Radny Fryźlewicz: "Zaprośmy konserwatora zabytków". Paweł Dziuban: "Wyraziłem chęć spotkania" - podhale24.pl
Czwartek, 26 grudnia
Imieniny: Szczepana, Dionizego,
Szczawnica
Clouds
-2°
Wiatr: 3.924 km/h Wilgotność: 66 %
Clouds
Wiatr: 2.34 km/h Wilgotność: 52 %
Clouds
-4°
Wiatr: 3.384 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
-3°
Wiatr: 3.564 km/h Wilgotność: 70 %
Clouds
-2°
Wiatr: 2.34 km/h Wilgotność: 55 %
Clouds
-1°
Wiatr: 6.156 km/h Wilgotność: 60 %
Jakość powietrza
144 %
Nowy Targ
134 %
Zakopane
230 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Umiarkowana
PM 10: 72 | 144 %
Zakopane
Umiarkowana
PM 10: 67 | 134 %
Rabka-Zdrój
Dostateczna
PM 10: 115 | 230 %
28.04.2019, 17:32 | czytano: 6454

Radny Fryźlewicz: "Zaprośmy konserwatora zabytków". Paweł Dziuban: "Wyraziłem chęć spotkania"

NOWY TARG. Marek Fryźlewicz zaproponował, by na kolejne posiedzenie zaprosić Pawła Dziubana, kierownika nowotarskiej delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków. Radny argumentował, że "na tej sali z ust burmistrza padły słowa, że konserwator zabytków jest hamulcowym miejskich inwestycji". Dziuban odpowiada, że chciał się spotkać z radnymi, ale burmistrz uznał, że nie ma takiej potrzeby.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Radny Fryźlewicz zrobił krok więcej i jak mówił poszedł do biura Pawła Dziubana, "z którym zna się jeszcze z czasów gdy był on wójtem i usłyszał z ust Dziubana zupełnie inną opinię, zaprzeczył wszystkim zarzutom pod swoim adresem. - Mówi, że w przepisach nic się nie zmieniło, a ja tu słyszę takie alarmistyczne opinie, że urząd konserwatora blokuje inwestycje w mieście. Niech się więc Paweł Dziuban wytłumaczy. Niech przyjdzie i powie jak jest. Bo na razie trwa taka przepychanka słowna - tłumaczył radny Marek Fryźlewicz.

Przewodniczący Rady Miasta potwierdził, że do biura Rady wpłynęło pismo od Pawła Dziubana z prośbą o zaproszenia na posiedzenie komisji ekonomiki i inwestycji. - Będzie on gościem na komisji i wtedy zdecydujemy, czy poprosić go o kolejne spotkanie z całą Radą Miasta - wyjaśnia Grzegorz Luberda.

Relacje między Miastem, a nowotarską delegaturą WUOZ omawiane były także podczas sesji rady Powiatu Nowotarskiego. Radny Adam Jurek zadał goszczącemu na sesji Dziubanowi szereg pytań między innymi o wstrzymaną budowę Centrum Sportów Lodowych. - Czy wypowiedzi na ostatniej sesji burmistrza Grzegorza Watychy o problemach dla właścicieli nieruchomości i inwestorów w Nowym Targu związane z ochroną średniowiecznego układu urbanistycznego oddają kierunek działania urzędu ochrony zabytków i stanowią realne utrudnienia przy inwestycjach? Na jakim etapie jest budowa centrum lodowego? - pytał.

- W tej chwili jest odwołanie od naszej negatywnej opinii dotyczącej zmiany planu miejscowego 1630 Nowy Targ i czekamy na rozstrzygnięcie, a Narodowy Instytut Dziedzictwa aktualizuje swoją opinie. Myśmy też, jako Wojewódzki Urząd zlecili wykonanie opinii specjalistycznej, dotyczącej gównie wysokości budynku. Bo tu nie chodzi o samą budowę, ale o jej wysokość. Projekt planu przewidywał wysokości rzędu 30 metrów. To jest wysokość hotelu Casa. W tym miejscu osi widokowej z Boru na Czerwonem mamy idealny, niczym nie zakłócony widok na sylwetę miasta, podobnie jak na oś widokową na Tatry. Jako urząd konserwatorski uważam - i mam wsparcie z Krakowa, a także opinie specjalistów, że tak duża inwestycja nie powinna powstać na tej osi. Są jakieś próby znalezienia rozwiązania. Wystosowałem pismo do burmistrza Nowego Targu i wyraziłem chęć współpracy z Radą Miasta. Burmistrz odpowiedział, że nie ma takiej potrzeby, że wystarczy gdy się spotkam z nim, jako inwestorem. Chciałem się spotkać z wszystkimi radnymi i wyjaśnić im sytuację, zaproponować jakieś rozwiązania - tłumaczył Dziuban.

W odpowiedzi na drugie pytanie, dodał: - Nowy Targ jest objęty strefami ochrony konserwatorskiej, jak większość starych miast. Nowy Targ ma historyczne założenie układu urbanistycznego, jest podzielony strefami - mniejszymi, czy większymi - od ulicy Kolejowej po Ludźmierską oraz Stare Miasto. Strefy te zostały teraz usystematyzowane w formie kart ewidencyjnych. Utrudnień dodatkowych żadnych nie ma, jak inwestor dawniej potrzebował naszych uzgodnień, bo jego dom był w strefie - tak samo będzie ich potrzebował teraz.

Radnego powiatowego Jana Komorka zainteresowały słowa konserwatora zabytków o "możliwych rozwiązaniach" przy projekcie budowy centrum sportowego. - Do jakiego poziomu musiałby być projekt tej fali, by Tatry były widoczne? Chociaż jak wiemy, Tatry widać od Nowego Targu po Przełęcz Snozka... - zauważył radny.

- Z analizy, którą otrzymaliśmy z Politechniki Krakowskiej wynika propozycja gradacji wysokości z tych 30 metrów zawartych w projekcie do 20 metrów, czyli do zbliżonej wysokości skarpy. Skarpa ma od 11 do 17 metrów. Kompromis z władzami Miasta byłby taki, by przesunąć ten najwyższy obiekt inwestycji w stronę skarpy. Im bliżej Dunajca, tym niższa zabudowa, by pozostała ta pusta przestrzeń - wyjaśnił Paweł Dziuban.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
mad dog19:23, 30 kwietnia 2019
Dziwne stanowisko i linia obrony Watychy. Przecież od dawna dopuszcza on do głosu różnego firmamentu ludzi podczas sesji, którzy nic nie wnoszą i nie mają nic do powiedzenia (niedawno bredził jeden taki poseł ku radości zebranej za nasze pieniądze gawiedzi), a tu nagle w sprawach ważnych dla miasta konserwator jest be i należy na niego szczuć opinię publiczną. Wstrętne to. Cóż, chciałoby się choć odrobinę klasy od rządzących, którzy zarzekali się, że mają wizję i potencjał, by coś drgnęło w tym mieście. No i klapa, gorzej niż źle.
0
LudzikUSA17:34, 30 kwietnia 2019
oj romek zapomniales jak maziorz rzadzil
0
Stefania17:01, 30 kwietnia 2019
Panie Grzegorzu niech Pan wreszcie pogodzi się z tym,że nie jest już burmistrzem i nigdy już nie będzie bo burmistrzem jest Joanna jej mąż i wspólnik męża. Proszę dać spokój obecnej władzy.Oni wiedzą jak rządzić.Dość już Pana rządów.Proszę nie rozliczać obecnych rządzących,bo gorzej jak my zaczniemy rozliczać Pana i jednego z Pana zastępców.Zostawiliście po sobie wiele niedokończonych spraw.Przykładem są sprawy nie powypłacanej właścicielom posesji z których miasto korzystało.Obecna władza musiała się za Was z tym borykać.
0
Aśka killer22:51, 29 kwietnia 2019
Wstążka się odezwała - grozi. Choć pewnie nie rozumie po co. Co ma rozumieć? Oj jak się Marek wkurzy?
0
Obca20:11, 29 kwietnia 2019
Panie Marku niech Pan wreszcie pogodzi się z tym,że nie jest już burmistrzem i nigdy już nie będzie.Proszę dać spokój obecnej władzy.Oni wiedzą jak rządzić.Dość już Pana rządów.Proszę nie rozliczać obecnych rządzących,bo gorzej jak my zaczniemy rozliczać Pana i jednego z Pana zastępców.Zostawiliście po sobie wiele niedokończonych spraw.Przykładem są sprawy nie powypłacanej właścicielom posesji z których miasto korzystało.Obecna władza musiała się za Was z tym borykać.
0
k16:55, 29 kwietnia 2019
Gdyby Fryźlewicz wystartował w wyborach... TO by WYGRAŁ. Kontrkandydaci nie byli żadnym zagrożeniem dla Grzesia,no i stało się. TRAGEDIA...
0
Obserwator16:30, 29 kwietnia 2019
do @Jak długo jeszcze ???, masz rację jak długo będzie obecna władza rozliczać poprzednia Po to i tamto a co będzie później...niedobrze się robi
0
pawełek14:54, 29 kwietnia 2019
Jak długo jeszcze ??? chyba liczyć nie umiesz
0
obserwator od środka12:08, 29 kwietnia 2019
@miłośnik królowej: Jakby nie piłkarze wojasowi nie korzystali to stadion stałby pusty za miliony pożyczone przez Marka F. Nie stałby , bo inni użytkownicy by z niego korzystali i byłby na pewno lepiej wykorzystany , a moze i płacili by za niego gotówka , a nie grosze symboliczne jak płacą kopacze .Radni przykładaja do tego swoje bezradne ręce , a moze nawet nic na temat wykorzystania stadionu nie wiedzą , bo skąd jak problemu nie ma, bo nikt nie wnosi . Nikt nie wnosi , bo każdy wie ,że w miescie z ta piłkarska kliką nikt nie wygra , a teraz jak jeszcze teren pod hotel dostali , to już lepiej siedzieć jak mysz pod miotła , bo trza sie będzie wyprowadzać z tego wołomina bis..
0
mieszkaniec09:55, 29 kwietnia 2019
Nowotarżanie, jeśli władza jest tak słaba (a jest i to każdy widzi) to po co czekać 4 lata? Trzeba się zmobilizować i w referendum obecne władze odwołać. Pokażemy, że jesteśmy dojrzałym społeczeństwem i damy jasny sygnał następnym ekipom, że czasy dziadostwa już minęły.
0
Jak długo jeszcze ???09:22, 29 kwietnia 2019
Fryźlewicz to Fryźlewicz tamto, on już druga kadencje nie jest burmistrzem jak długo jeszcze będziecie mówić że coś zrobił źle. Jest nowa władza może trzeba zacząć rozliczać obecnego burmistrza G. Watychę a nie wracać do poprzednich lat. To zaczyna być śmieszne. Coś jest nie tak w mieście to większość mówi wina Fryźlewicza bo 8 lat temu był burmistrzem kpina.
0
Kilof09:09, 29 kwietnia 2019
tokisa:
Nie geolog, a archeolog......
0
smarownik08:27, 29 kwietnia 2019
Konserwator jednak blokuje.
0
ffff07:11, 29 kwietnia 2019
F***, przypomnij sobie w jakich okolicznościach podpisałeś umowę z nową targowicą
0
miłosnik królowej sportu w Mieście07:05, 29 kwietnia 2019
Wszyscy dobrzy, a należałoby przypomnieć , na szczęście byłemu już burmistrzowi Fryzlewiczowi , jak oddał a w całkowite władanie kopaczom wojasowym i generalnie piłce kopanej stadion miejski , a założenia były zgoła inne . Czysta hipokryzja .Mało tego jeszcze na zapleczu buduje się hotel dla piłkarzy , a lekkoatleci nie mają nawet kantorka dla zawodniczki zawodników dla trenera i na sprzęt .Stadion był remontowany i wyposażony w urządzenia lekkoatletyczne panie Fryźlewicz podobno po to by mogli trenować i odbywać tam zawody lekkoatleci . Czyż nie takie było pana motywowanie , a dziś gdzie są ci sportowcy , skoro mało ,ze kopacze wojasowi tak okupują obiekt i latem i nawet zima , to jeszcze podokręg piłki kopanej zajmuje tam kilka pomieszczeń , które w założeniu miały służyć lekkoatletom i innym sportom .Tak pan Fryźlewicz buduje w mieście rozwój kultury fizycznej . Nie jest to hipokryzja?
0
Drak23:20, 28 kwietnia 2019
Burmistrz z ekipą rozsiadł się na stołku i tak wygodnie. Dobrze ktoś napisał, z konserwatora zrobili kozła ofiarnego bo po co szukać rozwiązań, starać się. Przecież wstążce mok zrobić. Szkoda, że wybory nie są teraz! A w urzędzie syf i koleżków coraz większe grono. Źle się dzieje. Zamiast władzy zdecydowanej i gotowej do działania jest nijakie towarzystwo, zero aktywności. Byle przeczekać do kolejnej kadencji
0
Prior23:06, 28 kwietnia 2019
Jak i stary tak i obecny burmistrz nie słucha fachowców. W mieście gumofilców każdemu który coś wygrał wydaje się, że jest królem. Zarozumiałość pojawia się w szybkim tempie. W tym naszym grajdolku konserwator zawsze był przeszkodą i dlatego mamy takie kwadratowo-betonowe miasto bez tradycji, bez stylu, bez gustu. Grzegorzu nie podpisuj się , bo nie znasz się na wszystkim. Upodabniasz się do swojego poprzednika. Obecnie jest Ci do niego bliżej niż myślisz
0
nowotarzanin21:57, 28 kwietnia 2019
Popieram wypowiedz Bigosa niech Fryzlewicz odpowie za swoje podjete decyzje w sprawie dzierzawy dla nowej targowicy.Wine ponosi w 100 procentach tych wszystkich klopotow na targowicy.
0
tokisa21:26, 28 kwietnia 2019
To żaden konserwator to zaprzaniec z Platformy. Geolog z zawodu.
0
Kkk21:14, 28 kwietnia 2019
Dobrze rozumiem, że opinia jest negatywna bo nie będzie widać Miasta z Boru na Czerwonem?! to są jakieś kpiny.
0
spostrzegawczy21:00, 28 kwietnia 2019
No, Romek toś przywalił!!! Poszanowanie dla prawa. Szkoda, że nie dla zasypanych kibli i zabetonowanego rynku!
0
czarodzieje wszystkich krajów20:47, 28 kwietnia 2019
@Precz z Markiem, hahhahaha, a to dobre. Chyba przespałeś ostatnie cztery lata albo rżniesz głupa. /.../ Nie idź może tą drogą, proszę, bo wszyscy już w tym mieście wiedzą i co gorsza widzą z jakimi nieudacznikami mamy do czynienia i kto degraduje to miasto do poziomu zwykłej wiochy, już nawet poza drogą. Wiśta wio chłopcze, wiśta wio...
0
Bigos20:37, 28 kwietnia 2019
Panie Fryźlewicz niech pan już milczy bo wstydu pan ni mosz.
Niech pan się zajmie jako radny umową którą pan podpisał ze spółką targowica. Sprzedał pan nas kupców w ręce prezesów a teraz pan zgrywa że nic się nie stało. Niech pan opublikuje umowę w internecie i opowie nam o niej a nie zajmuje się krajobrazem czy widać Tatry czy nie widać. Przejęty jest Pan konserwatorem że to pana koleś Jak pan ma takie znajomości to niech pan działa ale żeby pomóc prawdziwym kupcom na targowicy jak pan tyle piwa nawarzył. Najlepiej się teraz chować od odpowiedzialności i zajmować się tematami zastępczym.Dla Nowego Targu zawsze najważniejszy był jarmark którego niebawem nie będzie bo takich opłat nie wytrzymamy A prezesi wybudują galerię bo tak mówią
0
oburzony wyborca20:34, 28 kwietnia 2019
Brawo, czyli konserwator zabytków stał się zasłoną dymną dla Watychy a hala pozostanie tylko w ulotkach wyborczych. I tak od wyborów do wyborów.
0
Precz z Markiem19:36, 28 kwietnia 2019
Pan Marek niech lepiej odpowie /.../
A następnie powinien złożyć mandat radnego i wyjechać z tego miasta!
Niestety przez takiego p. Marka i kilku innych min. p. Lesława miasto dalej stoi w miejscu a wręcz się cofa.
Ale najważniejsze że chęci do dalszego rycia pod innymi pozostały!

Naruszenie regulaminu. Moderator.
0
WP19:30, 28 kwietnia 2019
Tytus ma rację.
A wśród tych nurtujących nas pytań jest na przykład to o warunki umowy jaką podpisał będąc burmistrzem - ze spółką Nowa Targowica.
0
Tytus19:14, 28 kwietnia 2019
panie Marku jeszcze tylko proszę o parę odpowiedzi na ciągle nurtujące nas pytania
0
prawda19:10, 28 kwietnia 2019
Władza w mieście z konserwatora zabytków zrobił sobie winowajcę na którego zwalił swoją nieudolność. Nie zaprosił go i każdy może sobie resztę dopowiedziec.

Watycha o budowie hali dużo mówi a nic nie robi i tak kolejna kadencja leci. Można w innym miejscu ale ma wymówkę. Co złe to konserwator.

Za to Joanna Wstążka za potężene miliony zrobi remont MOKu, za jakie można halę wybudować. Przypadek?

Słaba burmistrz, słaba władza, słabe miasto.
0
obserwator18:24, 28 kwietnia 2019
Takie smutne czasy. Władze w tym kraju zachorowały na postępującą zdolność do publicznego kłamstwa, zbiorowej amnezji, niszczenia autorytetów, zamazywania przeszłości i bezpodstawnego zarzucania innym dezawuowania swoich nierealnych pomysłów, realizowanych zazwyczaj na skróty, w pominięciu prawa i stanowiska ekspertów. Należy się i już, i kto nie z nami ten przeciw nam. Przecież władza może wszystko... zapominając, że zawsze pycha i arogancja kroczy przed upadkiem. Przypomnę tylko burmistrzowi Watysze jak to nie tak dawno w swoim spocie wyborczym bredził o nowej hali lodowej, co też skutecznie odczarował radny Garbacz w kilku konkretnych pytaniach. Wyszło jak zwykle. Słabo i marnie. Tyle warte są zatem zapewnienia i działania tej władzy. I jak się już nie ma żadnych argumentów, to zawsze zostaje atak inspirowany czyimś interesem politycznym. Po trupach do celu.
0
Romek17:48, 28 kwietnia 2019
Bardzo dobrze Panie Marku, to najwyższa pora, aby ponownie w mieście zapanowało poszanowanie dla prawa. Nie możemy pozwalać na dalszą niszczącą nasze Miasto niekompetencję, ignorancję i butę włodarzy.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
27
12.2024
Nie przegap!
06
01.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas