Odcinek Lubień - Naprawa miał być gotowy w październiku 2018 roku. Ale nie będzie oddany do użytku wcześniej niż w połowie 2019 roku. - Od września do grudnia 2017 r. wystąpiły wyjątkowo niekorzystne warunki atmosferyczne (opady), potwierdzone przez IMGW, które miały wpływ na opóźnienie prac. Przyczyniły się one do zmiany warunków gruntowo-wodnych, co w efekcie doprowadziło do uaktywnienia się zjawisk osuwiskowych - informuje Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
O rok przesunięto też termin oddania do użytku odcinka ze Skomielnej Białej do Chabówki. Pierwotnie miał być gotowy w połowie 2018 roku, czyli teraz, ale GDDKiA zgodziła się przesunąć termin na maj 2019. - Problemy spowodowane skomplikowanymi warunkami geologicznymi pojawiły się w obrębie estakady nad ciekiem bez nazwy, nad dk 7 ( Zakopianką) oraz drogami lokalnymi w Skomielnej Białej. Estakada o długości 281 m będzie się wznosić nad powierzchnią terenu do wysokości 32 m. Składa się z dwóch równoległych mostów, na każdym będzie jezdnia o dwóch pasach. Według pierwotnego projektu podpory tej estakady miały być posadowione na palach o dużych średnicach. Wykonawca, firma Salini Impregilo wykonał uzupełniające badania geologiczne, geofizyczne i stwierdził, że jest tu wysoki stopień zaburzeń tektonicznych warstw skalnych. Miękkie i silnie spękane skały są na głębokości od 19 do 30 metrów poniżej poziomu gruntu. W okolicy skrajnej południowej podpory stwierdzono uskok tektoniczny. Skały przesunęły się względem siebie po linii uskoku o 8 metrów. Wiercenia wykazały też możliwość wystąpienia zjawisk osuwiskowych. W konsekwencji przeprojektowano estakadę, po konsultacjach z ekspertami, z Politechniki Krakowskiej - wylicza problemy na tym odcinku Iwona Mikrut.
Nie zmienił się, jak na razie termin oddania do użytku tunelu pod górą Luboń Mały, czyli koniec 2020 roku.
- Budowa S7 Lubień-Rabka Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych, o czy od początku inwestycji przypominamy. Góry zbudowane są z tzw. fliszu karpackiego czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na przebiegu budowanej drogi występują łupki, iłołupki i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków i zjawiska osuwiskowe - podkreśla przedstawicielka GDDKiA.
W galerii zdjęcia z okolic tunelu i odcinka Skomielna Biała - Chabówka.
r/ zdjęcia Zbigniew Kraus / www.skomielna.info
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
czyli dasz sobie radę ....????
Dlaczego tymi kontraktami nie zajmie się już Prokurator , CBA , CBSP i inne służby .????!!!!! przecież przy pierwszym wypadku "wady budowlanej "na tej nowej drodze będzie kolejny skandal w UE na miarę AMBER GOLD ......!!!!
Wiem już o "przygotowanych ANEKSACH do umów ws. planowanego opóźnienia gdzie w grę wchodzi kolejne 400.000.000 - 600.000.000 zł PODATNIKÓW a do którego się ustawiają z rządzącej partii ........