Dziś legenda doczekała nie kolejnej, ósmej już generacji. W przypadku tego typu samochodów z zewnątrz zmiany nigdy nie są radykalne, bo być nie mogą, tu wszystko podporządkowane jest walorom użytkowym. Mamy wiec znana bryłę, w której wprawne oko zauważy kilka nowości. Najwięcej jednak zmieniło się tam, gdzie na pierwszy rzut oka nie patrzymy.
W grudniu 2019 roku testowaliśmy Hiluxa poprzedniej generacji, w dodatku po przeróbkach firmy Arctic Truck. Samochód zrobił na nas wtedy świetne wrażenie, ale … No właśnie, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych silnik nie przystawał do dzisiejszych realiów, a tym bardziej do samochodu w takiej mocarnej wersji. Tu na szczęście zaszła zmiana, i to jest chyba najważniejsza nowość w nowej generacji. Nowy Hilux otrzymał silnik o mocy 204 koni mechanicznych! Wreszcie jest czym pojechać! Frajda może być tym większa, że inżynierowie Toyoty wprowadzili też szereg zmian w zawieszeniu, dzięki którym samochód zachowując swe użytkowe własności stał się przyjemniejszy w jeździe po asfalcie. Nowy silnik dostępny jest jednak tylko w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia.
Ukłonem w stronę użytkowników, którzy wybierają Hiluxa nie jako samochód do pracy i do zadań specjalnych, ale jako auto, które na co dzień służy im do wożenia dzieci do szkoły i dojazdów do pracy, a w weekendy do rekreacyjnych wypadów za miasto, jest też zupełnie nowa wersja wyposażenia Invincible. W takiej wersji samochód ma wszystko to, co oferują suv’y i samochody osobowe - zarówno względem komfortu jak i bezpieczeństwa podróży. Taką właśnie wersję - dzięki uprzejmości firmy Kobos - mieliśmy okazję testować i rzeczywiście, trudno znaleźć coś, czego można by jeszcze chcieć w takim samochodzie. Jest nawet elektryczna pokrywa przestrzeni ładunkowej na pace i wysokiej klasy zestaw audio JBL. Niestety, cena samochodu w takiej topowej wersji to blisko 230 tysięcy złotych, i choć przy zakupie można liczyć na pewną obniżkę, to jednak nadal sporo. Ponad 30 tysięcy złotych tańsza jest dotychczas najwyższa wersja SR5 wyposażona w nowy silnik i, podobnie jak Invincible automatyczną skrzynię biegów. Co ciekawe, nowy silnik oferowany jest tylko w dwóch najwyższych odmianach - w SR5 klienci mają wybór między nową a starą 150-konną jednostką, a ci, którzy wybiorą niższe wersji pozbawieni będą dylematu - do wyboru mają tylko stary silnik. Ten, choć został unowocześniony, nadal oferuje 150 koni mechanicznych.
Można by pokusić się o stwierdzenie, że o wyborze wersji w Hiluxie decyduje jednak nie tylko zasobność portfela. Ci, którzy kupują go jak samochód użytkowy mają do wyboru podstawowe wersje niezawodnego samochodu już za około 110 tysięcy złotych, ci jednak, którzy w Hiluxie szukają alternatywy dla luksusowych suvów muszą za swojego Hiluxa zapłacić dwa razy więcej.
Która wersja będzie dla ciebie? Możesz przekonać się sam testując Hiluxa - mimo że firma Kobos ma solony w Tarnowie i Nowym Sączu, dla Klientów z Podhala oferuje jazdy testowe tu, u nas, na miejscu. Wystarczy zadzwonić i umówić się lub odwiedzić ich punkt przy ul. Szaflarskiej.