Reaktywacja Straży Miejskiej w Nowym Targu? - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Szczawnica
Clear
Wiatr: 4.5 km/h Wilgotność: 50 %
Clear
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 49 %
Clear
10°
Wiatr: 3.024 km/h Wilgotność: 54 %
Clear
11°
Wiatr: 4.356 km/h Wilgotność: 48 %
Clear
Wiatr: 6.768 km/h Wilgotność: 58 %
Clear
Wiatr: 3.672 km/h Wilgotność: 60 %
Jakość powietrza
112 %
Nowy Targ
42 %
Zakopane
38 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 56 | 112 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
09.02.2021, 20:04 | czytano: 13282

Reaktywacja Straży Miejskiej w Nowym Targu?

NOWY TARG. Przywrócenie Straży Miejskiej, powołanie jej na nowo zaproponował Jacenty Rajski. Swoją propozycję przedstawił w formie interpelacji.

arch. Podhale24
arch. Podhale24
Jaka jest argumentacja radnego? Oto ona: "Ochrona spokoju, bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych, kontrola ruchu drogowego, realizacja harmonogramu walki ze smogiem na lata 2021-2030, inne czynności niezbędne do zarządzania miastem".

Przypomnijmy - o likwidacji Straży Miejskiej w Nowym Targu zdecydowali w lipcu 2015 r. miejscy radni. Był to wynik konsultacji społecznych, w których 71% mieszkańców spośród oddających głos - opowiedziało się za rozwiązaniem miejskiej formacji mundurowej. Chociaż konsultacje nie były dla władz Miasta wiążące, to jak tłumaczono "wypełniając wolę mieszkańców" uchwała ws. likwidacji SM została poddana pod głosowanie na sesji. Za likwidacją było trzynastu radnych, przeciw - siedmiu. W ten sposób formacja przestała istnieć 1 grudnia 2015 roku.

W uzasadnieniu uchwały o likwidacji jednostki napisano m.in., że zdaniem mieszkańców miasta Straż Miejska nie spełnia swojej roli i nie dba we właściwy sposób o ich bezpieczeństwo oraz ład i porządek w Nowym Targu. Mieszkańcy uważają, że środki publiczne pochodzące na utrzymanie Straży Miejskiej z budżetu miasta, czyli w znacznej mierze z podatków pobieranych od nich samych, mogą być lepiej spożytkowane. Stoją na stanowisku, że dalsze utrzymywanie Straży Miejskiej jest nieuzasadnione ekonomicznie, organizacyjnie i zadaniowo. Wyrażane są nierzadko poglądy, że zadania w zakresie bezpieczeństwa publicznego oraz w ruchu drogowym na terenie miasta lepiej i skuteczniej jest w stanie realizować Policja. Policja posiada zarówno odpowiednie predyspozycje i przeszkolenie, którego brakuje funkcjonariuszom Straży Miejskiej, jak i też działa na warunkach skuteczniejszego prawa. Zdecydowana część nowotarskiego społeczeństwa uważa, że koszty ponoszone na utrzymanie Straży Miejskiej w Nowym Targu są niewspółmierne do osiąganych efektów".

Odpowiedzi na interpelację radnego Jacentego Rajskiego jeszcze nie opublikowano.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Kocur10:48, 14 lutego 2021
Jestem za przywróceniem straży już dawno to powinni zrobić
50 sięcio latek w nt21:04, 13 lutego 2021
do mieszkaniec pewnie ty ten burdel robisz i teraz chcesz ochrony
Dzięki ale jestem na Nie!18:04, 12 lutego 2021
Reaktywacja wyborów w N.T kto jest za a kto jest przeciw?
Ania16:29, 11 lutego 2021
Nie, nie, nie. Policji jest wystarczająco dużo. Tylko niech zajma się robotą, a nie nękaniem i bezprawnym spisywaniem ludzi za to , że przyszli zjeść obiad
Besala12:03, 11 lutego 2021
Należy pamiętać, że likwidując straż miejską burmistrz Watycha obiecywał regularne patrole policji w centrum miasta, na które miał dokładać z kasy miejskiej. I nie ma ani patroli policji ani straży miejskiej. Ponadto takie stawianie sprawy świadczy o nierozumieniu różnicy między funkcjami tych formacji. Straż należało w Nowym Targu naprawić nie likwidować. Strażników rozliczano przede wszystkim z ilości mandatów wystawionych za złe parkowanie, gdyż były one źródłem pieniędzy dla miasta, to spowodowało utratę społecznego zaufania. W mieście codziennie wiele spraw wymaga interwencji, które nie mieszczą się w obowiązkach policji. I proponuję z tymi sprawami dzwonić bezpośrednio do burmistrza Watychy! Wałęsają się bezdomne i niebezpieczne psy - telefon do burmistrza, może je wyłapie. Sąsiad pali w piecu śmieci - telefon do burmistrza! Na murach pojawiły się wulgarne hasła - telefon do burmistrza, może je zamaluje? Pojawiło się nielegalne wysypisko śmieci - telefon do burmistrza, może je uprzątnie i znajdzie sprawców?
JAKO SUWEREN NIE ZGADZAM SIĘ !!!!10:22, 11 lutego 2021
Czy urzędnicy płacą za miejsca parkingowe?!?!
Czy ten przykry obowiązek dotyczy tylko zwykłych obywateli, którzy tych nierobów na dodatek utrzymują ?!?!

Czy ma powstać kolejny urząd do utrzymania ?!?!
JA SIĘ PYTAM PANIE JACENTY ZA CZYJE PIENIĄDZE?!?!!?
BO JA NIE WYRAŻAM ZGODY!!!
PRAWO MA BYĆ PROSTE A WTEDY WSZYSCY BĘDĄ RESPEKTOWAĆ !!!

Teraz najlepiej widać jak jest w rzeczywistości !!!
PIS-owscy posłowie; Jadwiga Emilewicz, Krystyna Pawłowicz, przyłapane na pobycie w hotelach/pensjonatach/na nartach !!!!
Wektor22:16, 10 lutego 2021
Do Chumbawumba, spidi. Popieram.

Powstaje pytanie, czy to jest możliwe za tego Burmistrza?. Sytuacja jest ciekawa,
chciałoby się powiedzieć, że śmieszna, ale czego można się jeszcze spodziewać po
tym Burmistrzu. To się nazywa paradoks zarządzania, ile jeszcze takich paradoksów
nas czeka? Jeżeli ponownie miałoby się odbyć referendum, to należałoby dodać drugi
punkt, o ograniczeniu urzędników o 50%. Byłoby więcej pieniĘdzy na walkę ze SMOGIEM:).
Albo inne ciekawe (potrzebne) inicjatywy. "NASZE" MIASTO, już niedługo WASZE.
A jo sie jesce wahom20:49, 10 lutego 2021
Temat wart rozważenia, ale pod warunkiem zmiany organizacji pracy tej formacji (jakie możliwości dają przepisy ???)
Pamiętajmy, że 5 lat temu większość mieszkańców była za likwidacją straży działającej w ówczesnej formie (bo innej nie znał nikt), czemu trudno się dziwić. Większość radnych zagłosowała zgodnie z wynikiem referendum (jakby zagłosowali odwrotnie dopiero byłaby jazda...). Minęło 5 lat i można wyciągać wnioski, czy było to słuszne, czy nie i nie musimy być w tej sprawie jednomyślni, bo nie o to chodzi. Natomiast jedno jest pewne: NIE W TAKIEJ FORMIE JAKA BYŁA DOTYCHCZAS!!! Nie siedzenie przy kamerze, której nagranie kasuje się po paru dniach i bez współpracy z Policją!!!
nie wchodźmy do tej samej rzeki20:22, 10 lutego 2021
@ Pinki:wydaje ci się ,że jesteś nie głupi , ale faktycznie zam sobie nawet w tej wypowiedzi przeczysz . Ja na przykład nie kwestionuje istnienia tej formacji dlatego ,że rewanżuję się za to ,że wlepili mi mandat, bo tak nie było, ale dlatego ,że ówczesna SM to ekipa nieudaczników i nierobów, to wielu potwierdza . Ponadto wielu strażników działało w sposób nieprofesjonalny , było wiele przypadków kumoterstwa , po prostu nie było SM, a kosztowała ta formacja dużo kasy , a wyników nie było. Dlatego uważam ,że nie wolno deprecjonować wyników referendum w tej sprawie i dziś wchodzić do tej samej rzeki .
nowotarzanin19:18, 10 lutego 2021
a kiedy zostaną zlikwidowane przywileje dla pracujących w urzędzie miasta pracowników i starostwie za stawki parkingów, przedsiębiorcy nie maja takich przywilejów to i pracownicy tym bardziej nie powinni mieć mogą przyjeżdżać autobusem i tak jak inni szukać miejsca do parkowania.To by trzeba było poruszyć panowie radni a nie straży której temat już nie istnieje.
Taxi18:59, 10 lutego 2021
Potrzeba ale nie do wyręczania policji! Straż nie ma prawa zajmować się wieloma problemami. Jedna osoba nietrzeźwa wyłącza jeden radiowóz i patrol na kilka godzin. Minimum 20 osób pozwoli zapewnić dyspozycyjność straży. Do tego prawnik i osoby cywilne do pracy biurowej i kierowania spraw do sadu.
stary mieszkaniec14:47, 10 lutego 2021
Znowu wraca zamordyzm !!!!!!!!!! Radni pamiętający komunę biorą gotowe schematy z tamtego okresu.Marzy im się urawniłowka i "ruki pa szwam"
Może najwyższy czas tych starych radnych wymienić na pokolenie młodszych?
miastowy14:27, 10 lutego 2021
Mało dochodu dają parkomaty to trzeba przywrócić naganiaczy.
rodowity14:13, 10 lutego 2021
dzien dobry zgodze sie z tym ze dostane tam prace
Pinki14:10, 10 lutego 2021
Popieram Pana radnego Rajskiego chociaż bardzo rzadko się z nim zgadzam. Jak na dłoni widać, że policja, która miała przejąć obowiązki SM nie zrobiła tego, bo też policja ma inne zadania. Pomijam argumenty o szukaniu posad dla krewnych, bo nie widzę takich którym pracę chciałby zapewnić pan Rajski. Pomijam wszystkie głupie inwektywy pod adresem SM, bo samemu mi się zdarzyło zadzwonić w sprawie sąsiada który kopcił z komina i strażnicy przyjechali do 10 minut.
Zdarzyło mi się również dostać mandat, bo parkowałem w niedozwolonym miejscu i nie miałem pretensji do SM.
Protestują ci którzy parkują na zakazach , palą śmieci, nie odśnieżają chodników i mają pretensje do strażników, że ich ukarali. Jedna szacowna niewiasta powiedziała mi kiedyś, że głosowała za likwidacją SM, bo jak jej spadły okulary na ulicy, to będący w pobliżu strażnik nie podniósł ich i nie podał jej do ręki (to jest autentyk).
To prawda, że w referendum mieszkańcy wypowiedzieli się za likwidacją SM, ale przyjmuję gruby zakład, że gdyby w Polsce rozpisać referendum czy zlikwidować policję, to wynik też byłby "zlikwidować".
Jak najszybciej powołać straż.
Pozdrawiam wszystkich.
Platwus13:08, 10 lutego 2021
Powinna wrócić ta formacja tylko nie wielka rodzina Kowańca lecz normalni , bezstronni a nie tak jak do tej pory, kochani przyjaciele i sąsiedzi ale tylko ci co im pasowało byli fajni a resztę u***. ukarać. PRZEDE WSZYSTKIM BEZSTRONNI. No i oczywiście od poniedziałku do piątku od 6 do 22.
tylko referendum12:21, 10 lutego 2021
Świetny pomysł panie Grzegorzu i Panie Jacenty. Prawie tak dobry jak jej likwidacja. Czy leci z nami pilot? Chaos widzę, chaos
łół11:56, 10 lutego 2021
Znowu będzie formacja do sypania kwiatów na Boze Ciało ! a jak dzwonisz że jakiś dureń zaparkował na bramie to po 15 zapomnij !
janosik11:55, 10 lutego 2021
Kolejne oszołomy do lekkich pieniędzy
STAŚ11:37, 10 lutego 2021
Ciekawe, pracować będą od... do ??!!!
tak11:16, 10 lutego 2021
straz miejska JEST POTRZEBNA, policjanci nie reaguja na zgloszenia "z nie swojego zakresu", ceduja odpowiedzianosc na urzad miasta, a urzad miasta spowrotem na policje i tak wkolo macieju.. powinno sie przywrocic straz miejska, ale na zasadach ciaglego dyzuru i nie koniecznie biegania wkolo rynku z mandacikami, bo jest wiele waznych spraw..
Darek11:05, 10 lutego 2021
Jacy mieszkańcy sobie życzyli likwidacji? Ci którzy albo mają pod górkę z prawem i zasadami współżycia społecznego, czyli nie sprzątają obejścia, nie odgarniają śniegu, nie strącają sopli, spalają śmieci, parkują tam gdzie nie wolno, itd. Albo ci, którym się wydaje że w skali budżetu miasta kilka etatów robi wielką różnicę. A nie robi! Gdyby dziś zapytać mieszkańców czy likwidować policję, urząd skarbowy i urząd miasta, to zapewne także większość byłaby za. Jeśli tak kibicie chaos i anarchię to przenieście się do Mogadiszu.
Kolejni GNĘBICIELE10:58, 10 lutego 2021
Policja (do 10 policjantów) łazi z sanepidem po firmach, a dodatkowo będą zatrudniać kolejnych gnębicieli
Tomasz W.10:44, 10 lutego 2021
A nie mówiłem z mównicy na sesji Rady Miasta - zwolić komendanta ale nie niszczyć Straży Miejskiej !
KTO ICH BĘDZIE UTZYMYWAŁ !!!!!!!10:16, 10 lutego 2021
30 LAT TEMU !!!!!
W jednym budynku znajdowało się:
- URZĄD MIASTA
- URZĄD GMINY
- URZĄD SKARBOWY
Popatrzcie się jakie dziś są budynki, nie wspominając "starej bursy" gdzie obecnie jest STAROSTWO !!!!!!!!!!!!!!

BIUROKRACJA ROZRASTA SIĘ JAK CHOLERA !!!! A SKŁADKI ZUS i KOLEJNE PODATKI ROSNĄ DO WŚCIEKŁEGO I
staszek10:14, 10 lutego 2021
Jestem za!
rozsądek....10:12, 10 lutego 2021
Firmy się zamykają, plajtują.
Ciekawe, skąd wezmą pieniądze na kolejnych darmozjadów!!!!
w.s.10:11, 10 lutego 2021
Szukanie pracy dla Znajomych ????
POD WARUNKIEM !!!!10:10, 10 lutego 2021
Pod warunkiem, ze radni z własnej kieszeni im zapłacą !!!!1
pwd10:09, 10 lutego 2021
Jak nie macie na co wydawać pieniędzy w Magistracie to obniżcie stawkę podatku od nieruchomości. Wszyscy Was pochwalą. Ludzie zagłosowali w referendum bo widzieli, że ze straży był zerowy pożytek.
POLAK10:06, 10 lutego 2021
NIGDY /.../
CitiZen10:02, 10 lutego 2021
Straż to nie policja! Nie wyręczy policji z obowiązków. Dokładnie to do czego teraz straż jest potrzebna było powodem niezadowolenia głosujących za likwidacją. No ale jeśli kontrollowanych pyta się o opinię w referendum to wynik może być tylko jeden,
Jacenty Rajski zlikwidował Straż Miejską10:02, 10 lutego 2021
A mógł głosować przeciw
tadeek09:54, 10 lutego 2021
Nic nie robili ,kiedy popołudniami są bardziej potrzebni a zwłaszcza sobota
Normalny09:54, 10 lutego 2021
Niezależne media protestują /.../

Wpis nie dotyczy tematu artykułu. Moderator.
tadeek09:53, 10 lutego 2021
Nic nie robili ,kiedy popołudniami są bardziej potrzebni a zwłaszcza sobota
urzędnik na swoim09:39, 10 lutego 2021
Może lepiej zagonić do roboty tych darmozjadów, którzy już są zatrudnieni zamiast zatrudniać kolejnych?
radio09:36, 10 lutego 2021
W jakich godzinach i dniach pracuje SM w Szczawnicy?
2man09:17, 10 lutego 2021
przywrocenie strazy miejskiej ma sens ale tylko wowczas jesli zatrudni sie mlodych sprawnych ludzi, ktorzy rusza w miasto nie tylko po to aby wychwycic zle zaparkowany samochod, takich ktorzy rusza d... poza rynek i przylegajace ulice a ich samochod bedzie wykorzystany do patrolowania miasta a nie w celu robienia wlasnych zakupow
bezrobotny z maturą09:16, 10 lutego 2021
Od 7.15 do 14.45 weekend wolny,za 5000zł? Chętnych będzie wielu.
Góral09:03, 10 lutego 2021
"Przypomnijmy - o likwidacji Straży Miejskiej w Nowym Targu zdecydowali w lipcu 2015 r. miejscy radni. Był to wynik konsultacji społecznych, w których 71% mieszkańców spośród oddających głos - opowiedziało się za rozwiązaniem miejskiej formacji mundurowe."

Czego ty rajski nie rozumiesz???
71% ludzi nie chciało straży miejskiej!!!!!!!!!
takitam.08:55, 10 lutego 2021
/.../ bylo glosowanie - BYLO. mieszkancy sie wypowiedzieli - TAK. platnik podatkow z ktorych panowie papusiacie chlebek powszedni wyrazil swoja wole i nalezy szanowac ja.
Janek08:46, 10 lutego 2021
Jak fajnie . Znowu będą brzuchy rosły i krągłe łby wyglądać z okienka. A w szeregach zapewne spis lub orava. Bo nowotarżan nie wolno .Nowotarżany u siebie mają zapie*** na wyrównanie szans przysiółków.
Olo08:45, 10 lutego 2021
Jedyną pomoc jaką miałem od Straży Miejskiej to założona pod apteką blokada na koło. A zastrzyki i kroplówka były potrzebne na cito.Dobrze chociaż że pod ręką była taksówka.
to byłoby nieuzasadnione wydawanie publicznych pie08:45, 10 lutego 2021
Panie Jacenty - pierwszy raz się z panem nie zgadzam , mimo m ogromnego szacunku wobec pana . Chce pan przywrócić do życia tych nierobów i nieudaczników , którzy w mieście nic nie robią dla miasta , a kosztują ogromne pieniądze . Wiara w to ,że zaczną coś robić , to mrzonka . Wystarczy popatrzyć na miasta , które mają takie służby i poczytać obywateli co o nich myślą . utrzymywać służbę porządkową , którą ktoś jeszcze dodatkowo ma pilnować i pobudzać do pracy i porządku , to paranoja .
kuba08:43, 10 lutego 2021
miasto -burmistrz wprowadził nowy drakoński podatek od reklam;
1m2 powierzchni handlowo -usługowej = 23zL rocznie
1 reklama 2zL dziennie.(+metraż).........=720zL rocznie
i to w czasie największego kryzysu gospodarczego związanego z pandemią !
to teraz będzie co wydawać i za co się bawić.
Potrzebują straży by ściągała haracz po mieszkańcach i firmach.
Panie Rajski już was na Krzywej niedługo i straż was nie obroni.
Wojtek08:42, 10 lutego 2021
Jestem bezwzględnie za Strażą Miejską.
SIEKIERA08:41, 10 lutego 2021
Przeciez My mieszkancy Nowego Targu powiedzielismy stanowcze nie lenia ze strazy miejskiej!!!!!Wiec nie zozumiem po co zajmowac sie ta sprawa.Od porzadku jest policja pis....i tyle w temacie jeszcze moze zrobicie straz koscielna co?!
Jurek08:35, 10 lutego 2021
Najlepiej wydaje się nie swoje pieniądze! Może Pan radny z własnych pieniędzy zasponsoruje taką formacje .
ali08:18, 10 lutego 2021
W referendum wyraźnie mieszkańcy powiedzieli NIE ! to bedzie strzał w kolano dla radnych . SM to przede wszystkim kolejne etety i ciepłe posadki byle do emeryturki .
???08:08, 10 lutego 2021
Najpierw zlikwidował A teraz chce tworzyć, najpierw drogi wyremontowal, A teraz rozwala.pod siec ciepłownicza i znów je remontuje. Gospodarz że hej...
avivat08:05, 10 lutego 2021
~do Lolek
Zgadzam się w 100%. Straż powinna być, ale nie za tak słabego burmistrza. Za panowania śp. Fryźlewicza nic nie robili, a za tego byłoby jeszcze gorzej. Potrzebny burmistrz, który umiałby twardo zarządzać miastem. ten takim nie jest.
alan08:02, 10 lutego 2021
kolejna grupa urzędników darmozjadów do wykarmienia i wożenia d...
w samochodzie i występowania na paradach
NT08:00, 10 lutego 2021
Zadnej straży dla lokalnej sitwy , won z reżimem
Zbych07:59, 10 lutego 2021
Niedawno zlikwidowali, teraz chcą reaktywacji.... zdecydujcie się wreszcie ... nie można być za i przeciw.......
baciok@07:57, 10 lutego 2021
Jestem za reaktywacją ale kilka warunków
1. Strażnicy rekrutowani spoza NT,
2. Praca w systemie calodobowym
3. Likwidacja zbednych stanowisk w jednostkach Urzedu Miasta, etaty na strazników.
4.Nie zatrudnianie żadnych emerytów policyjnych,
Cordell Walker07:56, 10 lutego 2021
Straż Miejska w NT oczywiście ze powołać na nowo ale tez na nowych warunkach czyli
Służba 247
Min. 2 radiowozy
24 strażników
Rozbudowany monitoring
Poważny komendant nie z WKU np. Były Strażnik
Odpowiednie uposażenie
.... A dla malkontentów którzy są przeciw
Dlaczego narzekasz ze chodniki nie sa odsniezone ?
Dlaczego narzekasz ze sąsiad spala plastiki
Dlaczego narzekasz ze z dachów zwisaja sople
Dlaczego narzekasz ze samochody staja jak chca i gdzie chcą
Dlaczego narzekasz ze nikt nie zajął się rojechanymna na ulicy psem
...... Obstawa imprez miejskich w danym zakresie
........Kontrola gospodarki odpadami
Etc.
Gdyby było referendum o odwołaniu Sanepidu Urzędu Skarbowego Policji i ZUSU to.jak głosował by przytaczany tutaj suweren ?
Ewka Marchewka07:41, 10 lutego 2021
Chyba mieszkańcy się już wypowiedzieli w temacie straży miejskiej? Czy pan radny Rajski zapomniał, że mieszkańcy go wybrali? Czyżby miał ich w głębokim poważaniu? To trochę jak rządzący Polską. Pamiętajmy przy wyborach.
wizjoner07:34, 10 lutego 2021
Gdyby Grześ miał wizję i konsekwencję to by nie było problemu. Według mnie najbardziej honorowym rozwiązaniem jest rezygnacja ze stanowiska burmistrza. Są jeszcze trzy lata które można odpowiednio dla mieszkańców spożytkować. A tak tylko chaos, smog i śmierdząca woda z kranu.
Biały07:32, 10 lutego 2021
Straż miejska nie ma sensu w takich małych miastach jak Nowy Targ!
Ludzie, opamiętajcie się! W dobie pandemi, kryzysu i ogólnie ciężkich czasach chcecie dodać kolejne obciążenie finansowe dla miasta.
Panu Rajskiemu trzeba będzie podziękować przy wyborach.
Chumbawumba07:20, 10 lutego 2021
Nareszcie! Widać że to jest miasto bezprawia gdzie wygodnie żyje się cwaniakom, którzy mogą od 16:00 spalać w swoich kopciuchach co chcą, parkować na pasach, chodnikach, itd. Bredzenie o oszczędnościach to słaba wymówka dla takich cwaniaków którzy nie powiedzą szczerze, że po prostu łatwiej jest im łamać prawo niż nauczyć kilku zasad i podporządkować dla wspólnego, społecznego dobra. Jest wiele zadań w których straż jest niezastąpiona, a miasto Nowy Targ z pewnością stać na nawet kilka nowych etatów i oszczędności to tylko wymówka, przecież przyjmuje się nowych pracowników w UM i podległych jednostkach zamiast ograniczać ich ilość zgodnie z wyborczymi obietnicami.
mieszkaniec07:02, 10 lutego 2021
popieram w 100 % , policja nic nierobi i jest burdel w mieście
d06:47, 10 lutego 2021
nie nie nie
Hiseryk06:34, 10 lutego 2021
Przez ostatnie kilka lat straż zajmowała się wyręczeniem w zadaniach ochrony srodowiska i kontrolami domów numer w numer oraz noszeniem sztandaru radnych. Straż nigdy nie zastąpi policji bo nie ma prawa do wielu czynności. Rada nie potrzebuje policji a nie straży.
Zuzula06:16, 10 lutego 2021
Trzeba zrobić miejsca pracy dla rodziny, znajomych, mogli się poobijać.....
Podatnik06:08, 10 lutego 2021
Niestety ale ustawa ani żaden z przepisów prawa nie pozwala straży zajmować się bezpieczenstwem. Zapytajcie prawnika.
Kasia04:48, 10 lutego 2021
Witam. Jestem za powrotem Straży Miejskiej. Jak najbardziej popieram przywrócenie Straży Miejskiej w Nowym Targu.
JA22:38, 9 lutego 2021
SM może być , tylko żeby coś robili a nie tylko kwiaty rozrzucali na procesji Bożego Ciała . To nie jest praca byle tylko do emeryturki dotrwać . Trzeba ludzi młodych i otwartych . Referendum zweryfikiwło . Dla mnie to ma sens tylko od zmotoryzowanych niech się od ......... lą . SM nie jest maszynką do robienia pieniedzy .
bara bara22:30, 9 lutego 2021
Przywróćmy też UB, SB, Milicję, ZOMO, ORMO - oni też się przecież przydadzą. Będzie jeszcze większy porządek...... Ech Panie radny.
Józwa Butrym22:27, 9 lutego 2021
Panie Rajski... przywrócić organ który mi się kojarzy tylko z wlepianiem mandatów koło cmentarza , a jak trzeba było zrobić cos dobrego to nigdy ich nie było! a pan chce tak przywrócić od tak??? Nie nie ... my to sobie wygłosowaliśmy i wiemy czemu tak wybraliśmy... musi być na to większość iii proszę otworzyć oczy na to co było....
rekin-r22:20, 9 lutego 2021
Na szczęście milcząca większość nowotarżan jest za Strażą Miejską, oczywiście taką, która wypełnia swoje zadania. Problemem nie byłą straż tylko zarządzający
Maciej22:07, 9 lutego 2021
pewnie jeszcze więcej nierobów zrobić i może wtedy podatki podnieść bo miato nie bedzie miało pieniędzy
macius21:52, 9 lutego 2021
"Ochrona spokoju, bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych, kontrola ruchu drogowego, realizacja harmonogramu walki ze smogiem na lata 2021-2030, inne czynności niezbędne do zarządzania miastem".

XDDD na pewno
jan_hemoroid21:47, 9 lutego 2021
Pierwsze przypomnijcie sobie referendum i powody dla czego zlikwidowano ten twór.
Będą pilnować bezpieczeństwa od pon do piątku, od 7.15 do 14.45
Ja21:47, 9 lutego 2021
chyba jeste niepoważny !!!!!!!
spidi21:29, 9 lutego 2021
Szkoda, że nie było konsultacji żeby ograniczyć ilość urzędników o 50%, ale można takie zrobić.
jam to21:29, 9 lutego 2021
Jestem ZA! Po tych kilku latach od likwidacji SM wyraźnie widać, że jej brakuje. Cwaniaki się rozzuchwaliły.
Por. Cez21:21, 9 lutego 2021
Panie Rajski już pan zapomniał że Straż Miejska została zlikwidowana bo tak sobie życzyli mieszkańcy miasta którzy widzieli że był to organ nękania obywateli a nie pomocy im. Biegali po mieście i polowali na ludzi i samochody - "gdzie by tu można było mandacik wystawić". To był ich podstawowy priorytet, pomoc mieszkańcom była na drugim planie - ale wtedy już byli po godzinach pracy. Czy wola mieszkańców co do likwidacji tej instytucji pana nie obchodzi czy może ma pan już jakiś własny "powód" takiej interpelacji?????
Lolek21:12, 9 lutego 2021
Straż miejska może i mogła by wrócić, ale na pewno nie za czasów tego byle jakiego burmistrza, któremu nic nie wychodzi. Pierwsze zamknął a teraz otworzy od nowa? To nowość! Do tej pory wszystko robi się na odwrót. Otwiera, by zaraz zamknąć. Straż Miejska potrzebuje twardego szefa, który będzie ich gnał do roboty, bo ten jest od groma. Ale to trzeba robić, a nie siedzieć i popijać herbatę.
Osiol20:46, 9 lutego 2021
Społeczeństwo jasno w tej kwestii się wypowiedziało kropka ew pierwsze referendum i dopiero wtedy wniosek o powstanie......
PasterzPPP20:39, 9 lutego 2021
Oczywiście ochrona spokoju, bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych, kontrola ruchu drogowego, realizacja harmonogramu walki ze smogiem na lata 2021-2030, inne czynności niezbędne do zarządzania miastem to bardzo ważne zadania. Niestety Straż Miejska nie jest z takimi sobie w stanie poradzić.
Ormq20:32, 9 lutego 2021
A od czego jest milicja ?
Pinokio20:15, 9 lutego 2021
U Watychy wszystko na odwrót. Najpierw likwidował Straż choć nie musiał. Teraz będzie reaktywował. A w ulotce wyborczej napisze, że utworzył.
Anty Bolek20:14, 9 lutego 2021
Rajski suwerena ma pan w ...
PiterQ20:13, 9 lutego 2021
Już widzę kolejkę chętnych do tej pracy. Chyba że takich, którzy liczą na przezimowanie roku, dwóch i potem następny kaprysik ozdobiony wstążkami i Straży Miejskiej znowu nie ma, a kilku chłopa na bezrobocie.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas