Nauczyciele z Żeromskiego tłumaczą uczniom powody protestu - podhale24.pl
Sobota, 21 grudnia
Imieniny: Tomasza, Piotra, Tomisława
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 9.684 km/h Wilgotność: 75 %
Clear
Wiatr: 10.512 km/h Wilgotność: 73 %
Clear
Wiatr: 8.172 km/h Wilgotność: 71 %
Clouds
Wiatr: 6.84 km/h Wilgotność: 70 %
Clear
Wiatr: 2.628 km/h Wilgotność: 67 %
Clear
-1°
Wiatr: 5.652 km/h Wilgotność: 81 %
Jakość powietrza
32 %
Nowy Targ
20 %
Zakopane
26 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
14.04.2019, 09:21 | czytano: 6313

Nauczyciele z Żeromskiego tłumaczą uczniom powody protestu

Na jednym z portali społecznościowych, na profilu krościeńskiego Liceum Ogólnokształcącego ukazała się informacja od strajkujących nauczycieli, skierowana do uczniów. Pedagodzy postanowili wytłumaczyć młodzieży powody protestu.

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
Oto treść informacji:
"Drodzy uczniowie!
Zwracamy się do Was, chcąc wyjaśnić powody naszego protestu.
Podjęcie decyzji o przystąpieniu do ogólnopolskiej akcji protestacyjnej nie było dla nas łatwą decyzją. Zdecydowaliśmy się na ten krok ze względu:
 Zachowanie godności zawodu nauczyciela, bo walczymy również o Waszą przyszłość, już niedługo część z Was zostanie nauczycielami.
 Właściwy wizerunek nauczyciela.
 Szacunek dla ucznia wyrażany spójną wizją edukacji.
 Spokój rodziców o przyszłość młodzieży.
 Chęć uczestniczenia we wspólnej lekcji solidarności.
Liczymy na zrozumienie i wsparcie w tych trudnych chwilach!
Jesteśmy otwarci na negocjacje i zależy nam na jak najszybszym porozumieniu."

Pod informacją podpisany jest "Komitet Strajkowy Liceum Ogólnokształcącego".

Na razie nie ma informacji odnośnie dalszych planów dotyczących strajku.

JD/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
@besala16:29, 15 kwietnia 2019
@besala
"Gdyby nauczyciele zredagowali swój tekst posługując się terminami pedagogicznymi, psychologicznymi i socjologicznymi, wówczas byś nic nie zrozumiał, jeżeli z tekstu przejrzystego i jasnego zrozumiałeś niewiele....."
Ale muszą się przebrać za krowy :)
0
Pola12:27, 15 kwietnia 2019
Kasy fiskalne dla korepetytorów którzy w szkole uczą źle ,i żądajcie drodzy rodzice paragonów przecież płacicie ogromne pieniądze korepetytorom .Paragony pedagodzy z bożej łaski
0
do besala11:03, 15 kwietnia 2019
Szkoda, że strajkujący - na szczęście nie wszyscy - nie umieli uszanować decyzji tych, którzy nie chcieli strajkować.. Szkoda, że zabrakło w tym wszystkim wysokiej kultury i normalnych relacji.. My strajkujemy, wy pracujecie, wszystko gra, jesteśmy wszyscy potrzebni.. Protestujemy i pracujemy. Wtedy można uznać, że strajk jest po coś, a tak straszenie dzieci, rodziców brakiem egzaminów, matur, promocji.. Niesmaczne, bardzo niesmaczne.. Zostanie smród..
0
Niska pensja nauczyciela10:30, 15 kwietnia 2019
4 tys na reke mies?ęcznie za prace 20 godz tygodniowo -zwykly nauczyciel
średnia wyliczona z rocznych przychodów
Źródło w poprzednich komentarzach
0
Sebastian Olesiak08:42, 15 kwietnia 2019
Nauczyciele trzymajcie się, mam nadzieję, że wytrwacie w swoim słusznym proteście.
0
nauczycielka08:40, 15 kwietnia 2019
Poszłabym na strajk, ale nie mam co z dziećmi zrobić, bo nauczyciele strajkują.
0
besala08:28, 15 kwietnia 2019
Do Janosik
Gdyby nauczyciele zredagowali swój tekst posługując się terminami pedagogicznymi, psychologicznymi i socjologicznymi, wówczas byś nic nie zrozumiał, jeżeli z tekstu przejrzystego i jasnego zrozumiałeś niewiele.
Przykre, że ten smutny i emocjonalny apel spotkał się z tak prymitywną i agresywną reakcją. Przystąpienie do strajku było dla każdego nauczyciela decyzją bardzo trudną i trzeba to uszanować. Nikt nie musi tego strajku akceptować, ale nie wolno strajkujących obrażać. Wypowiedzi Janosika i jemu podobnych nie kompromitują nauczycieli, ale Janosika i jemu podobnych.
0
def06:56, 15 kwietnia 2019
Zarobek nauczyciela dyplomowanego na wsi:
Podstawa obecnie 3483zł - po wrześniu bedzie cos około 3800.. ( za peło było to 3109zł przez kilka lat bez zmian)
Dodatek wiejski 10 %
Dodatek stażowy - po 20 latach pracy 20%, po 15 latach 15 %, etc..
Dodatek motywacyjny - około 5%
Dodatek za wychowawstwo - w zależności od gminy..
Dodatki razem to około 1050 zł
Dochodzi 13 pensja, około 1000zł na rękę w lipcu, jest jeszcze fundusz socjalny.. Wolne od pracy wszystkim znane..

Macie tak u siebie w pracy?

I Jeszce chce się strajkować - wstydu nie macie. Wracajcie do dzieci, bo już dość tej piaskownicy i pamiętajcie, żeby nie szpecić wizerunku krówek..
0
To co belfry wymyślili to06:40, 15 kwietnia 2019
Ewidentne bzdury tylko półgłówki dadzą się nabrać na te słowa nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.
0
PO=Platforma Oszustów06:38, 15 kwietnia 2019
Nauczyciele zostali paskudnie wykorzystani do zrobienia zamętu, ale PO nie przewidziała, że to się obróci przeciwko niej.
0
PIS wygra to pewne06:35, 15 kwietnia 2019
Ten kto to pisał myśli, że ma do czynienia z debilami?
1) Właśnie strajkujący zniszczyli resztki godności jaką mieli. To typowo polityczne zagranie w które dali się wciągnąć.
2) O czyją przyszłość walczą? Na pewno nie o dzieci, chyba, że nauczycielem może zostać ktoś bez matury. A jak mają zdawać maturę nie mając wystawionych ocen?
3) Przecież to jest olewanie uczni, a nie szacunek do nich. Jeżeli na się do kogoś szacunek to nie traktuje się go jako zakładnika.
4) Który rodzic będzie spokojny wiedząc, że egzamin jego dziecka jest zagrożony?
5) O jakiej solidarności bredzą? Chyba nie o solidarności z PIS który im zaczął podnosić wypłaty i spełnił większość możliwych do spełnienia żądań, ani też o solidarności z nauczycielami którzy zostali z uczniami.
0
góral00:20, 15 kwietnia 2019
Powinny nastąpić jak najszybciej reformy, radykalne zmiany:
- szkolnictwa
- sądownictwa
Ostatnie cyrki w sądach i strajk nauczycieli, pokazują jaki tam jest beton nie do ruszenia
0
@zenek23:38, 14 kwietnia 2019
zenek20:06, 14 kwietnia 2019
Strajk jest nie przez politykę,tylko przez niskie płace.TVPIS kłamie!!!

Ten strajk był zaplanowany nie teraz, nie miesiąc temu, nie w tym roku!!
Ten strajk był zaplanowany kilka lat wcześniej prze SOROSA (największego wroga Polski) i ujawnił go B. Kramek jako jeden z 16 postulatów obalających rząd!!
Twoja wiedza na ten temat jest żadna, więc nie pisz lepiej nic, zamiast pisać nieprawdę!!!
0
Do rządzących23:30, 14 kwietnia 2019
Zlikwidować ustawą do ZERA limit wartości korepetycji do której nie trzeba płacić podatku . Niech płacą od każdej już pierwszej złotówki A dopilnuje tego Skarbówka i my rodzice .
0
zyg23:15, 14 kwietnia 2019
Wystarczy powiedzieć coś krytycznego o nauczycieli a od razu strzelą focha jak piętnastolatkowie.
0
Nic się nie zmieni22:18, 14 kwietnia 2019
Tak jak nikt nie sprawdzi nie zweryfikuje na jakich zasadach przyjmuje sie do szkół nauczycieli ,że cale rodziny pracują.
Bierny mierny niewazne odwali te 20 godz tygodniowo kasa zostanie w rodzinie .i nie beda walczyc o wiecej ?dla siebie i swoich
Taki wizerunek kryształowy.

A moralnosc ,uczciwosc? Tylko biznes.rodzinny bizes
0
Pola21:59, 14 kwietnia 2019
Podwyżki dać tym nauczycielom którzy nie strajkują i tym którzy uczą tak dobrze że ich uczniowie nie potrzebują korepetycji ...strajkujących psełdo pedagogów zwolnić z pracy niech udzielają tylko korepetyci i założyć im kasy fiskalne niech odprowadzają podatek od kolosalnych dochodów z korków straciliście ...Cześć i chwała nauczycielom lat osiemdziesiątych i poprzednich byliście wielcy a my nigdy nie byliśmy waszymi zakładnikami dziękuję za was że byliście Pedagogami z powołania
0
Cała prawda21:12, 14 kwietnia 2019
Nauczyciele teraz tak ucza,żeby nie nauczyć,bobiznes z korepetycyjny by upadł,to taka nowa forma sciagania kasy od rodziców,jeszcze na dodatek jacy dumni ci rodzice,taksamo ze zdawaniem egzaminu na prawo jazdy,nie możesz zdać za pierwszym razem ,bo by było podejrzane, ale jak ? opłacisz? egzamin drugi raz- odpowidnio to zdasz ,jest to ogólnie znane,alenikt się nie sprzeciwia,
0
Janosik21:05, 14 kwietnia 2019
Nie uważam się z inteligenta, ale te postulaty są tak prymitywnie skonstruowane, że powiedziałbym, że menel by lepsze ułożył.
Ale nie chcę też obrażać meneli, wśród których są naprawdę inteligentni ludzie.

No przeczytajcie to jeszcze raz.
? Właściwy wizerunek nauczyciela.
? Szacunek dla ucznia wyrażany spójną wizją edukacji.
? Spokój rodziców o przyszłość młodzieży.
? Chęć uczestniczenia we wspólnej lekcji solidarności.
Oni liczą na zrozumienie na takie postulaty?
Co to q...a jest?
To mają być postulaty?
Takie są powody do strajku?
Czy wiecie, że są dzieci, które w szkole miały ciepły posiłek, a teraz nie mają, bo jakieś oszołomy twierdzą, że mają zły wizerunek!
0
Obywatel20:57, 14 kwietnia 2019
Drodzy nauczyciele! Proszę powiedzieć ile dni w ciągu roku pracujecie ,za te pieniądze.....twierdzicie że w Lidlu ,Biedronce zarabia się lepiej !Tylko za ile godzin pracy tygodniowo....bo to nie budżetówka....młodych ludzi którzy szukają pracy w zawodzie nauczyciel jest wielu ! myślę że pracowali by za te pieniądze co Wy teraz....
0
Gość 12320:18, 14 kwietnia 2019
Jedyne o co walczą to tylko (lub aż) pieniądze. Nie rozumiem po co na siłę próbują dorabiać do tego ideologię: poświęcenie, dobro uczniów, powołanie. Bzdura, chodzi tylko o pieniądze. Albo aż ..bo tak na prawdę każdy chce zarabiać więcej. Więc w zupełności się im nie dziwię, ale forma w jakiej to robią, ich retoryka, w ogóle nie przypomina "nauczyciela" jakiego wizerunek promują w swoich wypowiedziach. Smutne bo tak na prawdę jakość polskiej szkoły pozostawia wiele do życzenia.
0
zenek20:06, 14 kwietnia 2019
Strajk jest nie przez politykę,tylko przez niskie płace.TVPIS kłamie!!!
0
ol20:00, 14 kwietnia 2019
Drodzy nauczyciele z Krościenka! Godność Waszą już zobaczyliśmy w telewizorni,gdy nauczyciel( Krowa) błażnił się.Wasze beczenie i muczenie oraz durne parodiowanie.To jest dla Was honor,który chcecie nam pokazać? Odejdzcie ze szkolnictwa,nie chcemy Was! Nie nadajecie się ,nie jesteście dla nas żadnym autorytetem.
0
drak19:50, 14 kwietnia 2019
Do walki politycznej wykorzystujecie dzieci hańba. Pytam dlaczego ZNP którego szefem jest broniarz w swojej prywatnej szkole nie zatrudnili nauczycieli z karty nauczyciela tylko na umowę i nauczyciele w tej szkole harują po 40 godzin tygodniowo i nie strajkują a w publicznej nie chce dopuścić do podniesienia z 18 do24 godzin tygodniowo co dałoby godne podwyżki.Dodam że nauczyciel który dostaje 2600 na ręke ma ponad 50zł na godzinę.Wyliczenie tego jest bardzo proste 11 miesięcy razy 2600 (12 miesiąc to urlop w każdej innej pracy) podzielić 538 godzin(498 przy tablicy plus 40 te które może ustawowo dodać dyrekcja źródło money pl) wychodzi ponad 53zł na godznę plus jeszcze inne dodatki trzynastka jubileusze ekwiwalenty świąteczne itp. Pytam kto jeszcze jest tak uprzywilejowany
0
dobra rada i od dziada18:58, 14 kwietnia 2019
@Rodzic: jesteś głupi wierząc ,że spełnienie żądań kasty spowoduje natychmiast podniesienie poziomu nauczania w szkołach ? Ja w to nie wierzę . Powinno się dawać więcej pieniędzy za efekty pracy jak to jest w innych zawodach .NIE JAK TU W SZKOLE- WSZYSTKIM RÓWNO , BO ZASTRAJKUJĄ , A ONI NADAL NIC OD SIEBIE NIE ZROBIĄ . /.../

Proszę nie naużywać wersalików. Moderator.
0
Analityk18:52, 14 kwietnia 2019
Zarobki i oświadczenia majątkowe co najmniej sfery budżetowej w tym nauczycieli powinny być jawne. W krajach Skandynawskich jest maksymalna jawność, oszczędzają miliardy , najmniejsza korupcja, przestępczość, szara strefa najmniejsza na świecie, a najwyższe zarobki.
0
Jawne zarobki nauczycieli18:48, 14 kwietnia 2019
I znów kłamczuszek nauczyciel bredzi o zarobkach 1800 zł
Bidulku a twoje kolezani dyrektorowe na oswiaczeniach majatkowych dyrektorów czarno na bialym ok 70 tyś rocznie
Wiec nie wciskaj ciemnemu ludowi tylko zajrzyj na
strona urzedu miasta gminy
Oswiadczeni
Oswiadczenie majatkowe kierujacych jednostkami samorzadowymi
0
uczeń klasy maturalnej18:43, 14 kwietnia 2019
Wyrosła kolejna kasta po sędziach . Niech nie tłumaczą tylko niech wracają do szkół do uczniów , bo i tak nie odrobią zaufania , którego przed strajkiem jeszcze odrobinę mieli . Stracili zupełnie zaufanie , którego już nie da się odrobić .
0
Pan Betoniarz18:38, 14 kwietnia 2019
Moim zdaniem list powinien się zaczynać:
Drodzy uczniowie I rodzice, przepraszamy, wybaczcie nam..
0
@ romek18:36, 14 kwietnia 2019
To był strzał w dwa kolana.. A wydawało się, że jednak ludzie po studiach potrafią jeśli nie myśleć, to pomyśleć.. przecież na studiach jest logika..
0
AnalFabeta18:32, 14 kwietnia 2019
Czytam oświadczenia majątkowe radnych gminy i powiatu, dyrektor szkoły podstawowej 87 tysięcy+ dieta radnego w wysokości 20 tysięcy złotych, młody nauczyciel prostych przedmiotów 59 tysięcy+ inne dochody w wysokości 23 tysięcy złotych.
0
Matka18:29, 14 kwietnia 2019
?Teraz już wiem, że talent to w większości wypadków ? torba, czasem cennych klejnotów pełna, którą na plecach nosi z przypadku byle facet, a nieraz byle rzezimieszek.? Stefan Żeromski się teraz za was wstydzi zmieńcie nazwę szkoły na Sławomir Broniarz
0
Stefan Ż18:18, 14 kwietnia 2019
Nie będzie pieniędzy za strajk więc zrobili fundusz na który Soros płaci pieniądze by strajk był jak najdłużej. Jak taki nauczyciel który weźmie pieniądze z funduszu może mówić o godności? Przecież to jest zdrada państwa no po prostu Targowica
0
@ Rodzic18:12, 14 kwietnia 2019
Ostatni sondaż PIS : PO czyli 40:17. Jak coś przestanie istnieć to klub parlamentarny platformy..
0
Od ciemnego ludu do jasnie oswieconych nauczycieli18:09, 14 kwietnia 2019
Oj tam biedny nauczycielu
Juz wyzwiska od biedoty i glupoty dla komentujacych
Tak tak i bredzenie o 1800 pensji a kto w to wierzy?
Znamy dyrektorow wiemy ktorych zony uczą w szkolach i
Ich zarobki z zarobkami meza dostepne i jawne w kwotach ok 70 tys roczne
Poczytaj kłamczuszku
Strona urzedu miasta lub gminy
Oświadczenia
Oswiadczenia majatkowe kierujacych jednostkami samorzadowymi

I tu prosze bardzoe pensje biednych najmadrzejsxych nauczycielek .wzorow moralnych itp itd
0
@ wkurzona18:08, 14 kwietnia 2019
Sami się wmieszaliście, to miejcie pretensje do swojego Sławomira.. Zagraliście dziećmi I tylko inteligentny inaczej nie mógł przewidzieć jak się to skończy? Samoocena I samozaoranie w jednym. A to duża sztuka..
0
@ Rodzic18:03, 14 kwietnia 2019
Przytulać się do tego co wywalczyliście? Czyli do tego, co mucha lubi najbardziej... Jedno co wywalczyliście to przyspieszenie prac nad zwiększeniem pensum. Byłem przeciw, ale teraz jestem za.
To jeszcze nie koniec? Ano nie koniec, bo czas na sprzątanie.. A łamistrajk kolego, to ktoś kto zaczął strajk I nie skończył, bo po jednym dniu poszedł na L4? Po się skichał jak się dowiedział, że kasiorki nie dostanie. To są wasze łamistrajki.. A tak swoją drogą to przytulicie podwyżki wrześniowe? I dodatek za wychowawstwo? Przecież honor nie powinien wam strajkującym pozwolić na takie coś..
0
Nie lewak18:03, 14 kwietnia 2019
Cała Polska z was się śmieje logopedzi nauczyciele.
0
Pisowiec od urodzenia17:56, 14 kwietnia 2019
Strajk miał za zadanie uderzyć w PIS przed wyborami a tu się okazuje skutek odwrotny od zamierzonego i PIS rośnie w sondażach. Dziękujemy nauczycielom A i jak zakłócicie przebieg matur to PIS będzie miał 60%
0
Krowa +17:44, 14 kwietnia 2019
Dzisiaj godność i wizerunek nauczyciela z szedł do poziomu krowy i to zrobili na własne życzenie. Na ich miejscu przestał bym już strajkować żeby zachować resztki godności ponieważ żadne ich tłumaczenie nie przejdzie a to tylko pogłębia nienawiść rodziców i uczniów do nauczycieli.
0
Mieszkaniec17:31, 14 kwietnia 2019
Zgadzam się z innymi. Zróbcie piosenkę. Przynajmniej coś po was zostanie. A ten nauczyciel który będzie udawał krowę zostanie zapamiętany na co najmniej 100 lat.
0
Nadzwyczajna Kasta17:15, 14 kwietnia 2019
Rodzice za wszystkie korepetycje brać paragon!
0
haha17:03, 14 kwietnia 2019
PiotrK A kostium krowy nie przeszkadza ci w pisaniu komentarzy?
0
Wkurzona16:56, 14 kwietnia 2019
TVPIS kłamie!!! nie mieszajcie nauczycieli do polityki.
0
romek16:36, 14 kwietnia 2019
Zabrać KArtę Nauczyciela!!!!!!!!!!!!!!
ps.Cos mi się zdaje że nauczyciele strzelili sobie w kolano,Broniarz wykonał tylko polecenie Schetyna a wy się daliście rozegrać jak małe dzieci,szkoda mi was
0
obiektywny16:35, 14 kwietnia 2019
Moja córka od kilku dni nie chodzi do szkoły. Przed nią pierwszy najważniejszy póki co egzamin. Cała jest w stresie bo nie wie co się dzieje.Nie wie czy będzie w końcu ten egzamin czy nie będzie. I wy nauczyciele bezczelnie wmawiacie mi że to robicie dla dobra naszych dzieci? Wstyd
0
Ongus15:29, 14 kwietnia 2019
Ten strajk to tylko skandal i kompromitacja nauczycieli pokazali swoje oblicze,chciwości oraz zazdrości !!!Mało zarabiacie bo mało pracujecie lenie !!!!
0
jajca jak balony14:17, 14 kwietnia 2019
W ogóle nie brzmi to przekonująco ;-) Kupy sie nie trzymają te wszystkie tłumaczenia. Już lepiej by sie po prostu trzymali jednej, starej wersji: chcą podwyżek. A nie odwracanie kota ogonem, że niby robią to z wrodzonej szlachetności, dobrego serca, dbania o mlodzież, dbania o rodziców (he he) i jeszcze co tam wymyślicie ciekawego? Bo kreatywność, jak widze, u osób, które to coś stworzyły, jest dobrze rozwinięta ;-) Za chwile sie dowiemy może jeszcze, ze to dla dobra planety, a nawet calej galaktyki ;-) Bynajmniej nie dla osobistego interesu, nieeee, no jakżeby ;-)
0
korepetytor altruista14:12, 14 kwietnia 2019
przed jutrzejszymi egzaminami z j. polskiego, małe przypomnienie tym razem nauczycielom, cytatów z literatury:
"osiołkowi w żłoby dano........ "
"miałeś chamie złoty róg....."
0
analfabet14:08, 14 kwietnia 2019
Część nauczycieli całkowicie minęła się z powołaniem.Straciliście szacunek,godność i zaufanie jakim byliście darzeni,daliście się wyprowadzić w pole czerwonemu kmerowi dla jego własnych partykularnych interesów.Zostaliście wmanewrowani ,POsłużył się wami jak tarczą na której są uczniowie ,wasi wychowankowie.Na marne wasze studia, rozum ,doświadczenie, wpadliście po uszy.Rodzice ,uczniowie i cała Polska wam to zapamięta, dalej bawcie się w krówki ,capy i barany. POlana Chochołowska czeka.POWODZENIA
0
Pytania13:57, 14 kwietnia 2019
Ukończyłem studia, jestem ojcem dwójki dzieci, które już studiują I choć podobno jestem niegłupi to czegoś nie rozumie. A zatem proszę strajkujących o odpowiedź na pytania..
W jaki sposób brak zajęć, także tych ostatnich przed egzaminami, być może najważniejszych ma się do waszego sztandarowego hasła " uczniowie są dla nas najważniejsi"?
W jaki sposób stresowanie uczniów przed egzaminami I straszenie brakiem klasyfikacji I matur ma się do waszego hasła: protestujemy, bo zależy nam na przyszłości edukacji?
0
Rodzic13:50, 14 kwietnia 2019
@Abc - nie ośmieszaj się. Oczywiście że nauczyciel dobrze opłacany, który nie musi dorabiać na boku, to lepsza edukacja dla dzieci, ergo strajk o wyższe płace, to strajk o podniesienie standardu nauczania. Strajk to utrudnienia - od XIX wieku tak wyglądają strajki, nie wiem dlaczego w oświacie miałoby być inaczej? Przegrana? Czyja? Przecież to nie koniec. Także po nieudanym strajku wyciąga się wnioski i zmienia postępowanie. Krytyka łamistrajków zasłużona, kto to widział, żeby nie zachować wspólnego frontu, a gdyby wygrali, to kasę łamistrajki chętnie by przytuliły co? Jak się ktoś na strajk pisze, to chyba wie, że za dni strajku nie zarobi - jaki masz problem? Trochę za wcześnie na straszenie zwiększonym pensum i zwolnieniami! Całkiem prawdopodobne że zanim dojdzie do takich zmian ten rząd przestanie istnieć. Strajkujących nie interesuje kto odpowiada za egzaminy, to nie ich zmartwienie, bo strajkują - wolno im zgodnie z przepisami prawa! Nie wszyscy, ja nie mam strajku po dziurki w nosie, uważam że mają prawo strajkować, a ich postulat jest słuszny - frazesów to używa rząd opowiadając o misji i poświęceniu dla idei! Ależ strajk udany i nieudany kończy się całkiem zwyczajnie, przychodząc do pracy i nie podpisując listy strajkowej. Dlaczego mają się wstydzić? Zaznaczyli swoją obecność, podkreślili potrzeby - to dopiero początek. Twoje domysły są bezprzedmiotowe, śmieszne i obnażają twoją niewiedzę, nietolerancję i prowincjonalne myślenie. Nikt nie walczył za Broniarza, ani za jego pensję, nauczyciele walczą za swoją godność, a łamistrajki jej najwyraźniej nie mają. Popieram wasz strajk i dla dobra moich dzieci życzę powodzenia i odporności na głupotę wyznawców partii rządzącej.
0
Nauczyciel13:22, 14 kwietnia 2019
Te artykuły na podhale24 umieszczacie po to żeby szczujnia sie obudziła ? Zlikwidować szkoly, pozwalniac nauczycieli.Dla was towarem jest tylko rzecz materialna.Wiedza nie.Wtedy będzie więcej pieniędzy na 500+ i jeszcze raz 500+ i jeszcze bezrobocie i jeszcze różne dodatki dla biedoty.A później się okazuje że głowa rodziny pracuje za granicą i taka zona ma więcej niż głupi nauczyciel
0
Gorol z gorc13:19, 14 kwietnia 2019
Dla czego w styczniu w Warszawie ZNP kazal wstrzymac podwyzki dla nauczycieli, bo wiedzieli ze beda strajkowac, bo niby male zarobki. Jak by to wygladalo. Tu dostali a tu strajk. Broniarz ugadal sie ze Schetyna, bo zblizaja sie wybory, a totalni chcieli by znowu moc osmiorniczki w***. A jak tak zle nauczycielom to niech rezygnuja, dziwne ze bez znajomosci to w nowym targu posady nie znajdziesz
0
O strajku13:17, 14 kwietnia 2019
Ponieważ temat sympatycznych krówek jest bądź co bądź już symboliczny to mam zagadkę dla strajkujących. Czy widzicie analogię jeśli chodzi o zmierzający w szybkim tempie koniec strajku i tym co się stanie jak ta symboliczna krówka wejdzie na śliski lód?
0
do strajkujących13:02, 14 kwietnia 2019
Mamy nadzieję, że zachowacie się honorowo I po pierwsze przeprosicie za strajk, po drugie, że każdy z was napisze z całą świadomością oświadczenie, że nie chce podwyżki 15 procentowej w tym roku, że nie chce dodatku 300 zł za wychowawstwo. Mamy też nadzieję, że zechcecie zostać przy obecnych stawkach, bo przecież 20 procent podwyżki od kwietnia 2018 absolutnie nic w pensjach nie zmieni. Bo co to za pensja 3483zł podstawy u dyplomowanego, 10 procent dodatku wiejskiego, stażowe np 15 procent, dodatek motywacyjny około 5 procent. Czyli z samych dodatków około 30 procent czyli około 1050zł. Trzynasta pensja, dodatek w wakacje w lipcu około 1000zł. Jest jeszcze fundusz socjalny..
0
uczeń12:59, 14 kwietnia 2019
Tak na zakończenie, za naszych czasów kiedy chodziłem do szkoły (82-90)
było dwa razy mniej nauczycieli a dwa razy więcej uczniów czyli prosta arytmetyka coś tu nie pasuje z sytuacją obecną. Proponuję zwolnić połowę pozostałym dać podwyżkę i wszystko gra, szacunek dla nauczycieli z tamtych lat.
0
Uczniowie12:52, 14 kwietnia 2019
Prosimy o teledysk. Bardzo mocno. Mogę pożyczyć strój krowy.
0
Bartek12:43, 14 kwietnia 2019
Znowu laicy atakują: Robert i Pola, do was to szkoda słów... Robert, jakiś nauczyciel musiał cię strasznie skrzywdzić, że bezzasadnie i niesprawiedliwie atakujesz wszystkich nauczycieli i ten niedoceniany zawód, od którego tak wiele przecież zależy. O każdym zawodzie, włączając twój, można pisać takie niesprawiedliwe, ohydne i obraźliwe oceny, co nie zmienia faktu, że większość pracuje ciężko na swoje pensje i wciąż zarabia znacznie za mało.
Pola ma problem z korkami - oczywiste że korki są i będą, bo rodzice zarabiają więcej niż 20 lat temu, stać ich oraz mają ambicje, żeby ich dzieci były we wszystkim najlepsze, a szkoła nie wystarcza. A skoro jest popyt, to jest i podaż. Do 1000 zł miesięcznie nie ma obowiązku rejestracji działalności. Skoro rząd za mało im płaci, to dorabiają, bo im wolno. A że podczas strajku, to rozumiem, bo wyobrażam sobie, że obydwoje rodzice to nauczyciele, za strajk nie zarabiają, a rodzinę z czegoś utrzymać trzeba. Każdy ma prawo żyć godnie i walczyć o swój dobrobyt, i taka Pola może nie popierać nauczycieli, nie zgadzać się z nimi, uważać, że nauczyciel ma klepać biedę i już. Wolno jej mieć opinię, ale obrażanie, wypominanie, krytykowanie jest po prostu małostkowe i żałosne! To takie polskie, żeby zazdrościć drugiemu i nienawidzić go za zaledwie możliwość, że jego sytuacja materialna się poprawi i to żeby ten nauczyciel zarabiał faktycznie te 5 tys. na rękę, a mówimy tutaj o kwotach 1,7-2,8 tys. Toż marszałek Karczewski dla idei zarabia 20 tys., Gowin wątpił czy da się wyżyć za 17 tys., a jakaś Pola zazdrości że ktoś zarabia 2-3 tys. i dorobi tego tysiaka... ŻA-ŁO-SNE!!!
0
@ Pola12:26, 14 kwietnia 2019
Już rodzice wiedzą kogo zgłaszać do skarbówek :) Strajkujący zaskarbili sobie "wdzięczność" rodziców. Już prawie po egzaminach, czas na zaległe podatki..
0
@ Renata12:23, 14 kwietnia 2019
Co to znaczy mądry? Że po studiach? Czy życiowo? Bo tak mi się wydaje, że studia mogą coś porawić w głowie, ale nie zastąpią zdrowego rozsądku..Inteligencji tytuł magistra nie da..
0
Abc12:19, 14 kwietnia 2019
Dodam jeszcze, że słyszałem nauczycielkę, która mowiła, że chcą się wycofać ze strajku, tylko nie wiedzą jak, bo wstyd przed wszystkimi.. Pewnie od poniedziałku L4, byle do świąt, a potem może jakoś dotrą do szkoły przed 7 rano, gdy rodzice I dzieci śpią.. Warto było zrobić z siebie pośmiewisko I walczyć za Broniarza z pensją 12000? Jemu nie obetną za strajk..
0
Abc12:10, 14 kwietnia 2019
Dbamy o Was, dlatego nie chcemy żebyście zdali egzaminy I przystąpili do matur? Dbamy o Was, dlatego utrudnimy życie rodzicom? Strajkujący przegraliście na całego, naraziliście się na ostracym społeczny, choć to od was szła nieuzasadniona krytyka do koleżanek, które zostały przy uczniach, a efekt waszego nieudolnego strajku to: obniżona pensja w maju, brak wyrównania za czas strajku, utrata resztek autorytetu, wkurzenie rodziców a w przyszłości podziękują wam koledzy za zwiększenie pensum I zwolnienia z tego wynikające. Egzaminy się odbyły I matury się odbędą, bo za to odpowiada dyrektor, nie CKe, nie rząd, nie kuratorium, tylko dyrektor. Już was wszyscy mają po dziury w nosie. Nie wycierajcie sobie frazesami ust..
0
Renata11:55, 14 kwietnia 2019
@ Wyborca. Masz olbrzymie napięcie,/.../ Porozmawiaj z ludźmi mądrymi,a nie stresuj sie tak. Nauka nie szkodzi, głupota tak.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
0
Pola11:35, 14 kwietnia 2019
A wytłumaczyli dzieciom także dlaczego korepetycje są tak strasznie drogie i dlaczego udziielają korków w czasie strajku ? Mam na myśli wszystkich strajkujących nauczycieli . W moich latach czyli 80 z korepetycj korzystała garstka bo całą wiedzę zdobywaliśmy w szkole a teraz słabiutko bardzo słabiutko uczą a podwyżki chcą.Chyba za to że ogromny materiał zadają do domu a prawie 70 procent bierze korki ...a najgorsze jest to że z uczniów zrobili zakładników i co tu tłumaczyć mój Boże
0
ola11:33, 14 kwietnia 2019
ale że podwyżka spowoduje, że nauczyciel będzie bardziej przykładał się do pracy? czy jeżeli ktoś nie umie uczyć i ewidentnie nie ma chęci ku temu to nagle się poprawi????
0
Tyle w temacie strajku11:31, 14 kwietnia 2019
Broniarz kazał to strajkujemy bo chce rozwalić budżet PIS żeby nie było 13 emerytury i 500+ na pierwsze dziecko
0
Uczeń11:14, 14 kwietnia 2019
Niech przebiorą się za krowy i świnie i nagraja głupią piosenkę jak inni. To wtedy na pewną wzrośnie ich prestiż.
0
PiotrK11:00, 14 kwietnia 2019
To teraz tu będzie dojeżdżanie nauczycieli.No dalej do boju bardzo wkurzona i inni znawcy oświaty...
0
rodzic.10:53, 14 kwietnia 2019
Eh wy "nauczyciele"
0
ja10:35, 14 kwietnia 2019
Kłamstwa!!!!! W tv Broniarz mówił że chcą tylko podwyżki.
0
młody10:33, 14 kwietnia 2019
No i kasa,pamiętajcie tylko to się liczy.
0
Wyborca10:22, 14 kwietnia 2019
Pytanie do nauczycieli. PO chce masturbować małe dzieci. Będziecie wykonywać ich polecenia?
0
Inteligentny10:18, 14 kwietnia 2019
Ten protest do końca zniszczył wizerunek nauczycieli. Grożenie dzieciom nieprzeprowdzeniem egzaminów to upadek moralny. Jak zostawaliscie nauczycielami to znaliście swoje wynagrodzenie i obowiązki. Nik nic wam nie zabrał a nawet dostaliscie podwyżki dlatego taki protest jest niemoralny i niegodny. Gdyby ktoś coś wam wziął to możecie tak protestować ale nie w takiej sytuacji bo dzieci nic wam nie zrobiły a wy zobowiązaliście się je uczyć za konkretne wynagrodzenie. Protestować tak by dzieci nie cierpiał.
0
Proszący10:12, 14 kwietnia 2019
Proszę nagrajcie piosenkę. Proszę o to bardzo mocno. Tak jak inni przebierzcie się za świnie i krowy.
0
Widz tvn10:09, 14 kwietnia 2019
W mojej telewizji mówili że macie inne postulaty. Komu wierzyć bo nie wiem.
0
Na zachetę10:08, 14 kwietnia 2019
Takiego cyrku jak ten protest to dawno nie było. Piosenki, puszczanie uczniom w czasie egzaminów odgłosów świni, przebieranki za krowę. Darmowy kabaret. Proszę protestujcie dalej i najlepiej co roku róbcie taki cyrk. Darmowy kabaret.
0
Uczeń09:57, 14 kwietnia 2019
Poprawka.
Nie tłumaczą uczniom, tylko tłumaczą się.
Ze swojego wrednego zachowania.
0
kuba09:38, 14 kwietnia 2019
to dlaczego ks franciszkanin ze Złotoryi nazywa was cyt swołoczą ???
czyżby ks się mylił ????
0
Mądry09:33, 14 kwietnia 2019
Czy nauczyciele mogą bardziej się wysilić intelektualnie i doprecyzować swoje postulaty a nie takie ogólniki tylko mówić.
0
Jan09:29, 14 kwietnia 2019
Co wspólnego z walką o szacunek ma grożenie dzieciom niewystawieniem ocen i nie przeprowdzeniem egzaminów? Udawanie przez nauczycieli krów też zwiększa do nich szacunek? Kłamanie o dopłatach do świń też?(dopłaty wypłaca unia od 40 lat ale nie polskim rolnikom tylko zachodnim a Kaczyński powiedział że będzie walczył by polscy tez dostali te pieniądze).
0
Tu Manek09:26, 14 kwietnia 2019
Dla mnie ten polityczny strajk przynosi całkiem odwrotny skutek od tego co tam jest napisane.
0
Mądry09:24, 14 kwietnia 2019
Czy robienie głupich piosenek w czasie których nauczyciele przebierają się za krowy i wydają dziwne odgłosy na na celu walke o godność i szacunek?
0
Robert09:22, 14 kwietnia 2019
A Broniarz w telewizji mówi tylko o podwyżkach a tu nic o tym nie ma. To kto kamie?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
06
01.2025
Nie przegap!
27
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas