Będzie plan budowy kolei linowej w Pieninach - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 11.664 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 11.448 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 13.572 km/h Wilgotność: 65 %
Clouds
Wiatr: 13.752 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 11.916 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
Wiatr: 8.1 km/h Wilgotność: 71 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
36 %
Zakopane
12 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 18 | 36 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 6 | 12 %
05.03.2021, 17:09 | czytano: 7502

Będzie plan budowy kolei linowej w Pieninach

Samorządowi liderzy reprezentujący Szczawnicę, Krościenko i Czorsztyn, przy udziale marszałka województwa małopolskiego Witolda Kozłowskiego oraz prezesa Polskich Kolei Linowych S.A. Daniela Pitrusa, podpisali dziś list intencyjny w sprawie planów budowy kolei linowej na odcinku Sromowce - Krościenko – Szczawnica.

zdj. Piotr Korczak
zdj. Piotr Korczak
Planowana przez władze samorządowe inwestycja ma w założeniu prowadzić do powstania unikalnego w skali Polski systemu komunikacyjnego, ograniczającego ruch samochodowy w terenie sąsiadującym z Pienińskim Parkiem Narodowym. Kolej linowa jest ekologicznym, a co za tym idzie przyjaznym środowisku środkiem transportu. Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyniłaby się bez wątpienia do rozwoju gmin Czorsztyn, Krościenko nad Dunajcem oraz miasta i gminy Szczawnica. Co więcej, miejscowości te jeszcze bardziej zyskałyby na atrakcyjności turystycznej oferując wyjątkową możliwość spędzenia wolnego czasu w bliskości z przyrodą.

- Turystyka jest jedną z kluczowych gałęzi gospodarki Małopolski. Rozwój i ożywienie turystyki to zadanie niezwykle ważne dla wszystkich mieszkańców naszego regionu. W przypadku tego konkretnego projektu, planu budowy kolei linowej na odcinku Krościenko – Szczawnica, atrakcyjnemu poszerzeniu oferty towarzyszy też troska o minimalizowanie skutków transportu samochodowego, ochrona walorów przyrodniczych, które są bezcennym kapitałem Małopolski. Z przychylnością wspieramy śmiałe, innowacyjne pomysły, eksponujące piękno natury i usprawniające komunikację publiczną - mówi marszałek województwa małopolskiego Witold Kozłowski.

Do analizy projektu, jako ekspert i doświadczony partner z branży, zostały zaproszone Polskie Koleje Linowe. - Polskie Koleje Liniowe przez 85 lat rozwijały doświadczenia prowadzenia kolei linowych i obiektów turystycznych w wyjątkowych lokalizacjach. Doskonale rozumiemy, że ludzie odwiedzają te miejsca właśnie, by obcować z naturą i podziwiać wyjątkową przyrodę. Cieszymy się z zaproszenia do współpracy dotyczącej pomysłu budowy kolei linowej w Pieninach. Jesteśmy dumni, że nasze wieloletnie doświadczenia i dotychczasowe realizacje związane z budową kolei linowych i ośrodków turystycznych Grupy PKL, znajdują uznanie w oczach lokalnych samorządów. Jesteśmy firmą działającą w branży transportowo-turystycznej i projekty o takim charakterze mają szanse na przychylność inwestycyjną PKL. Przed nami jeszcze długa droga. Projekt jest na początkowym etapie analizowania możliwości realizacji tej inwestycji, która jak wiemy jest odpowiedzią na oczekiwania lokalnej społeczności - mówi Daniel Pitrus, prezes Zarządu Polskich Kolei Linowych SA.

Dzięki stworzeniu kolei linowej w Pieninach w przyszłości mogłyby powstać też kolejne obiekty rekreacyjno-turystyczne, prowadząc do dalszego wzrostu atrakcyjności regionu. Wszelkim inwestycyjnym działaniom towarzyszy świadomość, że w miejscowościach, zlokalizowanych na styku parków narodowych, rozwój komunikacji i zwiększenie ruchu turystycznego muszą być zbalansowane poprzez ochronę przyrodniczą.

- Nie mamy dużej możliwości rozbudowy dróg, żeby uprawnić komunikację pojazdów, a jednocześnie chcemy uatrakcyjniać region i dostosowywać do potrzeb turystów. Takie podejście w naszych wspólnych dyskusjach było podstawą, by przystąpić do przeanalizowania możliwości budowy kolei łączącej w przyszłości początek i koniec spływu Dunajcem - zaznacza Jan Dyda, wójt gminy Krościenko nad Dunajcem.

- Podpisany właśnie list intencyjny, przez miasto i gminę Szczawnica, gminę Krościenko nad Dunajcem, gminę Czorsztyn oraz Województwo Małopolskie i spółkę Polskie Koleje Linowe, jest symbolicznym początkiem realizacji wspólnego celu: budowy kolei linowej w Pieninach. To inwestycja, która przyczyni się do rozwoju naszych miejscowości - podkreśla Tadeusz Wach, wójt gminy Czorsztyn. A Grzegorz Niezgoda, burmistrz miasta i gmina Szczawnica dodaje: - Pieniny, wraz z Pienińskim Parkiem Narodowym, są jednym z najatrakcyjniejszych regionów turystycznych w Polsce. Chcemy dbać o to wspólne dobro i rozwijać jego potencjał. Chcemy poszerzać ofertę turystyczną naszych gmin. Powstanie kolei linowej z pewnością może przyczynić się do stworzenia w regionie tak potrzebnych, nowych miejsc pracy. Inwestycja będzie też poprzedzona konsultacjami społecznymi.

UMWM, opr.s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
mądry i skromny16:10, 13 marca 2021
Idąc Twoim tokiem rozumowania- to należy s....ać prosto na Krupówki, bo na pewno znajdą się tacy którzy będą chcieli to zobaczyć. A wtedy rozwój i sukces gwarantowany.
Nicki13:06, 13 marca 2021
Mądry i skromny jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to siedź w ziemiance i załatwiaj się w wychodku. Idąc twoim tokiem rozumowania tak należy robić. Zero rozwoju.
prawak_ale_lewak12:46, 13 marca 2021
Nicki:
"Można handlować czym tylko się da." - i dlatego np. omijam Zakopane, a gdy kiedyś przejeżdżałem rowerem przez Gubałówkę, to zrozumiałem, że moja noga tam prędko nie powstanie. Tandeta, kicz i chiński s***, a ścisk jak na Floriańskiej w Krakowie. Podobnie wiele innych "bazarowych" miejscowości i wszechobecna reklamoza. Na szczęście nie wszędzie tak jest. Piszesz o Alpach? To zobacz jak wyglądają Włoskie, Austriackie i Szwajcarskie Alpy. Czy widzisz tam taki ścisk, bałagan w krajobrazie i bazary z chińskimi ciupagami? A czy wiesz, że w niektórych miejscowościach we Włoszech nie wolno na bazarach handlować czymś co nie jest regionalne? Widziałeś jak wyglądają alpejskie miasteczka? To jest inny, lepszy świat. Trochę gorzej jest we Francji, ale i tak dużo lepiej niż u nas. Także podawanie szwajcarskich Alp jako przykładu to temat chybiony, bo to całościowo inna liga.

Co do samej kolejki to jest za mało informacji, abym mógł mieć kategoryczne zdanie. Natomiast jestem w 100% przeciw formie w jakiej ma to być realizowane. Kolejka, bo ktoś ma taką fanaberię na zysk i inwestycję dla samej inwestycji, jako kury znoszącej złote jajka - NIE. Kolejka jako część długofalowego planu, zrównoważonego rozwoju turystyki w regionie - być może TAK.
mądry i skromny16:40, 9 marca 2021
Brawo Docent, brawo Moderari ale się rozpisałeś chłopie, ale nie marnuj czasu na Nicki-ego, i ja też nie będę go marnował bo nie warto. Powiem krótko; turystyka- tak, przemysł turystyczny- nie.
ocena z Orawy07:41, 9 marca 2021
mrzonki PiS są wielkie
ale jak widzę byłych starostów - J. Hamerskiego i J. Lasyka
to nie wróżę nic dobrego
jedynie co im dobrze wyszło to zadłużanie powiatu
i teraz to robią z naszą ukochaną Polską
moderari20:12, 8 marca 2021
Nicki: o tyle tylko ustąpię Ci jeśli chodzi o znaczenie turystyki w Pieninach, gdyż faktycznie region jest de facto na nią niejako skazany. Tu masz rację, choć nie myślę aby akurat ta kolejka to był mądry pomysł. Natomiast tak, oczywiście że to ja jako podatnik wyłożę pieniądze na tę inwestycję, i jeżeli piszesz że chciałbyś widzieć mojego PIT-a to obnażasz się z tego że nie rozumiesz współczesnej gospodarki rynkowej i że to raczej Ty potrzebujesz gruntownego przewartościowania pojęć, musisz w swym pojmowaniu rzeczywistości dokonać czegoś w rodzaju przewrotu kopernikańskiego: nawet bezdomni i bezrobotni, o ile tylko coś kupują w sklepie, finansują budżet państwa w formie podatków pośrednich od zakupu swojej puszki z piwem czy paczki chipsów, najbogatsi Polacy wydają całkiem podobne pieniądze na codzienne koszty utrzymania (żywność, paliwo, odzież, itp.) co Polacy zarabiający poniżej mediany, a to głównie z podatków pośrednich utrzymuje się nasze państwo. Pan Marszałek, pani Poseł, panowie wójtowie, starostowie to są wszystko nasi służący, a to my jesteśmy ich suwerenem. Jeżeli koń Kaliguli umiałby wsłuchać się w nastroje społeczne i później oddać swój głos zgodnie z wolą swojego suwerena, czyli nas, to ten koń Kaliguli byłby naszym najlepszym reprezentantem w Sejmie, Senacie, Województwie, Powiecie, Gminie, itd. Dość już tych księżycowych pomysłów powstających za zamkniętymi drzwiami, bez wiedzy i aprobaty suwerena czyli nas wszystkich (a za parę lat uchylą się od jakiejkolwiek odpowiedzialności, odwrócą się o 180 stopni na pięcie i powiedzą nam prosto w twarz że to myśmy przecież chcieli tych wszystkich mniej lub bardziej chybionych inwestycji). To my wszyscy będziemy ponosić konsekwencje tych wszystkich decyzji ponad naszymi głowami, oni się wykręcą od jakiejkolwiek odpowiedzialności za to wszystko. Pewnie powiesz że jestem pełen kompleksów - dobrze, możesz sobie tak myśleć, Twoje prawo (nie mam tu oczywiście żadnych kompleksów, ale niech każdy myśli i uważa tak jak chce). To jest mój ostatni komentarz w tym temacie.
Nicki18:39, 8 marca 2021
Moderari chłopie nie żyj przeszłością i kompleksami. Ja mieszkam na Podhalu od dziecka i widzę jak region dzięki turystyce idzie ciagle do przodu. Turystyka to potęga i właśnie okazja do tego aby godnie żyć dzięki turystom. Można handlować czym tylko się da. Produkty regionalne idą w Zakopanem jak ciepłe bułeczki w sklepie. Widzę że ty sceptycznie do wszystkiego podchodzisz. Ty wyłożysz pieniądze na ta inwestycje jako podatnik? Proszę cie swoją droga chciałbym zobaczyć ten twój PIT. Jeszcze raz powtórzę taka gondolka to setki nowych miejsc pracy a co za tym idzie poprawa życia i jego wyższy standard. Właśnie jak nie powstanie nic to ludzie będą omijać szerokim łukiem bo co będą oglądać? Zmień myślenie i pozbądź się kompleksów bo strasznie się to czyta co ty piszesz.
moderari14:31, 8 marca 2021
Nicki: To mnie to obchodzi kto na to kasę wyłoży, bo to będę ja jako podatnik.
Bardzo dobrze jest być pięknym, młodym i bogatym. Bardzo dobrze jest być państwem bogatym i wysoko rozwiniętym gospodarczo, tylko że my nie jesteśmy ...
Skończy się to tak, że z tej kolejki linowej dystyngowani goście i turyści zagraniczni będą sobie nas przez lornetki pokazywać jako biednych autochtonów, będą sobie nas z góry pokazywać i kręcić głowami jak tacy biedni wieśniacy tu żyją, itd., podobnie jak często dzieci z miasta przywozi się na wieś żeby im pokazać prawdziwą krowę, świnkę czy kury, nad naszymi głowami będą mówić do swoich dzieci: popatrz synku, tak właśnie wyglądają ludzie wykluczeni na prowincji, albo jak turyści w Chinach zamiast karnie patrzeć na prezentowane im atrakcje turystyczne podczas wycieczki, mimochodem zerkną gdzieś w bok i ukaże im się niechcący obraz nędzy w jakiej żyją obywatele drugiej kategorii w państwie środka. Taki będzie los wszystkich mieszkańców, oprócz być może tych 100 czy 200 szczęśliwców obsługujących tę kolejkę, bo turyści tylko zajadą stricte na tę kolejkę, na parę godzin i odjadą do Krakowa, do Zakopanego, do muzeum w Auschwitz, nie wiem.
Poza tym jest to kolejny arbitralny pomysł przebudowy Pienin, który w ogóle nie bierze pod uwagę opinii mieszkańców. Oni przychodzą i łaskawie nam oznajmiają coś co sobie za zamkniętymi drzwiami umyślili jako fakt dokonany, a my wszyscy możemy tylko wymachiwać wstążkami, skakać radośnie z zachwytu, ewentualnie pisać wiersze i rymowanki na temat tego jacy to świetni nasi decydenci są, i jakie wspaniałe budowle nam projektują - przecież tak właśnie jest w Chinach i w Korei Północnej gdzie obowiązuje dogmat o nieomylności władzy, kult jednostki; niech żyją pani posłanka i pan marszałek, niech żyją, niech żyją, niech żyją! Akademie, pieśni patriotyczne, wiersze i poematy na tę okazję, itd., zapewne w przygotowaniu. To przecież my wszyscy będziemy żyć z konsekwencjami tych inwestycji, a dla przypomnienia: tuż przed wybuchem wojny w 1939 roku Warszawa była największym po Berlinie placem budowy w Europie, największym boomem budowlanym i jak się to skończyło wiemy wszyscy.
Sąsiad z za miedzy13:17, 8 marca 2021
rozpacz!!!!!! No właśnie były Prezes ZEW -u p. Krakowski dał kapitalny przykład jak powinna rozwijać się turystyka na terenie Niedzicy i obrzeżach Zapory. Przykładem może być zagospodarowanie terenu np. Polana Sosny, wyciąg narciarski, który na owe czasy był atrakcją. Powstało świetne miejsce do wypoczynku , ale na tym inwestycje się skończyły po wymianie Prezesa i Wójta. Widać, że obecny Wójt nie ma wizji jak współpracować z gwiazdą Pienin aby gmina Łapsze zaczęła się turystycznie rozwijać.
rozpacz11:32, 8 marca 2021
Nie widzę na tej prezentacji wójta z gminy Łapsze a to jest chyba ulubieniec gwiazdy Pienin ? Gmina Łapsze jak zwykle w czarnej d....e ! Co to za samorząd, który śpi i o nic nie zabiega!!!! Pracownicy od inwestycji śpią, czy dalej są na COWIDOWYM ?? W taki to sposób rozwiną turystykę! Ja też mam nadzieję, że ta hołota się w końcu obudzi z tego snu zimowego i zacznie myśleć. ZEW i Gmina nie robią nic, tylko zastanawiają się w jaki sposób pozbyć się majątku zgromadzonego przez poprzedników --to jakaś masakra!!!
Docent11:05, 8 marca 2021
Poniższy tekst przytaczam rządzącym od najniższego do najwyższego szczebla, ponieważ w sposób jawny łamią prawo.

Ustawa o ochronie przyrody:

Art. 15. ust. 1: W parkach narodowych oraz rezerwatach przyrody zabrania się: 1) budowy lub przebudowy obiektów budowlanych i urządzeń technicznych, z wyjątkiem obiektów i urządzeń służących celom parku narodowego albo rezerwatu przyrody.

Celem parków narodowych nie jest nabijanie portfeli przedsiębiorczym rodakom (choć ci światlejsi robią to bez uszczerbku dla przyrody) i dla głosów politykom (ci światlejsi też podobnie mogą robić), tylko:

Art. 8 ust. 2. Park narodowy tworzy się w celu zachowania różnorodności biologicznej, zasobów, tworów i składników przyrody nieożywionej i walorów krajobrazowych, przywrócenia właściwego stanu zasobów i składników przyrody oraz odtworzenia zniekształconych siedlisk przyrodniczych, siedlisk roślin, siedlisk zwierząt lub siedlisk grzybów.

Nie ma tu słowa na temat portfeli i słupków poparcia.

A teraz czekam na pomyje...
Nicki10:31, 8 marca 2021
Moderari słuchaj mi zależy na tym aby region w którym mieszkam się rozwijał i aby brał przykład z krajów wysokorozwiniętych gospodarczo. Co Cię to obchodzi kto na to kasę wyłoży? Ty wyłożysz czy PKL? Przy takiej inwestycji powstanie mnóstwo nowych miejsc pracy dla ludzi młodych bo obsługa samej kolejki podejrzewam że bedzie to okolo 100-200 osob ( kasy biletowe, parkingowi,ochrona, marketing i wiele innych stanowisk z tym związane jak również otarcie możliwości pracy dla setek innych osób w innych biznesach które pociągnie turystyka. Kompletnie nie rozumiem jak można taka inwestycje krytykować bo tak jak napsałęm poniżej zyska na tym również natura i środowisko nie tylko samo społeczeństwo.
ocenka z Krakowa07:41, 8 marca 2021
Ile to będzie kosztować ?
Jak 500 - 800 mln ... czy więcej ?
Tu macie odpowiedź czy to tylko mrzonki wyborcze PiS :) :)
Kolej ze Szczawnicy do Piwnicznej czeka już 25 lat
moderari18:11, 7 marca 2021
Nicki: Uprzytomnij sobie ten podstawowy fakt że mówisz o Szwajcarii, być może najbogatszym państwie świata, o kraju który ze względu na swoje bogactwo nie chciał dołączyć do dużo biedniejszej od siebie Unii Europejskiej. Bawarczycy, a więc mieszkańcy najlepiej rozwiniętego gospodarczo landu w najlepiej rozwiniętym państwie należącym do UE, od lat z zazdrością spoglądają na swoich południowych sąsiadów i wzdychają: ach, żebyśmy tak kiedyś zarabiali tyle co Szwajcarzy! Kraj najwyższej rangi specjalistów, ludzi wolnych zawodów, renomowanych lekarzy i prawników, dyplomatów i artystów z najwyższej światowej półki. Tymczasem nam do ostatniego momentu grożono odmową akcesji do tej samej UE, i ze względu na bardzo niski poziom zamożności Polaków Francja wyszła nawet z postulatem, aby bo akcesji głos obywatela polskiego liczył się za połowę głosu w wyborach do PE. Zobaczyła żaba że konie kują i sama nogi podstawia. Za darmo nie ma nic. Już dzieci w wieku około 4 do 6 lat przestają wierzyć w darmowe prezenty od Świętego Mikołaja.

Jasiek: Piszesz z oburzeniem że "jedni za a inni przeciw" - ależ to przecież właśnie tak ma być! To właśnie o to chodzi w dojrzałej demokracji aby odbyć w danej sprawie otwartą publiczną debatę, ukazać wszystkie możliwe argumenty tak za jak i przeciw, poinformować każdego pojedynczego mieszkańca co ta inwestycja dla każdego będzie oznaczać, bez bajek i koloryzowania.
Nicki12:04, 7 marca 2021
do moderari. Weź chłopie przejedz się w Alpy to zobaczysz gdzie tam budowane są drogi, wyciągi i hotele bo z tego co widzę to tylko krytyka cię interesuje. nigdzie chłopie nie byłeś i nic nie widziałeś. Wszędzie da się wybudować tylko nie w Polsce. A bo to jężyk, albo żabka sobie gdzieś tam skacze. Więcej turystów otwiera większe możliwości na różne biznesy, wypożyczalnie rowerów, budki gastronomiczne. Osobiście dla każdego turysty możliwość zwiedzenia całych Pienin bez konieczności podróżowania samochodem to będzie coś pięknego. I zyska na tym natura i środowisko!! Mniej spalin, mniej smogu, mniej korków i wypadków. Możliwość zobaczenia pięknych Pienin dla osób niepełnosprawnych którzy wygodnie z gondoli będą mogli sobie podziwiać fantastyczne widoki. Wsiada sobie taki turysta w Szczawnicy i jedzie do Krościenka a stamtąd dalej przez Tylkę jedzie do kątów i płynie sobie z Flisakami. Coś pięknego wycieczka na cały dzień. Przyroda i piękno Pienin podziwiane z lotu ptaka oraz z poziomu Dunajca czego chcieć więcej?
Jasiek11:06, 7 marca 2021
Jeszcze nie zaczęli budować a już jest wojna. Jedni za a inni przeciw. Najlepiej turystów skierować od razu w Bieszczady i będzie spokój. Ciemnocie nie dogodzi.
moderari19:01, 6 marca 2021
"Chcemy poszerzać ofertę turystyczną" - turystyka w Pieninach, poza samym szczytem sezonu, bazuje głównie na wycieczkach szkolnych. Rodzice kierują się ceną. Agencje turystyczne nie będą mogły nie włączyć tej kolejki do swoich atrakcji w oferowanej wycieczce, a to znacząco podroży koszty. Ponadto opiekunowie takich wycieczek chcą zawsze zmęczyć swoich uczniów, którzy teraz wszędzie zostaną obwiezieni kolejką i w nocy pełni energii będą robić zadymy na kwaterze prywatnej. Wejście tej atrakcji na rynek wymusi ograniczenie pracy dla flisaków na zasadzie zjawiska tzw. "za krótkiej kołdry", tzn. aby wycieczka w Pieniny wciąż pozostawała konkurencyjna cenowo w porównaniu z cenami wycieczek w inne miejsca w wyszukiwarkach internetowych, firmy turystyczne w ramach cięcia kosztów będą rezygnowały np. ze spływu Dunajcem i wielu innych odpłatnych atrakcji. Po prostu doszło do całkowitego wysycenia się rynku turystycznego w Pieninach. Zgoda, nowe wypiera stare, konkurencja wymusza zmiany, niech wygrywa najlepszy, ale przecież mieszkańcy zostaną, flisacy zostaną, busiarze zostaną, kwaterodawcy zostaną - co z nimi wszystkimi? Już dziś jest tak, że rano zajeżdżają do Sromowiec Kątów autobusy z turystami, którzy udają się na spływ i bezpośrednio po spływie są zabierani z powrotem do Krakowa czy Zakopanego i tyle ich widziano w Pieninach. Więcej wyobraźni, drodzy samorządowcy. Zacznijcie myśleć interesem swoich wyborców, którzy na was głosowali. Czasem o ten jeden przysłowiowy most za daleko, albo: dzban wodę nosi póki się ucho nie urwie. Obyście tą inwestycją nie oddali "naszych", pienińskich turystów Bieszczadom.
Roko16:25, 6 marca 2021
do qubek. W Gorcach powstaje Brama w Gorce nie słyszałeś?
Qbek NT15:31, 6 marca 2021
Bardzo dobry pomysLoby z projektem,który uwzględnia podstawowe zasady utrzymania gór w jej ekosystemie.
Zastanawiam się,czy kiedykolwiek uda się zrealizować jakikolwiek projekt w
Gorcach,bo posucha tutaj jest przeogromna, a teren również mega atrakcyjny.
czort ci ja!15:11, 6 marca 2021
Jestem "za" inwestowaniem w rozwój wszystkiego ale tak by nie psuło krajobrazu. Najlepiej wybudujcie METRO!
biegun15:07, 6 marca 2021
Do Zielonego:
Łapy precz od Lubania! Macie swoje - skomercjalizowane już ponad miarę - Pieniny do których ciągną tysiące Kiepskich!
Anita13:14, 6 marca 2021
Ktoś, kto wpadł na tak idiotyczny pomysł powinien dostać nagrodę, oczywiście za głupotę. Zostawcie Pieniny w spokoju!!!
Nicki13:06, 6 marca 2021
Budować budować budować nawet sie nie zastanawiać a malkotenci siedzieć na d*** w domu.
moderari11:37, 6 marca 2021
"Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyniłaby się bez wątpienia do rozwoju" - ja bardzo przepraszam, ale nie "bez wątpienia". Dzisiaj nie jesteśmy w stanie - nikt nie jest w stanie - przewidzieć, w jaki sposób tego typu przedsięwzięcie przyczyni się do rozwoju turystyki, oraz jak wpłynie ono na gospodarkę, na życie mieszkańców, przyrodę, itd. Żadna, nawet najdoskonalsza symulacja, nie jest w stanie powiedzieć nam dzisiaj, czy więcej turystów przybędzie czy raczej np. ubędzie, bo wielu np. przyjeżdżało w Pieniny dla obcowania z naturą, dla krajobrazów, dla umiarkowanego wysiłku w podchodzeniu pod szczyty i teraz ci turyści powiedzą, że to nie jest już ich wymarzone miejsce, o którym cały rok śnili i planowali w nim swoje górskie wyprawy z rodziną podczas urlopu. Z kolei przyzwyczajeni do wygód turyści też mogą powiedzieć że to nie jest to, że trasa linowa z jakiegoś tam powodu gdzie indziej w Polsce jest lepsza i tam pojadą zamiast w Pieniny. Wybudowanie tej kolejki może równie dobrze wypłoszyć turystów, z różnych, często nawet przeciwstawnych powodów (babcia z Krakowa powie: bilety na kolejkę drogie, nie ma dobrego dojazdu bo zlikwidowali PKS, brak bezpłatnych toalet publicznych, nie ma gdzie stanąć samochodem, jedzenie w restauracjach kiepskie, wszystko zabetonowane w tych Pieninach: jadę z wnukami gdzie indziej. Natomiast wytrawni turyści machną ręką bo nie będzie miało dla nich sensu wchodzić na górę skoro można na nią wyjechać kolejką i tak zakończyć się może sen o turystycznym eldorado dla Pienin). Dlatego określenie "bez wątpienia" wydaje mi się być tu nieadekwatne. OK, jak trzeba inwestować to niech budują, choć coraz częściej pojawiają się głosy, że to już nie są inwestycje tylko nadmierna konsumpcja kraju którego na takie wydatki nie stać, za którą przyszłe pokolenia zapłacą straszliwą cenę (np. będą wypracowywać np. 100 tys zł miesięcznie swoją pracą, ale ich pensja wyniesie, powiedzmy 1/10 z tego, ponieważ 9/10 pójdzie na spłatę długów z czasów obecnej konsumpcji niczym długi Gierka 40 lat temu, sorry że tak piszę ale to niestety tak się często kończyło w UE, vide boom budowlany w Grecji przed olimpiadą w 2004 roku: stadiony, baseny, najnowocześniejsze kompleksy rekreacyjne, unia płaci, a teraz ten kraj non stop ociera się o wręcz katastrofę humanitarną, sprzedają porty, lotniska, historyczne budowle i nawet wyspy i dalej nic to nie pomaga, długi tego państwa obecnie wręcz narastają zamiast maleć). A do tego dochodzi faktycznie dewastacja środowiska naturalnego i betonowanie Pienin.
Zbigniew11:35, 6 marca 2021
Przestaliście Krynicę . To trzeba improwizować w Pieninach. Może coś zrobi Sejmik ale nie w tej kadencji
Zielony08:36, 6 marca 2021
Kolejkę to zróbcie lepiej na Lubań i schronisko i wtedy to będzie atrakcja!
pamiętający07:20, 6 marca 2021
Obecnych parlamentarzystów PiS-u należy ignorować, bo są to ludzie, którzy swoimi decyzjami - głosowaniem w sejmie wyrządzają społeczeństwu krzywdę w czym prym wiedzie gwiazda Pienin, osoba bez krzty honoru. Żadne pijarowe działania dla "ocieplenia" jej wizerunku nie zasłonią podłości jaką gwiazda Pienin wyrządziła swoim wyborcom. Mam nadzieję, że ludzie "zapatrzeni" w PiS przejrzą wreszcie na oczy. Będzie to zapamiętane przy następnych wyborach.
KNT00:32, 6 marca 2021
Będzie plan budowy :) ufff... to już krok w przód bo myślałem że to plan żeby był plan na plan budowy :)
Maniek21:40, 5 marca 2021
jeżeli ppn bedzie miał na tym interes to na wszysztko się zgodzi nie patrzac na przyrodę
obronca dzików21:39, 5 marca 2021
PPN nie pozwól na to blokuj ten piekielny pomysł
Oczko wodne20:10, 5 marca 2021
Do @ piniendzy nie ma i nie będzie

Tylko nie wywołaj Macierewicza z Sasinem
pastuszek19:58, 5 marca 2021
Piniyndzy ni ma i nie będzie
A to tamte paragrafy tyz chca gondole budowac niesamowite
Ciekawy19:39, 5 marca 2021
Dlaczego z Czorsztyna tylko zastępca
Piniyndzy ni ma i nie będzie19:33, 5 marca 2021
Pastuszek , podobno będzie te kolej budował Tusk z Rostowskim !
Absolwent19:27, 5 marca 2021
Chyba was po....o!!! Zostawcie Pieniny w spokoju! Ludzie tu przyjeżdżają dla szeroko rozumianej przyrody, a nie dla kolejki, betonu, i...
pastuszek18:39, 5 marca 2021
UUU a kto bedzie budowal Obajtek czy Chorala
88818:21, 5 marca 2021
No to podatki zaś pójdą w górę....
Tutejszy18:13, 5 marca 2021
Zabetonować Pieniny, kiedy nasi samorządowcy odkryją iż turyści przyjeżdżają tu dla przyrody. Mam nadzieję iż Park na to nie pozwolo
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas