Organizowany jest marsz w obronie dobrego imienia św. Jana Pawła II - podhale24.pl
Wtorek, 14 maja
Imieniny: Bonifacego, Macieja, Dobiesława
Zakopane
Clouds
13°
Wiatr: 9.828 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
13°
Wiatr: 12.312 km/h Wilgotność: 58 %
Clouds
13°
Wiatr: 15.012 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
14°
Wiatr: 11.772 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
18°
Wiatr: 6.3 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
16°
Wiatr: 7.236 km/h Wilgotność: 71 %
Jakość powietrza
42 %
Nowy Targ
28 %
Zakopane
22 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
12.03.2023, 18:00 | czytano: 10206

Organizowany jest marsz w obronie dobrego imienia św. Jana Pawła II

NOWY TARG. Sanktuarium Świętego Jana Pawła II, Rada Powiatu Nowotarskiego oraz Zarząd Główny Związku Podhalan w Polsce im. św. Jana Pawła II zapraszają do udziału w "Marszu w obronie dobrego imienia św. Jana Pawła II oraz wartości, które głosił".

Tablica pamiątkona na nowotarskim Ratuszu /zdj. Podhale24
Tablica pamiątkona na nowotarskim Ratuszu /zdj. Podhale24
Marsz odbędzie się w sobotę 18 marca.

Zbiórka o godzinie 10.30 na nowotarskim Rynku. Uczestnicy przejdą z Rynku do Sanktuarium Świętego Jana Pawła II przy ul. Szaflarskiej, gdzie w południe odprawiona zostanie msza św.

W trakcie marszu odmawiany będzie różaniec.

Organizatorzy zapraszają do udziału w marszu mieszkańców Podhala, Orawy, Spisza i Pienin.

opr. s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Mieszkaniec15:55, 16 marca 2023
Marsz , marsz, ciemnogród
spogladacz09:58, 16 marca 2023
Szyte grubymi nićmi. Widać to po zebraniu partyjnym pod Krokwią w Zakopanym. Nie chodziło o dobre imię JPII a o wybory, władzę i koryto+
aliki20:46, 15 marca 2023
"Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili" (Mt 25, 40). Słowa Jezusa, a od księży szczególnie należy tego wymagać.
Sołtys18:38, 15 marca 2023
Gdyby zorganizować marsz pokrzywdzonych dzieci przez księży to byłby wielokrotnie większy niż wszystkie marsze w obronie JP II w naszym strasznie pokrzywdzonym kraju przez pis. Nad tym się zastanówcie fanatycy religijni z Podhala.
zoom13:10, 15 marca 2023
Ks. Jozef Tischner: Jest taka polskość ktora mowi wiele i głosno. Ale im głośniej krzyczy, tym bardziej jawna staje się jej głupota.
też Góralka13:05, 15 marca 2023
Zgadzam się z @Urlich von Pipke.
Żaden dobry uczynek nie jest zamazywany przez zły, żaden zły uczynek nie jest zamazywany przez dobry.Nikt JPII nie odbiera Jego zasług. Chodzi tylko o zwykłą prawdę i raport.
ministrant11:34, 15 marca 2023
@Paweł pięknie prawisz ale w hasłach Bóg, Honor, Ojczyzna, Rodzina, Miłość, Wierność, Przyzwoitość nie ma miejsca na pedofilie Przyzwoitość nakazuje aby ją wyeliminować z Rodziny, Ojczyzny. Honor trzeba mieć aby się przyznać, wyczyścić bałagan i przewietrzyć dom.
Paweł21:40, 14 marca 2023
Dla kogo wartości, które głosił JPII są bliskie, dla kogo słowa Bóg, Honor, Ojczyzna, Rodzina, Miłość, Wierność, Przyzwoitość coś znaczą niech przyjdzie i z różańcem w ręku przejdzie tym marszem. A komu JPII przeszkadza, a słowa Miłość i Rodzina kojarzą się raczej z wolnością w stylu LGBT i adopcją dzieci przez pary homoseksualne niech zostanie w domu, poogląda ulubiony program lub idzie na inny marsz - bliższy mu ideowo. Nie ma sensu pluć na siebie nawzajem. Temat (jak już niejeden) przejdzie, a my mamy nadal żyć obok siebie...
Urlich von Pipke21:11, 14 marca 2023
Żaden dobry uczynek nie jest zamazywany przez zły, żaden zły uczynek nie jest zamazywany przez dobry.
Zakopianka16:10, 14 marca 2023
A kto się pomodli i stanie w obronie ofiar pedofili ofiar księży?!? Czy nie rozumiecie, że stygmatyzujecie ofiary molestowania seksualnego kolejny raz? Chore. Niegodne. A problem w tym, że księża powinni podlegać sądowi cywilnemu - jak każdy obywatel i iść siedzieć do więzienia, a nie na nową parafię!!!
aczemunie14:41, 14 marca 2023
Najlepszą obroną będzie otworzenie archiwów. Nie żadne marsze, tylko sama prawda. Niech udostępnią i pokażą jak tam jest zapisane, że wiedział i zajął się ofiarami. To od razu uciszy wszystkich krzykaczy i redaktorków. Problem w tym, że tam pewnie będzie widać, że wiedział i nic nie zrobił dla "tych najmniejszych", za to zadbał o spokój sprawców.
Nie po to Dziwisz i Jędraszewski zamknęli dostęp do archiwów, żeby ktoś zobaczył takie rzeczy.
temat zastępczy !!!13:58, 14 marca 2023
To sztucznie wywołany atak przez PIS, żeby mogli się wykazać przed wyborami. Podobnie jak zaraz po zamknięciu cmentarzy, dla odwrócenia uwagi, wyszły "błyskawice" na ulice !!!
rzeczywistość12:51, 14 marca 2023
@2023, dzięki za wyjaśnienie. Wszystko ładnie, pięknie na papierze a rzeczywistość skrzeczy.
202312:03, 14 marca 2023
@ rzeczywistość Wyjaśnię o co chodzi z tą dwutorowością. Każdy z nas jest zobowiązany przestrzegać prawa państwowego. Każdy, czyli ksiądz też. W przypadku złamania prawa sprawy rozpatrują instytucje państwowe. W przypadku pedofilii najcięższą karą jest kara więzienia. Duchowny oprócz prawa państwowego zobowiązany jest do przestrzegania prawa kanonicznego. W przypadku złamania prawa kanonicznego sprawy rozpatrują instytucje kościelne. Tu w przypadku pedofilii najcięższą karą jest wydalenie ze stanu duchownego. Polecam artykuł ks. dr Jana Dohnalika ?Prawo kanoniczne wobec nadużyć seksualnych duchownych względem dzieci i młodzieży? Nie znam losów wikarego Krystiana P. po zapadnięciu prawomocnego wyroku. Faktem jest, że został skazany na karę więzienia a więc nie mógł dostać opaski i siedzieć w domu. Odnośnie zajmowania stanowisk związanych z wychowywaniem czy edukacją. Po ujawnieniu sprawy kuria przeniosła swojego wikarego do klasztoru. Tam przez blisko rok przebywał w izolacji, tak by nie miał żadnych kontaktów z dziećmi. Potem jak informowały media: ?zaraz po tym jak prokuratura postawiła Krystianowi P. zarzuty, on sam poprosił o przeniesienie go do staniu świeckiego.? Z kolei jeśli chodzi o świecki charakter stanowisk związanych z wychowywaniem lub edukacją to wymagana jest  informacja o osobie z Krajowego Rejestru Karnego (zaświadczenie o niekaralności). W związku z dodatkową karą dla Krystiana P. (zakaz zajmowania wszelkich stanowisk, zawodów związanych z wychowywaniem i edukacją dzieci) nikt takiej osoby nie może zatrudnić na takim stanowisku
pytanie11:56, 14 marca 2023
To jak w końcu będzie albo powinno być, santo subito czy nie anto subito?
Polka11:48, 14 marca 2023
Brawo Górale! Dość już plucia na nasze narodowe świętości. Wara od Jana Pawła II! Brońmy naszej świętej wiary. Duma, honor, mądrość, dobroć! Taka jest Polska!
Mieszkaniec10:37, 14 marca 2023
@przerażony ,niestety ale masz rację
Młody Człowiek10:17, 14 marca 2023
Ludzie mieszkańcy ogarnijcie się :( przykro się czyta to wszystko naprawdę :( organizujecie marsz w obronie Jana Pawła II a czy ktoś podał rękę dziecku które było ofiara pedofili lub maszerował ktoś w jego imieniu ?? ludzie popatrzcie realnie poza polityka kto ma takiemu dziecku udzielić pomocy ?? no kto ?? a jakie plecy ma kler ile osób go kryje po takim incydencie ! dotyczy to dzieci 5-10 latków sami nie są w stanie się obronić w domu nikt im nie wierzy bo Ksiądz to świętość nie wolno źle mówić o kościele ! zamiast marszu w beretach wyciągnijcie rękę na POMOC a nie na OBRONĘ !
rzeczywistość10:09, 14 marca 2023
Odnośnie zarzutów o ubeckich założycielach i metodach stosowanych w amerykańskiej stacji oraz zamknięcia archiwów przez arcykłamcę. Znalazłem cytat bardzo trafnie parafrazujący tekst z Psów Pasikowskiego:

Jędraszewski, co wy tam na wysypisku po nocach palicie?
przerażony09:44, 14 marca 2023
Tak, rządził Państwem, rządził Kościołem, był tam najważniejszym gościem. Znał Marciala Degollado z Legionów Chrystusa, który pomógł mu w Meksyku i Ameryce łacińskiej i nie wiedział o pedofilach. Żeby tak myśleć to naprawdę trzeba ślepo oglądać pisową tv i radio MaRyja albo być imbecylem.
Mieszkaniec07:46, 14 marca 2023
Nie wracajmy niepotrzebnie do przeszłości,zajmijmy się teraźniejszością bo niestety ciągle wychodzą afery pedofilskie z duchownymi i co ??? I niestety nic ,przenoszą ich do innych parafii i sprawy tuszują ,trzeba przykladnie ich ukarać ,tak samo jak zwykłego obywatela bo duchowni nie mogą ,a są niestety ,być ponad prawem i twierdzą bezczelnie ,że Bóg ich osądzi ,mieszają w to Boga i myślą że nic złego nie zrobili bo człowiek grzesznym jest ,tak to nie może działać ,karać ,karać i jeszcze raz karać ,wtedy ta plaga zostanie wytępiona i nie będzie krzywdzić bezbronnych dzieci ,ksiądz to nie nadczłowiek ( a wielu niestety tak myśli ) i powinien być karany jak każdy inny za takie czyny ,wtedy ( oby ) skończą się te haniebne czyny
jej jej !07:27, 14 marca 2023
rzeczywistość.....jaki kraj taka rzeczywistość.... to też jaki kraj takie i obyczaje!
rzeczywistość00:23, 14 marca 2023
Ciekawe to "dwutorowe prowadzenie spraw". Czyli co może być tak że strona państwowa wyda wyrok że winny a strona kościelna powie niewinny? Tak tylko konfabuluję na chłopski rozum. Czy ci ludzie są kosmitami i nie mogą być sądzeni jednotorowo? Jak szary Kowalski, co mu do pierwszego brakuje? I nikt go nie pyta czy go stać na mandat tylko komornik zabiera telewizor. Dlaczego ofiary nie są dwutorowo bronione przed sądem tylko sprawcy dostają podwójną obronę i wsparcie instytucji śpiącej na pieniądzach. To chyba powinno w drugą stronę funkcjonować. Ofiara powinna dostać wsparcie państwa i kościoła a nie sprawca.
Ale widzę że jesteś zorientowany. To ile ten Krystian P. odsiedział i gdzie? W więzieniu czy dwutorowo: dostał opaskę i siedział sobie w domku? Kto pilnuje by nie zajmował stanowisk związanych z wychowywaniem czy edukacją? Biskup, wojewoda, zawiadowca stacji? Jest jakiś dwutorowy rejestr czy sam musi się pochwalić że ma taki wyrok? Bo w publicznym rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym jakoś nic o nim nie wspominają. A jakie zadośćuczynienie dostały ofiary?
Smutne to i dwutorowe.
Jan22:37, 13 marca 2023
To są skutki tuszowania pedofili w kościele i mieszanie się kleru do polityki.
Atoni17:24, 13 marca 2023
Faruzeusze
202317:02, 13 marca 2023
@ rzeczywistość Dostęp do akt sprawy mają strony oraz obrońcy, pełnomocnicy i przedstawiciele ustawowi. Potem piszesz o konfabulacjach. Fakty są takie, że te sprawy prowadzone są dwutorowo: wg prawa kanonicznego oraz wg prawa karnego (świeckiego). Były wikary Krystian P. został skazany. Wyrok 26 miesięcy więzienia. Oprócz odsiadki skazany ma zakaz kontaktu z pokrzywdzonymi. Nie może zajmować stanowisk związanych z wychowywaniem czy edukacją.
Don Pepe16:13, 13 marca 2023
Dlaczego właśnie teraz organizowany jest ten marsz ? Jan Paweł ll zmarł z tego co pamiętam 2 kwietnia 2005 roku. Według mojej hipotezy chodzi tylko i wyłącznie o celebrację osób uczestniczących w marszu w pierwszej kolejności Związek Podhalan jak zwykle, organizacje para kościelne, krzykacze i krzykaczki z Nowego Targu i okolic. Do niczego on dobrego nie doprowadzi tylko zaogni konflikt.
czyt16:07, 13 marca 2023
Ks. Isakowicz-Zaleski: Politycy PiS chc? organizowa? marsze w obronie ?w. Jana Paw?a II. - To s? polityczne akcje. To nie wynika ze szczero?ci serca, jest po to, ?eby dokopa? drugiej stronie...
acb16:00, 13 marca 2023
Więcej będzie strat niż pożytku. Od prawdy się nie ucieknie, A temat pedofili księży już dawno mógł być w Polsce zakończony. Brakło chęci!!!
rzeczywistość15:03, 13 marca 2023
@2023, w sprawach księży kuria ma pełny dostęp do dokumentów procesowych. Może żądać wydania dowodów, przesłuchań świadków, ustaleń prokuratury, wyników testu dna. Pełni rolę boga i ostatecznego sędziego. W zależności od ciężaru dowodów może zaszczuć ofiarę i jej rodzinę, załatwić sprawę po cichu, lub wydalić przestępcę ze struktur kościelnych. Taki przypadek miał miejsce w sprawie wikarego P... z Chramcówek. Ostatecznie został osądzony szary wierny a nie czynny kapłan, więc wszystko się zgadza. Tyle mają do powiedzenia "państwowe organy ścigania". Żyjesz w utopii serwowanej przez tvp info.
szczekam i ja na odtajnienie14:48, 13 marca 2023
"wszyscy jesteście ukryci za wymyślonymi loginami i tyle możecie tylko zrobić - szczekać i ujadać" powiedział @Au-tor 12:54, 13 marca 2023
202314:12, 13 marca 2023
@Gulasz Juliusz Zeżarł Jeśli wiesz o jakimś akcie pedofilskim to zgłaszasz to do państwowych organów ścigania. I nie ma tu znaczenia zawód jaki wykonuje przestępca. Od lipca 2017 roku zgłaszanie takich przypadków jest obowiązkowe, a krycie osób wykorzystujących seksualnie nieletnich grozi karą do trzech lat więzienia. Obecnie największym problemem jest pedofilia w rodzinach. Bo jak to zgłosić ojca, brata czy wujka.
mario13:39, 13 marca 2023
A nie czujecie,że opluwanie Papieża zostało teraz celowo wywołane.Ciekawe kto i dlaczego?Widać,że skutek zostanie osiągniety bo naród zaczyna sie kłucićzamiast jednoczyć.
Licho13:23, 13 marca 2023
Przed chwilką w Telewizji i Radiu sam Papież Franciszek powiedział wszyscy wiedzieli i wiedzą zwłaszcza biskupi o pedofili w kościele tylko sprawa od dawna jest zamiatana pod Dywan na żadne jakieś tam marsze nie chodzę
Myślący13:07, 13 marca 2023
A ja mam tylko jedno pytanie do wszystkich ,którzy wezmą udział w tej szopce - co powiecie gdy to wszystko okaże się prawdą,bo żaden z Was ani nie widział,ani nie był świadkiem tego co działo się za drzwiami kościołów,plebani,kurii????
Au-tor12:54, 13 marca 2023
Trochę czasu upłynęło od tamtych lat. Może coś można było zrobić lepiej, rzetelniej, może. A Wy, co teraz ujadacie co zrobiliście w ostatnich trzech latach i co robicie teraz, przecież można ratować ludzkie życie teraz, można było protestować, walczyć i teraz też można, bo ciągle są nowe ofiary "pandemii". Dzieci i dorośli popełniają samobójstwa, potracili interesy i majątki całego życia, nie mogą się pozbierać, cierpią ich dzieci, mają myśli samobójcze, teraz też są krzywdzone. Nie wydaje Wam się, że Wy też nic nie robicie tylko szczekacie zza klawiatury, bo ktoś włożył kij w mrowisko. Za kilka, kilkanaście lat też będzie można Was osądzać, tylko, że wszyscy jesteście ukryci za wymyślonymi loginami i tyle możecie tylko zrobić - szczekać i ujadać. JAN PAWEŁ II JEST ŚWIĘTY I WIELKI i wara Wam od Niego, najpierw sami coś zróbcie.
Licho12:52, 13 marca 2023
Dlaczego Rada powiatu nowotarskiego Oraz Główny Związek Podhalan w Polsce nie skieruje Pisma do Sądu o pomówienie czy zniesławienie tylko urządza marsze Może boją się by nie wyszły inne jeszcze gorsze świństwa może i nawet handel dziećmi? Pytam się czekam na konkretną odpowiedź na pytanie a nie straszenie sądem tylko konkretnie i prawdziwie Czekam na odpowiedź na moje pytanie
Gulasz Juliusz Zeżarł12:38, 13 marca 2023
@obserwator
Jest zasadnicza różnica - jeżeli nauczyciel, aktor, robotnik, celebryta dopuszcza się aktów pedofilskich to szkoła, teatr, kierownik budowy, sieć telewizyjna nie jest w stanie tego ukrywać go przed organami ścigania oraz żadna z tych instytucji nie opracowała metody do przerzucania pedofila z jednej budowy, teatru,szkoły do innej, żeby ukrywać jego skłonności. Ten system opracowały jedynie instytucje kościelne (nie tylko KK, ale ten ma najwięcej "urzędników" w Polsce) a znaczna część hierarchów nadal uważa, że ochrona ofiar pedofila przez zgłoszenie tego do jakiejkolwiek cywilnej instytucji (policja, prokuratura) to "donoszenie na brata"...
galerianka12:09, 13 marca 2023
Może nie powinnam poddawać dobrych pomysłów wierzącym katolikom. Ale co tam niech raz stracę. Wiem że i tak nie skorzystają z dobrej rady. Zamiast organizować puste marsze trzeba zrobić blakfrajdej w parafialnej galerii przy Krupówkach. Ksionc pleban obieca (tak jak kiedyś radnym i parafianom) że cały zysk z tej promocji pójdzie na szczytny cel obrony dobrego imienia. Zakładając masowy udział katolików, bo Polsce każdy jest katolikiem a na Podhalu x2, to ofiary powinny być astronomiczne. Tak uzyskane środki można przeznaczyć na wykup bibordów przy drogach, spotów reklamowych, zakup portretów do rozdysponowania w przedszkolach, szkołach, szpitalach, sądach, tramwajach, taksówkach, budkach z oscypkami i na wiejskich latarniach. Takiej zmasowanej obronie musi ulec nawet najzagorzalszy obrońca skrzywdzonych dzieci. Nie dziękujcie. Po prostu miałam chwilę słabości.
Sceptyk12:04, 13 marca 2023
Ludziom już bije pomalu na głowę nikt inteligentny nie będzie chodził po takich marszach bo i po co co to da i też chronić pedofili kościelnych tylko PiS wywołuje jakieś tematy zastępcze wystarczy zrobić jak Franciszek powiedział niech sukienkowi zaczną się żenić będą mieli żony dzieci i utrzymywać rodziny jak nim w spodniach buszuje i oddać majątki a te marsze marsze za pedofilami można sobie wsadzić zająć się inflancka drożyzna i problemami i a w kwestii molestowania dzieci przez wysłanników Pawła oddajnic wszystkie kartoteki watykańskie i krakowskie z kuri i będzie wiadomo tylko czy PiS zezwoli na takie coś i Stanisławo jak tam jest że Paweł wiedział i popierał
obserwator11:48, 13 marca 2023
I już hieny szczekają i szczekają a dlaczego nie piętnujecie pedofilii w teatrach , szkołach , wśród artystów , celebrytów i polityków bo tam jest zmowa milczenia i temat tabu tchórze .
mhm11:26, 13 marca 2023
Szkoda, że ludzie nie wychodzą na ulicę w sprawach robienia ich w wała i mających REALNY wpływ na życie codzienne: inflacji, wysokich podatków, oszustwa na cenach paliw, drogich i niedostępnych kredytów, zamykania biznesów w pandemi...

Za to jak ktoś włoży kij do światopoglądowego mrowiska - kościół, tęcza, aborcja, itp. to nagle mamy tłumy na ulicach i małą wojnę domową.
Ludzie tak łatwo połykają haczyk i przepełniają się niepotrzebnymi emocjami. Wielki hałas o sprawy nie istotne, o którym jutro nikt nie będzie pamiętał.

Takiemu papieżowi już na prawdę wszystko jedno jak o nim mówią.
;)11:17, 13 marca 2023
Za odpowiednią kwotą też mogę sobie przypomnieć pewne "fakty" sprzed 60 lat, choć żyję dopiero 42 lata.
No dalej, niech się ukaże ten biedak molestowany, 60 lat minęło i pamięć pewnie już mu wróciła.
202310:43, 13 marca 2023
@Kuba Tuszowanie jest dalej obecne, głównie w rodzinach."Według danych międzynarodowych dzieje się tak w 42 proc. przypadków w rodzinie i w sąsiedztwie. Potem dochodzi do tego szkoła. I nawet dzisiaj jest to ukrywane, aby nie wywoływać konfliktu, jest to sposób postępowania ? wyjaśniał."
nielubięobłudy10:31, 13 marca 2023
A kiedy bedzie marsz poświęcony ofiarom pedofili które przeżyły horror w strukturach kościoła który ma stać na straży moralności i szacunku do bliźniego
Cela nr 310:25, 13 marca 2023
Wezcie jeszcze do swojego marszu biednych ksiezy pedofilow.
Cyc Malina10:23, 13 marca 2023
@TANGO, może i masz racje ale wiesz różnica jest taka, że jak jednego z nich złapią i udowodnią wine to idzie siedzieć, w przeciwieństwie do księdza który po wykryciu zostaje przenoszony na inną parafię i zaczyna się tak zwana "sex turystyka"
Nie mogę zrozumieć w czym jest problem, skoro to jest jedno wielkie kłamstwo i kościół jest tego pewien to czemu nie rozwieją wątpliwości i nie udostępnią akt dla świętego spokoju, moim zdaniem jak ktoś nie ma nic do ukrycia to nie ma żadnych obaw o siebie. Chora sytuacja jest, każdy obywatel jak jest podejrzany o coś to nie ma najmniejszych szans na takie coś jak, że nie udostępni dowodów, nakaz i wjazd do firmy, domu itd. Kościół powie nie i kropka po temacie, się pytam jakim prawem, czy kościół jest ponad prawem w Polsce?
Do @@@09:54, 13 marca 2023
Ofiar tęczowych pedofili z PO także ?
Prorok08:44, 13 marca 2023
A gdzie Ewangelia Mateusza "Lecz kto by stał się powodem grzechu dla jednego z tych małych...Biada światu..." itd.
Czy to tylko teoria? Nic nie znaczy?
TANGO08:41, 13 marca 2023
Nie dajcie się podpuśćić wyznawcą tvn to niewielka szczekająca zgraja.Rynek 18 marca a za ofiary trzeba się modlić ale tego biedaki tvn was nie nauczy a 93 procent ofiar to ofiary celebrytów, szlachty,polityków co ostatnio się okazuje.
janioł08:34, 13 marca 2023
Gest ... Stanisława i marsz zbędny!
do senior07:41, 13 marca 2023
w sedno !
Wojtek07:36, 13 marca 2023
Super,zapraszamy,brońmy św Jana Pawła II.
.....07:19, 13 marca 2023
Popieram i postaram się być. To straszne, jak ludzie ślepo wierzą we wszystko, co im podadzą w mediach.
Broda06:52, 13 marca 2023
Sztucznie wywołany problem żeby pis pokazał się przed wyborami jacy to oni nie są obrońcy wiary. Chcą zaskarbić sobie łaski ludzi starszych bo wiedzą że za bardzo im docisnęli pasa. A ludzie starsi łykną to że pis jest taki dobry bo broni papieża. Skoro papież jest autorytetem to obroni się sam i nie trzeba robić szopki. Zwykła manipulacja ludźmi i tyle. Dalej źle wybierajcie a za niedługo będziecie jeść robale lub robale was zjedzą jak umrzecie z głodu. Dziel i rządź taka jest ich myśl przewodnia. Ale żeby to dostrzec to trzeba mieć chodź trochę mózgu w głowie.
Wkurwiona00:38, 13 marca 2023
Czy wyście ludzie pochujeli, czy już nie ma dla was żadnych wartości, tylko wujek fejzbuk i wujek Tusk
volk22:28, 12 marca 2023
Mamy przyjść z pochodniami czy bez?
zoom22:19, 12 marca 2023
Prawda was wyzwoli; otworzcie koscielne archiwa. Nie idzcie jak slepcy.
Ju dasz22:12, 12 marca 2023
Ta sekta w bijała mi do głowy że ks, biskup papież to wybrańcy boga wiec niezłym jest ten bóg ? skoro takich wybiera
Szczekający w rynku nowotarskim22:02, 12 marca 2023
Dlaczego papież Franciszek go nie broni?
Tylko siedzi cicho i słucha szczekania ofiar pedofili .

Każdy papież otacza się dziećmi a gdy staruszka chce papieża dotknąć to papież z odrazą bije Ją po rękach .
Kuba21:51, 12 marca 2023
Papież Franciszek (wywiad 12.03.2023 r) "Trzeba cofnąć się w czasie. Anachronizm zawsze czyni zło. W tamtym czasie wszystko było tuszowane. Aż do skandalu w Bostonie. Kiedy wybuchł skandal bostoński, Kościół zaczął przyglądać się temu problemowi - odparł. Chodzi tu o tuszowanie przypadków pedofilii przez kardynała Bernarda Lawa, arcybiskupa Boston"
- Dzięki Bogu to Benedykt [XVI - red.] jako pierwszy zaczął ujawniać aferę legionistów. Był odważny. Dziś Kościół wziął to na siebie. Po skandalu bostońskim, ale wtedy Kościół zaczął przyjmować taką nową postawę... Brać byka za rogi - stwierdził Franciszek.
Baleron21:45, 12 marca 2023
Przypomnę parę wypowiedzi które padły z ust takich osób jak

JP ll -to wina mediów

Jendraszewski - to wina dzieci to one kuszą

Rydzyk -komu nie zdarzyło się z grzeszyć

Stanislawo -ja nic już nie pamiętam
8021:35, 12 marca 2023
Szanowni organizatorzy,Św JAN PAWEŁ oczekiwał i oczekuje od was abyście wcielali w życie Jego nauczanie, oraz szacunek dla blizniego, bez względu na kolor skóry, rasę, wyznanie.Gdybyście się stosowali do Jego zaleceń oraz korzystali z mądrości głoszonych przez Niego homilii,dzisiaj organizowanie wieców politycznych, było by niepotrzebne.Dzisiaj K.K.oraz niektórzy politycy, to jedna rączka świadcząca sobie wzajemne usługi. Mieszanie do tego postaci Św Jana Pawła najwybitniejszej Osobowości w dziejach K.K. Oraz Państwa Polskiego na przestrzeni wieków jest nie na miejscu.Pozycja TEGO SYNA NARODU POLSKIEGO w historii naszych dziejów jest nie do podważenia przez zwykłych śmiertelników, i nie trzeba jej bronić ona się sama obroniła.WIECZNE ODPOCZYWANIE RACZ MU DAĆ PANIE A ŚWIATŁOŚĆ WIEKUISTA NIECHAJ MU ŚWIECI NA WIEKI WIEKÓW.
Adwokat diabła21:33, 12 marca 2023
Państwo wyznaniowe.
Ciemny lud broni kościół i jego cielca a kieckowi siedzą cicho ,
Nie zapominajcie ze papież jest przedstawicielem wszystkich katolików na całym świecie nie tylko fanatycznych polaków
W tej instytucji kościelnej pedofil pedofila poganio
Wielbiciel kleru21:22, 12 marca 2023
Będziemy tam wszyscy bronić pedofili a patronem naszym będzie wojtyła
Indianin z Kanady21:18, 12 marca 2023
Pedofilia była jest i będzie w kościele tak pokazuje historia.
Kościoły to instytucja gdzie fundamenty to władza, pieniądze, przemoc gwałty innym słowem to zło z którym najwyższy czas skończyć jak w lrlandi
senior21:08, 12 marca 2023
Planowany przemarsz nic nie zmieni. To co było 50 lat temu, to odległa przeszłość. Dokumenty tworzone w tamtych czasach były potrzebne do podważania autorytetu omawianej grupie osób. Zostawcie przeszłość za sobą, tym bardziej, że to obyczajówka a nie religia, ani wiara. Trzeba iść drogą naprzód. Trzeba właściwie wychowywać obecne młode pokolenie a nie słuchać głupiej propagandy (trzymając fotografię papieża za róg , tak aby zasłaniała brzuch - czy to szacunek?) Ludzie ocknijcie się. Modlitwa w ciszy i skupieniu ma sens, a nie byle jaka pokazówka.
Ocknijcie się!
Osiol21:02, 12 marca 2023
Co ma świętość,, uznana'' przez ludzi ułomnych z miejscem gdzie przebywa dusza Karola a tego nie sposób ustalić i nikt ręki za jego miejsce wiecznego pobytu nie postawi pod topór.
Oby stwórca też poparł(rozstrzygnol) i słońce ładnie świeciło bo w tych warunkach intelektualno/dowodowych niewinności można będzie to potraktować jako,, orzeczenie''siły wyższej za lub przeciw
Janusz Widelec21:00, 12 marca 2023
Radzie powiatu przypominam, że żyjemy w świecie państwie. Zaproszenie na marsz w obronie człowieka, który w świetle polskiego prawa był przestępcom, który ukrywał pedofilii, jest co najmniej absurdalne.
Z Huby20:50, 12 marca 2023
Podhalanie! PiS wodzi nas jak barany po hali. Mieszaja polityke do Kosciola. Do niczego dobrego to nie prowadzi. A archiwa zamkniete!
@@@20:42, 12 marca 2023
Bitwa polityczna o Wojtyłę nabiera rozpedu to juz nawet nie jest smieszne to jest żenujące.Marsze w obronie dobrego imienia... a gdzie marsze w obronie wszyskich ofiar pedofili.
Fizjolove20:39, 12 marca 2023
Problemów na świecie jest więcej, Lecz ktoś zrobił to specjalnie aby zniszczyć naszą wiarę. I temu trzeba być na Marszu , ja nikogo nie obrażam nie szukam sensacji z kogoś wierzenia . A Jan Paweł II zrobił tyle dla całego świata co nikt .
Ludzie niech się zajmą swoim życiem,dziećmi bo widać czym trzeba się zająć i co badać
Fizjolove20:39, 12 marca 2023
Problemów na świecie jest więcej, Lecz ktoś zrobił to specjalnie aby zniszczyć naszą wiarę. I temu trzeba być na Marszu , ja nikogo nie obrażam nie szukam sensacji z kogoś wierzenia . A Jan Paweł II zrobił tyle dla całego świata co nikt .
Ludzie niech się zajmą swoim życiem,dziećmi bo widać czym trzeba się zająć i co badać
Fizjolove20:39, 12 marca 2023
Problemów na świecie jest więcej, Lecz ktoś zrobił to specjalnie aby zniszczyć naszą wiarę. I temu trzeba być na Marszu , ja nikogo nie obrażam nie szukam sensacji z kogoś wierzenia . A Jan Paweł II zrobił tyle dla całego świata co nikt .
Ludzie niech się zajmą swoim życiem,dziećmi bo widać czym trzeba się zająć i co badać
Gulasz Juliusz Zeżarł20:37, 12 marca 2023
Przyjdę, jeżeli w trakcie marszu będzie odmawiany różaniec za ofiary księży-pedofili, których Kościół Katolicki nie chciał wysłuchać, a ich oprawców w ramach "ochrony" instytucji ukrywał w kolejnych parafiach, mnożąc w ten prosty sposób liczbę ich ofiar.
Tylko PRAWDA WAS WYZWOLI, a nie jakieś marsze.
mądry i skromny20:27, 12 marca 2023
Rozumiem że jest to marsz w obronie Karola Wojtyły znanego też jako Jan Paweł II żeby się Pan Bóg nad nim zlitował i jest to bardzo dobra inicjatywa ale chyba nie pude z wami bo mnie noga w biedrze boli.
Karina20:25, 12 marca 2023
Dzisiaj papież Franciszek w wywiadzie powiedział że dopiero od czasów Benedykta wzięło się za te sprawy. Do czasu afery bostonskiej z 2002 roku wszystko było tuszowane i ukrywane. Księży przenoszono. Więc jak sam papież tak mówi to chyba coś na rzeczy było za czasów JPII
Fryc19:57, 12 marca 2023
Wspaniała inicjatywa. Gdyby Watykan nie przymykał oka i wyrzucał wszystkich za te sprawy to kto by
spowiadał i msze odprawiał. Chyba koscielny.
Wektor19:51, 12 marca 2023
Będziemy tam wszyscy. V.
nieten19:42, 12 marca 2023
Wystarczyłoby otworzyć archiwa i wyjaśnić sprawę, ale ktoś tu chyba jednak nie wierzy, że papież nie jest winny...
Mj3219:37, 12 marca 2023
Orawianin dobrze gadasz! Zamykać lasy, cmentarze ograniczać wiernych w kościołach wiadomo ciemny lud to kupi. Dzięki św. Janowi Pawłowi mamy wolność! A teraz odbierają nam wolność, najlepiej skłócić ludzi z kościołem, a gdzie odbywały się narady o wolność w latach 70, 80? Pomyślcie! A teraz każdy siedzi cicho bo rządzi telewizor co powiedzą to święte
e219:35, 12 marca 2023
Cały Nowy Targ i Szaflarska z tego powodu będzie stała w korkach? A kto się pomodli za ofiary pedofilii??
MISFITS19:33, 12 marca 2023
To w sobote beda w NT dwa marsze zwolennikow przemocy seksualnej w kosciele i przeciwikow kleru.
Papa Mobile19:30, 12 marca 2023
Smiechu warte POspolite ruszenie pis partyzantki w obronie cnot i pedofilii.A o ofiarach zapominacie?Ale wam w mozgach towarzysze z tvp namieszali.
były now-targ19:30, 12 marca 2023
Po co cokolwiek piszesz jak i tak nie jesteś chętny aby stanąć po stronie człowieka,który tak dużo zrobił dla ludzkości.Czym się różnisz od wielgus ,tuska,jachiry czy nitrasa albo komuny?Albo jesteś za młody albo LGBT rozum Ci odebrało.Przyjadę specjalnie na weekend z Krakowa bo Święty Jan Paweł II był ważną osobistością dla mnie,gdzie jest młodzież,którą tak ukochał?
Radek19:27, 12 marca 2023
Orawianin masz rację , ja na kolędzie zapytałem księdza dlaczego zamykali kościoły i słuchali pisu to mi powiedział że jestem filozofem i się nie znam
Gustaf19:23, 12 marca 2023
Ludzie !!! Uspokójcie się wszyscy!!! Dla kogo Jan Paweł II i autorytet kościoła coś znaczy nie uwierzą w najnowsze sensację. Dla antyklerykałów są to już dowody ostateczne i żadne marsze tego nie zmienia.Rozejzyjcie się dookoła inflacja, bliska wojna, wybory i kto wie co jeszcze. A rzucono pospólstwu temat bardziej gorący i dzielący niż aborcja. Zastanówcie się zanim będziecie rozpętywać wojenki w rodzinie, pracy itp. i zamiast skupić się na sprawach bieżących będziecie wydawać osady nie mając pojęcia o czym mówicie
Ewka19:20, 12 marca 2023
"Kościół też tak robił, żeby to zakryć, wyciszyć... Czasami nie było innego wyjścia, jak tylko rozwiązać problem definitywnie, ale to oznaczało wysłanie tego gdzieś indziej. Więc epokę trzeba czytać z hermeneutyką danego czasu ? tłumaczył Franciszek i podkreślał przełom, który nastąpił dzięki decyzjom zmarłego niedawno papież Benedykta XVI."...
"Dzięki Bogu to Benedykt jako pierwszy zaczął ujawniać aferę legionistów. Był odważny."
Nigdzie nie ma o obronie dobrego imienia Jana Pawła II przez Franciszka.
VIN Kal19:20, 12 marca 2023
W godzinach szczytu w sobotę będą miasto blokować. A będzie modlitwa za Paetza Wesołowskiego Gołębiowskiego i setki setki księży pedofilow i biskupów ich kryjących?
czerwonyknur19:15, 12 marca 2023
%% Kierowca;a ja mam pewność ,że PO tym świecie plątają się istotki z wypranymi do cna przez tefałem móżdżkami ...
zoom19:12, 12 marca 2023
Mo?e najpierw poczytamy dokumenty kt?re w?a?nie zamkn?? abp J?draszewski?!
Ewka19:11, 12 marca 2023
A o ofiarach nikt nie pomyślał, bo to nikogo nie obchodzi. Jak zawsze zostają same ze swoim bólem, cierpieniem i bezradnością.
Optymista19:10, 12 marca 2023
Jestem za Janem Pawłem II ale marsz jest największą głupotą. Zamiast robić dobrą robotę to będziecie dalej dzielić naród na tych za i przeciw.
Czy tego by chciał nasz papież?
Jak można zniszczyć naród? Ano zasiać ziarno niezgody i to wam się udaje.
Hitler nie dał rady. Stalin nie podołał a PIS-owi i PO to się udało.
Waksmundzianka19:00, 12 marca 2023
To kto ma go bronic, przed tymi, oni my co go kochamy to my a nie PiS 8 PO srali jeszcze w pieluchy tetrowe jak Karol Wojtyła był wśród nas. Precz z komuną, Tuskiem iPo
Z ulicy Orkana18:43, 12 marca 2023
Jakie sanktuarium taki patron a na boku biznes w nieruchomości
Pokolenie JP II18:41, 12 marca 2023
Naprzeciwko Was staniemy My, żyjący wg. nauk Jana Pawła II. Usuniecie nas siłą z drogi? Dlaczego niszczycie dobre imię tego Wielkiego Polaka? Jak było naprawdę na pewno wyjaśnią niezależne komisje, a kościół w tym pomoże udostępniając archiwa. Ups. przepraszam, wyrwało mi się ks. Jędraszewski nie pozwolił.
Nie popieramy absolutnie tego politycznego zbiegowiska!!
Bolek z lolkiem18:40, 12 marca 2023
Nie trzeba marszu trzeba przedstawić dokumenty że to nieprawda.
To jest granie na czas żeby wszystkie dowody zniszczyć.
Tylko pedofil kryje pedofila.
Kierowca18:24, 12 marca 2023
Mam nadzieję, że ten marsz w obronie dobrego imienia ofiar Jana Pawła II będzie maszerować chodnikiem.
Orawianin.18:21, 12 marca 2023
Popieram . Ale gdzie byliście nasi dobroczyńcy jak zamykali ,cmentarze,ograniczali ilość osób w kościołach wiem wierzyliście w Ścieme
cowidka a nie w Boga i tego co Nauczał ,nasz kochany Papież. A teraz Pis obłudnicy stają się wielkimi obrońcami Jana Pawła Papieża bo wybory /.../
prawda nas wyzwoli18:17, 12 marca 2023
a kto zorganizuje marsz w obronie ofiar pedofilii koscielnej ?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas