Prawie 4 miliardy złotych na remont linii kolejowej Chabówka - Rabka i Klęczany - Nowy Sącz - podhale24.pl
Czwartek, 9 maja
Imieniny: Grzegorza, Bożydara, Karoliny
Zakopane
Clouds
15°
Wiatr: 12.96 km/h Wilgotność: 44 %
Clouds
15°
Wiatr: 13.644 km/h Wilgotność: 71 %
Clouds
15°
Wiatr: 11.772 km/h Wilgotność: 45 %
Clear
16°
Wiatr: 13.14 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
19°
Wiatr: 14.508 km/h Wilgotność: 47 %
Clouds
17°
Wiatr: 11.304 km/h Wilgotność: 48 %
Jakość powietrza
36 %
Nowy Targ
38 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 18 | 36 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
02.05.2023, 14:30 | czytano: 3621

Prawie 4 miliardy złotych na remont linii kolejowej Chabówka - Rabka i Klęczany - Nowy Sącz

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie modernizacji linii nr 104 Chabówka - Nowy Sącz ze środków Krajowego Planu Odbudowy. To istotny krok, który gwarantuje realizację przedsięwzięcia.

Zdjęcie ilustracyjne / archiwum Podhale24
Zdjęcie ilustracyjne / archiwum Podhale24
Umowa podpisana z Centrum Unijnych Projektów Transportowych gwarantuje dofinansowanie inwestycji w wysokości ponad 3,9 mld zł w ramach środków Krajowego Planu Odbudowy (100% dofinansowania). To krok dla rozpoczęcia robót budowlanych na linii nr 104 Chabówka - Nowy Sącz. PLK SA planują niebawem podpisanie umów z wykonawcami na realizację prac na odcinkach: Chabówka - Rabka Zaryte i Klęczany - Nowy Sącz.

Po ponad 20 latach przerwy na tę trasę wrócą pociągi.

– Zrobiliśmy kolejny krok do realizacji projektu Podłęże - Piekiełko. To kluczowy projekt kolejowy dla mieszkańców Małopolski. Zwalczy wykluczenie komunikacyjne południowej części regionu. Początek prac budowlanych już niebawem - powiedział minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Konsekwentne działania i przygotowania PLK SA przybliżają nas do realizacji inwestycji na linii nr 104 Chabówka - Nowy Sącz. Zawarta dzisiaj umowa jest tego dowodem. Dzięki temu możliwe będą dalsze kroki dla osiągnięcia celu przedsięwzięcia, czyli przywrócenia połączeń kolejowych i zwiększenia dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Modernizacja trasy nr 104 zapewni łatwiejszy dostęp do pociągów oraz sprawne i wygodne podróże. Oprócz torów i obiektów inżynieryjnych, ważnym elementem prac będą stacje i przystanki. Przebudowane zostaną perony, m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na stacji Rabka Zaryte przewidziano także przejście podziemne z windą, które zwiększy dostępność do kolei. Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei wszystkim podróżnym.

Modernizacja trasy nr 104 Chabówka - Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże - Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka - Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

W bieżącym roku ogłoszono także przetargi na modernizację odcinków Rabka Zaryte - Mszana Dolna oraz Limanowa - bocznica Klęczany. Zakres podstawowy w ogłoszonych przetargach planowany jest do finansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Źródło: PKP PLK, r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Dr Sławomir20:07, 3 lipca 2023
Myślący tylko na Konfederacja KORWIN!!- pan profesor Rutowski
Lokals21:39, 5 maja 2023
O ile nie będzie dwóch torów to nic sensownego z tego nie będzie. Pociągi może nawet będą szybsze, ale tylko na rozkładzie. Trzymam kciuki, żeby się udało - mieszkam przy tej linii - jak na razie widzę duże nakłady i wydatki, ale niewielkie efekty.
Roman10:44, 4 maja 2023
Ludzie ale wy marudzicie, cały czas marudzenie to niepotrzebne, tamto. Jak przyjdzie rudy z ekipa to znowu południe będzie zapomniane i kolejkę na Kasprowy po raz 2 sprzedadzą!!!
Antykolejarz.23:43, 3 maja 2023
Przy okazji mieszkańcy poniosą koszty towarzyszące kolejarskim inwestycjom. Kurz na każdym kroku, rozjeżdżone drogi których nie będzie miał kto naprawić, objazdy planowane i nieplanowane. Potem dojdzie przedłużenie dróg dojazdu przez przejazdy zbiorcze i czas spędzony w korkach do zamkniętych rogatek. A pociągi mają częściej kursować. Koniec końców, skorzystają anonimowi ludzie skądś. Mieszkańcy za to stracą.
Autor20:19, 3 maja 2023
Pieniądze z KPO są w Brukseli, i jak narazie rządzący nie zamierzają po nie sięgnąć, a dlaczego? Dlatego ze kamienie milowe są przed nimi ????
pp18:47, 3 maja 2023
Zamysł dobry ale koncepcja i wykonanie tragedia ! Dziś liczy się szybkość przemieszczania a co dostajemy Zakopane Kraków około 140km czas przejazdu najbardziej optymistyczny ponad 2 h tragedia ! Nowy szlak kolejowy w miarę prosty kolej dużych prędkości a nie po tym samym tylko z nowym torowiskiem i peronami żenada! Kraków Zakopane to około 80km w lini prostej to czemu torem wynosi 140 km !pytam po co !
Teść13:43, 3 maja 2023
Twoje komuchy zniszczyły kolej a Polacy ją naprawiają. Tylko że ty lewaku, JANIE-DZBANIE nigdy tego nie POjmiesz.
Wyborca z ustupu23:38, 2 maja 2023
jak nie ma na drogi?!
Nakłady na kolej to promil w skali nakładu na drogi.
Kult auta to jedno a wygaszanie popytu na przełomie wieków drugie
Kolega widzę reprezentuje pierwszy nurt.
Jan19:45, 2 maja 2023
Na remont dróg nie ma kasy a pisiory będą nikomu niepotrzebne tory kolejowe remontować. Bogaty kraj mlekiem i miodem płynący
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas