Spytkowicach, w którym zaprzecza wszystkim zarzutom, nazywając je „fałszywymi, nieprawdziwymi i kłamliwymi”. Najbardziej boli go, że wśród przeciwników znalazł się miejscowy ksiądz. „ Szczególnie żałosna jest postawa duchownego Spytkowic, który za miejsce wrogiej propagandy obrał sobie święte miejsce – kościół i podyktowanymi przez kogoś twierdzeniami wzbudza nienawiść. Podaje fałszywe informacje. Ulega wrogim podszeptom, nie rozumie ustaw dających korzyści środowisk” - napisał w oświadczeniu i tłumaczył, że podjęcie przez gminę tych działań miało na celu dbałość o rozwój społeczno-gospodarczy miejscowości.

„Rewitalizacja nie obejmowałaby obszarów prywatnych, lecz przygotowana ma być tylko pod grunty, których właścicielem jest gmina” – zapewnia. „Pragnę zdementować też pojawiającą się wśród opinii publicznej nieprawdziwą stawkę podatkową (w wysokości 2, 98 zł/m?). Prawdziwa wartość tego podatku uchwalonego przez Radę Gminy to 0,30 zł/m? i co najważniejsze dotyczy ona tylko obszarów rewitalizowanych czyli działek będących wyłącznie własnością gminy. Przedmiotowa stawka nie dotyczyłaby żadnych nieruchomości znajdujących się na obszarze zdegradowanym. Kolejną kłamliwą informacją jest fakt jakoby Gmina miała planować prawo pierwokupu względem państwa prywatnych nieruchomości. Narzędziem służącym temu celowi miałoby być utworzenie specjalnej strefy rewitalizacji, którą gmina nigdy nie planowała i nie planuje utworzyć”.

I podkreśla: „Jako Wójt Gminy Spytkowice przejąłem trudną drogę wiodącą do budowy łatwiejszego życia mieszkańców. Z całą świadomością istnienia przeszkód nie zrażałem się do pracy wierząc w ich pokonanie i zrozumienie przez społeczność gminy. Tymczasem pojawiły się incydenty utrudniające pracę. Tworzą je ludzi chcący budować swą wielkość na moim autorytecie, który tworzyłem sobie długoletnią, sprawiedliwą i sumienną pracą. Ich "działanie" polega na sianiu w środowisku nienawiści, zamętu, wymyślaniu niedorzecznych zarządzeń przypisywanych mojej osobie.

js/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
xx22:59, 19 lutego 2017
Ukazała się kolejny artykuł z 18.02.2017 "Mieszkańcy wygrali - rewitalizacja upadła" - możemy przenieść się tam ze swoimi rozważaniami
ktoś219:09, 19 lutego 2017
A czemu przedszkola nie powiększają o puste od kilku lat mieszkanie na górze?
rodzic18:24, 19 lutego 2017
Do Ktosia. Może jakby sanepid rzeczywiście nam przedszkole zamknął to by nam dobrze zrobił. Nasze dzieci musieliby gdzieś przenieść a że w gminie już gorszego budynku nie ma to może być tylko lepiej. Na nowe przedszkole tak czy tak jeszcze 2-3 lata trzeba czekać. Takie GCK może być nawet od zaraz.
siłacz16:33, 19 lutego 2017
do Emeryta: zgadza się, siłownię na otwartym powietrzu rozważano przy Szkole nr 3 w poprzedniej kadencji. A pamiętasz jak w ostatnich dniach przed wyborami ni stąd ni zowąd zaczęto mówić w górnych Spytkowicach, że jak przejdzie na wójta kandydat z góry, to szkołę nr 3 mogą zamknąć? A to właśnie on chodził za tym aby tę szkolę ocieplić, wybudować przy niej Orlika i później plac zabaw, wyremontować budynek zerówki itd.. Brakło wtedy czasu na wyjaśnienia
mama13:07, 19 lutego 2017
A ja myślę, że wszyscy emeryci powinni już odejść na zasłużona emeryturkę. Z gminy, ze szkół, ośrodka zdrowia ... W młodych siła, ale oni trudne życie tu mają.
rycerz13:05, 19 lutego 2017
Czas nam Spytkowianie Jagiełły szukać...
zatroskany11:15, 19 lutego 2017
Do Maćka z Bogdańca
Ja słyszałem że to Norwedzy, ale wszystko jedno, byle pomogli
ktoś09:46, 19 lutego 2017
Podobno sanepid nie już wydać zgody na dalsze funkcjonowanie Przedszkola a może tak do GCK go przenieść do czasu wybudowania nowego? Co wy na to?
Hanka20:45, 18 lutego 2017
Kto wiatr sieje ten burze zbiera. A tu wójt chyba na huragan posiał. Już dawno nie było tyle niepokoju i nienawiści w ludziach. Oczy nam się otwarły. Taki wspaniały kochający dzieci i rodzinę wójt a okazuje się że chodzi tu o to żeby pokazać przedsiębiorcy panu M.K. że nie prywatne ale publiczne przedszkole umie postawić. Ale pan M.K. za własne pieniądze chciał budować a budować za nasze które przez kilka lat będziemy spłacać i nie wiemy jak utrzymać , to co to za pokaz? Ależ my się wkopali. Z całym szacunkiem ale era emerytów dorabiających do emerytury już chyba minęła. Więcej ludzi młodych, przedsiębiorczych, mających własne zdanie i mających rodziny i małe dzieci do rady przy wyborach zaprośmy. Im naprawdę będzie zależeć bo dla swoich dzieci decyzje będą podejmować a nie dla spełniania swoich chorych ambicji.
Maćko z Bogdańca20:40, 18 lutego 2017
Jagienka na pomoc przybiec musi, bo ci co miód zamiast robić kradną, na spytkowickie szkoły chrapkę mają. Mówiła Mery, co ją z Kiosku zowią, że z odsieczą Szwedzi jej przyjdą, gdyby trutnie w Spytkowicach oświatą zawładnąć chciały.
Śpiący Rycerz20:01, 18 lutego 2017
Miałem sen. Śniła mi się >Dobra Zmiana< w Spytkowicach. śniło mi się, że Kościelniak zostaje wójtem, a Papanek przewodniczącym rady gminy. Obudziłem się zlany potem.
Do zawiedziony18:46, 18 lutego 2017
Wiesz ile dróg jest krytycznych, błotnistych, nie uregulowanych a Ty chcesz asfalt zrywać i robić nowy, może trochę uczciwości wszyscy płacimy podatki Asfaltowa jest w lecie czysta a w zimie odświeżona Chociaż nie wiem czy wiesz ,ale w grudniu była taka sytuacja zerwano stary nałożono nowy, ale trzeba być radnym kolegą lub przyjaciółką wójta wtedy nie ma rzeczy niemożliwych, ciekawe jak Jezusek ze żłóbka na to patrzy ,bo ja wiem jak to ludzie widzą: kumoterstwo, kolesiostwa jakiego od powstania tej gminy nie było .
Ulrich von Jungingen18:43, 18 lutego 2017
Do Juranda ze Spychowa.
Celowo użyłem określenia "mauzoleum" (pomnik ku czci danej osoby), gdyż "wikt i opierunek" znalazł lub ma obiecany chyba już cały zakon Ryszarda. Określenie "zamek" byłoby tu nie na miejscu; już raczej użyłbym określenia "prywatny folwark", byłoby to adekwatne do istniejącej sytuacji.
Do Zbyszka z Bogdańca.
Nic nie wiedziałem o wysłanych przez Ryszarda "Rwie" Serce nagich mieczach. Ciekaw jestem która to radna. Czyżby ta, o której we wsi mówią "wójtowa"? A swoją drogą, to ksiądz mógłby na bieżąco informować o takich wydarzeniach, żebyśmy mieli pełny obraz tego kogo wybraliśmy i za jakie posunięcia mu płacimy.
Danuśka Jurandówna16:51, 18 lutego 2017
Oj zazdrośniku z sąsiedniej gminy, to ty nie wiesz, że wójt Ryszard to chodzące "sancto subito" jest? To chodzący święty jest, wszystkim chce "robić dobrze", a wychodzi jak zwykle. Gdybym nie była zakochana w Zbyszku z Bogdańca, to niechybnie rzuciłabym się w objęcia Ryszarda ze Spytkowic.
Zbyszko z Bogdańca16:11, 18 lutego 2017
Wójt wysłał dwa nagie miecze do księdza ( przewodniczący i radna ) ale ten odesłał ich z kwitkiem. A wiec.... Grunwald przed nami.
chłopcy od parasola15:37, 18 lutego 2017
Ulrichu dołącz do dywersantów Spytkowic, a my w ramach tajnych kompletów wydamy we wsi podziemnej tomik Twojej twórczości. A gdy przyjdzie czas wolności wszyscy ujrzą nasze oblicza. Tajny szyfr ( ---II),zejście ( druga kratka ściekowa ).
Zazdrośnik z sąsiedniej gminy11:20, 18 lutego 2017
Ten wasz wójt to musi być wielki człowiek skoro jest natchnieniem nawet dla poetów.
Jurand ze Spychowa10:09, 18 lutego 2017
Dobrze napisane Ulrichu von Jungingen, ale z tym Mauzoleum to bym się nie zgodził. Raczej będzie to zamek, w którym znajdzie wikt i opierunek cały zakon Ryszarda.
Ulrich von Jungingen22:51, 17 lutego 2017
Śniło mi się
Śniłem ja Ryszardzie
Tuż przed wyborami,
Żeś Ty mądry człowiek,
Że staniesz za nami.
Tyś nam obiecywał-
-Dobrze pamiętamy,
Że z unijnych środków
Zrealizujesz plany.
Mauzoleum swoje
Chcesz nam pobudować.
Przedszkole! - chwalebne,
Lecz jak sfinansować?
Nie zaciagaj kredytu,
Który lata całe
Będziem musieć spłacać.
Lecz komu na chwałę?
Kanalizację trzeba
Dalej ciągnąć przecie,
Nie na długach jechać
Przez całe stulecie.
Drogi mamy marne,
Lecz są i wyjątki.
Kto klakier - dostanie.
Co to za porządki?
Zrewitalizować
Chciałeś naszą gminę,
Ale tym pomysłem
Sam wsiadłeś na minę.
Bo żeś od złej strony
Strategię prowadził.
Najpierw konsultacje!
Tak bym Ci doradzał.
A żeś chłop rozsądny -
-Tak nam wierzyć trzeba,
Zweryfikuj plany
A pójdziesz do nieba.
Emeryt20:32, 17 lutego 2017
Do Zawiedziony. zgadzam się z Tobą w 100%. Papanek każdemu mówi to co rozmówca chce usłyszeć. Przedszkole wychodzi już wszystkim bokiem. A może cos dla seniorów? Jakas siłownia na świeżym powietrzu? Podobno taka miała być przy "Orliku", no ale to był pomysł p. Sidełko więc teraz nie może być zrealizowany. Przez osiem lat poprzednich dwóch kadencji Spytkowice rozkwitły. Przedszkola się nie wybudowało, bo każdy wiedział że idzie niż i istniejące szkoły zapewnia miejsca przedszkolne. Tylko teraz nikt tego nie widzi. Kto utrzyma to przedszkole??? No pewnie szkoły , GCK, nasze drogi, kanalizacja i inne, których dotacje naraz topnieją. Uwaga Spytkowianie. wszyscy ruszymy do przedszkola, bo ono będzie i basta a reszta.... no cóż analfabetyzm jest w modzie.
zawiedziony21:43, 16 lutego 2017
Dobrze, że zadawane są pytania - Co Gmina robi, co zamierza, jakie projekty zostały przygotowane a jakie zrealizowane. Szkoda tylko, że tak późno te pytania padają. Należało je zadać trzy lata temu, kiedy kandydat Papanek, nie przebierając w środkach parł do władzy a my jakby dotknięci jakąś amnezją, zapomnieliśmy jak sprawował władzę wcześniej i daliśmy mu tę władzę ponownie. A szkoda bo fakty są takie: W pierwszej swojej kadencji pan Papanek (tak się chwalił) wybudował przy szkole salę gimnastyczną. Tyle tylko, że cala inwestycja łącznie z finansowaniem została przygotowana przez poprzednika. Takiego projektu który od początku do końca byłby zrealizowany przez wójta Papanka nie było. W tej kadencji jest podobnie. Żadnego poważnego projektu nie ma. Jest projekt budowy przedszkola. Za wszelką cenę. Od trzech lat to słyszymy. Natomiast co z kanalizacją ? Co z zaopatrzeniem zbiorowym w wodę ? Czy jest jakiś pomysł na modernizację drogi poza rzekę ? To było wybudowane 15 lat temu już się rozsypuje, miejscami tylko resztki asfaltu zostały. Tymczasem pan wójt robi drogi dojazdowe, owszem, ale do posesji prywatnych i to głównie swoich znajomków i popleczników. Zatrzymaliśmy się w rozwoju jako gmina. W miejscowościach sąsiednich gminy zapewniają solary na wodę ciepłą, fotowoltaikę, od dawna są pieniądze na wymianę pieców na ekologiczne. A nas co ? U nas są jakieś bezsensowne i szemrane działania, jakaś fikcja za grube pieniądze - tereny zdegradowane i ich rewitalizacja.
Trzeba nam szukać kandydata na wójta bo z tej mąki chleba nie będzie...
question15:13, 16 lutego 2017
Gm. Raba Wyżna teraz w lutym złożyła wniosek o pieniądze unijne na wymianę pieców dla swoich mieszkańców do Marszałka Województwa, a ciekawe czy urząd gminy w Spytkowicach złożył?
wiem15:12, 14 lutego 2017
Do Ewki: jak nie jesteś w temacie to się nie wypowiadaj, a mianowicie Orlik dostał dofinansowanie dotacyjne w wielkości 2/3 jego wartości (środki finansowe Ministerstwa Sportu oraz Urzędu Marszałkowskiego); Centrum Kultury otrzymało dofinansowanie w postaci dotacji unijnej z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, boisko przy SP 1 otrzymało dotację z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, boisko przy SP2 otrzymało dotację z Ministerstwa Sportu. Place zabaw przy SP2 i SP3 otrzymały dotację z Urzędu Wojewódzkiego. Szacun dla poprzedniego Wójta.
ewka23:31, 13 lutego 2017
jestem całym sercem za budową przedszkola, czekam na to kilkanaście lat, żaden wójt, żadna rada do tej pory niestety nic nie zrobiła w tym temacie, pobudowali i poremontowali szkoły, salę gimnastyczną, centrum kultury, orlik itp. wszystko za kredyty które teraz trzeba spłacać i przez to nie ma kasy na przedszkole, a nasze Spytkowiańskie dzieciątka i wnuczki gnieżdżą się w tym tragicznym budynku, zróbmy w końcu coś dla nich, niech każdy kto jest za, dołoży cegiełkę - parę swoich groszy do budowy, ja dam na pewno
1) jak ktoś chce zakładać prywatne przedszkola niech zakłada, nikt mu nie broni
2) jak ktoś nie będzie chciał posyłać dzieci do nowego przedszkola, to nie będzie miał takiego obowiązku
3) jak ktoś nie chce dołożyć grosika do budowy nie ma takiego obowiązku
4) jak ktoś ma inne pomysły na rządzenie i inwestycje wiejskie to za półtora roku są wybory, trzeba kandydować na wójta, radnego i brać się z kopyta za robotę
pozdrawiam
Pesymista22:28, 13 lutego 2017
Ach! Cudowny pomnik powstanie - przedszkole im. wójta Papanka. I tylu osób trzeba żeby napisać wniosek o kredyt. Tylko dlaczego na początku swojej kadencji go nie wziął? Pewnie wie że z takim kredytem gminy nie będzie już stać na żaden asfalt ani na wkład własny do innych projektów przez następnych 5 lat. Ale to już nie będzie jego problem. Szkoda że nie stać naszych urzędników na napisanie projektu, o postaranie się o dofinansowanie może o znalezienie chętnych do poprowadzenia pięknych prywatnych przedszkoli które jak grzyby po deszczu u sąsiadów powstały. Pewnie znów powiedzą że dla naszej wsi środków nie ma. Może powinni poprosić o pomoc sąsiednich wójtów oni jak widać wiedzą gdzie szukać. Proponuję złożyć wniosek o brexit - przecież i tak nie korzystamy z dofinansowań unijnych tylko pożyczki i kredyty znamy. Ale co tam żyjmy tu i teraz. Już widzę tę fetę na otwarcie przedszkola ... wójt i radni wstęgę przecinają, orkiestra przygrywa ... na kredyt.
Do Hanki17:07, 12 lutego 2017
W pełni zgadzam się z Tobą. Dodam tylko, że osoby, które zainkasowały podobno nie 100 ale 115 tys zł, na spotkaniu z mieszkańcami Spytkowic nie potrafiły rzeczowo odpowiedzieć ani na jedno pytanie zebranych. Wójt faktycznie ma gest, szkoda tylko że naszym kosztem. Ma też pomysł skąd wziąć pieniądze - zaciągnąć kredyt - a zważywszy, że najprawdopodobniej będzie to jego ostatnia kadencja, to spłatą zadłużenia niech martwi się jego następca. Wszak jak Polska długa i szeroka nikt jeszcze nie rozliczał włodarzy za ich nieudane i bezsensowne inwestycje i pomysły. Uparł się bowiem nasz wójt, że jak sam podkreślał wiele razy: ZA WSZELKĄ CENĘ chce wybudować przedszkole, ale zastanówmy się, czy w świetle nowej reformy oświaty taka inwestycja jest konieczna? Na jednym ze spotkań wójt zapytany czy w związku z likwidacją gimnazjum nie można by przenieść zerówki z przedszkola do szkoły nr 1 pan wójt stwierdził, że absolutnie nie. Jednak jak planuje zagospodarować zwalniane z biegiem czasu sale po gimnazjum, tego pan wójt nie zdradził.
Rodzic16:58, 12 lutego 2017
Szkołom ponoć zabrali wszystko co możliwe, żeby wybudować przedszkole. Rodzice chcemy się za to wziąć, ale czy o to chodzi???
Hanka12:44, 12 lutego 2017
Realisto nie wiem czy wiesz że mamy w Spytkowicach wójta, radę 15 osób, urząd gminy kilkanaście osób, którym płacimy za poszukiwanie źródeł finansowania. Wójt stając do wyborów obiecał że ma pomysł na rozwój wsi i wie skąd wziąć pieniądze a teraz pytasz co począć? Może niech mieszkańcy rzucą pracę i w czynie społecznym coś robią, ale skąd weźmiemy na wypłaty dla ww. znów zapytasz
Realista11:41, 12 lutego 2017
A skąd brać kasę na rozwój jest masa do zrobienia, krytykować trzeba a zarazem podpowiadać i coś zrobić
Hanka09:22, 12 lutego 2017
Analiza 12 ankiet i porównanie 5 wskaźników za 100 tys. zł? Skandal!!! Kasa się należy i no problem? Widzę że wójt ma gest! Przypomina mi to kanapki w KODzie...
jo18:15, 11 lutego 2017
Zx dobrze ty mos w głowie
Jasiek16:20, 11 lutego 2017
@Hanka
W ktorym momencie wlasnosc prywatna ludzi byla zagrozona? Wystarczy umiejetnie czytac ze pierwokupu nikt nie planowal a podatki tylko dla strefy rewitalizacyjnej (dzialki gminne) wiec nikogo z mieszkancow by to nie dotyczylo.
Firma swoje zrobic musiala (analiza, opracowanie, itp) wiec kasa sie nalezy - oni prace wykonali, jaka ich wina?
Hanka10:03, 11 lutego 2017
I jeszcze pytanie do Jaśka napisałeś że ..."Przez opozycja ktora chciala tylko zadzkodzic wojtowi zaszkodzila mieszkanca bo strata na dofinansowanie grubej kasy przepadla!"... Dlaczego mieszkańców którzy bronią swojej własności nazywasz opozycją wójta? Czy każdy ko ma inne zadnie jest twoim wrogiem?
Hanka09:47, 11 lutego 2017
Jakie 100 tys.? Przecież wójt pisze że odstąpi od opracowania programu a z tego co wiem to płaci się za program, na razie były tylko konsultacje społeczne i mieszkańcy się wypowiedzieli czy chcą go czy nie. No chyba że zapłacił wcześniej, ale w takim razie za co? Na stronie urzędu nie doszukałam się takich informacji. Oświećcie mnie proszę.
Sąsiednia Wieś23:13, 10 lutego 2017
Te 100tys trzeba było już przeznaczyć na budowę przedszkola a nie wyrzucić w błoto.... bo jakiś efekt już by był widoczny. Powinien wójta ktoś za to rozliczyć.....
zainteresowana14:59, 10 lutego 2017
Sprawa nie jest tak prosta na jaką wygląda. do wyznaczenia terenów rewitalizacyjnych potrzebne było wyznaczenie terenów zdegradowanych, a te już nie należały do gminy tylko do mieszkańców. jezeli jakieś tereny zostają uznane za zdegradowane, to bezterminowo. Pan Wójt zapewnia że stawka jest dużo mniejsza niż 3,00 zł (ale przyjęta na ten rok!!!) Skąd pewność że w kolejnym roku nie zostanie ustalona wyższa? lub gdy zmieni się rada i Wójt, czy nie przyjmą uchwały o rewitalizacji kolejnych terenów zdegradowanych? Obawa mieszkańców nie dotyczyła tego roku lub przyszłego, lecz kolejnych lat bo przecież nie wiadomo kogo wybiorą na kolejne kadencje i co gmina będzie chciał poprawiać dla "dobra mieszkańców".
imigrant do wsi14:06, 10 lutego 2017
Też jestem obcy w Spytkowicach, ale takich niszczycieli jak Papanek, czy super niszczyciel Klamerus, to się powinno dawno wygonić, tam, skąd przybyli. Spytkowianie, kiedy się opamiętacie i przejrzycie na oczy, mam na uwadze kolejne wybory.
Do Jaśka13:52, 10 lutego 2017
Gdzie ty się chłopie uchowałeś, nie wiem, naiwny taki jesteś czy głupi ? Powtarzasz dyrdymały które Papanek plecie o rzekomo utraconych pieniądzach. Żeby rewitalizować to najpierw trzeba wskazać co zostało zdegradowane, nieważne czy samoistnie czy z powodu jakiejś działalności na danym terenie prowadzonym. Dotyczy to miejsc gdzie były np. kopalnie, tereny przemysłowe itp. te pieniądze są na takie cele. Gdzie w Spytkowicach cokolwiek zostało zdegradowane się pytam ? Od początku było to szyte grubymi nićmi. Wójt z gronem kilku radnych i pracowników najpierw ustalił które tereny będzie pokazywał jako zdegradowane, przy okazji wyłączając działki swoich znajomków, popleczników i pracowników gminnych a potem kazał papiery do tego dorobić firmie z Krakowa. Teraz wylewa łzy, jaki on to wspaniały i pracuje ofiarnie a źli ludzie pod komendą i przy wsparciu księdza sypią mu piasek w tryby. Żałosne.
xyz12:37, 10 lutego 2017
JOJO dobrze napisał.Poldek z proboszczem nic o Słowackich wypadach nie mówią a na pewno byłoby co :)
FrAnia09:10, 10 lutego 2017
O festynach i imprezach to się trąbi na cały głos a o degradowaniu to nie łaska było skutecznie i rzetelnie doinformować mieszkańców! Żałosne jak chce się przepchać wałki w tym Urzędzie...
czytelnik08:20, 10 lutego 2017
Przeczytajcie sobie faktycznie raport z konsultacji społecznych, który jest na stronie internetowej urzędu. Tam jest wymieniona masa działek i zapisane są uwagi właścicieli tych działek.
jojo23:31, 9 lutego 2017
szkoda że Ksiądz nie zabierał głosu na mszach po wypadach na Słowację
Radek21:48, 9 lutego 2017
Smieszny argument CICHACZEM, to na tablicach informacyjnych, plakatach, stronie gminy to malo?
Co mial wojt do kazdego podjechac osobiscie czy laurke wyslac?
Smieszne
Jasiek21:45, 9 lutego 2017
Nie wydano 100tys tylko mniej, radze sie wpierw dobrze upewnic a potem pisac!
I gdzie napisane ze przez brak programu rewitalizacji (ktory realizuje ponad 100 gmin w malopolsce) nie bedzie szans na dofinansowanie na budowe przedszkola? Przez opozycja ktora chciala tylko zadzkodzic wojtowi zaszkodzila mieszkanca bo strata na dofinansowanie grubej kasy przepadla!
Rewitalizator zrewocjonalizowany20:18, 9 lutego 2017
W czym macie problem? Wybrać księdza na Wójta. Będziecie "zrewitalizowani", tak jak Bóg przykazał.
sąsiad19:28, 9 lutego 2017
chcieliście takiego wójta, to niech was teraz degraduje!!!
JAN18:55, 9 lutego 2017
Dzięki Bogu Ksiądz nagłośnił sprawę bo cichaczem by nas zdegradowali a Rada sama nie pomyśli o konsekwencjach tylko słucha tego pseudo Wójta
obserwtor18:50, 9 lutego 2017
Moze w końcu Spytkowiany sie osotajom i pogoniom tego gamonia z Urzędu bo to nieudacznik, szkodnik i fajtłapa. Dobrze ze mo pod rękom emerytowanego nauczyciela który mu pisze pszemówienia bo som to nawet życeń świontecnyk napisać ani pedzieć nie umiy.
sąsiad18:45, 9 lutego 2017
chcieliście takiego wójta, to niech was teraz degraduje !!!
Diana18:40, 9 lutego 2017
100 tysięcy wydane a efektu nie będzie. Czysta niegospodarnosc. Oj nie ładnie tak robić coś cichaczem poza plecami mieszkańców. Wstydzcie się Radni i Wójcie
jo18:38, 9 lutego 2017
a k... wygnać bo sie ino szłyszy same złe rzeczy o nim.
poprzedni proboszcz był o trzy nieba lepszy od tego b... co teraz jest.
Z18:34, 9 lutego 2017
To wójt p.......... nadchodzące wybory chyba że radio z Torunia weżmie go w obronę
Dzidziuś18:20, 9 lutego 2017
Ksiądz jedyny odważył się uświadomić i ostrzec mieszkańców o temacie bo Wójt liczył że cichaczem przepcha temat z pomocą swoich naiwnych radnych...
mc18:14, 9 lutego 2017
A jakie działki są wymienione w punkcie 6 Raporcie z konsultacji społecznych GPR Spytkowice od str. 08 do bodajże str. 163? Są tam też umieszczone treści uwag wielu właścicieli działek prywatnych. Raport jest na stronie internetowej gminy. Można poczytać sobie.
STAŚ18:13, 9 lutego 2017
Osobiście mam sentyment do, tych, SPYTKOWIC. Jest tylko jedno, ale... Ludzie tam mieszkający, są pomieszani , napływowi z tubylcami, a jeszcze nienawiść, i co najważniejsze nie znajomość zagadnienia i filozofowanie , doprowadza do takich sytuacji. A swoją drogą, wójt , to czym jeszcze, w tej gminie, albo był, albo będzie ?!!
Spytek Jordan18:09, 9 lutego 2017
Zdegradowany to Urząd Gminy z Wójtem na czele jest!
Zx17:59, 9 lutego 2017
Szacun dla księdza
jo17:56, 9 lutego 2017
wszyscy siadocie na wójta a to dobry chłop.
Bolek17:34, 9 lutego 2017
Ankieta była reprezentatywna dla całej wsi bo wypełnili ja 8 osób - kpina
Mieszkaniec17:24, 9 lutego 2017
A działka pana wójta objęta była obszarem zdegradowanym ?
tutejszy16:43, 9 lutego 2017
Cale Spytkowie są zdegradowane,czuć swąd jak się przejeżdża prze wieś.
Piotr16:28, 9 lutego 2017
Dlaczego pszestawiono argumenty tylko jednej strony konfliktu ? Jakie są argumenty ks. proboszcza i wielu oponentów? Cisza! Oto "żetelność diennikaży" Podhale 24. Żenada!
antywyborca16:23, 9 lutego 2017
a to dziwne bo rewitalizacja to własnie pierwokup dla gmin i najzabawniejsze w tym jest to ze gmina nie musi wykupić na prawie pierwokupu za cene z aktu notarialnego warunkowego tylko sami wyceniają nieruchomość.
Sprzedajacy nie ma nic do gadania bo i tak chciał sprzedać nieruchomość i nie moze sie wycofać jak gmina bedzie dawać za mało
tak to nawet za komunizmu nie było ---
teraz pierwokup ma gmina bo rewitalizacja . agencja rolna bo grunt rolny, lasy panstwowe bo na gruncie w dokumentach ze starostwa pojawi sie zapis ze jest tam las , moze to byc nawet działka zabudowana wszyscy maja prawo kupic za swoja wycenę
ale wszyscy głosowali na Pis na podhalu
to jest dobra zmiana
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas