Po przeprowadzonym rok temu remoncie kładki oraz drugiego peronu, pozostawiony peron numer jeden wygląda szczególnie żałośnie. Jak sygnalizuje Szymon Fatla sprawa remontu spotyka się z "szerokim zainteresowaniem opinii publicznej".
- Mając także na względzie fakt wyremontowania dworca kolejowego przez Miasto oraz peronu drugiego przez PKP PLK, proszę o odpowiedź na pytanie, jaki jest stan przygotowania inwestycji, mającej na celu remont peronu pierwszego przez PKP PLK, jakie działania w ciągu ostatnich 6 miesięcy podjęło Miasto w rozmowach z koleją, by przyspieszyć tę inwestycje - zwrócił się radny do UM.
W odpowiedzi magistrat odpisał, iż przebudowa peronu nr 1 "dzięki staraniom Miasta i współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego została ujęta w przyjętym przez Radę Ministrów w czerwcu 2020 r. dokumencie strategicznym pn. "Program rozwoju systemu transportowego Podtatrza do 2030r. ". Zadanie zostało wpisane na indykatywną, czyli orientacyjną listę przedsięwzięć, a odpowiedzialnym za realizację jest kolej.
W ubiegłym miesiącu odbyło sie kolejne forum Współpracy dla Podtatrza, ustanowionego w związku z tym Programem. W spotkaniu uczestniczył m. in. cały zarząd Województwa Małopolskiego, szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury, dyrektor Departamentu Strategii Transportu Ministerstwa Infrastruktury. Omawiano wtedy ogólne założenia programu, ale konkrety żadne nie padły.
"Mimo, że ta inwestycja nie należy do zadań własnych Miasta, kwestia ta była również wielokrotnie podnoszona na wszystkich spotkaniach przedstawicieli Miasta z PKP PLK sa oraz w korespondencji kierowanej do dyrekcji spółki. Wielokrotnie podkreślano też zaangażowanie Miasta w modernizację infrastruktury, mającej na celu obsługę linii kolejowej, między innymi dworca kolejowego, parkingów oraz drogi dojazdowej. W odpowiedzi uzyskano pisemną deklarację, że po zapewnieniu środków oraz określeniu dokładnego zakresu rzeczowego kontraktu, PKP PLK niezwłocznie przystąpi do finalizowania tej inwestycji. Możliwe jest, że przy wsparciu samorządów województwa małopolskiego i miasta Nowy Targ. Uznać zatem należy, że wszelkie możliwe działania ze strony Miasta zostały podjęte i temat będzie nadal monitorowany. Z otrzymanych informacji wynika, że realizacja kolejnych zadań inwestycyjnych obejmujących infrastrukturę PKP PLK będzie możliwa w nadchodzącej perspektywie finansowania unijnego" - napisano w odpowiedzi na pytanie radnego Fatli.
s/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas