Jak informuje magistrat, przygotowana koncepcja zakłada między innymi całkowity zakaz sytuowania reklam wzdłuż istniejącej i projektowanej zakopianki w pasie od 50 do 200m od krawędzi jezdni. Jest to zgodne z zasadami przyjętymi przez większość gmin, przez które przebiega ta jedna z najsłynniejszych polskich dróg. Pozostały obszar Nowego Targu został podzielony na strefy, gdzie sytuowanie reklam czy szyldów będzie podlegało regulacjom określonym w uchwale.
"Dowolne i niekontrolowane umieszczanie tablic i urządzeń reklamowych szpeci krajobraz miasta i Podhala. Uchwalenie w przyszłości powyższej uchwały winno zapobiec dalszej degradacji przestrzeni publicznej, czego obecnie jesteśmy świadkami. Dotyczy to szczególnie obszaru historycznego centrum miasta oraz terenów wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych, w tym zakopianki, które są niechlubnym przykładem degradacji krajobrazu w skali kraju" - czytamy w komunikacie UM w Nowym Targu.
Miasto włączyło się w kampanię społeczną „Krajobraz mojego miasta” zainaugurowaną w 2016 r. przez Narodowy Instytut Dziedzictwa. Przygotowywana uchwała jest z kolei odpowiedzią na program zainicjowany przez Marszałka Województwa Małopolskiego pod nazwą „Montevideo” czyli „widzę góry”.
W sprawie tzw. uchwały reklamowej mogą się wypowiedzieć mieszkańcy Nowego Targu. Konsultacje trwają do 5 lutego. 25 stycznia o godz. 13.00 w Sali Obrad Urzędu Miasta odbędzie się otwarte spotkanie z mieszkańcami miasta, na którym zostanie omówiona koncepcja uchwały.
Wszelkie szczegółowe informacje oraz treść przygotowanej koncepcji uchwały dostępne są na stronie internetowej miasta oraz w Wydziale Rozwoju i Urbanistyki Urzędu Miasta, pok. 231.
oprac. r/ źródło: Urząd Miasta w Nowym Targu
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas