10 tysięcy złotych kary dla księdza ze Sromowiec Wyżnych - podhale24.pl
Czwartek, 21 listopada
Imieniny: Janusza, Marii, Konrada
Rabka Zdrój
Clouds
-5°
Wiatr: 8.64 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
-4°
Wiatr: 7.74 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
-4°
Wiatr: 6.588 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
-4°
Wiatr: 6.372 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
-2°
Wiatr: 11.088 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
-4°
Wiatr: 13.428 km/h Wilgotność: 84 %
10.04.2020, 09:52 | czytano: 38066

10 tysięcy złotych kary dla księdza ze Sromowiec Wyżnych

Taka kara spotkała go za to, że w Niedzielę Palmową dopuścił do udziału w mszy świętej 60 wiernych.

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
Przypomnijmy, iż w związku z ogłoszonym w Polsce stanem epidemii, maksymalna liczba wiernych, która może brać udział w mszy świętej to 5. W przypadku niedzielnego nabożeństwa w Sromowcach Wyżnych doszło do 11-krotnego przekroczenia dozwolonej liczby. - Stąd kara 10 tys. zł, która w tej sytuacji jest najniższą możliwą karą - mówi Jolanta Bakalarz, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nowym Targu i dodaje, że ksiądz może odwołać się od niej do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie.

To najwyższa, jak dotychczas, kara nałożona przez nowotarski sanepid za złamanie przepisów związanych ze stanem epidemii. Jak dodaje dyrektor Bakalarz, w dwóch przypadkach sanepid nałożył kary po 5 tys. zł za nieprzestrzeganie kwarantanny. W toku jest kolejne takie postępowanie.

Sanepid współpracuje ściśle z policją, która informuje stację o każdym stwierdzonym przypadku naruszenia obowiązujących przepisów. Tak było też w przypadku mszy św. w Sromowcach Wyżnych. To policja otrzymała zgłoszenie o nabożeństwie, w którym uczestniczy niedozwolona liczna osób. Policja jest zobowiązana o każdym takim przypadku informować sanepid, który nakłada na organizatora karę finansową.

r/s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
jo05:44, 13 kwietnia 2020
Chcą wprowadzić komunę i zrobić państwo totalitarne --- nie widzicie tego ???????????
0
Radek08:54, 12 kwietnia 2020
Hamerykony wywołuje sami wojny a potem udało ze pomagają . Ten virus to tez sprawka Amerykanów .

WTC to ich sprawka potem bombardowali Arabów za niby ten atak a przy tym kradli im rope i do dziś kradną .
0
Radek08:46, 12 kwietnia 2020
Do .. kto teraz będzie kozłem ofiarnym ...
Zgadzam się z Tobą .... Amerykanie to mordercy
0
Gość107:36, 12 kwietnia 2020
Po zabraniać wpuścić wszystkich do kościoła jak im się spieszy do Boga niech każd zada sobie pytanie co z moimi wnukami? Co zmoimi bliskimi czy im aby na pewno też spieszy się do Boga? Czy ksiądz to nie człowiek który też powinien przestrzegać prawa?
0
Mombasa Asad17:38, 11 kwietnia 2020
Kto tą karę zapłaci? Ksiądz? Nie! Za mszowe!
0
rozsądny14:25, 11 kwietnia 2020
Jakby opozycja była u władzy i takie ograniczenia względem liczby wiernych na nabożeństwach wprowadziła w czasie aktualnej pandemii to i tak by było mówione, że to walka z Kościołem...
Ale secundo - niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego tylnymi drzwiami wprowadzono handel w niedzielę? I jeszcze jedno gdzie tu konsekwencja w zakresie zgromadzeń? U mnie w biedronce jest 6 kas to teoretycznie może być w sklepie 18 osób, a w kościele tylko 5?! A powierzchnia u mnie biedronki jest około 3 razy mniejsza od powierzchni kościoła.
0
nieCierpieZamordyzmu09:34, 11 kwietnia 2020
Jest już gdzieś zrzutka dla tego księdza? Chętnie dołączę.
Nawet komunistom nie udało się zamknąć kościołów. 30 osób w autobusie, ale 5 w Kościele.
0
Do donosicieli08:51, 11 kwietnia 2020
W supermarkecie jest ok. 25 osób obsługi na 1 zmianie i około 20 klientów , tam może tak być i wszyscy robią zakupy zadowoleni. W kościele zaraz mieli się pozarażać Nie samym chlebem człowiek żyje...
0
poczciwiec00:02, 11 kwietnia 2020
Jeśli się miało to gdzieś wydarzyć na Podhalu to właśnie tam.
Znam ludzie ze Sromowiec i się nie dziwię.
0
Jyndrek23:25, 10 kwietnia 2020
Piąte przykazanie. I tyle w tym temacie
0
test&ament@+++22:57, 10 kwietnia 2020
Ojjj dzieci grzeszycie. Bardzo grzeszycie!!!
Sodoma i Gomora was spotka. Msciwi jestescie, jadem nasyceni ,zapominacie o kazaniach i słowie Bozym. Brakuje wam pokory i samodyscypliny. Kara wiec przyjdzie!!!!
0
Smok22:10, 10 kwietnia 2020
W sumie to beka, że tak was pisowcy ...;
Do niemieckich i innych zachodnich marketów możecie wbijać po 3 na kasę to tak średnio 20 osób, jeden po drugim, do Polskiego kościoła raz za dnia po pięciu :-)

Kościół widać tyle nie daje co zachodnie korporacje.
0
Aa21:49, 10 kwietnia 2020
Zero o bierzmowaniu Zero o pierwszej komunii
Idealny spokój
0
Tak jest21:37, 10 kwietnia 2020
Do @ Nie tak jest
Ja napisałem o swoich odczuciach nie przedstawiłem żadnych problemów a Ty od razu wypisujesz że mam problem mogę z tego wywnioskować że już wylewa się z Ciebie jad nienawiści katolickiej
Do @autor
Wszystko co się dzieje na ziemi jest wolą ojca w niebie: cierpienia, głód, zaraza, itd nie jest znowu taki mniam mniam
0
Jakie prawo, jakim prawem?20:56, 10 kwietnia 2020
@ KNT i Tak jest.
To właśnie o to chodzi by takich jak wy było coraz więcej.
Niemcy w ogromnej większości, od wielu już lat, zamiast do kościoła chodzą w niedzielę do burdeli. U nas też każdy kto chce znajdzie dla siebie coś "ciekawszego" niż kościół i rozmowa z Bogiem.
Co zaś tyczy się prawa, to każda epoka je miała. Każdy dyktator ustalał swoje i wszyscy starali się je przestrzegać. Różne potem były skutki, ale cóż "dura lex sed lex" . Rzym miał swoje prawa, Hitler swoje, Stalin też, zwłaszcza jego prawa przypominają te dzisiejsze.
Ale czy nas ktoś pyta o to czy takich praw chcemy?
Ktoś za nas zawsze wie lepiej. Czy to jest w porządku?

/.../
0
autor20:28, 10 kwietnia 2020
Widać że niektórym wiara i chodzenie do Kosciola przeszkadza!! Gdzie ludzie mają szukać ratunku jak nie w Bogu tylko On moze uchronić swiat od tej epidemi.
0
wiesia20:07, 10 kwietnia 2020
Ciekawa jestem jak się czuje ksiadz czytajac komentarze na stronie?? o ile je czyta niech zrozumie ze powinien być dla ludzi a nie zachowuje sie jak król i ze jest w chierarch wyżej jak inni jest bowiem z tej samej gliny ulepiony jak my wszyscy i też bedzie sadzony na sadzie ostatecznym jak kazdy z nas i niech zapamięta sobie ze powinien pomagac swym owieczka a nie tylko golić je!!!
0
Tak nie jest20:04, 10 kwietnia 2020
@Tak jest.Życie było by nudne bez problemów.Kościół nie jest problemem.Problem masz Ty.A pro po.Problem jest zdać na ,,prawo jazdy,,.
0
KNT19:54, 10 kwietnia 2020
Do Tak jest
Tak tez mam i popieram
0
Tak jest18:47, 10 kwietnia 2020
Zauważyłam że bez kościoła żyje się lepiej i spokojniej
Nikt nikogo nie wyzywa nie obraża w niedziele jest więcej czasu żeby spędzić czas w domowej atmosferze
0
C18:38, 10 kwietnia 2020
@b.Przestrzegasz w życiu wszystkich nakazów ,zakazów? No...? Jak jesteś taka święta to co się grypy boisz?
0
Pisior16:40, 10 kwietnia 2020
Ciekawe ile piss wierchuszka zapłaciła za nielegalne zgromadzenie na Wawelu ?!
0
Rufio15:49, 10 kwietnia 2020
Przecież może powiedzieć, że uczestnicy mszy byli w kościele poza trybem ustawowym, wiec ich ograniczenia nie dotyczyły. W Warszawie tak można, to czemu nie w Sromowcach. Sama góra władzy taki daje przykład. Może nowotarski sanepid chce podważać zdanie prezesa ? nooooo, to pewnie niedługo będą zmiany kadrowe.
0
piotrek15:41, 10 kwietnia 2020
kara powinna wynosić 60 wiernych razy 500 + =30 tysięcy
0
Yvx15:29, 10 kwietnia 2020
Do ciotka klotka - oczywiście, wszyscy winni, tylko nie ksiądz. No przecież on ma być ponad prawem, nietykalny! Kto odprawiał mszę? Oni czy on?! To on ją odprawiał i on odpowiada za ilość osób które przyjął! To wieś, a wiadomo jacy są ludzie ze wsi, ktoś musi im wszystko wskazywać, bo idą jak barany, bez myślenia- wystarczy, że większość coś zrobi( jeden drugiego będzie naśladował- bo nie wie co zrobić) a reszta pójdzie ślepo, bo większość ma na pewno rację. To on ma wykształcenie, nie ci prości ludzie.
0
Rak15:29, 10 kwietnia 2020
Głosowaliście na PiS na Podhalu, to macie będą was karać za wszystko, nie długo do toalety nie wyjdziecie bez zgody policji, o innych rzeczach nie wspomnę. Większość tych ograniczeń jest nie zgodna z konstytucją. A Kościołowi to ten cały PiS bokiem jeszcze wyjdzie.
Zobaczcie dzisiaj jakie zgromadzenie Kaczyński zrobił sobie w Warszawie bez maseczek ... ponad 30 osób gdzie była warszawska policja.
0
ciotka klotka15:03, 10 kwietnia 2020
to teraz ci co przyszli niech ksiedzu rzuc?,bo wiadomo ze on ich w trakcie nie wyrzuci ,porazka co za ludzie ,niestety takie sa obostrzenia i jak trzeba to trzeba je stosowac ,bo plakac to potem beda nad grobami matki i ojca
0
b14:24, 10 kwietnia 2020
Ludzie zrozumcie! Tu nie chodzi o przeciwników Kościoła,ale o zdrowy rozsądek.Nikt przy zdrowych zmysłach tak nie pomyśli...no chyba żeby tylko jątrzyć i robić niepotrzebnie nagonkę i dalej dzielić społeczeństwo! Jest zakaz przebywania w kościele powyżej 5 osób, to trzeba tego przestrzegać, i tyle! W takiej grupie ludzi (60osób) wystarczyłaby tylko jedna osoba zarażona, i cała wieś "leży"...a w domu są osoby starsze i schorowane ,i te osoby z kościoła nie wiedząc że są zakażone , przyniosą wirusa, i co??? Następne spotkanie może być nad grobem.
0
Adam Wołyński14:22, 10 kwietnia 2020
Jak przed wojną stan wojenny hahahahahaha
0
proletariusz14:21, 10 kwietnia 2020
konfidencji ,szmalcowniki ,kapusie,targowiczanie to pierwyj sort naszej totalnej opozycji, syn donosi na ojca ,brat na brata itd. to już przerabialiśmy za stalina,czyżby powtórka z ,,rozrywki"?
0
Morał14:18, 10 kwietnia 2020
Według naszego prawa ojciec który się znęca i doprowadza do śmierci swoich dzieci idzie do więzienia na dożywocie

Wyciagnijci wniosek z tego ( baranki boże )
0
podhalanin14:13, 10 kwietnia 2020
Prawo jest prawem dla wszystkich, i tak trzymać ,
0
grypa13:53, 10 kwietnia 2020
Ale mamy konfidentów(kataru się boją,umrą). Co za kraj.
0
katar13:37, 10 kwietnia 2020
@Obserwator.Weż se coś na grypę,najlepiej pół litra.
0
życie13:00, 10 kwietnia 2020
Tą karę to wierni powinni zapłacić. Skoro przyszli i widzieli, że już jest 5 osób, nie powinni wchodzić tylko się wycofać. Trudno żeby ksiądz odprawiając mszę, co chwila przerywał i wołał proszę nie wchodzić itd. Wierni powinni być zdyscyplinowani i sami pilnować porządku, a nie narażać księdza na kary.
0
Kto teraz będzie kozłem ofiarnym?12:59, 10 kwietnia 2020
Wydawało się, że atak na WTC w N.Jorku to będzie największe kłamstwo tego wieku, ale skądże, to była zaledwie próba ludzkiej naiwności. Powiodła się, więc zaczęli ratować nas od teroryzmu. Zrujnowali świat arabski wzniecając tam wojny i "wiosny" jednocześnie naganiając t.zw. nachodźców do Europy. Teraz takie historie jak koronawirus to będzie codzienność.
0
Ania12:46, 10 kwietnia 2020
Do prawnika. A moze
W innych miejsocowosciach na msze przychodza tylko ludzie ktorzy dali intencje na msze. Wchodzi się nie głownym wejsciem a zakrystia. Kazdy koscielny do 5 umie liczyc.

Mimo to nie oceniam ukaranego ksiedza... kazdy postepuje wg wlasnego sumienia.
0
...12:34, 10 kwietnia 2020
super.
0
Blasey12:28, 10 kwietnia 2020
Tyle dobrze, że sanepid zachował się przyzwoicie i dał minimalną karę (bo niestety przypisy są takie, że musieli). Nasza miłościwie rządząca Partia (która udaje, że jest katolicka) ustaliła limity osób na mszy, a sami robią sobie w Warszawie obchody Smoleńska na kilkadziesiąt osób. Wstyd!
0
strup12:28, 10 kwietnia 2020
@ Albin Watykański!
0
Obserwator12:25, 10 kwietnia 2020
Do Janosik
Chłopie coś Ty brał? Co się czepiasz Sanepidu jak robią wszystko co mogą żeby wyłapywać osoby które mogą zarażać i pomagać na ile to możliwe osobom które dzwonią. Z tego co wiem dzwonią od rana do nocy i cztery telefony było mało więc dołożyli kolejne dwa.
Moje zdanie jest takie, że Księża którzy łamią zasady powinni być karani przez swoich przełożonych bo oni jasno dają im wytyczne, które zabraniają takich zgromadzeń. Państwo wprowadziło obowiązek bo zalecenia większość ludzi miało gdzieś i popatrz co się stało w tych państwach jak USA, Włochy, Hiszpania.... Życzę zdrowego myślenia!!!
0
Heh12:14, 10 kwietnia 2020
Do podhalanin: nie no, księża mają być ponad prawem, bo ty sobie tak życzysz! A ja sobie akurat nie życzę świadomego narażania innych, co z religią akurat nie ma nic wspólnego. W tv się chwalą, że kościół od początku epidemii ściśle współpracuje ze służbami( jakoś tam nikt nie krzyczy jak ty, że jest to jakaś ? napaść na kościół?). Niech przyjadą na Podhale i zobaczą jak u niego się przestrzega. Dwa : 5 przykazanie mówi ?nie zabijaj?- a co on robił? Świadome narażanie na ewentualną śmierć to co to jest? Wy tak bredzicie, jak jest wam wygodnie do tych którymi manipulujecie jak małymi dziećmi. W końcu inteligencję wybijali podczas II wojny światowej i nie bez powodu- przed wojną nie było tylu ?pobożnych? jak teraz.
0
niepotrzebna sprawa12:14, 10 kwietnia 2020
Sygnalista to pojęcie z lewicowej propagandy, którą próbuje się nam narzucić. W Polsce są na to tradycyjne określenia: kapuś i donosiciel. Co do Księdza to narobił kłopotów sobie, organom, i całemu Kościołowi, bo sytuacja już jest wykorzytywana przez przeciwników Kościoła. Jeżeli Papież potrafi dostosować się do ograniczeń i dawać przykład, to w naszych parafiach tym bardziej poinniśmy uwzględnić to co się dzieje na świecie.
0
Prawnik11:48, 10 kwietnia 2020
Nie do pomyślenia, paranoja, żyjemy w świecie absurdów.
A gdzie art 53 konstytucji?
Poza tym proboszcz nie może odpowiadać za to ilu wiernych jest w kościele. Na podstawie art. 231 KK czy za takie kary nakładane przez urzędników nie należy im się kara?
0
J2311:32, 10 kwietnia 2020
Ale się wykazała .
0
pp11:31, 10 kwietnia 2020
Niestety przepis 5 osób to porażka ! Nowy kosciol NSPJ 5 osób traci się w ogromie przestrzeni. Powiedzmy 1 - 2 osoby na ławke stałą żadne dostawiene byłoby jakimś rozwiązaniem !
0
albin11:23, 10 kwietnia 2020
Józek, to teraz który kościół weźmiesz pod lupę?
0
podhalanin11:21, 10 kwietnia 2020
Prawie jak za komuny kościół jest inwigilowany. Ale św. krowy z rządu mogą się grupować i narady robić.Bo kto prezesowi zabroni.
0
mkz11:19, 10 kwietnia 2020
jechać o po tych są przeciw są przecww prawu.
0
lola11:11, 10 kwietnia 2020
i teraz ci pobożni i nadgorliwi parafianie powinni się do tej kary dołożyć jako jałmużna wielkopostna, skoro jest zakaz to po co lezą do tego Kościoła ? w domu można oglądnąć...
0
Mieszkaniec10:57, 10 kwietnia 2020
Gmina Czorsztyn tam zawsze jest inaczej
0
Refleksja10:53, 10 kwietnia 2020
Do sygnalisty
Powtórzę komentarza z innego posta
Mogę zrozumieć kapłana, który ma dylemat, czy zamykać drzwi kościoła przed wiernymi. Mogę też zrozumieć "sygnalistę" zatroskanego o zdrowie innych tym, że ludzie się gromadzą mimo, że powszechnie wiadomo, że jest to otwarcie drogi do przenoszenia się wirusa. Trudno mi jednak zrozumieć osobę, która pisze do redakcji lokalnego tygodnika prośbę o opisanie sytuacji. Mam nadzieję, że to nie ten sam sygnalista, bo byłaby to wyjątkowa podłość. Żywię też nadzieję, że nie jest to mieszkaniec Sromowiec
0
Michał10:50, 10 kwietnia 2020
Kara administracyjna to nie mandat. Tytuł artykułu wprowadza w błąd.
0
:))10:48, 10 kwietnia 2020
W jedna niedziele odrobi :))
0
Janosik10:44, 10 kwietnia 2020
Takiego prześladowania księży to nawet w PRL nie było.
Szefowej Sanepidu polecam:
1I ujrzałem:
gdy Baranek otworzył pierwszą z siedmiu pieczęci,
usłyszałem pierwsze z czterech Zwierząt
mówiące jakby głosem gromu:
"Przyjdź!"
2 I ujrzałem:
oto biały koń,
a siedzący na nim miał łuk.
I dano mu wieniec,
i wyruszył jako zwycięzca, by [jeszcze] zwyciężać (Ap 6, 1-2)

Jeździec na białym koniu oznacza zarazę.
Apokalipsa nadchodzi i nic już tego nie zmieni. Żadne zakazy.
Pozostała tylko modlitwa.
0
Miejscowy10:36, 10 kwietnia 2020
Obchody rocznicy to potrzeba życiowa
0
Czerwonyszyld10:33, 10 kwietnia 2020
Ale się doczekałem czasów, nonsens goni nonsens. Jestem pewien, że po takich zabiegach 30 % wiernych nie powróci już do kościoła i to niektóre środowiska zadowoli. Druga sprawa tylu konfidentów ilu się ich teraz objawiło nie było dawno, tylko za komuny byli tak aktywni jak teraz.
0
gp10:32, 10 kwietnia 2020
I bardzo dobrze
0
Czego jeszcze nie rozumiecie?10:29, 10 kwietnia 2020
Jak to się ma do egzekwowania prawa o "sprawiedliwych" uczstników obchodów rocznicy w Warszawie? Gdzie interwencja policji podczas zgromadzenia?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas