Tylko 9 nowych zakażeń na Podhalu - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Zakopane
Clouds
Wiatr: 5.112 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
12°
Wiatr: 3.384 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 4.86 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
12°
Wiatr: 6.048 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
Wiatr: 9.036 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 9.972 km/h Wilgotność: 85 %
Jakość powietrza
78 %
Nowy Targ
64 %
Zakopane
60 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 39 | 78 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 32 | 64 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 30 | 60 %
07.12.2020, 12:20 | czytano: 4542

Tylko 9 nowych zakażeń na Podhalu

Dobre informacje na temat pandemii w naszym regionie. W powicie nowotarskim mamy tylko 3 nowe zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, w tatrzańskim 6. W ciągu ostatniej dobry nie odnotowano żadnego zgonu związanego z COVID-19.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
W Polsce mamy dziś 4423 nowych zakażeń i 92 przypadki śmiertelne.

oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
antycovidian22:01, 8 grudnia 2020
@Ja tylko przejazdem
":):):) czyli wg ciebie był powód budowania szpitali.. Pandemia???:):):)"
mam Cię za bardziej rozgarniętego, przecież wiesz, że nie wierzę w pandemię i nie o pandemię tu idzie. Ci co racjonalnie myślą, twardo stąpają po ziemi, nie przyjmują do siebie - nie ulegają medialnej propagandzie rządowej wiedzą co mam na myśli. Domyślam się, że Ty też - spokojnej nocy.
Ja tylko przejazdem20:45, 8 grudnia 2020
@antycovidian
Ależ mogę i kwestionuję - nie ma na to absolutnie żadnych dowodów, są tylko opowieści.
:):):) czyli wg ciebie był powód budowania szpitali.. Pandemia???:):):)
antycovidian18:55, 8 grudnia 2020
@Ja tylko przejazdem
Co byś nie powiedział i nie wiem jak czarował, zaklinał rzeczywistość, to pozytywnych skutków leczenia amantadyną nie możesz zakwestionować, pomimo, że może bardzo byś chciał (bo taka jest propagandowa linia polityczna ministerstwa zdrowia, nie mająca ze zdrowiem nic wspólnego, której Ty jesteś najlepszym przykładem) - i o to w tym wszystkim idzie.
Czyja racja będzie na wierzchu, to się okaże za kilka tygodni - miesięcy, przecież z jakiegoś powodu wybudowano tymczasowe szpitale.
Ja tylko przejazdem15:47, 8 grudnia 2020
@antycovidian

Przeczytałem artykuły na które powołuje się pan doktor - żaden NIE JEST BADANIEM, to tylko badania eksperymentalne, obserwacje i SUGESTIE, żadnych "twardych wniosków"

1. Structure and drug binding of the SARS-CoV-2 envelope protein transmembrane domain in lipid bilayers (badanie eksperymentalne - sam wirus i teoretyczna ocena potencjalnych możliwości amantadyny)

z dyskusji autorów: The present membrane-bound ETM structure SUGGEST that small-molecule drugs should have high-affinity binding to both the acidic Glu8 and the polar Asn15 in order to occlude the N-terminal entrance of the protein

2. Amantadine Treatment for People with COVID-19
z podsumowanie "we SUGGEST that amantadine may reduce the effects of COVID-19".

3 kolejne żródło - "Amantadine as a drug to mitigate the effects of COVID-19" - powołanie się na to, to wyjątkowe kuriozum - ukazało się w uwaga:!!! w MEDICAL HYPOTHESIS i jest badaniem na jednym z białek wirusa SarsCov 2

nie będę tu cytował dalej, bo to jak kopanie leżącego - lista 10 artykułów referencyjnych świadczy wprost, że ten pan doktor wystawia się na potężny strzał, całkowicie nie trzymając gardy.
Ja tylko przejazdem15:20, 8 grudnia 2020
@antycovidian

albo w rżnięciu głupa wygrywasz ze mną o 3 długości, albo zwyczajnie niczego nie musisz rżnąć:):):) znów powielasz to, co ci napisali w przekazie dnia ważniejsi Konfederaci:):)

SZCZEPIONKA P/COVID, wbrew triumfalizmowi pana Morawieckiego, de facto jest niezatwierdzona do użytku ani w Szwajcarii ani w Polsce ani nigdzie w UE, poza Wielką Brytanią (gdzie ma dopuszczenie warunkowe). Drugim państwem na świecie, które ją dopuściło jest Bahrajn.

Czy to oznacza, że szczepionki nie będzie w Europie?
Europejska Agencja Leków (EMA) ma przedstawić swoje stanowisko 29 grudnia. Amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA) na razie nie wydała żadnych decyzji w tej sprawie.

Szwajcarzy też chcą więcej danych, żeby ją zarejestrować (ale zarezerwowali sobie 13 000 000 dawek - pewnie chcą ją wpuścić do górskich potoków i Milki:):):)
antycovidian12:43, 8 grudnia 2020
@Ja tylko przejazdem - czy może Panie C
"I ponawiam pytanie OD KIEDY ZACZĄŁEŚ UWAŻAĆ COVID19 ZA CHOROBĘ KTÓRĄ NALEŻY LECZYĆ? Bo jeszcze niedawno był wg ciebie mniej groźny niż katar. Czyżby groźnie zmutował (przynajmniej w twojej głowie:):):)?"
Zawsze twierdziłem i nadal twierdzę, że w miejsce grypy, (na którą rocznie chorowały miliony Polaków i która też zbierała śmiertelne żniwo) która nagle zniknęła, wszedł covid19. Nigdy nie twierdziłem, że nie ma koronawirusów natomiast twierdziłem i podtrzymuję to twierdzenie, że nie ma pandemii. Jak masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem i przypisujesz mi cytowane cudze wypowiedzi, to nic innego, jak odwracanie przez Ciebie "kota do góry ogonem"
W tworzeniu ogólników, by uciec od odpowiedzi, to Ty jesteś miszczem.

W dalszym ciągu oczekuję z Twojej strony na obszerną odpowiedź na zacytowaną przez mnie wypowiedź Pana Mentzena. punkt, po punkcie.

Czy remdesiwir coś Ci mówi, czy dalej będziesz rżnął głupa ???

Najmądrzejszy, z najmądrzejszych - czy uważasz Szwajcarów, którzy nie dopuścili do użytku szczepionki na koronawirusa za idiotów i debili ???

"piszesz o amantadynie - ja odpowiadam o amantadynie, a ty usiłujesz to przerobić na szczepienia."
a ja odsyłałem i odsyłam do wypowiedzi i doświadczenia zawodowego dr. Bodnara.
Kwestionujesz wypowiedzi (hipotezy) dr. Bodnara - a zadałeś sobie trud przeczytania materiałów źródłowych na które się powołuje , jak również na publikacje naukowe ??? (które udostępnił w linkach pod swoją wypowiedzią???)
Nie twierdzę, że jestem alfą i omegą ale dyskutować z kimś kto ma mniemanie o sobie że jest wszechwiedzącym i zna się na wszystkim, to jest jak gadanie do ściany.
Ja tylko przejazdem10:17, 8 grudnia 2020
@antycovidian

piszesz o amantadynie - ja odpowiadam o amantadynie, a ty usiłujesz to przerobić na szczepienia.

Skoro tego nie wiesz, to napiszę, że w odróżnieniu od amanatdyny jednak dla szczepionki p/covid wykonano badanie z randomizacją i podwójnie ślepą próbą a jego wyniki są dostępne.

Można się szczepić lub nie szczepić, wolna wola, ale nie da się zaprzeczyć, że badanie na ponad 21 000 ochotników, spełniające wszelkie kryteria - w tym zgody komisji etycznych, świadome zgody uczestników, zostało wykonane. Dla amantadyny żadnego zbliżonego nawet badania nie ma.

A jaki zamiennik drogi znaleziono do amnatatyny, który zamiast niej chcą sprzedawać koncerny - podpowiedz, proszę.

I ponawiam pytanie OD KIEDY ZACZĄŁEŚ UWAŻAĆ COVID19 ZA CHOROBĘ KTÓRĄ NALEŻY LECZYĆ? Bo jeszcze niedawno był wg ciebie mniej groźny niż katar. Czyżby groźnie zmutował (przynajmniej w twojej głowie:):):)?
Adam Wołyński07:14, 8 grudnia 2020
Sylwek się zbliża to władza się boi . hahahahahaaa
antycovidian23:49, 7 grudnia 2020
@Ja tylko przejazdem
"A ponieważ nie masz bladego pojęcia o badaniach klinicznych czy procesie rejestracji leków, a najwyraźniej nie doczytałeś w swojej skarbnicy wiedzi- Wikipedii, bo tam to wszystko jest, to cytujesz teksty, które ci się podobają w całosci ale za to bezkrytycznie"

Cieszę się, że Ty masz "pojęcie" o badaniach klinicznych i procesie rejestracji laków i mając to na uwadze, udzielisz równie obszernej odpowiedzi na moją pierwszą zacytowaną wypowiedź pod tym artykułem dot. szczepionek, którymi chce nas uraczyć rząd.

"A żebyś nie mowił, że to sprawka koncernów i spisek, bo to stary i tani lek, to ci powiem, że taki furosemid jeszcze starszy i jeszcze tańszy a.mimo to ma bardzo dobre badania i żaden koncern go nie zwalcza:):)"

hahaha - ale się uśmiałem - żaden koncern go nie zwalcza, bo żaden nie wymyślił drogiego zamiennika, a skoro jest skuteczny, tani i wszelkie patenty wobec niego wygasły, to może go produkować każdy zakład farmaceutyczny, podobnie jak amantadynę - i tu " jest pies pogrzebany"
antycovidian23:37, 7 grudnia 2020
@Ja tylko przejazdem
Uderz w stół - nożyce się odezwą, sam lepiej bym tego nie ujął - odsyłam do pierwszej mojej wypowiedzi i oczekuję równie obszernej odpowiedzi (może być i z wikipedii)
Ja tylko przejazdem23:37, 7 grudnia 2020
@antycovidian
A kiedy własciwie zmieniłeś zdanie, że covidn19btonjednak ciężka choroba, któŕa trzeba leczzyć?
Ja tylko przejazdem22:55, 7 grudnia 2020
@antycovidian
Zacytowałeś hipotezy pana doktora a nie dowody słuszności jego twierdzeń, bo takich nie ma.
A ponieważ nie masz bladego pojęcia o badaniach klinicznych czy procesie rejestracji leków, a najwyraźniej nie doczytałeś w swojej skarbnicy wiedzi- Wikipedii, bo tam to wszystko jest, to cytujesz teksty, które ci się podobają w całosci ale za to bezkrytycznie.

Dowodem byłoby badanie kliniczne z randomizacją i podwojnie ślepą próbą i zakończone rejestracją leku w konkternym wskazaniu.
Amantadyna nie manani jednego ani drugiego

A żebyś nie mowił, że to sprawka koncernów i spisek, bo to stary i tani lek, to ci powiem, że taki furosemid jeszcze starszy i jeszcze tańszy a.mimo to ma bardzo dobre badania i żaden koncern go nie zwalcza:):)
Ja tylko przejazdem22:21, 7 grudnia 2020
@ppf
A tak a propos worldometer- najświeższe dane:
Polska 533 zgony na 1 milion mieszkańców. Szwecja 691 na 1 milion.
W tym rankingu Szqecja sporo nas wyprzedza.
antycovidian22:20, 7 grudnia 2020
Z pozdrowieniami dla miszcza
"?Zastosowanie amantadyny w medycynie i COVID-19
?Amantadyna i jej pochodne są jedynymi dostępnymi lekami (do tej pory), które bezpośrednio oddziałują na inaktywację wirusa SARS-CoV-2, prawdopodobnie zmieniając mu środowisko rozwoju z kwaśnego na zasadowe. A także potencjalnie mają wiele innych mechanizmów działania, w tym prawdopodobnie jeszcze niezbadane. (1,2,3)
?Amantadyna ma obecnie wiele zastosowań. Analizując wszelkie opracowania z dziedziny neurologii o działaniu amantadyny na układ nerwowy w takich chorobach jak: udary, urazy mózgu, czy ciężkie uszkodzenia mózgu ? amantadyna jest najbardziej skuteczna. Jest stosowana na oddziałach neurologicznych, bo działa regenerująco na komórki mózgowe. Według badań, ?89% pacjentów stosujących amantadynę uzyskało poprawę stanu zdrowia, w tym 54% uzyskało znaczną poprawę. (4,5,6,7) Zmniejsza też obrzęk i odczyn zapalny, a badania efektów ubocznych amantadyny porównuje się z poziomem placebo ? czyli są bliskie zeru. (4,6)
?Z własnych obserwacji ? u pacjentów chorych na COVID-19 ? leczenie amantadyną powoduje cofanie się zmian zapalnych i regenerację w płucach. Jest znacznie lepsza i szybsza niż u pacjentów nieleczonych amantadyną. Całe leczenie ulega znacznemu skróceniu. Na przykład: gdy porównujemy pacjentów szpitalnych, którzy na własną odpowiedzialność przyjmowali amantadynę, w stosunku do pacjentów, którzy jej nie zażywali ? szybciej opuszczali szpital, ich stan w trakcie wypisu często jest o wiele lepszy (dane pacjentów możliwe do wglądu).
?U niektórych pacjentów po przechorowaniu COVID-19 nieleczonych amantadyną, nawet po kilku tygodniach występują zmiany osłuchowe w płucach. Podanie antybiotyków wraz z amantadyną nawet po tym czasie dają bardzo dobre efekty terapeutyczne (dane medyczne dostępne do wglądu).
?Z ostatnich publikacji angielskich, u pacjentów po przechorowaniu COVID-19, po ponad 2 miesiącach stwierdzono, że 78%? osób przeszło zapalenie mięśnia sercowego. Aż u 60% stwierdzono, że mają jeszcze czynne zapalenie mięśnia sercowego. Niezależnie od tego, czy byli leczeni w domu, czy w szpitalu. (8,9,10)
?Z własnej obserwacji mogę stwierdzić, że pacjenci, którzy otrzymywali amantadynę, proces ich rekonwalescencji i wzrostu tolerancji na wysiłek jest szybszy. Mimo wszystko nie zalecam w ciągu 2-3 miesięcy nadmiernego wysiłku. Również z doświadczeń własnych i obserwacji, pacjenci otrzymujący amantadynę mają zmniejszone objawy bólowe w klatce piersiowej.
?Nie jestem klinicystą, aby opisywać mechanizmy działania amantadyny. Wspominałem wcześniej, że pewnie ma jeszcze kilka punktów uchwytu w komórkach, części prawdopodobnie jeszcze nie znamy. Na część odpowiedzi może już dzisiaj udzielić neurologia.
?Nasuwają mi się wnioski, że amantadyna działa tak samo skutecznie na inne komórki jak na układ nerwowy. Zmniejsza odczyn zapalny i obrzęk w komórkach (np. płucnych, czy sercowych) zwiększa regenerację i ogranicza ich odczynowość, co wydatnie może zmniejszyć lub złagodzić ilość powikłań po COVID-19.
?Amantadyna jest lekiem bardzo skutecznym w leczeniu COVID-19 a równocześnie się sprawdza w zmniejszeniu uszkodzeń w wielu narządach. Wzywam do badań i natychmiastowego wpisania amantadyny w schematy leczenia COVID-19 jako głównego i jedynego leku przyczynowego (do tej pory), który działa bezpośrednio na wirusa SARS-CoV-2, a jednocześnie jest niezwykle przydatnym lekiem w leczeniu objawowym.
????Zachęcamy do komentowania i udostępnienia.????
Źródła i artykuły naukowe dostępne w komentarzu."
Wpisz na fb : Przychodnia Lekarska Optima Przemyśl?
Ja tylko przejazdem22:14, 7 grudnia 2020
@ppf
Zgadzam się z tobą, że na worldometer warto pooglądać dane.
Polecam.
katar bezobjawowy :)))20:51, 7 grudnia 2020
Jeden plus noszenia maseczek, jest wesoło, ludzie wyglądają komicznie jak tubisie(uszy).
ppf20:32, 7 grudnia 2020
Ten ekspert przejazdem pisze bzdury
Na Worldometer są oficjalne dane można sprawdzić to i owo ./../
Ja tylko przejazdem18:27, 7 grudnia 2020
Pisałem, kiedyś że do oceny, która strategia walki z pandemią okaże się lepsza (lub raczej mniej zła) szwedzka czy innych krajów europejskich, trzeba będzie czekać przynajmniej do wiosny, kiedy będą dostępne zbiorcze dane. Myliłem się, bo Szwedzi już swoją podsumowali i wprowadzają restrykcje na wzóŕ innych krajów.

"Gwałtowny wzrost liczby chorych, tysiące zmarłych więcej niż u sąsiadów, spadek PKB i wzrost bezrobocia, upadające hotele i restauracje - Szwedzi przyznają, że kontrowersyjną strategią nie udało się wypracować odporności zbiorowej ani uchronić gospodarki."

Tak więc na razie strategie są tylko złe i bardzo złe.
PAL15:22, 7 grudnia 2020
Czy szczepionka na Covid-19 powoduje bezpłodność? Czy to niebezpieczne? Dr Sienkiewicz yutube
Siuks14:31, 7 grudnia 2020
do @antycovidian-super-w punkt trafione:)
Zdrowy14:21, 7 grudnia 2020
Antycovidian popieram.
Doktor kidler14:21, 7 grudnia 2020
do Janek z Żoliborza-sygnaliści na kacu to nie ma kto świateł zmienić:)No i krynica mądrości niejaki"ja tylko przejazdem"już przejechał i nie ma kto przypomnieć:)
bardzo dobre wiesci!14:07, 7 grudnia 2020
Bardzo mnie to cieszy, ale nadal uwazajmy! Nie dbamy o swoje zdrowie, pomyslmy chociaz o innych..
Jarek z Żoliborza13:46, 7 grudnia 2020
Ja się pytam kiedy zielona strefa skoro zachorowań dużo mniej.
antycovidian12:21, 7 grudnia 2020
"Premier Morawiecki wraz z Ministrem Zdrowia Niedzielskim zapewniają nas, że szczepionka, którą zamierzają zaaplikować milionom Polaków jest bezpieczna. Zarządy koncernów farmaceutycznych już takiej pewności nie mają, dlatego w obawie przed ryzykiem domagają się zwolnienia z odpowiedzialności za skutki szczepienia. Doskonale rozumiem firmy farmaceutyczne, ponieważ nie istnieją żadne badania potwierdzające bezpieczeństwo szczepionki. Ona może być bezpieczna, ale jak na razie nie ma na to cienia dowodu. Na podstawie czego Morawiecki twierdzi, że szczepionka jest bezpieczna? Oficjalnie nie wiadomo. Nieoficjalnie, najprawdopodobniej na podstawie tych samych badań, które nakazały konieczność zamknięcia lasów, muzeów, sklepów meblowych i siłowni. Innymi słowy, te dane pochodzą z czyjejś pustej głowy.
Szczepionkę przyjęło 21 500 osób. Tyle samo osób otrzymało placebo. Po krótkim czasie zachorowały 162 osoby z placebo i tylko 8 osób zaszczepionych, co dowodzi, że szczepionka jest w 95% skuteczna. Oznacza to, że 99,2% badanych nie zachorowało bez szczepionki i 99,9% nie zachorowało mając szczepionkę.
Oprócz powyższych danych nasz stan wiedzy na temat szczepionki Pfizera jest następujący:
Czy odporność na wirusa trwa dłużej niż rok? Nie wiadomo.
Czy są jakieś długoterminowe skutki uboczne? Nie wiadomo.
Jak na szczepionkę reagują osoby w podeszłym wieku lub chore? Nie wiadomo.
Czy osoby zaszczepione nie mają objawów, czy też nie zarażają? Nie wiadomo.
Jak szczepionka wpływa na kobiety w ciąży, karmiące, jak wpływa na dzieci? Nie wiadomo.
Jak szczepionka reaguje z innymi lekami? Nie wiadomo.
A co wiadomo? Że od stycznia miliony ludzi będą stosować nieprzebadaną szczepionkę wyprodukowaną przez firmę, która w przeszłości płaciła miliardowe kary za korupcję, reklamowanie leków niezgodnie z ich przeznaczeniem i inne nieetyczne zachowania. Za wszystko zapłacimy z naszych podatków, nieszczęśliwcy u których pojawią się skutki uboczne, zostaną zostawieni sami sobie, a cały ten interes organizuje Pfizerowi premier Morawiecki.
Nie chciałbym, żeby ta ekipa organizowała ubicie much w kiblu, a co dopiero akcję zaszczepienia całej populacji nowym środkiem. To się może skończyć jak wybory Sasina, tylko ze znacznie poważniejszymi konsekwencjami. Wolałem już, gdy byliśmy na etapie kupowania nieistniejących respiratorów od znajomych instruktorów narciarstwa. Ryzyko i koszty były wtedy znacznie mniejsze."
Sławomir Mentzen
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas