Strajk nauczycieli na Podhalu. W większości szkół nie ma lekcji - podhale24.pl
Niedziela, 22 grudnia
Imieniny: Honoraty, Zenona, Franciszki
Jabłonka
Snow
Wiatr: 17.568 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
-0°
Wiatr: 19.152 km/h Wilgotność: 69 %
Rain
Wiatr: 12.6 km/h Wilgotność: 68 %
Rain
Wiatr: 16.956 km/h Wilgotność: 63 %
Clouds
Wiatr: 13.536 km/h Wilgotność: 68 %
Snow
-1°
Wiatr: 17.64 km/h Wilgotność: 87 %
Jakość powietrza
28 %
Nowy Targ
80 %
Zakopane
6 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 40 | 80 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
08.04.2019, 11:40 | czytano: 16905

Strajk nauczycieli na Podhalu. W większości szkół nie ma lekcji

Dziś rano rozpoczął się bezterminowy strajk nauczycieli. Przystąpiła do niego większość szkół na Podhalu. Placówki są otwarte, ale zamiast lekcji uczniowie mają zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Spora część rodziców zdecydowała się nie posyłać dzieci do szkół.

Fot. Piotr Korczak
Fot. Piotr Korczak
W Nowy Targu do strajku przystąpiły wszystkie szkoły. W niektórych protestują wszyscy nauczyciele, w innych część. - Szkoły są otwarte, oflagowane i oplakatowane. Rodzice byli wcześniej poinformowani o strajku. W niektórych szkołach jest więcej dzieci, jak na Niwie, gdzie lekcje są prowadzone, w innych jest garstka dzieci. Tak jest np. w "dwójce" - informuje Marcin Domin, wiceprezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZNP w Nowym Targu. Strajkują też szkoły średnie.

Fot. Czytelnik

Podobnie jest w gminie Nowy Targ, gdzie do strajku przystąpiło 18 na 19 szkół, czy w Krościenku, gdzie strajkują wszystkie szkoły. W Rabce-Zdroju do strajku nie przyłączył Zespół Szkół im. ks. prof. Józefa Tischnera i SP nr 2.

W Szczawnicy strajkuje tylko jedna placówka - Szkoła Podstawowa nr 1. Natomiast Miejskie Przedszkole Publiczne, Szkoła Podstawowa nr 2 oraz Centrum Kształcenia i Wychowania OHP nie przystąpiły do strajku. - W tym tygodniu mają odbyć  się egzaminy dla trzecich klas gimnazjów i ósmych klas szkół podstawowych. W naszej szkole jest to ok. 60 takich dzieci. Wiemy, że egzaminy są dla uczniów dużym przeżyciem emocjonalnym i nie chcemy narażać ich na dodatkowy stres. Dlatego nauczyciele naszej szkoły w referendum wypowiedzieli się za nie przystąpieniem do strajku - mówi dyrektor SP nr 2 Anna Szczepaniak. W "Jedynce" nie strajkuje kilku nauczycieli, więc dzieci, które przyszły do szkoły mają zapewnioną opiekę. Podobnie jest w szkole w Szlachtowej.

Fot. Jakub Wojtyczek

W powiecie tatrzańskim 35 szkół na 51 funkcjonujących bierze udział w proteście nauczycieli. Do godz. 8.30 strajk rozpoczęły 33 szkoły, bierze w nich udział 341 nauczycieli. W Zakopanem protestują również nauczyciele dwóch miejskich przedszkoli oraz część personelu technicznego. W gminie Bukowina Tatrzańska na 10 szkół do strajku przystąpiły cztery.

Pomimo protestu, dyrektorzy mają obowiązek zapewnić opiekę dzieciom, których rodzice zdecydowali się na przyprowadzenie ich do szkoły. W większości placówek pojawiło się dzisiaj kilkunastu uczniów. Zgodnie z przepisami, zapewnioną mają opiekę pedagogów oraz obiady. Nie odbywają się jednak zajęcia dydaktyczne, dzieci spędzają czas na świetlicy.

Fot. Czytelnik

Biorący udział w proteście nauczyciele przychodząc do szkoły wpisują się na listę protestujących i kierują się do pomieszczeń komitetu strajkowego, które wyznaczyła dla nich dyrekcja. Nauczyciele, którzy nie przystąpili do strajku, są do dyspozycji dyrektora szkoły, który kieruje ich do opieki nad obecnymi w szkole dziećmi.

Zgodnie z zapewnieniami Naczelnik Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Zakopane, w mieście nie istnieje zagrożenie odwołania zbliżających się egzaminów gimnazjalnych. - Wymagana obsada komisji egzaminacyjnych jest zapewniona, egzaminy odbędą się bez przeszkód – podkreśla Aneta Zwijacz-Kozica.

Fot. Piotr Korczak

Na dzień dzisiejszy nie wiadomo jak długo potrwa akcja protestacyjna. Rodzice o jej przebiegu informowani są za pomocą dziennika elektronicznego.

r/jd/jw/pk/rk-w
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Jp214:55, 26 kwietnia 2019
Podnieść pensum katechetom do 36 godzin. Do puszczania filmów na lekcji nie trzeba się przygotowywać.
0
Orawa23:33, 13 kwietnia 2019
Dziękuję Nauczycielom którzy nie strajkują, za normalność i skromność.

Zasługujecie na Szacunek!

Pozdrawiam.
0
bolo23:35, 11 kwietnia 2019
wynagrodzenie warte czasu pracy a jkak sie nie podoba to zapierniczac po 10 godzin w szkole i nie brac pracy do domu
0
oli13:34, 11 kwietnia 2019
Wolę dać podwyżki emerytom,bo oni biedują i nie wołają o nic.A nauczycielom podnieść ale o połowę mniej, niż żądają.
0
abc12:34, 11 kwietnia 2019
Czy nowotarskie ZNP wyrówna nauczycielom pensje zmniejszone za strajk? Także tym, którzy dali się wkręcić w politykę a nie są członkami ZNP? Czy ZNP obiecywało, że nauczyciele nie stracą na strajku? Proszę o odpowiedź tu na portalu..
0
John08:36, 11 kwietnia 2019
U uczniów nauczyciele nie mają żadnego poważania, teraz stracili je też u rodziców
0
Pan Betoniarz18:44, 10 kwietnia 2019
Nikt z ZNP nie odpowie na niewygodne pytania? To dodam jeszcze trzy: czy jest prawdą, że nauczyciele, którzy mają godziny w różnych szkołach strajkowali sobie w jednej, a w innej lub innych już nie? Co to jest za rodzaj strajku w którym w jeden dzień strajkuję, bo mi pasuje, w drugi nie bo za dużo bym stracił, ilu nauczycieli poszło po pierwszym dniu strajku na L4?
0
rodzic maturzysty!16:12, 10 kwietnia 2019
N I E POPOERAM STRAJKU NAUCZYCIELI!!!!!!!!!
opamietajcie sie bo to strajk polityczny uderzajacy w nasze dzieci a tego wam nie wybaczymy!
Chcecie zarabiac 4/5 tys na reke kiedy rodzice waszych uczniow maja po 2 tys tyrajac po 10 godzin !!
Macie mozliwosc wziac urlop roczny 3 razy podczas pracy pelno platny macie wolne przerwy swiateczne wakacje wszystkie soboty 13 pensje czasami 14 wciaz wam malo !!!!!! brzydze sie wami !!!!!

Dzis moj syn zamiast powtarzac material w szkole i przygotowywac sie przed matura mysli juz co bedzie co ta nowa kasta z broniarzem na czele wymysli!
0
do elza14:11, 10 kwietnia 2019
Opieka w wakacje? Pensje opodatkowane? O czym bredzisz? Czy coś bierzesz? A jesli chodzi o nienawiść polecam fragment - poniżej - listu dziś opublikowanego na jednym z portali - dowiesz się kto zionie nienawiścią
"Jestem nauczycielem. W poniedziałek poszedłem do pracy i podpisałem listę strajkową. Rozmawiałem z innymi nauczycielami i odczuwałem pustkę. Czułem się źle. Brakowało mi uczniów. Od wtorku jestem łamistrajkiem. Tak, też chcę zarabiać więcej, bo płace w szkolnictwie są niskie. Jednakże nie ma we mnie zgody na to, by utrudniać życie dzieciom. One mi nic nie zrobiły, wręcz przeciwnie, zawsze mogłem liczyć na uczniów mojej szkoły - nawet tych największych urwisów.

Nigdy mi nie odmówili pomocy przy organizacji jakiegoś szkolnego przedsięwzięcia, dlatego teraz oni mogą liczyć na mnie. Jestem łamistrajkiem, ponieważ nie ma we mnie zgody, by się od nich odwrócić. Nie potrafię. Dziś koleżanka z pracy powiedziała mi, że nie powinniśmy rozmawiać, bo mówi się o mnie, że jestem łamistrajkiem, a do takich jest zakaz odzywania się. Jest to po prostu przeurocze.

A szczególnie jak słyszę dalekie rozmowy, że szkoła jest fajna bez uczniów. O zgrozo. Według mnie bez uczniów jest beznadziejna. Co tu robić, po co tu przesiadywać? Uczniowie są sensem istnienia szkoły. Przykre, że trzeba to tłumaczyć niektórym nauczycielom - na szczęście niewielu. Kochane koleżanki i koledzy. Popieram wasze postulaty i jestem z wami, ale do szkoły przyszedłem by pracować z młodzieżą. Moja trudna sytuacja nie przesłania mi tego, co jest w tej pracy najważniejsze - drugiego człowieka".

Masz jeszcze coś do dodania?
0
do ksiądz katecheta13:48, 10 kwietnia 2019
Bo chcemy żeby było nam lepiej :-)
0
Niewygodne pytania do ZNP12:40, 10 kwietnia 2019
Czy to prawda, że ZNP obiecało strajkującym za niepracowanie wynagrodzenie? Z czego zostanie wypłacone? Na jakiej podstawie prawnej? Ciekawe czy to prawda, że strajkujacy powinni być 8h w szkole w której strajkują, bo przy 40h tygodniu pracy ( 18 h przy tablicy) właśnie strajkodniówka wynosiu 8h? Czy to prawda, że potrzebne jest zgoda właściwych urzedów na zgromadzenie w obiektach publicznych pow.15 osob? Czy przeprowadzono procedury zgodnie z ustawą o rozwiązywaniu sporów zbiorowych wraz z udokumentowaniem negocjacji z pracodawcą? Czy poinformowano nauczycieli, którzy udzielają korepetycji i nie i oprowadzają podatku, że to niezgodne z prawem?
0
elza11:58, 10 kwietnia 2019
Przeciwnicy strajku nauczycieli są omotani telewizja pisowską.Proksa to Czlonek PISu - nawet radny powiatowy. podpisał porozumienie , które dotyczyło zwolnień z pracy nauczycieli 1 na 3.Pensja jest do opodatkowania. Teraz nie ma kto opiekowac się dziećmi? A co z opieką na wakacjach? Zioniecie nienawiścią.Życzę dalej gorącej dyskusji !
0
mb09:27, 10 kwietnia 2019
Ten strajk to sprzeciw marginesu pseudo inteligencji wygodnym często leniwym wynoszącym się ponad innych ludzi. Tak apropo jestem wykształcony po dwóch kierunkach i niestety na swoją dobrą pensję muszę pracować 12 godz dziennie odbierać setki telefonów znać kilka języków przebywać często tygodniami poza swoim domem rodziną, a przede wszystkim to muszę wykazać się kreatywnością i wynikami swojej pracy.
0
ksiądz katecheta09:14, 10 kwietnia 2019
skoro my nauczyciele mamy tak dobrze - to czemu wy wszyscy tu złośliwie komentujący nie zostaliście nauczycielami ????
0
def08:07, 10 kwietnia 2019
Podwyżka o 20% ( 5% w 2018 i 5%+10% w 2019) nie zadawala? I uwaga - wg związków podwyżki zapewnią lepsze kształcenie.. jak ktoś był obibokiem całe życie to tu nic się nie zmieni. Przykład pewnego pana, który na lekcjach historii w ramach "przygotowań" do egzaminu puszczał uczniom filmy, a nie przerobił z nimi żadnego testu..
0
Do jasiu05:34, 10 kwietnia 2019
Twierdzisz że tylko nauczyciele maja wyższe wykształcenie? Widać twój iloraz inteligencji... Większość ludzi wg ciebie jest nie doksztalconych? szkoda gadać jakie niektórzy nauczyciele maja mniemanie o sobie... Najwiecej zwolenników tego protestu to pewno jakieś dzieci nauczycieli albo ich rodziny...
0
haha00:34, 10 kwietnia 2019
Nauczyciele za strajk nie dostaną pieniędzy a strajkują o podwyższenie płac
0
@ Jasiu23:15, 9 kwietnia 2019
Oj Jasiu dlaczego mierzysz wszystkich adwersarzy swoją miarą.
Na marginesie, poparcie dla strajku w społeczeństwie z dnia na dzień będzie spadać wprost proporcjonalnie do długości jego okresu. Rząd się nie ugnie, bo zaraz ruszyłyby inne grupy zawodowe. Będzie przedłużał rozmowy ze strajkującymi, a nauczyciele nie dostaną pensji za strajk. Uczniowie będą mieli zaległości, których w szkole nie nadrobią i jak zwykle spadnie to na rodziców. Nic nie straci jedynie Broniarz, bo naiwni nauczyciele będą dalej płacić na niego składki i żyć w przekonaniu, że on walczył dla nich, a to były tylko jego polityczne rozgrywki, a w wyborach parlamentarnych będzie na liście do sejmu z którejś z opozycyjnych partii.
0
Jasiu21:46, 9 kwietnia 2019
Najnowsze badania:
Najbardziej krytykują nauczycieli osoby z najniższym wykształceniem. I wszystko jasne. To nauczyciele stanęli na drodze do ich kariery...A mogło być tak pięknie...
0
Abc20:28, 9 kwietnia 2019
Drodzy Rodzice.. Płacicie za korepetycje - żądajcie paragonów I pytajcie o działalność. A jeśli płacicie za korki bez rachunku to prosta droga. Urząd Skabowy zajmie się takim obywatelem, który okrada własne państwo, a potem strajkuje I żąda podwyżek nie płacąc podatków.
0
do Lol20:19, 9 kwietnia 2019
Tak tak, łatwo manipulować..Co widać u tych, którzy olali dzieci przed egzaminami. Mam nadzieję, że rodzice po strajku podejmą działania w celu dochodzenia roszczeń na drodze cywilnej za zaniedbanie obowiązków, stresowanie uczniów etc..
0
Stanowisko20:08, 9 kwietnia 2019
Strajkujący nauczyciele - proponuję zapoznać się ze stanowiskiem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie. Nie należy Wam się żadne wynagrodzenie za strajk I żadne obejście przepisów tego nie zmieni. Nie chcieliście proponowanej podwyżki? Części pensji też nie dostaniecie. Tak się kończy zabawa w politykę. Jeden Sławomir w Polsce wystarczy :)
0
@Rechot19:52, 9 kwietnia 2019
Jest też cała prawda całą dobę.. I prawda znanego Liska..
0
Anton19:43, 9 kwietnia 2019
Czy to Z.P.N. o którym się tyle słyszy to może jest Zespół Przedmiesiączkowego Napięcia? Dziś mi się o uszy obiło takie określenie..
0
do Grono19:36, 9 kwietnia 2019
Z tego co wiem to w LO strajkuje połowa nauczycieli. Proszę nie rościć sobie prawa do wypowiadaniu się w imieniu całego grona pedagogicznego. To można uznać za manipulację, że statystyki zaliczają szkołę jako strajkującą nawet jeśli strajkuje tylko jeden nauczyciel. Tak samo można uznać szkołę za pracującą..
0
Nie Robert18:40, 9 kwietnia 2019
@Robert ale z Ciebie zartowniś!

cyt. Kaczyński zapowiedział tylko walkę o podwyżkę dotacji unijnych dla polskich rolników ?. buhhahahhahaaa
0
Przeciw18:21, 9 kwietnia 2019
Janosik ma rację, winna karta nauczyciela
0
Grono17:02, 9 kwietnia 2019
Dziękuję Rodzicom i Uczniom za wsparcie, zrozumienie i chęć pomocy podczas strajku. Jednocześnie prosimy o niepodejmowanie akcji, które mogłaby obrócić się przeciwko Wam.
Dziękuję w imieniu swoim, Koleżanek i Kolegów z I LO oraz wszystkich strajkujących z innych szkół.
0
Może być i tak15:40, 9 kwietnia 2019
Ciekawe, czy strajkujący nauczyciele są świadomi do czego zmierzają. Odrzucanie kolejnych propozycji podwyżek przez rząd może skutkować tym, że rząd poinformuje publicznie, że mimo wielu prób i propozycji rozwiązania problemu nie udało się dojść do porozumienia. Żądania związku zawodowego są nie ugięte i nierealne do zrealizowania. W związku z powyższym złoży projekt o zmianie ustawy o edukacji, zmianie zasad nauczania oraz zasad zatrudnienia nauczycieli. Zlikwiduje kartę nauczyciela, argumentując oczekiwaniami społeczeństwa i dobrem uczniów. Wprowadzi nowe zasady oceny pracy nauczycieli oraz okresowe nagrody motywacyjne, które będą przyznawane w konsultacji z kuratoriami oraz rodzicami uczniów na podstawie efektywności w nauczaniu. Nauczycieli będzie obowiązywał kodeks pracy tj. 40h tygodniowo. Praca poza pracą przy tablicy, tj. sprawdzanie testów, klasówek oraz przygotowanie do lekcji wyłącznie na terenie zakładu pracy (zapewniony dostęp do komputera). Brak dotychczasowej ścieżki zawodowej. Wynagrodzenie podstawowe, jak w administracji publicznej. Wakacje i ferie płatne, tylko w przypadku opieki wychowawczej na obozach, koloniach i zimowiskach młodzieży. Pozostali będą mieli opłacane tylko składki ubezpieczeniowe za ten okres. Ewentualnie praca na kontrakcie, tak jak to było w wojsku, lub jest w służbie zdrowia (np. pielęgniarki).
-Czy to jest możliwe, ależ oczywiście, że tak. Rząd przeprowadzi szybką ścieżkę legislacyjną. Krótkie konsultacje, sejm i senat, gdzie w ciągu jednej nocy przegłosują i prezydent, który bez wahania podpisze.
-Czy społeczeństwo to poprze, oczywiście, że tak. Będzie sprawiedliwie, bo dobry nauczyciel, któremu się chce i będzie osiągał dobre wyniki, będzie mógł zarobić więcej. Do zawodu będą przychodzić ludzie z powołaniem i pasją.
-Z kilkoma grupami zawodowymi poprzednie rządy już tak zrobiły. Przy zmianie ustawy w jednym dniu pracownicy podpisywali zwolnienia, a w następnym dniu podpisywali nowe umowy na nowych zasadach.
0
takajedna15:25, 9 kwietnia 2019
Drodzy strajkujący nauczyciele - kim są dla was uczniowie? A raczej czym, bo chyba nikim. Ale powołania, kultury wyższej i osobistej raczej nie da się nauczyć nawet na Oksfordzie.
0
Matka Polka15:22, 9 kwietnia 2019
Gosia to taka mama kamikaze, wstyd.
0
Parafijanin14:45, 9 kwietnia 2019
A jednak wszystkie egzaminy się odbędą są jeszcze wspaniali nauczyciele którzy są prawdziwymi pedagogami ....a strajkujących nierobów psełdo nauczycieli natychmiast zwolnić z pracy w trybie natychmiastowym
0
Robert13:45, 9 kwietnia 2019
Do drogi Lolu.
Masz problemy z czytaniem i słuchaniem bo na twoje pytanie juz wielokrotnie odpowiadano. Kasa na krowy i świnie ma pochodzić z kasy unijnej i według traktatów unijnych musi być przyznana rolnikom a nie np nauczycielom. Kaczyński zapowiedział tylko walkę o podwyżkę dotacji unijnych dla polskich rolników które obecnie tez są zresztą wypłacane tylko niższe .
0
Gosia11:58, 9 kwietnia 2019
Puściłam dzisiaj dziecko do szkoły i dzwoniło do mnie że faktycznie nie wszyscy nauczyciele strajkują. Do tych nauczycieli co nie strajkują dziękujemy wam.
0
Benio11:54, 9 kwietnia 2019
Ciężko jest mi zrozumieć, że jak tak źle jest nauczycielom to dlaczego nie złożą wypowiedzenia z pracy. Znajoma od 5 lat pracuje tylko na zastępstwa nigdzie nie może znaleźć etatu, tylko po kilka godzinek oferują. Wszyscy tylko płaczą , głównie Ci nauczyciele co objęci są karta nauczyciela, bo oni są nietykalni, nie do ruszenia. Nauczyciele zróbcie miejce młodym ambitnym, chętnym przekazania wiedzy w sposób atrakcyjny.
0
Janosik11:14, 9 kwietnia 2019
Drodzy państwo.
Wszystkiemu jest winna Karta Nauczyciela.
Wg Karty Nauczyciela nauczyciele korzystają z takich dodatków jak roczne urlopy "na poratowanie zdrowia", długie urlopy (łącznie 79 dni), niskie pensum przy nieweryfikowalnym czasie pracy poza szkołą, praca na kilku etatach, odpisy na doskonalenie, demotywująca i nieweryfikowana ścieżka awansu nauczycielskiego, jednorazowe zasiłki w wysokości dwóch miesięcznych pensji.
Karta nauczyciela została uchwalona w stanie wojennym i zawierała te przywileje za tzw. utrwalanie władzy ludowej, za poparcie nauczycieli dla stanu wojennego. Dlatego dzisiaj taką postawę moralną prezentują.
Kartę Nauczyciela trzeba zlikwidować, ze względu na kosztowny dla Skarbu Państwa system wynagrodzeń, liczne przywileje oraz obszerność definicji zawodu "nauczyciela" (w myśl ustawy nauczycielami są też np. bibliotekarze czy logopedzi).
Trzeba zbudować na nowo system wynagradzania nauczycieli.
Stare sitwy do pola! Postawić na młodych z powołania.
Rząd nie może ustąpić na krok. Przetrzymać ich. Do wakacji zmiękną
A po wakacjach wielka reforma. Jest jeden warunek. PiS musi wygrać ze znaczącą przewagą wybory parlamentarne 2019. Musi mieć większość konstytucyjną. Tylko tak możemy zmienić Polskę.
0
E-mail wysłany do MSWiA10:52, 9 kwietnia 2019
Zgłaszam podejrzenie popełnienia wykroczenia przez strajkujących nauczycieli i przedszkolanki w całej Polsce - jeżeli strajkują w ilości ponad 15 osób w danej placówce. Uzasadnienie: Szkoły i przedszkola jako miejsce publiczne podlegają pod ustawę o zgromadzeniach , manifestacjach i protestach w miejscach publicznych. Pan Broniarz ogłosił strajk ale zapomniał że te protesty podlegają tej ustawie. Nikt do tej pory, żaden komitet strajkowy nie pokazał zezwolenia od Wójta, Burmistrza, Prezydenta na bezterminowy protest w danym miejscu. Bez tej zgody nie mogą protestować, a tym bardziej przebywać na terenie danej placówki. Każdy Dyrektor ma listę z podpisami osób protestujących więc będzie wiadomo kogo ukarać mandatem. W związku z tym proszę o szybką interwencję w tej sprawie przez Policję w całej Polsce.
0
drogi Lolu10:35, 9 kwietnia 2019
Chciałbym, żebyś mi odpowiedział.
Skoro jest dla krów i świń, a nie ma dla nauczycieli,
co jest lepsze - zostać hamburgerem, czy pracować z powołania.
0
do heheszek10:31, 9 kwietnia 2019
ad.1
18X45 minut - tyle wychodzi. Nie może być inaczej.
ad.2
Idź do szkoły na przerwie. Belfry siedzą w pokoju nauczycielskim i smolą papierochy.
ad.3
Wywiadówki i konsultacje z rodzicami. Owszem.
To dotyczy wychowawców i za to pobierają dodatek funkcyjny za wychowawstwo klasy.
Czy to jest przymus, być wychowawcą? Nie wiem.
ad.4
Sprawdzanie prac uczniowskich to codzienna porcja literatury!
Naprawdę? Sprawdzanie testu, czy jest fajka w odpowiednim miejscu to rzeczywiście duża porcja literatury.
A co ma powiedzieć taki WF-ista na ten przykład.
ad5.ad6. ad7. ad8. ad10.
Toż to same rozrywki. Bez nich życie byłoby nudne. Jak to niestety w wielu zawodach bywa.
ad9.
Sprawa kibla jest kontrowersyjna.
Sam znam przypadek, jak firmie zwolnili cały dział, bo nikt się przyznał, że nas..ł i wody nie spuścił.
0
Super Super Super10:15, 9 kwietnia 2019
Wiele szkół od jutra już nie strajkuje!
0
Marcin10:11, 9 kwietnia 2019
Rodzice 2 jesteś POwskim trollem i nosisz na co dzień koszulkę KOD i KONSTYTUCJA? Bo to co wypisujesz to nie ma pokrycia w rzeczywistości. I nie chodzi ci o pieniądze tylko o walkę z PIS bo twój przełożony Broniarz taki wydał rozkaz.
0
Wojciech10:02, 9 kwietnia 2019
Są szkoły które nie strajkują i chwała im za to.
0
Dziękujemy i poważamy RODZICE09:48, 9 kwietnia 2019
Jednak są nauczyciele którzy mądrze zrobili i nie dali się wciągnąć w grę polityczną.
0
lola09:47, 9 kwietnia 2019
Zgroza. Wy wszyscy sami staliście się takimi mądralami? Po Waszych wypowiedziach mogę ocenić jakimi byliście uczniami. Wypowiedzi młodej nauczycieli dyskwalifikują jej predyspozycje do tego zawodu. Pozdrawiam wszystkich nieuków.
0
do lola09:43, 9 kwietnia 2019
Nieprawda. Nic nie zamrażano przez 43 lata mojej pracy, ale zawsze nauczycieli traktowano tak samo. Może pan wątpić w moje zasługi. Szkoda, że nie może pan porozmawiać z moimi uczniami.
0
Lol09:25, 9 kwietnia 2019
Dodzy nauczyciele jest dla krów i świń - nie ma dla Was.

Strajkujcie!

Może jak bydło przyjdzie uczyć do szkoły będzie lepiej! Głupim narodem łatwo manipulować!
0
Rodzice 209:22, 9 kwietnia 2019
Dziękujemy wszystkim strajkującym nauczycielom. Trzeba odwagi aby strajkować widząc jaki poziom nienawiści i głupoty udało się "wykręcić" rządowej propagandzie. Takie klasyczne zagrywki w stylu dziel i rządź - podzielić nauczycieli na dobrych niestrajkujących i paskudnych strajkowiczów, złe ZNP i dobrą Solidarność, marnie zarabiających "zwykłych polaków" i zarabiających tysiące nauczycieli, ciężko pracujących zwykłych ludzi i na ledwo 18 godzin pracujących nauczycieli, na tych co z zadowoleniem wzięliby 3000 i nauczycielki którzy nie chcę 8000. Skłócić, podzielić, napuścić jednych na drugich - to metody tego rządu. Tak samo potraktowali niepełnosprawnych, lekarzy rezydentów, i inne grupy. Tyle kłamstw, półprawd i przeinaczeń ale powtarzane w kółko przez polityków pisu i posłuszną im TVP w głowach wielu ludzi stają się "prawdą objawioną"
A racja jest po stronie strajkujących. Wbrew temu co widać w w większości komentarzy, duża część rodziców popiera strajk. U mnie w pracy tylko jeden bezdzietny kawaler ma wątpliwości. A wszyscy i wszystkie mający dzieci są za. Dlaczego ? nawet nie ze względów finansowych, chociaż to też jest ważne, ale godnościowych. Jak się widzi ile pogardy władze pokazują, jak manipulują i kłamią, to aż się chce aby im ktoś pokazał "dość tego" . Od znajomych nauczycieli wiem o dyrektorce szkoły pod Nowym Targiem która będąc PISowską działaczką zastraszała pracowników (nauczycieli) zwolnieniami i szykanami w razie strajku. Pewnie nie ona jedna, bo takich ślepo wierzących w jarozbawa tutaj pełno.
W takiej atmosferze łatwo na pewno nie jest, tym większy szacunek dla tych którzy podjęli strajk. Mamy nadzieję, że długofalowym efektem będą lepsi nauczyciele i wyższy poziom nauki, a tym samym dobro naszych dzieci.
0
12308:51, 9 kwietnia 2019
Nauczyciele:
Mają wolne wakacje, ferie i weekendy
Pracują po 18h lekcyjnych, 13,5h w tygodniu
Wcale nie zarabiają mało, za kilka stów miesięcznie tez da sie przeżyć, a najniższe zarobki zaczynają sie od 1834 zł.
Na ok. 50 nauczycieli ktorzy mnie juz uczyli, w pełni wykwalifikowanych, najlepszych, zachęcających do nauki i z podejściem do swojego zawodu spotkałam tylko 6. Reszta to byli jacyś... Nie wiem, ludzie którym coś w życiu nie wyszło i przez to mszczą sie na dzieciach (bo są i tacy).
Uważam ze nie należy im sie już ani grosz podwyżki!
Nie popieram strajku nauczycieli!
0
Bardzo oburzona08:51, 9 kwietnia 2019
Oj skoncza wam się nauczyciele krzyki do dzieci typu debile tumany itp. Skończy się szarpanie dzieci mało kto robił z tego problemy ale teraz się zacznie! nie macie prawa obrażać naszych dzieci a tym bardziej ich dotykać! Skończy się eldorado traktowania cudzych dzieci jako zła koniecznego!!!!
0
Rechot08:40, 9 kwietnia 2019
@Prawda - jest prawda, pisowska prawda i g... prawda, z tym ze te dwie ostatnie są siebie warte.
0
Parafijanin08:16, 9 kwietnia 2019
Bendą strajkować do jesieni bo jesienią wygrają niemieckie POchołki to z miejsca dadzą nauczycielom po dziesięć tysięcy podwyżki za 15 godzin tygodniowo
0
Prawda06:10, 9 kwietnia 2019
No litości !!!!!
Tylko złodziej widzi w każdym złodziej. Współczuje.
0
Rodzice00:19, 9 kwietnia 2019
Dziękujemy wszystkim normalnym nauczycielom którzy nie strajkują! Brawo dla was za postawę i odwagę bo na pewno była presja reszty nauczycieli którzy strajkują.
0
xxx00:02, 9 kwietnia 2019
grażynka przestan bredzić... o zarobkach nauczycieli wiesz tyle ile ci tv zmydli oczy... no tak nauczyciel moze isc do biedronki na kase ty rowniez ale juz w druga strone to raczej odpada bo ty z kasy z biedronki na nauczyciela juz nie pojdziesz... widac w komentarzach ile osob ma mozg sprany przez tv w ktorym to podaja ze nauczyciel zarabia 8k brutto gdzie to niezła bujda... ale co ja tu komu tlumaczyl bede, sami po 500+ bierzecie a nauczycielom żałujecie.... pozdro dla inteligentnych
0
DżejDżej23:52, 8 kwietnia 2019
@ggg: ja gardzę głupcami... a ty masz na myśli siebie?
0
No litości!23:45, 8 kwietnia 2019
Myślę że strajk krytykują sami dyletanci - uczciwi, jak sam kryształowy prezes, prawi i sprawiedliwi, jak biało-czerwona drużyna, ciężko pracujący by zdobyć zasiłki - Podhalanie. Za długo tu żyję żeby ich nie znać. To ci dla których dzień bez przy najmniej jednego szwindlu, wykroczenia drogowego, to dzień stracony, ci co tak ciężko pracują przy kawce licząc nieopodatkowane dutki zostawione przez turystów, ci co w kościele krzyżem leżą, ale ani dla zwierzęcia ani dla człowieka szacunku, czy litości nie znają, ci co o komuchach wypisują, ale tak samo łasili się do hitlerowców, do komuchów, jak i dziś do kato-prawicy, wszystkich tak samo witając folklorystycznymi przyśpiewkami i kwiatami, ci co za mądrych się mają, a ordynarną propagandę pisowską łykają jak pelikan śledzie - ci dumni ludzie edukacji nie potrzebują, bo ponad wiedzę cenią swoje tradycje i religię. Chrześcijanie na pokaz, dwulicowi, pałający nienawiścią, zawistni i złośliwi. Czy wam się wydaje że porządnie wykształcony człowiek, nauczyciel zważa na te wasze knajackie komentarze, że was nie zna? Jak wam nie wstyd włączać się w szczucie przeciw ludziom którzy za śmieszne pieniądze wyręczają was w wychowywaniu waszych dzieci. Skoro wam się szkoła nie podoba, nauczyciele źli, to wara od edukacji, do pucenia oscypków i wypasu owiec!
0
przyszła emerytka23:11, 8 kwietnia 2019
A chodźcie do szkoły, uczcie dzieci, czekają na was z otwartymi rękami. Szczególnie młodych zapraszamy, bo ostatnio z naszej szkoły zrezygnowało ich kilku.
Ja wybieram się na emeryturę, więc miejsca będą. Na początek 1.800 na rękę, rozkoszne dzieciaki, które szybciutko sprowadzą was do parteru. Tydzień pracy pięknie się wam wydłuży do jakichś 50 godzin. A że na studiach nie uprzedzali o papierkowych "atrakcjach", nieważne, wszak to powołanie. I nie przejmujcie się opluwaniem. No chyba że weźmiecie sobie do serca słowa wygłoszone na kazaniu przez jednego księdza w naszym mieście, że strajkujący to groszoroby, które mogły robić piękne oczy do szejka, jeśli chciały mieć dużo pieniędzy.
Pozdrawiam.
0
ggg22:32, 8 kwietnia 2019
gardze nauczycielami..nierobami
0
abrakadabra22:30, 8 kwietnia 2019
nieroby strajkuja ,,,moze po 5 tys odrazu by chcieli za 18 h w tygodniu
3 godziny dziennie ...jest to smieszne za wszystko doplaty jak dla krow.
najlepiej niech siedza w domu a za miesiac przyjda sami bo nie beda miec za co jesc a wtedy rzad powinien im obnizyc pensje i szukac nowych nauczycieli,,,bez przesady za 18 godzin biorą niektorzy 5,6,7 tys miesiecznie ,trzeba im pokazac gdzie jest ich miejsce...czy ktos mi powie dzie sa pieniadze za komitet i czy ktos informuje ile kasy zostalo zebrane..nikt,kasa przepada,,,a szkola jest darmowa a nauczyciel mowi ..na komitet trza ,,,za to powininni wyleciec
0
Heheszek22:16, 8 kwietnia 2019
Znalezione w sieci:
Oto, dlaczego wszyscy mi tej pracy zazdroszczą!
1. Jestem czynnym nauczycielem i pragnę poinformować, że pracuję tygodniowo około 14 godzin, serio, nie żartuję (18x45 minut).
2. Pozostałe 15 minut to chwila relaksu przy muzyce w otoczeniu radosnej młodzieży ? i te cudowne pogawędki z uczniami.
3. Wywiadówki i konsultacje z rodzicami jako forma życia towarzyskiego ? wszak późnymi popołudniami.
4. Sprawdzanie prac uczniowskich to codzienna porcja literatury ? różne style i gatunki: trafia się science fiction, horror, a nawet kabaret, bywa i śmieszno, i straszno.
5. Rozrywki dostarcza mi również darmowa turystyka w otoczeniu nastolatków, całodobowych obieżyświatów, z naciskiem na intensyfikację wypraw nocnych.
6. Aby się wieczorami nie nudzić, prowadzę korespondencyjny klub mailowy z rodzicami ? doznania niezapomniane.
7. Mam możliwość uczestniczenia w Radach Pedagogicznych, na których mogę posiedzieć z koleżankami i zademonstrować nową kreację z kolekcji na wagę ? wiosna 80.
8. Bilety do teatru są drogie, więc zawsze można szkolny teatrzyk zaliczyć ? cud darmoszka, szczególnie wtedy, gdy się miesiącami nad nim nie pracuje.
9. Mam szansę realizować się jako szkolna komisja śledcza do spraw ? ?Kto wyrwał sedes?? albo ?Kto zeżarł Jasiowi kanapkę??
10. W karnawale mogę skorzystać z darmowego balu, jakim jest studniówka, płacimy tylko za jedzenie, a potem zabawa i dbanie o wizerunek szkoły poprzez wynoszenie butelek po wódce, które dzięki Bogu leżą w jednym miejscu ? pod stołami.

Pani Minister oraz Drodzy Rodzice dziękuję za możliwość tak atrakcyjnego spędzania czasu. Nie oczekuję nienależnej mi podwyżki, a jedynie dołożenia mi atrakcji. Pozdrawiam serdecznie! Leń i darmozjad.
W szkole, w której pracuję jest ponad pięćdziesięciu nauczycieli, z czego około 2/3 ma dorosłe dzieci. Ani jedno z nich nie zostało nauczycielem, a ponad 90% ukończyło studia. Nauczyciele wychowali lekarzy, prawników, inżynierów, programistów. Co z nimi jest nie tak, że widząc luz matki, ojca, wieczne wakacje i wysoką pensję za 18 godzin, nie chcą za nic kontynuować tej chlubnej tradycji rodzinnej, nawet podania nie składają, a przecież my im te posadki przygotujemy po znajomości!
0
Janusz22:11, 8 kwietnia 2019
Brawo Grażyna.
Lepiej bym tego nie ujął.
0
Szacunek dla niestrajkujących22:07, 8 kwietnia 2019
Proszę państwa nauczycielstwa, proszę nie straszyć, że jak odejdziecie z zawodu, to nie będzie miał kto uczyć naszych dzieci. Masa ludzi po studiach pedagogicznych nie znajduje pracy w szkole, bo nie są znajomymi "królika" i nie maja układów. Sami dobrze wiecie, że tylko po układach można załatwić sobie etat w szkole. Więc nie straszcie, bo nikt się tego nie boi. Skoro sami nie chcecie, to dajcie popracować młodym, którzy nie są tak zgorzkniali i egoistyczni i im się chce. Dziwicie się, że ludzie was nie rozumieją i nie będą szanowali, ale z terrorystami, którzy w imię swoich interesów na zakładników biorą uczniów po prostu się nie negocjuje.
0
grażynka21:28, 8 kwietnia 2019
Nauczyciele chcą 1000 podwyżki? Jestem za!! Niech dostana! Tylko od tej pory 0 jakichkolwiek przywilejów! 1.W ferie i wakacje urlop bezpłatny! ( a dlaczego niby mają dostawać po 5 tys brutto przez 2 miesiące i wygrzewać się na Malediwach? z naszych podatków??) Ja też chcę! Też pracuje 8 godz. ciężko, mam wyższe wykształcenie i dostaje 2500 brutto. Mnie na Malediwy nie stać a we wakacje muszę zapi***ć podwójnie. 2. Koniec z urlopami dla podratowania zdrowia. 3) 8 godzin w pracy i w tym czasie poprawianie sprawdzianów i kartkówek a nie w domu przy kawce, laptopie i serialu Na Wspólnej. Ja też muszę zabierać często papierkową pracę do domu a pracuję przez 40 godz tygodniowo., a nie 18. I nikt się nade mną nie użala! 4) Jak nauczyciel chce mieć przez wakacje odprowadzane ubezpieczenie zdrowotne i społeczne to na kasę do Biedronki albo pakować soki z Tymbarku. Żadna praca nie hańbi! Ja naprawdę nie widzę powodu, żeby miał otrzymywać wynagrodzenie za 2 miesiące opalania się lub siedzenia na facebooku i redtubie! Summa sumarum: podnieść o 1000 zł ale ograniczyć przywileje! Szybko będą chcieli powrócić do tego co było....
0
Julian21:28, 8 kwietnia 2019
Widzę że młodzież jest zadowolona ze strajku! a nieroby niech strajkują!
0
@ nauczyciel21:22, 8 kwietnia 2019
Pracuję z młodymi.. zanim zacznie coś robić już marudzią albo pytają ile zarobią. Starszy pracownik najpierw zrobi, a potem reszta jest dogadywana. Nie ta mentalność..
0
@ Bonito21:17, 8 kwietnia 2019
Też skończyłem studia I dobrze, a nawet bardzo dobrze zarabiam. Z moim wykształceniem mógłbym też uczyć specjalistycznie zawodu, ale nie chciałem, bo po pierwsze wiedziałem ile się zarabia w szkołach, I to już wiedziałem jak zaczynałem studia I jak je kończyłem. A po drugie to nie czekałem aż mi ktoś coś da ustawowo, tylko sam swoją pracą wypracowałem sobie właściwy poziom. No I nigdy nie użalałem się nad sobą.. Dodam, że pracuję 40 godzin I mam 26 dni urlopu. A gdybym chciał zarabiać więcej to sam bym o to się postarał.
0
nauczyciel21:09, 8 kwietnia 2019
Stare pryki na emeryturę , dajcie szansę młodym popracować, w głowach się poprzewracało od nadmiaru wolnego czasu, wiem co mówię, gdyż tkwię w tym środowisku;)
0
Bull20:57, 8 kwietnia 2019
Mam radę dla strajkujących, z tym że to rada byłego prezydenta Bronisława. Weźcie kredyt I zmieńcie pracę. A jakby Wam nie wyszło to mam radę byłego premiera Włodzimierza: ubezpieczcie się.
0
sakrafux20:42, 8 kwietnia 2019
Trochę szkoda mi nauczycieli którzy zostali wykorzystani w tak dziecinny sposób przez czerwonego komuca.Z dużym prawdopodobieństwem Broniarz robi to tylko dla własnych partykularnych interesów.Zbliżają się wybory, potrzebuje POparcia by pozostać dalej przy ***.Biorąc 12 tysiaków na miesiąc musi łapać się niedozwolonych chwytów biorąc na zakładników dzieci a was jako tarcze .Tracicie coraz bardziej zaufanie i szacunek.Nie tędy droga.Czyżby dla was liczyła się tylko maniana?Polityka i jeszcze raz polityka.
0
Pan Betoniarz20:22, 8 kwietnia 2019
Najpierw ta inteligencja dała sobie zamrozić płace na 5 lat, a jak teraz dostaje podwyżki to strajkuje. Czy ja śnię? Od razu widać że to postkomusza manipulacja.. Nigdy nie będziecie szanowani..
0
Bonito20:20, 8 kwietnia 2019
Jak ja uwielbiam komentarze w stylu: zmieńcie pracę. Tego typu frazesy może wymyślić tylko siedzący na tyłeczku beneficjent pięknej jednobanknotowej kwoty z plusem. Od jutra pracę zmienią nauczyciele, pielęgniarki, rolnicy,a zasilą kasy sklepowe dzięki czemu będziecie mogli robić zakupy za te ochłapy co daje Wam rząd.
Nie!
Każdy zawód chce być godnie wynagradzany, a nie słuchać kolejnej mądrej rady - zmienić pracy. Niektórzy kochają to co robią, ale w dzisijeszych czasach nie ma już misji, nie ma powołania. Dzieci nauczycieli, pielęgniarek etc też chcą jeść, też chcą pojechać na wakacje, też chcą mieć co ubrać.
0
tak pytam20:12, 8 kwietnia 2019
Jak ciężkim debilem trzeba być żeby bronić tak POlitycznego strajku?
0
@ zez20:05, 8 kwietnia 2019
Nie popieram strajkujących. Po co się trzymają zawodu, który im nie pasuje? Cytat z piosenki studenckiej przyszedł do głowy: mam dwie lewe ręce do każdej roboty, bardzo lubie święta I wolne soboty... dodam od siebie: biorę sobie korki, gdy już nie strajkuję, podatku nie płacę bo mi nie pasuje..
0
Na uczy ciel20:03, 8 kwietnia 2019
Kto ma na sprzedaż krowy i świnie w dużej ilości bo jestem zainteresowana
0
Robert20:02, 8 kwietnia 2019
Do tych co piszą o dopłatach na krowy.
Kasa na krowy i świnie ma pochodzić z UE z budżetu przeznaczonego na rolników i nie da się tech pieniędzy przekierowac na oświatę. Zresztą obecnie tez są dopłaty dla rolników wiec w czym problem?
0
NOMEANSNO HC19:57, 8 kwietnia 2019
Ale tu prostakow?.jak ci zal co maja nauczyciele,to trzeba było isc na studia a nie platac się po wiejskich dyskotekach a teraz ublizac...
0
Do nieroby19:50, 8 kwietnia 2019
Trzeba było się uczyć,a nie prać kamieniami po szkole.
0
Odpowiedź dla Ewy19:48, 8 kwietnia 2019
Dlaczego nauczyciele nie chcą się zgodzić na 8000 w ciągu kilku lat? Bo rząd obiecuje nauczycielom docelowo 8000, ale wzrośnie pensum. Obecnie nauczyciel pracuje 18 godzin na lekcjach. Reszta to praca papierowa. Rząd chce podnieść pensum do 24 godzin na lekcjach. Czyli każdy nauczyciel będzie musiał pracować o 6 godzin więcej. Skąd weźmie te godziny? Od innego nauczyciela. 3X6=18. Więc trzech nauczycieli, żeby pracować po 24 godziny przy tablicy pozbawi pracy jednego nauczyciela. Rachunek jest prosty. 25 % nauczycieli do zwolnienia.
Dla tych, którzy mnie zaraz zahejtują, że rząd twierdzi, że nie będzie zwolnień to proszę przeliczyć. Matematyka nie kłamie.

Dziś byłem w pracy, bo lubię swój zawód. Ale jak jeszcze przeczytam parę komentarzy o nauczycielach jako nierobach, niedoukach i darmozjadach to od jutra strajkuję .... nie o podwyżkę, ale o ludzką godność

Łączę wyrazy szacunku belfer :)
0
Kiełbasa19:44, 8 kwietnia 2019
Do ABC.
Widocznie masz z dziesięć krów i dwadzieścia świń dlatego kasa dla Ciebie się znajdzie jak i dla mnie . Ja mam dziewiecioro dzieci i wszystkie są zadowolone ze strajku a ja będę miał ponad jedenaście tysięcy na rękę
0
obiektywny19:32, 8 kwietnia 2019
Dziś rozpoczął się największy od 1993 roku strajk nauczycieli i pracowników oświaty, którzy domagają się zdecydowanych podwyżek wynagrodzeń
cyt.
- Ci ludzie powinni być godnie wynagradzani, oni mają prawo tego oczekiwać - i w tym zakresie ja się z nimi solidaryzuje - powiedział Duda w Sulęcinie (woj. lubuskie)
0
jaga219:29, 8 kwietnia 2019
Szczujcie na nauczycieli , za edukację swoich dzieci niech się biorą rodzice. Mieszkam akurat kolo szkoły, no przekleństwa wulgaryzmy że zamykam okna . Dziewczyniska chyba gorsze niż chłopcy ależ to niewyparzone gęby
0
kazek19:21, 8 kwietnia 2019
na krowy i swinie maja to i niech dla nauczycieli znajdą hahahhahah
0
pustak19:21, 8 kwietnia 2019
Uczestniczenie w tym strajku świadczy tylko o niskim ilorazie inteligencji IQ strajkujących nauczycieli. Intencją strajku była chęć przywrócenia szacunku i godności zawodowi, ale niestety, skutek będzie taki, że ludzie będą ich jeszcze mniej szanować. Jeśli rząd zapłaci nauczycielom za ten strajk to myślę żeto tylko jeszcze bardziej rozsierdzi ludzi przeciw nauczycielom.
0
Ola19:18, 8 kwietnia 2019
Popierajmy Nauczycieli. Prestiż zawodu, mądre reformy i godne płace !
0
Anna19:07, 8 kwietnia 2019
Podczas strajku nauczyciele powinni być w szkole, w klasach z uczniami i co najwyżej nie prowadzić lekcji, a nie robić sobie wakacje za które społeczeństwo płaci. Taka forma strajku jest skandalem.
0
eTNy19:01, 8 kwietnia 2019
Szanowne Panie i Panowie komentujący
Jeśli to tak wspaniały zawód, to zostańcie nauczycielami.
Studia, staż itd., kolejne studia, studia podyplomowe itd.
Bo ja nie widzę perspektyw w Tym zawodzie, i od razy wspomnę, że nie jestem nauczycielem. Tylko kto naszym dzieciom przekaże Wiedzę, jeśli zostaną tylko emerytowani nauczyciele, których również szanuję, że jeszcze im się chce.
W każdym zawodzi są dobrzy i źli specjaliści.
Nie Wiem dlaczego tyle pomyj wylewacie na tę grupę społeczną. Inny grupy mogą strajkować bez Komentarzy.
Proszę sprawdźcie najpierw jak jest naprawdę - jakie są zarobki, i jaki czas pracy. Trochę szacunku dla innych. Każdy ma prawo do strajku.
8000 zł skąd Wy te kwoty bierzecie. Żałosne.
0
mieszkaniec18:59, 8 kwietnia 2019
@góralka
Skoro masz podwójny tytuł magistra i trzy podyplomówki to wypadałoby, abyś samodzielnie pomyślała a nie posługiwała się pisowskim przekazem dnia odnośnie p. Broniarza, a jak już chcesz koniecznie pisać o upolitycznieniu to faktycznie p. Szydło podpisała porozumienie z pisowskim związkiem, no sukces niczym wygrane przez nią głosowanie 27:1, tylko bukietu róż zabrakło.
0
Biegaczka18:57, 8 kwietnia 2019
Strajk nauczycieli w Polsce był tylko kwestią czasu i proszę nie sprzedali się za 180zł, BRAWO!!!
0
Robert18:56, 8 kwietnia 2019
/.../ Trzymamy kciuki za nauczycieli i popieramy strajk.
0
do Eli18:55, 8 kwietnia 2019
Co ty kobieto bredzisz? Jak masz nauczanie indywidualne to nie masz 20 uczniów w grupie. A jak masz klasę do nauczenia to nie uczysz indywidualnie. Uczyć też trzeba umieć. Ot znalazła sobie wyjście awaryjne z niezręcznej sytuacji.
0
Bardzo oburzona18:52, 8 kwietnia 2019
Do Ewa* dlaczego ciągle piszesz żebyśmy my zmienili pracę? To wam jest ciągle źle więc w czym problem? Zmieniajcie pracę! I nie zalsniaj się jak ta pseudo nauczycielka która najpierw narzeka jaki to "miód" pracować z dzieciami a później próbując złapać za serca ludzi tłumaczyć się że to uśmiechnięte buźki dzieciaków ja tam trzymia... G.... prawda. Mydlenie oczu tak jak ten cały broniarz wam je zamydil...
0
tw galicja18:52, 8 kwietnia 2019
Wolę jako nauczyciel być skrytykowany przez komucha niż pochwalony przez taką jak "góralka" - pewnie niestrajkująca nauczycielka historii z pewnej szkoły średniej.
Większość komentarzy to po prostu żenada, atakujecie nauczycieli bo rozmowa w dzisiejszej Polsce przepojona jest nienawiścią. Oby nie skończyło się to jak w Gdańsku, wszak Wasze komentarze czytają różni ludzie.
0
Anna18:52, 8 kwietnia 2019
Nie popieram strajku. Jeżeli nauczycielom nie odpowiada wynagrodzenie, to proszę poszukać sobie innej pracy. Jestem za zniesieniem karty nauczyciela. Obecnie nauczyciele prawie nic nie uczą dzieci w szkole, ale wymagają bardzo dużo. Codziennie kartkówki, sprawdziany, pytania, zadania domowe - a rodzic musi w domu nauczyć i wytłumaczyć materiał. Pracuję 40 godz. tygodniowo,przychodzę po pracy do domu i prawie codziennie do wieczora muszę siedzieć z dzieckiem przy nauce. Efekty są, bo dziecko ma bardzo dobre oceny, ale niestety to jest zasługa dziecka i rodzica. Nauczyciele tylko straszą kartkówkami i sprawdzianami, bo wiedza, ze nie nauczyli dzieci w szkole i chcą, aby to zrobili rodzice w domu. Opamiętajcie się i zastanówcie nad swoim postępowaniem.
0
zez18:38, 8 kwietnia 2019
Popieram nauczycieli. Tak trzymać, a łamistrajkom na pohybel.
0
Brat nauczycielki18:30, 8 kwietnia 2019
Czytam z obrzydzeniem te liczne łgarstwa i z palca wyssane zarzuty, ten lincz na nauczycielach i współczuję komentującym ich małych rozumków, bo mam świadomość, że wszyscy oni mają inny cel niż merytoryczna dyskusja, są politycznie zmotywowani, albo po prostu zmanipulowani. Szkoda zatem czasu, by przedstawiać moje racje sfrustrowanym laikom którzy dają tutaj upust swojej zawiści, zazdrości, odgryzają się nauczycielom za swoje porażki edukacyjne, albo wyrażają w ten sposób swoją solidarność z PiSem. Takich ludzi fakty nie interesują i nie przekonają, ewentualnie te pseudo-fakty z TVP-iS.

Minister Sienkiewicz powiedział na taśmach u Sowy, że Polska to państwo teoretyczne. Ta teza niestety sprawdza się w bardzo wielu dziedzinach, również w edukacji. Osoby mierne w MEN wymyślają przeładowane programy nauczania, tworzą egzaminy sprawdzające zbędną wiedzę, za co dostają wielotysięczne premie, a nauczyciel musi się za grosze w tym bagnie odnaleźć i czegoś te dzieci nauczyć, a na koniec i tak zamiast wdzięczności rodzic wiesza na nim psy. Co ma np. w chwili kiedy na potęgę brakuje lekarzy na celu nauka religii w wymiarze większym niż biologii, czy matematyki? Czy za parę lat zamiast leczenia szpitale będą oferować egzorcyzmy? Najpewniej, skoro już zatrudniają na etatach księży.

Dlatego chcę strajkującym życzyć wytrwałości i powodzenia, bo nie może być tak, że za swoją ciężką pracę, poniewierani przez niewychowane dzieci, ich roszczeniowych rodziców i durny, wyrachowany rząd, który woli dać 500 zł na krowę, niż na edukację przyszłych pokoleń, zarabiacie wraz z Węgrami i Słowakami najmniej w całej Europie, dużo poniżej średniej krajowej. Górnolotnymi opowieściami o poświęceniu i powołaniu nikt rodziny dzisiaj nie wyżywi, a już skandalem jest, że osoba wyedukowana, mająca pod opieką i odpowiadająca karnie za 20-30 dzieci, zarabia tyle co sprzątaczka z dłuższym stażem w mojej firmie. Nie dajcie się PiSowskim trolom, walczcie o swoje i o nasze dzieci, żeby tych troli nam nie przybywało!
0
Zuzq18:26, 8 kwietnia 2019
Do Ewy i innych, którzy myślą, że nauczyciel zarabia 8000zł. Nie w Polsce. No chyba, że dyrektorzy. Dyplomowany dostaje na rękę nieco ponad 2800. Pierniczycie takie głupoty, że aż żal. Zmieńcie dilerów, bo bredzicie.
0
do Basia18:24, 8 kwietnia 2019
To system toleruje niewydolnych i leniwych..
0
do Eli18:22, 8 kwietnia 2019
Dziwne, innym nauczycielom to nie przeszkadza. Ja bylem w klasie 36 osobowej.Kilkanaście osób było laureatem olimpiad wojewódzkich i wyżej. Wszyscy powtarzam wszyscy zdali maturę, a zdecydowana większość ukończyła studia. I kurczę jakoś bez korepetycji, a nasze panie zawsze miały czas dla ucznia. Proponuję się zastanowić nad zmianą zawodu, skoro są trudności..
0
Dra18:22, 8 kwietnia 2019
Nie strajkują lizusy dyrektorów i zgorzkniałe stare panny, które dzieci nie mają, a godziny ponadwymiarowe im wystarczają na przeżycie.
0
Wariat18:18, 8 kwietnia 2019
Polska, co za piękny kraj. Ludzie, drugiemu w talerz powinno się patrzeć tylko po to, żeby sprawdzić, czy mu jedzenia nie brakuje. Czy wy wszyscy piszący tutaj jesteście tacy fair??? Ilu z was pobiera pensje spore a odprowadza podatki od najniższej krajowej?? A potem jojczycie, że małe emerytury dostajecie. A ilu z was pobiera socjale, a małżonek lub małżonka zapiernicza na lewo w Austrii lub Niemczech? Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. A te nauczycielki z nauczania początkowego to niby z czego te korki dają? Lub przedszkolanki? Ogarnijcie się. Skoro rząd ma na 500+, między innymi z przejrzyście odprowadzanych podatków nauczycieli ( tu się nic nie ukryje, nawet dodatkowych premii ), to niech mają też na podwyżki. Ile jadu w was?? Wstyd mi, że mieszkam w takim otoczeniu. I jeszcze raz - ilu z was uczciwie odprowadza podatki??? Zastanówcie się zanim zaczniecie pluć na innych.
0
uczeń18:07, 8 kwietnia 2019
do cxv

bieżących
0
Eli18:00, 8 kwietnia 2019
Ktoś tu pisał, że na korepetycjach dzieci dopiero mogą się coś nauczyć. Jak w klasie masz 20 uczniów to ile indywidualnie nauczyciel poświęci każdemu czas? W teorii 45 minut lekcji podzielić przez 20 to wychodzą 2 minuty. Cudów się nie spodziewajcie.
0
Abc18:00, 8 kwietnia 2019
Jako rodzic dziękuję tym nauczycielom, którzy szanują ten zawód i uczniów i którzy nie dali się wrobić w kampanię wyborczą ludzi, dla których jesteście tylko środkiem do osiągnięcia własnego celu. Nauczycielom strajkującym chciałbym powiedzieć, że nie zostanie wam zapomniane to, jaki jest wasz stosunek do swoich wychowanków. W środę jest egzamin dla was państwo strajkujący. Ciekawe czy dalej będą selfiaczki i głupie uśmieszki?
0
nieroby17:53, 8 kwietnia 2019
do roboty, w którym zawodzie jest 2 miesiące przerwy, ferie i weekendy wolne,
0
antyZNP17:52, 8 kwietnia 2019
W górnym pasku przewija się tekst od soboty że w Zespole Placówek na JPII nie ma strajku, a w tekście głupty, że wszystkie szkoły strajkują w mieście - to jak to jest wreszcie?
0
góralka17:51, 8 kwietnia 2019
Jestem nauczycielem z podwójnym tytułem magistra oraz 3 studiami podyplomowymi. Tez mam Medal Komisji Edukacji Narodowej i jest mi ogromnie wstyd za strajkujących nauczycieli. Wstydzę się za nich i bardzo przepraszam... To czysta polityka, nic więcej - szkoda, że dali się wmanipulować w te rozgrywki komuchów takich jak Broniarz...
0
wkurzona17:44, 8 kwietnia 2019
Chcą podwyżki - proszę bardzo! Ale będę ich rozliczać, bo płacą im z budżet - czyli też moje pieniądze. I jak mi Bóg miły - I pójdę do takiej paniusi nauczycielki i powiem, żeby mi dała kilka tysięcy na korki dla mojego syna, bo go nic nie nauczyła.
0
do Beata17:43, 8 kwietnia 2019
Jaka jedność? Najlepiej widać tą jedność i zawiść przy dniu nauczyciela - oczywiście mówimy o nagrodach. Pani Beato, gdxie była ta jedność przy likwidacji gimnazjów i zamrożeniu płac za PO? Czy czasem członkowie ZNP nie potracili godzin przy redormie? A jak ich bronił związek?
0
Basia17:39, 8 kwietnia 2019
Te konowaly...nieroby...lenie....oszołomy w tym ja uczymy wasze dzieci ...przecież rodzice mają prawo uczyc dzieci w domu dlaczego z tego nie skorzystacie? Dlaczego pozwalacie zeby nauczyciele ludzie o których sie tak wyrazacie uczyli wasze dzieci?
0
Ewa17:31, 8 kwietnia 2019
Skoro 8 tysięcy to za mało to ile chcecie? Proszę o odpowiedź nauczycieli.
0
Zoja17:31, 8 kwietnia 2019
Jak mało zmienić pracę, tyle wolnego a ile godzin tygodniowo tez bym tak sobie życzyła.Zwolnic przyjdą tacy co będą pracować.
0
Ewa17:31, 8 kwietnia 2019
Dlaczego nie zostaniecie nauczycielami??? Przecież jest tak dobrze!!! Jak wam tak ciężko w życiu to zmieńcie pracę - zostańcie nauczycielami!
0
A na szacunek, to trzeba sobie zasłużyć17:29, 8 kwietnia 2019
Wielki Szacunek dla prawdziwych NAUCZYCIELI z powołania, którzy nie przystąpili do strajku kosztem dzieci i młodzieży. Zarówno większa część społeczeństwa, jak również młodzież, która jest teraz przed egzaminami będzie ich szanować teraz i w przyszłości. Każda grupa zawodowa ma prawo do strajku, ale ci którzy robią to kosztem uczniów nie zasługują na żaden szacunek. Jeśliby strajk został przeprowadzony np. we wrześniu mogliby zyskać przychylność społeczeństwa, ale tuż przed egzaminami uczniów świadczy jedynie o totalnym egoizmie i ignorancji. Kolejną sprawą jest stawianie na pierwszym miejscu podwyżki płac, a nie zmiany całego systemu nauczania. Czyli, jeśli nauczyciele dostaliby podwyżki, to wszystko będzie już ok i będą lepiej uczyć, żeby rodzice nie wysyłali dzieci na korepetycje, lub sami nie uczyli dzieci w domu? Odmowa przyjęcia propozycji rządu ponad 8 tys. brutto za 22-24 godzin pracy tygodniowo ( nie licząc przysługującego im czasu wolnego i innych przywilejów) na pewno nie zyska poparcia w społeczeństwie. Ile milionów ludzi zarabia od was mniej, a ich praca jest równie ważna i odpowiedzialna. Zastanówcie się nauczyciele do czego wy dążycie przecież jesteście wykształceni, a tak łatwo dajecie się manipulować politycznie. Przecież nie ważne która partia będzie rządziła, jeśli wy stracicie szacunek u społeczeństwa. Jeszcze raz Szacun dla prawdziwych NAUCZYCIELI z powołania, którzy nie strajkują kosztem swoich uczniów
0
Ewa17:20, 8 kwietnia 2019
Robert - To jest nieprawda. Wcale nie dał podwyżki. Kłamstwo! Słuchaj dalej TVP to daleko zajdziesz.
0
do lola17:15, 8 kwietnia 2019
Ten medal to do mnie zupełnie nie przemawia droga pani dyrektor. Pensja pani koleżanki również. To nie nasza wina ze rzad WAS i Unii Wolności uchwaliły ustawę kominową co umożliwiło samorządom samostanowienie swojego wynagrodzenia. I takie cuda mamy do dziś.Nikt tej ustawy nie rusza bo wszyscy się na niej wypasają. A pani uważa że sprawiedliwie byłoby gdyby pani w gminie /gorzej wykształcona/zarabiała mniej. A pani w gminie pewnie by pani wygarnęła 100 dni w roku wolnych ale płatnych i inne bonusy.Urlopiki na podratowanie zdrówka,dodatek nauczyciela wiejskiego,dodatek za wychowawcę klasy i tak jeszcze by można długo,długo wymieniać jaka to z pani narzekająca szczęściara z przywilejami. i wie pani co? Miała by rację.
0
kalkulator17:11, 8 kwietnia 2019
My tu o strajku nauczycieli gadu, gadu - temat bardzo ważny, ale zastępczy - a PiS do spóły z PO, PSL nocną porą przeforsują ustawy dot. wyłudzeń za mienie bez spadkowe dla "narodu wybranego". Tylko patrzeć, jak obudzimy się z długami na 10 pokoleń.
0
Podatnik17:07, 8 kwietnia 2019
Sie urzędasy bawią, dlatego trzeba wprowadzić dyktaturę, apel, Nie pasuję robota, zmienić, i tyle. Najlepiej daj i daj i daj i daj. Trzeba być twórczym, cały świat stoi otworem. Polecam.
0
Bardzo oburzona17:06, 8 kwietnia 2019
Brawo dla szkół które nie strajkuja!!!!! Szacunek dla nauczycieli i dyrekcji. Dla oszolomow nigdy nie będzie dobrze wiecznie będzie mało i mało... Nie jesteście nauczycielami tylko karierowiczami. Za nic macie dzieci i młodzież, nie umiecie wiedzy przekazac. Powinniscie jak najszybciej zmienić zawód.. Bo z takimi pseudo pedagodami to masz kraj nigdy do niczego jie dojdzie!!!!
0
Przemyśliciel gospodarski17:04, 8 kwietnia 2019
Jakos poszedłem do pracy zaraz po maturze,mature w maju,a do pracy w lipcu,moje techniczne wykształcenie niewiele przydało sie w pracy urzednika,ale nie było innej,potem zmiana pracy,znowu zmiana i lata strajków ,jednak w Służbie Zdrowia można było wywiesić tylko choragiewki,w latach 90- tych swoja dzialanosc I jak tu strajkować,trzabyło dobrze się nagłowkować na podatki,ciagle podnoszone do dzisiaj,obojętnie jaka władza,niestety drodze nauczyciele nie zgadzam sie z wami,co do wynadgrodzenia,ja mam kilkakrotnie wieksza norme godzinowa zeby uzyskac to co wy,macie za mało ,to fakt ,ja też ,jaka jest różnica ? Ja nie mogę strajkować bo wszystko szlak trafi razem z maim inwentarzem,a wast inwentarz co ? macie w d*** ? Chcecie kasy ? no dobra,ale ja już nie mogę wwysupłać więcej,koniec kropka i tak macie lepiej ode mnie,to co wojna ?
0
ol16:58, 8 kwietnia 2019
Moja znajoma od lat wysyła swoje dzieci na korepetycje do nauczycielki,która akurat ich uczy matematyki.Płaci dość dużo za 2 razy po 2 godz. lekcyjne (1`.5 godz) w tygodniu.Jak to jest,że nauczyciel nie potrafi nauczyć na lekcji ,a już prywatnie to uczeń zostaje mistrzem .Czy może to nauczanie w szkole jest takie aby póżniej móc się dorobić po lekcjach? Bo jeżeli jest tuman,to ani za darmo ani za pieniądze nie nauczy się.
0
Beata16:58, 8 kwietnia 2019
Brawo nauczyciele to się nazywa jedność...
0
rab16:47, 8 kwietnia 2019
Strajk nauczycieli a głównie Broniarza-komucha! Strajk miał być,nawet jak by dostali 10 tys.Umyślał sobie chłopina ,że musi pisiorów obalić i kazał tym ''mundrym''w szkołach zrobić strajk.Nic to nie da,bo ci wkurzeni rodzice poprą rząd przed wyborami,bo widzą,jak się sprawy przedstawiają.Nikt nie jest ciemny!
0
ol16:37, 8 kwietnia 2019
Podziękują Wam uczniowie,że nie będą mieć wakacji! To strajk polityczny,widać na odległość,ale przez ten strajk przybędzie głosów PIS-owi.Polacy nie są głupcy i wiedzą o co chodzi totalnym.PIS ma wygraną w maju i w jesieni!
0
Warto posłuchać!!!!!!16:23, 8 kwietnia 2019
W rozmowie ze znajomymi prywatnie czy w pracy nikt nie popiera tego strajku, zwłaszcza, że wielu ich znajomych bądź krewnych pracuje w tym zawodzie i mają bardzo dobre warunki jak w żadnej innej profesji.

W internecie z tego co czytam popierani są tylko przez
- PORTALE NIEMIECKIE
- TVN - telewizja niemiecka

Pytanie
DLA KOGO NAUCZYCIELE PRACUJĄ???
- DLA POLAKÓW
- CZY NIEMCÓW
0
Lasek16:22, 8 kwietnia 2019
Po co pracować drodzy nauczyciele, skoro można mieć gromadkę dzieci(starsze zajmuje sie młodszym)..500plus i emerytura dla matek bardzo często patologicznych rodzin...jak N.wie, którzy umieją sie opier...c, dobrze oszukiwać i kombinować całe życie, żeby sie nie napracowac i żyć jak lordy na koszt innych, ciężko pracujących. A E. wypoczęta, odszykowana, chuć ma, gotowa poderwać jeszcze jakiego dla powiększenia gromadki , a wy utyrane pracą, zmęczone....;(. To jest chory kraj....straciłem nadzieję na lepsze jutro w mojej ojczyźnie...:(
0
:)16:21, 8 kwietnia 2019
zabrac karte nauczyciela jako restrykcje za strajk i czesc :)
0
obiektywny16:19, 8 kwietnia 2019
A nasz Pan Nauczyciel ma tak dużo wolnego czasu że jeszcze pracuje w szkole prywatnej. Z tego tez powodu nie ma na nic czasu na wycieczki dla dzieci i pewnie na te już słynne poprawianie sprawdzianów w szkole. Nie mówię już o układach z biurami podróży które na siłę wciska nam rodzicom. Ciekawe czy on strajkuje? A tak strajkuje bo kazał podpisać lojalkę dla dziecka.
0
do lola16:08, 8 kwietnia 2019
Chyba byla Pani dyrektorem za czasów gdy Pan B godził się na zamrożenie płac na 5 lat. To i emeryturka niższa. A jeśli chodzi o medal KEN to z całym szacunkiem znam takiego bylego dyrektora, który również otrzymał taki medal. Do tej pory nikt nie wie za co..
0
PK16:06, 8 kwietnia 2019
Popieram strajk nauczycieli,powołania do zawodu do garnka nie włożą.Rząd miał czas na negocjacje,zamiast tego szydzili z nauczycieli żeby sobie dorobili na 500+.
0
Nie nauczyciel!15:55, 8 kwietnia 2019
Forma strajku mi się nie podoba a większość piszących to chyba nie wie o czym pisze , albo robi sobie jaja.Nauczyciel powinien zarabiać godnie, o tym chyba przekonani są wszyscy.Zarobki dzisiaj nauczyciela są jakie takie przy stopniu awansu dyplomowanym (około2500żł na,, czysto na etat"),tylko żeby tyle zarobić to trzeba skończyć pięć lat studiów, których koszt licząc tylko samo utrzymanie (mieszkanie , wyżywienie , ubranie )to skromnie licząc1500żł miesięcznie. Podzielmy pięć lat na miesiące ( 60x1500) i wyjdzie nam ile kosztują ,, darmowe" studia w Polsce.Potem idąc do pracy za najniższa krajową taki nauczyciel stażysta musi robić awans zawodowy, którego jednym z głównych elementów są studia podyplomowe i inne formy dokształcania-wszystko płatne.Po 12-15 latach jak dobrze pójdzie nauczyciel jest dyplomowany , mając w plecy grubo ponad 100000żł na kształcenie i tak naprawdę zaczyna w miarę godne życie koło czterdziestki -pytanie czy warto?Dziś po zawodówce lub liceum idzie się do supermarketu , po 2-3 latach zarobi się tyle co nauczyciel przynajmniej mianowany( bez dodatkowych kosztów ), ma się te dwadzieścia lat i całe życie przed sobą.Kończąc , ci którzy piszą , że jak się nie podoba to trzeba zmienić pracę niech pomyślą co by było za 50 lat gdyby nie było nauczycieli, nikt nie wykształciłby lekarzy, inżynierów, informatyków i innych , by to było pewnie fajnie , albo nie?
0
belfer15:54, 8 kwietnia 2019
Czarno na białym widać gdzie nauczyciele mają uczniów.Zdelegalizować ZNP to VI kolumna donaldo-schetino. Czyżby dla nich liczyła się tylko POLITYKA , kasa, kasa i koryto????
0
alik15:52, 8 kwietnia 2019
Górnikom płacą chociaż polskiego węgla p[rawie NIE MA. Tylko jakieś g... ze wschodu. Policjantom musieli dać, bo kto by ich ochraniał. Teraz krowa+, świnia+.
0
spokój15:35, 8 kwietnia 2019
Kochani komentujący to się nazywa polityka...takie myki przedwyborcze. I tyle...
0
lola15:28, 8 kwietnia 2019
Jednak jesteście niedouczeni i źle wychowani. Nie macie pojęcia o pracy nauczycieli. Jestem na emeryturze z wykształceniem wyższym. Całe życie pracowałam na półtora etatu. 22 lata byłam dyrektorem szkoły. Moja znajoma z takim samym stażem pracy, wykształcenie średnim i z podobnym stażem na stanowisku w urzędzie gminy , pracująca na etat ma wyższą emeryturę ode mnie. Nie ma co porównywać pracy mojej do jej. Stres i bycie ocenianym przez szefa, rodziców i uczniów. W pracy miałam bardzo dobre wynik. Otrzymałam Medal Komisji Edukacji Narodowej. Opowiadanie p. Szydło to istne bzdury. Postępuje w myśl zasady "dziel i rządź".
0
marta15:19, 8 kwietnia 2019
w odpowiedzi do ib
Jak to dzieci cierpią i "dostają po pupach" przecież jest 500+ na indywidualne nauczanie i opiekę w czasie strajku wystarczy. Popieram strajk nauczycieli oby wygrali i dostali jak najwięcej.
0
Maria15:12, 8 kwietnia 2019
Kiedy nasze dzieci się czegoś nauczą? teraz strajk , za chwilę ferie wiosenne, majówka i cały czerwiec na luzie, lipiec i sierpień wakacje. Super
Jeżeli rodzice nie będą pracować, to kto zapracuje na tych nauczycieli. Może trzeba szkoły sprywatyzować . W prywatnej Szkole nie obowiązuje Karta Nauczyciela !!!
0
DD15:10, 8 kwietnia 2019
w odpowiedzi do @
mam mnóstwo odwagi,daje też bardzo dużo od siebie dla sfery budżetowej (płacąc podatki). Dlatego też mam prawo i odwagę popierać ten strajk. Mało tego nie mam prawa nikomu wypominać wakacji, dni wolnych itp. dlatego iż każdy z nas mógł zostać nauczycielem. Zarobki nauczycieli były i są żenujące. Dlatego walczcie i strajkujcie. Popieram !!!!
0
mieszkaniec15:09, 8 kwietnia 2019
Wielki szacunek dla nauczycieli, jeżeli teraz się ugniecie to nigdy nie wywalczycie należytego traktowania i godziwych zarobków, szczególnie duże uznanie dla nauczycieli z Solidarności, którzy wbrew politycznym zachowaniom swoich szefów przyłączają się do strajku. Tak na marginesie czytając większość komentarzy raduje się dusza, widząc jak sfrustrowani wyznawcy pis-u motają się głosząc prawdy objawione zaczerpnięte wprost z TVPis, powodzenia życzę drodzy wyznawcy pis-u i dużo szczęśliwości wszak Jarosław obiecał Wam 500+ na krowę to i kasy przybędzie ( nawiasem mówiąc obiecał z funduszy unijnych, a jeszcze tego nie wynegocjował, prawdziwy heros )
0
leming doskonały15:07, 8 kwietnia 2019
Drodzy strajkujący nauczyciele - w pełni popieram Wasze działania, możecie strajkować - kosztem dzieci i młodzieży - i to robicie, ale zadajcie sobie pytanie CO MAJĄ ZROBIĆ EMERYCI I RENCIŚCI, których emerytura - renta jest w wysokości 1/3 - 1/4 pensji nauczyciela dyplomowanego - czytaj 800 do 1.100 złotych MIESIĘCZNIE, z których to "dochodów" emeryt - rencista musi jeszcze opłacić mieszkanie, wykupić leki i na życie zostaje 200 - 300 złotych na miesiąc. Czy w swoich postulatach upomnieliście się o najuboższą grupę Polaków, która żyje na granicy egzystencji biologicznej ???
0
Rodzic14:53, 8 kwietnia 2019
Są jeszcze szkoły i nauczyciele którzy pracują z powołania ( choć im najbardziej należą się podwyżki, bo naciągają się z tymi wszystkim trudnymi dziećmi, których inne szkoły się pozbywają- dla statystyk!! SPSK Czerwienne Górne! Dziękujemy dyrekcji i nauczycielom, nasze dzieci uczą się normalnie!!!
0
do rodzic14:48, 8 kwietnia 2019
To akurat św. prawda. Nauczyciele nie uczą tylko rodzice. Jak w domu rodzic nie nauczy to jedynka za jedynką. Albo trzeba brać korepetycje i za nie płacić. W szkole tylko wystawiają ocenę za prace rodzica i korepetytora. No bo jak jest jedynka to dziecko malo zdolne i nie uważa. Nauczyciel zawsze kryty,zawsze wytłumaczony.
0
NauczycielCZYpolityk14:43, 8 kwietnia 2019
I przy okazji lekarzom się dostanie za lewe zwolnienia.... Popieram podwyżki dla nauczycieli, jednak strajk w takiej formie jest po prostu nieludzki. Jeszcze kilka lat temu nauczyciele nie dostawali żadnych podwyżek i siedzieli cicho. W 2017 r. przywrócono im podwyżki i zaczynają strajkować??
O co im na prawdę chodzi......
0
Pola14:42, 8 kwietnia 2019
Wogóle co ja wypisuię przecież za rządów POeło nauczyciele zarabiali kokosy ,dwa razy w roku mieli podwyżki i takie Broniarze wichrzyciele nie miały co robić ...a tu bach przyszły PiSiory ścięły wypłaty zabrały kokosowe przywileje i Broniarz wzioł się do roboty a wszystko rozgrywa się kosztem uczniów....Chwała nauczycielom z mojej epoki którzy swoich podwyżek nie wymuszali naszym kosztem byli przy nas zawsze i byli prawdziwymi Pedagogami z powołania ...to co dziś się zaczęło jest tragicznie smutne
0
Baca14:40, 8 kwietnia 2019
Janosik napisał ; 12;46
Super wpis gratuluję , ale o ty się nie pisze i nie mówi. POlityka wlazła do szkół a platformiane psy nic przez 8 lat nie zrobiły. !!!!!!!!!!!!!!
0
patrząc z boku14:25, 8 kwietnia 2019
szanowni nauczyciele, zadarliście z rodzicami i pozostałymi grupami społecznymi, a ekipie rządzącej tylko wzrośnie poparcie.. taka prawda
0
myśliciel14:24, 8 kwietnia 2019
do łopaty to wam zaraz przejdzie strajk to my rodzice uczymy w domu dzieci a nie wy do szkoły to dziecko już musi przyjść na uczone bo codziennie sprawdzian
0
obserwator14:24, 8 kwietnia 2019
do henryk
Nie wiem skąd Pan wziął takie liczby. Chyba z kosmosu.
0
k14:20, 8 kwietnia 2019
same niemoty. normalny człowiek jak jest niezadowolony z pracy to ja zmienia. a tu nikt z zawodu odchodzić nie chce ale pracować tez nie maja zamiaru. macie 100 dni wolnych od pracy w roku!!!! jeszcze mało! no to droga wolna.
0
hmmmm14:13, 8 kwietnia 2019
A czy nauczyciele mają kasy fiskalne jak pobierają korepetycję? Dają wam paragony??? Jakoś na facebooku roześmiane twarze, buźki, dziubki. Jakby bez tego pana Broniarza strajkowali to bym uwierzyła , że "To nie jest protest polityczny:)" Następna KASTA?
0
bez zasad i morale14:09, 8 kwietnia 2019
I tu także głuptoków nie brak . Na Podhalu zawsze była etyka , moralność i zdrowy rozsądek ,a teraz takie same badziewie jak w całym kraju , bez zasad , bez morale i liczy się tylko kasa . Same komuchy okazuje się popierające ludzi upadłych typu broniarz i jemu podobni . Gdyby nasi dziadkowie z grobów powstawali , to mielibyście strajk , żeby się wam czkawką do końca roku odbijał i w domu byście na pewno nie spali .
0
Uczeń 40+14:06, 8 kwietnia 2019
Ech... bidni jesteście. Macie wieczny żal, bo zaraz po studiach wypaliliście się zawodowo. Większość z Was jest tak mierna, że nie nadajecie się do innej pracy, tylko do beznamiętnego przerabiania podręczników. Który z Was ma rzeczywiście wybitnych uczniów? Który z Was pociągnął ich do czegoś więc niż odrabiania pracy domowej? W ogóle ktoś lubi Was słuchać na lekcjach? Ile macie klas, gdzie średnia nie przekracza dostatecznego? Potraficie tylko narzekać, że uczniowie są be, że ich rodzice mają pincet+, że program jest be, że dyrektor jest be, że Pani Sprzedawczyni (która pracuje nomen omen ponad 2 razy jak Wy, której nie stać na wczasy, szef ją poniewiera, musi wynająć opiekunkę, ale nie narzeka) zarabia tyle co Wy (bez urlopu, wolnych sobót i przerw świątecznych i wakacyjnych). Żal mi was, pseudo wykształceni, zgorzkniali, z waszym rozpieszczonym jedynakiem z rozsądku, góra klasyczną dwójeczka.
Ja kilku swoim Nauczycielom mówię z daleka głośne "dzień dobry", wymieniam z nimi kilka uprzejmych slow, uśmiechają się.., ale to byli prawdziwi nauczyciele, nie narzekają, bo uczciwie zapracowali na emeryturę i szacunek.
Kto Wam po latach powie na ulicy dzień dobry?
0
lb14:05, 8 kwietnia 2019
wszyscy jada albo po rzadzie, albo po nauczycielach - ok, nie wnikam, nie zamierzam sie zaglebiac. ale w zasadzie nikt, nawet z komentujacych nie zwrocil uwagi na dzieci. to ze to wlasnie one teraz dostaja po "pupach" - to jest oczywista oczywistosc ;) ale sek w tym, ze obecni uczniowie np podstawowek sa fatalnie uczeni. problemy w szkole (nie jednostek, pokusilbym sie o stwierdzenie ze w zasadzie prawie calosci, sic), korepetycje, ciagle nieobecnosci nauczycieli... nawet nie chce mi sie dalej wymieniac, bo jest po prostu zle. szkoda, ze nie widzi tego ani jedna, ani druga strona, bo naprawiac sie powinno wlasnie to przede wszystkim...
0
ORMOwiec14:05, 8 kwietnia 2019
Urzędników państwowych w Niemczech obowiązuje nadal zakaz strajkowania. Tak zadecydował Trybunał Konstytucyjny, odrzucając skargę czterech nauczycieli.
Urzędnicy państwowi walcząc o wyższe uposażenia czy lepsze warunki pracy zasadniczo nie mają prawa strajku - orzekł niemiecki Trybunał Konstytucyjny. Jak uzasadnił przewodniczący TK Andreas Vosskuhle, "prawo strajku dla urzędników wywołałoby reakcję łańcuchową, jeśli chodzi o status urzędnika oraz prowadziłoby do naruszenia fundamentalnych zasad bycia urzędnikiem państwowym". Poddałoby to w wątpliwość także inną zasadę, jak chociażby obowiązek lojalności wobec państwa jako pracodawcy. Jednocześnie, gdyby urzędnicy mogli sobie wywalczyć wszystko strajkując, straciłoby sens regulowanie ich uposażeń przy pomocy przepisów"
0
Marcin Robert14:04, 8 kwietnia 2019
Ostatnio znalazłem na Facebooku taki komentarz:

Od dawna mówi się nauczycielom, że jak im się nie podoba, to niech się przekwalifikują i zmienią pracę. No to teraz postanowili zrobić próbę generalną.

A jak Rico et consortes będą chcieli, żeby ich dzieci skończyły jakąś szkołę, to niech się sami wezmą za ich naukę. W końcu ? jak twierdzą ? nie wymaga to dużych nakładów czasu i pieniędzy.
0
xxx14:01, 8 kwietnia 2019
henryk przestan pitolić, pokaż mi nauczyciela który tyle dostaje wypłaty netto na konto, to że w tv piorą CI mózg że nauczyciele po 5-6knetto zarabiają to sobie wierz dalej... ale nie chodź i nie siej propagandy kłamstwa, siedź cicho i bierz swoje 500plus z moich podatków bo tObie sie nalezy...
0
do beasala13:59, 8 kwietnia 2019
Podnieść pensum i zostawić najlepszych nauczycieli, nie takich co pierwsi do strajku, bo nie zdążyli przygotować uczniów do egzaminu, nie takich co nawet jednego testu nie przerobili z uczniami, bo lepiej było oglądać fimy...A teraz taki gość strajkuje, bo sie pewnie boi jak wypadłby na egzaminie.. Bedą pracować więcej, ale za większe pieniądze z korzyścią dla ucznia.
0
Do @ DD13:54, 8 kwietnia 2019
Cóż, POpierać każdy może... ale daj im , daj coś od siebie - zapewnij lepsza płacę, powiedz gdzie mają się do ciebie zgłosić... / Co nie masz odwagi, nie masz pieniędzy - no to masz problem z POpieraniem !
0
henryk13:48, 8 kwietnia 2019
4200zł netto miesięcznie nauczyciel muzyki to mało? 3700zł netto nauczyciel WF? to ile wy chcecie zarabiać za te kilka godzin w tygodniu?
0
mieszkaniec13:47, 8 kwietnia 2019
@Robert
Nic dziwnego, że nie jesteś w stanie tego pojąć, zaślepiony propagandą pis-u nigdy tego nie pojmie, popieram strajk nauczycieli.
0
besala13:40, 8 kwietnia 2019
Szanowni wszechwiedzący i oburzeni strajkiem! Każda grupa zawodowa ma prawo do strajku i gwarantuje to prawo Konstytucja, która obecnej władzy przeszkadza w całkowitej dewastacji porządku demokratycznego. ZNP przystąpił do strajku przestrzegając wszystkich reguł przewidzianych prawem. Brak poważnej dyskusji ze strony rządu, kpiny uprawiane przez Beatę Szydło, brak woli do negocjacji oraz kłamliwa propaganda TVP zmusiły nauczycieli do strajku. Jeżeli ktoś uwierzył w 8000 zł. nauczycielskiej pensji to i w gruszki na wierzbie uwierzy! Można działania nauczycieli krytykować, nie trzeba jednak ich obrażać. Wiem z doświadczenia, że zawsze narzekają na nauczycieli przede wszystkim ci, którym opornie szło nauczenie się rachunków, zasad ortografii i zasad dobrego wychowania. Dla chcących zrozumieć tłumaczę istotę "podwyżki" oferowanej przez Beatę Szydło: podnieść pensum, aby zwolnić nauczycieli, zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na podwyżki!
0
do Dorota13:37, 8 kwietnia 2019
Ktoś kazał iść do tego zawodu? Przymuszał? Nie były znane zarobki? Nie było wiedzy na temat zamrożenia płac przez 5 lat? Czemu nie protestowano wtedy, gdy likwidowano gimnazja?
0
bbb13:36, 8 kwietnia 2019
Do Dorota.
Moja córka jako nauczyciel, zarabiała w szkole 2800 netto.
Zmieniła pracę. Teraz zarabia 2400 i pracuje jeszcze w soboty.
Bardzo żałuje tego wyboru.
0
cxv13:34, 8 kwietnia 2019
Do gość.
W szkole SP 3 jest dziennik elektroniczny i Pani dyrektor udziela bierzących informacji.
0
abc13:33, 8 kwietnia 2019
Zapominacie o dzieciach, ósmoklasistach, gimnazjalistach i maturzystach.. Ciekawe co im powiecie po egzaminach "drodzy" nauczyciele, spojrzycie im w oczy? Kasa, kasa.. A zapłaćcie najpierw podatki od korków, a potem żądajcie.. Pójdziecie do pracy 8 godzinnej za większe pieniądze i 26 dni urlopu?
0
Zwykły robol13:32, 8 kwietnia 2019
Ile czasu będzie strajkował nauczyciel dziennie?
Podobno nauczyciele chcą spędzić w w szkole tylko tyle czasu, ile wynika z planu lekcji.
Strajkujący powinni pozostawać w szkole przez 8 godzin!
0
Do Jana13:32, 8 kwietnia 2019
Janie drogi zastanów się??? Nie dali nauczycielom tysiąca złotych a chcieli dać 8000? Czy wy ludzie naprawdę myślicie, że nauczyciele to idioci i nie przyjęli takiej kasy.Pisowi po prostu kończy się kasa ,nie będą wydawać na 700000 nauczycieli jeżeli emerytów jest 9 milionów czyli praktycznie wygrane wybory.Rząd gra na zwłokę aby odwlec problemy i tyle.
0
Dorota13:28, 8 kwietnia 2019
To nie ma sensu....zapraszam wszystkich do szkoły...po studiach skończcie tylko kurs pedagogiczny i otworzy się przed Wami brama dobroci : 18 gdz, wakacje , ferie...i co tam jeszcze??? Wszyscy mają prawo do wypowiadania się...ale trzeba mieć pojęcie o tym , w jakim temacie sie wypowiadacie...
0
takitam.13:27, 8 kwietnia 2019
za osiem tysi za miesiac, zajec 24 godziny w tygodniu - biore od juz!!!
0
sąsiad i ja13:16, 8 kwietnia 2019
Popieramy! Nieudolność tego rządu sięga dna. Pisowski ZZ "Solidarność" do likwidacji.
0
Rico13:15, 8 kwietnia 2019
100 dni wolnych płatnych w roku, dodatki, roczny urlop na poratowanie zdrowia co 7 lat, co drugi daje korki i klepie kasę bez podatku. Wiecznie nie zdowolona i roszczeniowa grupa zawodowa, słuchać już nie mogę jakim jest im żle. Żałosne
0
Gość13:14, 8 kwietnia 2019
W SP nr 3 nie ma dziennika elektrycznego!! Nie ma też żadnej informacji na stronie szkoły czy na Facebooku,m. Uważam że takie trzymanie rodziców w niepewności jest conajmniej niepoważne.
0
Artur13:12, 8 kwietnia 2019
Również popieram nauczycieli.
0
Droga do piekła na samo dno13:07, 8 kwietnia 2019
Plujcie dalej!

Zamknijcie kopalnie bedzie więcej pieniedzy dla wszystkich. Dali szumne średnio 8000 za cene zwolnień polowy nauczycieli.

Idealna propozycja. Podpiszcie a podwyzke sfinansuja wam pensje zwolnionuch koleżanek i kolegów.

Marnych mieliscie nauczycieli - współczuję
0
Bronek13:06, 8 kwietnia 2019
Popieram jak najbardziej !!! ????
0
malwina13:05, 8 kwietnia 2019
Uczniowie skrzykują się na fb do strajku, aby odebrać przywileje nauczycielom i aby uczyli w szkole, a nie zadawali prac domowych do domu, a także aby nie zmuszali uczniów do korepetycji.
0
m.in. do Robert13:00, 8 kwietnia 2019
Mądremu nie trzeba tłumaczyć, a głupiemu szkoda.
0
bacus212:57, 8 kwietnia 2019
po prostu kpina w biały dzięń...do roboty sie brac a nie strajkowac, dośc wolnego juz macie i jeszcze zle...a ze szkoły wychodzi stado nieopierzonych matołków nawet po waszych korepetycjach
0
POlak12:51, 8 kwietnia 2019
Jeżeli nauczyciele są niezadowoleni ze swoich zarobków, to niech zmienią pracę. Nie chce się Wam pracować i tyle, zlikwidować kartę nauczyciela, wprowadzić 40 godzinny tydzień pracy, żadnych wolnych wakacji czy ferii - 26dni urlopu jak wszyscy. Macie po kilka etatów w różnych szkołach i jeszcze wam mało. Trzeba było strajkować jak PO rządziła. POLITYCZNY STRAJK kosztem niewinnych dzieci. OBRZYDLIWE. Mam nadzieję że odbije się Wam to wielką czkawką. Zobaczymy czy jak do szkół trafi jeszcze większy niż demograficzny też będziecie tacy mądrzy.
0
rysiek...12:51, 8 kwietnia 2019
nauka
z wozu. koniom lzej, komuchy się odezwaly
0
dp Pola12:48, 8 kwietnia 2019
Ty sprzedawczyków w Po nie szukaj. Popatrz na tych co są w PIS-e i pierwsi do strajku się rwali. Daleko szukać nie trzeba .Tu sprzedawczyków nie widzisz? To morze otwórz kaprawe oczęta i nie szukaj całej winy w Po. PIS miał 3,5 roku żeby coś zrobić w temacie. A co zrobił? NIC
0
:/12:47, 8 kwietnia 2019
zabrac im karte nauczyciela, zadnych przywilejow, NIE POPIERAM strajku nauczycieli!
0
Janosik12:46, 8 kwietnia 2019
I tak miał być strajk na rozkaz Schetyny.
POstKOmuniści nigdy nie działali w interesie Polski!
0
Tez POLA12:39, 8 kwietnia 2019
Do Pola ... Broniarz sprzedawczyk ???KObieta opamietaj sie to co powiedziec o przewodniczacym Solidarnosci ktory podpisal porozmumienie z Szydlo nie jest POLITYCZNY skoro jest radnym PIS czy to ze sie sprzedal nie jest polityczne i skoro tak doceniasz swoich bylych nauczycieli ktorzy ksztalca nastepne pokojenie i zarabiaja marne pieniadze to nie zal ci ich tez maja rodziny i dzieci i maja zebrac bez konca. Jarus chce dac na krowy i prosiaki ale nie ma dla nauczycieli???
0
Kpt.12:35, 8 kwietnia 2019
Takie osoby jak Robert czy Jan poco zabieracie głos o nauczycielach jeżeli nie macie pojęcia, radzę przestać słuchać nakręcania spirali nienawiści na nauczycieli.
0
Nauka12:28, 8 kwietnia 2019
Broniarz z ZNP niech się od razu przyzna ile dostał od koalicji obywatelskiej za mącenie przed wyborami.
A te wszystkie lenie co dziś strajkują niech się wezmą za uczciwą pracę?
0
k12:27, 8 kwietnia 2019
Jeszcze parę dni a rodzice im strajk sami wybija ze łba.
0
obserwator12:26, 8 kwietnia 2019
z tego co czytam to wypowiadaja sie same koziolki matolki skad sa te sumy 8000 tysiecy po prostu uwierzyliscie tym matolom z rzadu
0
xxx12:22, 8 kwietnia 2019
wakacje ferie i inne dni wolne nieodplatne za tym niech strajkuja. I zadanaia domowe w szkole odpracowac a nie dziecim w domu wolny czas zabierac lwniwce.
0
bachor12:20, 8 kwietnia 2019
Kosztem dzieci i rodziców pięknie się strajkuje.Ja też chciałbym mieć pensum tygodniowo 18 godzin lekcyjnych tj 13,5godz ,2 miesiące urlopu,plus inne profity.Kolejne święte krowy, nadzwyczajna kasta ,do roboty ,poziom nauczania marny,przerzucacie swoje obowiązki na rodziców.Najwyższa pora to zmienić, jeśli wam nie odpowiada ten zawód no problem w UP potrzebują fizycznych i umysłowych
0
OjDyro12:20, 8 kwietnia 2019
Jakież kretyńskie komentarze można tutaj poczytać ! Dzięki takim żołnierzom jak wy Kaczyński rządzi.Ciemny lud wszystko kupi. Amen
0
def12:08, 8 kwietnia 2019
Proszę o dane jaki procent nauczycieli strajkuje. Bo pomimo przystąpienia części nauczycieli do strajku odbywają się przecież zajęcia prowadzone przez niestrajkujących, ale statystycznie "szkoła strajkuje"..
0
MF12:06, 8 kwietnia 2019
Zrobic reorganizacje odwola wszystkich dyrektorow ipo strajku na ich miejsce jest dosc chetnych z prawdziwego powolania .anie karierowiczow ****
0
marta.markiewicz112:05, 8 kwietnia 2019
Popieram strajk nauczycieli!!!!! I współczuję tym którzy nie potrafią czytać i słuchać albo inaczej współczuję tym którzy maja tylko jeden program w TV. Nauczyciele walczcie - wasze zarobki to kpina
0
abc12:04, 8 kwietnia 2019
Pracownik musi iść na wolne, żeby opiekować się dziećmi i nie wykonuje swojej pracy, a nie ma go kto zastapić.. Kto zapłaci jego pracodawcy za straty, a kto pracownikowi za to, że nie otrzyma wynagrodzenia? Związek pana B.?
0
Antypis12:02, 8 kwietnia 2019
Do Robert.Proszę zacząć myśleć,na razie obiecał a nie dał.A najlepiej by było by ta ekipa nie próbowała już nic reformować bo tylko partaczą,nawet 500 plus spartaczyli a już nie mówiąc o Trybunale Konstytucyjnym,sądach,szkolnictwie wyższym,rolnictwie i tak można bez końca.Wykazują się kompletnym ignoranctwem.
0
Ola12:00, 8 kwietnia 2019
do Pola
Jesteśmy w tym samym wieku i mamy identyczny pogląd na ten dzisiejszy problem, już rzadkością bywa, żeby nauczycielowi bardzo zależało na dzieciach. Nakręcili spiralę jak to jest źle tym nauczycielom ale ja się pytam kto ma tyle wolnego, czy te zarobki są aż tak marne żeby żądać od razu aż takiej podwyżki? Proszę popracować czterdzieści godzin tygodniowo najlepiej na zmiany np. dniówka - nocka, iść do pracy np. w Boże Narodzenie albo w Wielką Niedzielę to wtedy poprę ten strajk.
0
Adam11:58, 8 kwietnia 2019
Do wszystkich którzy słuchają dobrej zmiany i propagandy TVP.
Własnie tak to wygląda, że wypalili Wam już mózg totalnie i nie widzicie jak jest naprawdę, tylko słyszycie jak mówią że nauczyciele dostaną 8.000 zł.
Sprawdźcie najpierw jak jest naprawdę a nie słuchajcie propagandowej informacji.
A tak w ogóle to na krowy i świnie pieniądze są - a dla nauczycieli ich nie ma - żenada......
0
DD11:56, 8 kwietnia 2019
POPIERAM,POPIERAM I JESZCZE RAZ POPIERAM STRAJK NAUCZYCIELI!! TRZYMAM BARDZO MOCNO KCIUKI :) WASZE WYPŁATY TO JAŁMUŻNA I KPINA I TUTAJ W CAŁEJ "KRASIE" SPRAWDZA SIĘ POWIEDZENIE "OBYŚ CUDZE DZIECI UCZYŁ"

Proszę unikać pisania wersalikami. Moderator.
0
DżejDżejOkocza11:52, 8 kwietnia 2019
ZNP mówi słowami Bolka, nie chcemy, ale musimy.
0
karolina11:50, 8 kwietnia 2019
Niektorzy nauczyciele dobrze zarabiaja na korepetycjach, jezdza na wakacje o jakich inny moglby tylko pomarzyc.. latwo to sprawdzic na profilach spolecznosciowych maja sie dobrze ale narzekaja.... Nie mowie o wszystkich nauczycielach bo niektorzy nie moga sobie dorobic sa z prawdziwego zdarzenia, wspaniali ludzie ale niektorzy to niestety.. szkoda mowic..."Ą Ę źle mi bo nie lubię PiSu dostaję 500+ jacy oni są głupi że to dają..oh jak mi źle"... to niestety robi się następna kasta , przykre to...
0
Hodowca świń11:48, 8 kwietnia 2019
Niech każdy strajkujacy nauczyciel pokazuje ile zarabia,poprzewracało sie w głowach ?to maja być ludzie którzy ucza czego ? Jest ich o połowe za duzo,jo też kasy chcę ,tylko kto mi ja da ? 40 godzn,tak jak inni,jak sie niepodoba jechac popracować na zmywak
0
Inteligentny11:44, 8 kwietnia 2019
Broniarz to kłamca. Kłamał o zwolnieniach nauczycieli w przypadku likwidacji gimnazjów. Kłamie na stop. Jak wczoraj kiedy kłamał o pomyślę Kaczyńskiego na temat dopłat do krów. Dopłaty mają być z kasy unii i te pieniądze muszą być wydane na rolników bo tak mówią traktaty europejskie a an mówił by wziąść te pieniądze na nauczyciele choć to jest niemożliwe. I to są ci nauczyciele co uczą dzieci chociaż sami nic nie wiedza.
0
Nie rozumiem ich11:42, 8 kwietnia 2019
Wolne weekendy, święta, ferie i wakacje. Źle. Wszystko płatne. Dalej źle. Matematykę z matury chcą wycofać, bo młodzież ma takie braki w wiedzy. Proponowałbym popracować trochę na budowie albo w Biedronce, żeby szanowne państwo nauczycielstwo dowiedziało się co to ciężka praca, ze znikomą nadzieją na szacunek społeczeństwa.
0
bajern0711:40, 8 kwietnia 2019
Tak to wygląda jak się ogląda telewizje w oczach ludzi którzy oglądają telewizję TVP1 TVP info Ludzie opamiętajcie się... Już to kiedyś przechodziliśmy
0
kolega11:40, 8 kwietnia 2019
do Jana
myslę że to ty jesteś pokomunistyczny ,dajesz się nabrać na zmyłkę z ŁAMISTRAJKAMI z przystawki PiSu jaką jest obecnie od kilku lat solidarność.
jak chcesz zarabiać 8000 to do szkoły po nauke a potem po zatrudnienie ja im osobiście nie zazdroszcze
0
wyborca11:36, 8 kwietnia 2019
Gardzą 8100 zł? Chyba oszaleli.
0
Czytelnik11:35, 8 kwietnia 2019
Do Robert
Popieram. Rząd powinien wyciągnąć za ten
strajk konsekwencje.
Pozdrawiam
0
Pola11:33, 8 kwietnia 2019
Mam 45 lat i dziękuję za swoich nauczycieli niiektórych już Ś.P..za to że my uczniowie byliśmy dla nich najważniejsi a zapewne borykali się również z takimi problemami jak dzisiejsi pedagodzy ale uczeń był najważniejszy ,dzięki że nie było takich upolitycznionych Broniarzy ,który bierze ogromną kasę za to że już dawno nie uczy i sieje w Kraju ferment ....za POolitycznych sprzedawczyków jakoś nie szczuł nauczycieli choć płace były zamrożone.
0
POP (PełniącyObowiązkiPolaka)11:30, 8 kwietnia 2019
I niech siedzą bite 8 godzin bo kartkówek nie będą sprawdzać.
0
k11:29, 8 kwietnia 2019
NIE popieram strajku nauczycieli.
0
Maruś11:29, 8 kwietnia 2019
W głowach sie wam wszystkim chyba poprzewracało.
0
Czytelnik11:17, 8 kwietnia 2019
Witam
Niech podadzą też ile jest pieniędzy z dodatków a nie
samą podstawę .
Pozdrawiam
0
Jan11:16, 8 kwietnia 2019
Dostali 8000 i chcą protestować? Skandal. ZNP to organizacja komunistyczna wiec proponuje potraktować ich tak jak oni traktowali młodzież za PRL walcząca o wolność- policyjna pałą.
0
Ekonom_201011:15, 8 kwietnia 2019
Trzymamy kciuki, jesteśmy z Wami.
0
pytający11:13, 8 kwietnia 2019
Jakie są postulaty? Bo ich nie znam.
0
rodzic11:13, 8 kwietnia 2019
I dobrze. Dzieci będą mogły pozbyć się wszy.
0
Jan11:10, 8 kwietnia 2019
Jak komuś nie chce się pracować 24 godzin w tygodniu za 8100 to jest po prostu nierobem.
0
Robert11:08, 8 kwietnia 2019
Do nauczycieli. O co wam chodzi? Rząd dał wam dużą podwyżkę, rozłożoną na cztery lata, ale dał 8 tysięcy. Nawet policjanci i żołnierze narażający życie tyle nie dostają. A pracownicy w urzędach mają połowę z tego. Będziecie mieć więcej godzin ale i tak mniej niż w niektórych państwach na Zachodzie. Mówicie że będą zwolnienia ale rząd mówi że nie będzie. Wierzę rządowi bo jak likwidowali gimnazja to też starszyliście zwolnieniami a pracy przybyło. Więc o co chodzi? Bo nie jestem w stanie pojąć.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
31
12.2024
Nie przegap!
06
01.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas