Z uwagi na powyższe, test nasz zaczniemy od wnętrza i parametrów jazdy. Wnętrze sprawia wrażenie bardzo obszernego, a przestrzeń oferowana kierowcy i pasażerowi przedniego fotela zachęca do rozpoczęcia podróży. Przekręcamy kluczyk, 110 konny diesel chętnie rozpoczyna pracę. Ruszamy. Auto chętnie przyspiesza i gwarantuje doskonała dynamikę podczas wyprzedzania innych, wolniej jadących pojazdów. Silnik wzorowo współpracuje z dobrze zestopniowaną, sześciobiegową manualna skrzynią biegów, dzięki czemu udaje się nam wykorzystać moc silnika zarówno na dalekich trasach jak i w jeździe po mieście.
308 rozpieszcza swoich pasażerów i kierowców automatyczną dwustrefową klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami, fabrycznym audio z cd. Ale to przecież standard w dzisiejszych samochodach tej klasy. W 308 producent oferuje man więcej - naszym zdaniem - świetnych rozwiązań, z których na pierwsze miejsce wysuwa się szklany dach. Nie jest to klasyczny szyberdach, ale po prostu lwia część dachu jest przeszklona. W połączeniu z przeszklonymi słupkami bocznymi z przodu, siedząc w środku mamy olbrzymie pole widzenia, zarówno wokół samochodu jak i do góry, choć tą drugie bardziej cieszy z pewnością pasażerów. Gdyby jednak słońce operujące przez szklany dach zaczęło przeszkadzać, możemy zasłonić je całkowicie elektrycznie sterowaną roletą. Podobne rolety, choć sterowane manualnie znajdują się w oknach tylnych drzwi. Aby jazda była jeszcze przyjemniejsza, z tyłu, w oparciach przednich foteli zamontowano rozkładane stoliczki, takie jak w samolotach. Mało tego, oparcie przedniego fotela pasażera można złożyć tak, że powstanie stolik.
308 posiada też, co jest raczej rzadkością w tej klasie elektrycznie sterowane i składane lusterka, i co ciekawe, mimo że auto nie jest ponadprzeciętnie szerokie lusterka automatycznie składają się kiedy zamykamy samochód pilotem, minimalizując ryzyko uszkodzenia auta na parkingu.
Jest jeszcze jedna niespodzianka. Auto jest siedmioosobowe – w bagażniku możemy zamontować dwa dodatkowe fotele. Nie gwarantują one jednak komfortu podobnego do przednich foteli czy tylnej kanapy, ale w sytuacji awaryjnej mogą się przydać. W bagażniku znajdziemy też przydatny drobiazg, gniazdko zasilania. Spyta ktoś po co? A na przykład żeby podłączyć samochodową lodówkę, i cieszyć się zimnymi napojami w długiej, wakacyjnej podróży.
Pora aby przyjrzeć się 308 od zewnątrz. Przód samochodu jest kontynuacja znanej od kilku lat linii samochodów Peugeota, której mimo to nie sposób pomylić z inną marką. Znacznie bardziej intrygująco jest z tyłu. Prawie pionowa, zaokrąglona bokami szyba tylna, zintegrowane światła daleko zachodzące na błotniki robią wrażenie. Kwestią gustu pozostaje jednak jakie. Z pewnością nowy Peugeot 308 SW nie jest samochodem, obok którego można przejść obojętnie. Jednym będzie się podobał, inni uznają jego stylistykę za zbyt odważną, ale z pewnością nie umknie on żadnemu spojrzeniu.
Samochód testowaliśmy dzięki firmie GOLEMO, nowotarskiemu dealerowi samochodów PEUGEOT
v/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas