„Zrid” na podhalański odcinek zakopianki - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Rabka Zdrój
Clouds
16°
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
17°
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 66 %
Clouds
16°
Wiatr: 6.768 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
17°
Wiatr: 6.012 km/h Wilgotność: 77 %
Clouds
21°
Wiatr: 9.288 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
19°
Wiatr: 9.036 km/h Wilgotność: 84 %
Jakość powietrza
52 %
Nowy Targ
40 %
Zakopane
18 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 26 | 52 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 20 | 40 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
01.05.2020, 19:03 | czytano: 11550

„Zrid” na podhalański odcinek zakopianki

- Pomimo obiektywnie trudnych okoliczności nie zwalniamy tempa w procedowaniu i realizacji kluczowych inwestycji drogowych w Małopolsce. W maju powinien zostać wydany „zrid” na budowę nowej „zakopianki” na odcinku Rdzawka – Nowy Targ - zapowiada Piotr Ćwik.

zdj. UMWM
zdj. UMWM
- W obecnej sytuacji przedsięwzięcia drogowe i budowlane mogą też stać się kołem zamachowym gospodarki - dodaje wojewoda małopolski.

W 2019 roku – w stosunku roku 2016 – do Wojewody Małopolskiego wpłynęło 3 razy więcej wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej („zrid”) i wydano prawie 3 razy więcej decyzji drogowych. Tendencja ta nadal się utrzymuje, choć obecnie liczba nowych wniosków jest mniejsza, ale dotyczą one znacznie większych inwestycji drogowych.

Wniosek o „zrid” na budowę odcinka drogi krajowej nr 47, klasy GP, w nowym przebiegu, relacji Rabka-Zdrój – Zakopane na odcinku Rdzawka – Nowy Targ od km 5+009 do km 21+104 został złożony 24 września 2019 r. przez pełnomocnika reprezentującego inwestora – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Projektowana inwestycja planowana jest do realizacji na terenie województwa małopolskiego, w powiecie nowotarskim, w gminie Rabka-Zdrój, w miejscowości Rdzawka, w gminie Raba Wyżna w miejscowości Sieniawa, gminie Nowy Targ w miejscowościach Klikuszowa i Lasek oraz w mieście Nowy Targ.

Zakres tej inwestycji obejmuje budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 47 o długości 16,095 km jako dwujezdniowej, dwupasowej, dwukierunkowej, o szerokości 22,0 m, w tym 2 razy po 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 m oraz pas dzielący 5,0 m.

Na inwestycję składa się między innymi:
- budowa 4 węzłów drogowych: „Obidowa”, „Klikuszowa”, „Nowy Targ Zachód” oraz „Nowy Targ Południe”,
- budowa, rozbudowa i rozbiórka innych dróg publicznych,
- budowa nowych skrzyżowań oraz przebudowa istniejących,
- budowa dodatkowych jezdni, w celu obsługi terenu przyległego do pasa drogowego i zapewnienia dostępu do drogi publicznej,
- budowa wielu obiektów inżynierskich: wiaduktów drogowych, przejść dla zwierząt, mostów, przepustów,
- budowa ekranów odbijających, pochłaniających, przeciwolśnieniowych,
- budowa i rozbiórka zjazdów indywidualnych oraz publicznych,
- przebudowa koryta rzeki Raba,
- budowa wjazdów awaryjnych,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych,
- budowa odwodnienia drogowego wraz z budową zbiorników powierzchniowych i podziemnych,
- budowa kanału technologicznego,
- budowa, przebudowa i rozbiórka sieci uzbrojenia terenu,
- budowa i rozbiórka obiektów tymczasowych,
- rozbiórka istniejących obiektów nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, tj.: istniejących obiektów inżynierskich, budynków mieszkalnych, budynków gospodarczych przemysłowych i magazynowych, ogrodzeń, istniejących nawierzchni dróg itd.,
- wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją.


Do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację tej inwestycji drogowej niezbędne jest zakończenie aktualnie prowadzonej ponownej oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, wynikającej z obowiązku nałożonego w decyzji środowiskowej (konsultacje społeczne trwają do końca kwietnia, a oprócz tego potrzebny jest jeszcze czas na oczekiwanie na ewentualne przesłanie uwag pocztą – około 2 tygodnie). Po przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wyda postanowienie dotyczące uzgodnienia realizacji projektowanego przedsięwzięcia. Następnie Wojewoda wyda decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, co może nastąpić w drugiej połowa maja 2020 r.

opr.s/ zdj. UMWM
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Gosc15:07, 5 maja 2020
do xxx. Nie wiem dlaczego czepiasz sie tych ktorzy chca zrobic tę droge. Chwala im za to!! Powinienes sie raczej czepiac komuchow i ich spodkobiercow ze tak zacafali nasz kraj na jak to mowisz 50 Lat!!! Tak nawiasem mowiac to nie przepadam za PISem, ale wole juz PIS niz PO dla ktorej zakopianka byla droga nieistotna. Przypomne tylko ze w swoich planach obecny kawalek zakopianki planowali zrobic dopiero w perspektywie do 2036 roku!!! Dzieki Bogu ze PIS jest przy wladzy a nie PO czy SLD.
wojtek06:28, 5 maja 2020
Jak zawsze znaleźli się malkontenci dla których zawsze jest coś nie tak. Ale widocznie bez takich obrońców kornika krytykujących wycinkę chorych drzew w Puszczy i składających skargi do Parlamentu Europejskiego się nie obejdzie. To nic że minister Szyszko miał rację. Teraz Unia powinna nam zapłacić odszkodowanie za swoją złą decyzję.
xxx11:44, 4 maja 2020
no mają rozmach że taak powiem, droga ktora juz powinna być 50 lat temu zbudowana....
wojtek00:56, 4 maja 2020
Bardzo długo oczekiwana inwestycja. Oby tylko dalej poszło wszystko zgodnie z planem.
STAŚ17:40, 3 maja 2020
Lasu szkoda, żabek, ptaszków, tudzież ślimaków szkoda ? Las odbudują, żyjątka odżyją. Gdzie w tym przedsięwzięciu ludzie ? Może trzeba się cieszyć, że będzie droga, która miała być już ok 60-70 lat temu !!!
NT1414:58, 3 maja 2020
Do jasiek. Ino ka indziej i dobrze. Wreszcie NT będzie w miarę normalnie przejezdny!! Lasu szkoda, mogli zrobić inaczej, ale za drogo by było...
ZZ14:09, 3 maja 2020
W końcu !!! Oby jak najszybciej
Wyrocznia12:06, 3 maja 2020
Beton i asfalt stanie się największą atrakcją Podhala!
Jasiek09:44, 3 maja 2020
Ta droga nie jest potrzebna. Nie będzie gdzie postawić reklam i ludzie stracą tylko pieniądze a korki będą takie same ino gdzie indziej.
Kierowca z N. Targu09:02, 3 maja 2020
Przebudowa koryta rzeki Raby ? W którym miejscu ? No chyba że pod motelem na Rdzawce gdzie ma początek i jej nawet tam nie widać.
D.hu19:55, 2 maja 2020
Do alik jak nie wiesz gdzie jest początek Raby to się nie wypowiadaj.
PL10:07, 2 maja 2020
Widać że wybory na horyzoncie,to trzeba ogłosić jakiś sukces.
Jan08:48, 2 maja 2020
Super. Wycięliście las. Na pewno dobrze robi to przyjezdnym, bo lepszy dojazd do turystycznych miejscowości, ale dla mieszkańców Nowego Targu to dramat. Piękne miejsce zdewastowane. Teraz czas zdewastować teren w okół lotniska i Boru na Czerwonem przez zbudowanie południowej obwodnicy Nowego Targu. I znów cieszyć się będą mieszkańcy turystycznych wiosek, a Nowotarżanie już nie będą mieli strefy relaksu. To już będą niestety nieodwracalne dewastacje terenów rekreacyjnych. Piękne miasto zamienia się w miasto po drodze do...
Marcin08:00, 2 maja 2020
Do stw przeczytaj ustawę o ZRID. Znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie bo tutaj wojewoda z lewnoscia Ci nie odpisze
alik07:44, 2 maja 2020
,, przebudowa koryta rzeki Raba", gdzie rzeka Raba a nowa zakopianka? Może chodzi o Lepietnice
stw23:55, 1 maja 2020
Bardzo dobrze że budujecie, i to się chwali, ale o o odszkodowaniach nie wspominacie. Panie wojewodo małopolski zrid zridem, ale kiedy zapłacicie za działki zabrane pod drogę?
Dobra zmiana21:17, 1 maja 2020
Szkoda że Pan Wojewoda tak szybko nie wydaje zridów na inne inwestycje tylko proceduje miesiącami wymyślając coraz bardziej absurdalne rzeczy i uchyla decyzję wydane przez starostów przedłużając niemiłosiernie wszystko.
Roni20:57, 1 maja 2020
W Nowym Targu nie potrzeba żadnych pozwoleń, zgód itp. Tu się najpierw drogę buduje, a potem następuje próba dogadania z właścicielami gruntów i załatwianie pozwolenia. Droga Grel - Niwa jest tego żywym przykładem. Gdyby Zakopianka miała przebiegać przez rynek - da się zrobić - :)))
Optymistka20:04, 1 maja 2020
Mam nadzieję że drogowcy szybko uporaje sie z tą inwestycją bo jazda tym odcinkiem to istny koszmar zarówno latem jak i zima
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas