W budowie ścieżek miały najpierw uczestniczyć cztery samorządy: miasto Nowy Targ oraz gminy Nowy Targ, Szaflary, Czarny Dunajec. Gmina Szaflary jednak wycofała się.
Przyspieszenie w budowie ścieżek spowodował grudniowy termin drugiego naboru wniosków do polsko-słowackiego programu współpracy transgranicznej. W pierwszym, z początkiem roku, nowotarski projekt nie przeszedł. Obecnie największą przeszkodą jest sprzeciw właścicieli gruntów, przez które mają biec ścieżki. Projektanci próbują więc trochę inaczej poprowadzić trasy i dogadać się z nimi, gdyż ich zgoda do uzyskania pozwolenia na budowę jest konieczna.
W granicach Nowego Targu projektuje się ok. 13 km ścieżek. Zaczynałyby się one na właśnie ukończonej kładce przez Biały Dunajec na wysokości lotniska, biegły w lewo, wzdłuż wałów, nowej obwodnicy, do skrzyżowania z Kokoszkowem, potem wzdłuż Czarnego Dunajca, przez kładkę przy lodowisku, Ibisorem, drugim brzegiem Czarnego Dunajca, przez Bór, dawnym torowiskiem do Zaskala i - tzw. małą pętlą nowotarską - znowu przez Bór do ul. Podtatrzańskiej i nią z powrotem na kładkę - pisze „Dziennik Polski”.
Źródło Dziennik Polski
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas