Kiedy pozycjonowanie strony przyniesie efekty?
Pozycjonowanie to wieloetapowy proces. Aby orientować się w czynnikach wpływających na czas oczekiwania na efekty, a także na cenę, dobrze mieć wiedzę na temat poszczególnych działań, wyszukiwarki Google. Wszytskie te informacje znajdziesz w poradniku: https://1stplace.pl/pozycjonowanie/.My natomiast wracamy do efektów pozycjonowania. Kiedy więc pozycjonowanie strony przyniesie efekty? Zazwyczaj pierwsze rezultaty pracy specjalistów ds. pozycjonowania widoczne są po około 4 miesiącach. Efekty bardziej satysfakcjonujące po 12 miesiącach.
Jak widać, pozycjonowanie to proces długotrwały, ale dający długotrwałe efekty. 4 i 12 miesięcy to okres podany w przybliżeniu, orientacyjny. W praktyce zdarzają się różne sytuacje. Może okazać się, że fajny efekt osiągniemy już po 9 bądź 13 miesiącach.
Od czego uzależniony jest czas oczekiwania na rezultaty i jak powinien przebiegać proces pozycjonowania?
Aktualna kondycja strony internetowej
Lista czynników rankingowych Google jest długa. Jak w ich świetle wygląda Twoja strona? Im więcej pracy będzie ona wymagać, tym czas oczekiwania na efekty będzie dłuższy. Właśnie dlatego tak istotny jest audyt seo. Podczas audytu gromadzone są informacje na temat jakości optymalizacji strony pod kątem SEO, UX i działań off-site. Pod uwagę brane są:- Ilość treści na stronie, duplikaty - im więcej treści będzie trzeba wdrożyć, zoptymalizować, usunąć, tym czas czekania na efekty może być dłuższy.
- Profil linków zewnętrznych - ile linków z wartościowych źródeł prowadzi na Twoją stronę? Im więcej mocnych odnośników, tym lepiej - szanse na szybsze uzyskanie widoczności w wynikach organicznych są większe.
- Struktura strony, linki wewnętrzne - brak przemyślanej struktury, brak linków wewnętrznych także przedłuży czas oczekiwania na efekty.
Budżet, jaki chcemy przeznaczyć na pozycjonowanie strony, także ma znaczenie. Większa, miesięczna pula przeznaczona na pozycjonowanie, to większe możliwości - zakup linków z wartościowych portali, wdrożenie większej liczby tekstów, większa liczba godzin pracy pozycjonera czy web developera.
Umiejętności pozycjonera
Nie bez znaczenia są także umiejętności pozycjonera, webdevelopera, copywritera i innych specjalistów. Wiedza, doświadczenie, znajomość trendów, algorytmów Google są bardzo istotne przy doborze optymalnych rozwiązań, opracowywaniu strategii. Dobrze więc powierzyć pozycjonowanie agencji e-marketingu, która ma porządne portfolio, której zespół składa się ze specjalistów z różnych dziedzin.
Branża i rodzaj fraz kluczowych
Branża i jej konkurencyjność to kolejny z czynników. Silna konkurencja będzie trudniejsza do pokonania. Zdobycie miejsca w top10 zajmie więcej czasu, wymagało będzie dużych nakładów pracy.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony?
Ile zapłacimy za pozycjonowanie strony www. Nikogo chyba nie zdziwi, że tutaj także nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak samo, jak w przypadku czasu potrzebnego na uzyskanie efektów pozycjonowania, uzależnione jest to od kilku czynników. Rozbieżność może wynosić od około 800 do nawet 8 000 zł. Średni koszt pozycjonowania małej firmy to od około 800 do 1500 zł. Nieco większe firmy decydują się na budżet w wysokości 1500 - 3 000 zł. Ale oczywiście nie ma tutaj reguły, są to przybliżone wartości.Cena uzależniona będzie od:
- branży, w której działamy - uzyskanie widoczności w niektórych branżach generuje wyższe koszty niż w pozostałych,
- zasięgu pozycjonowania - pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, na rynki zagraniczne,
- zakresu usług - ilości treści, liczby linków, liczby artykułów publikowanych na portalach zewnętrznych itp.
Korzyści pozycjonowania strony www
Jakie są korzyści pozycjonowania strony www? Jakie zalety ma zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania?Docieranie do potencjalnych klientów
Miejsce w TOP10 bezpłatnych wyników wyszukiwania zwiększa szanse na to, że potencjalni klienci odwiedzą witrynę naszej firmy. Praktycznie cały wartościowy ruch odnotowują witryny z pierwszej strony wyszukiwarki. Na dalsze strony zagląda bardzo niewielka część użytkowników.
Większa konwersja
Widoczność w TOP10 to szansa, by dotrzeć do potencjalnych klientów, a co za tym idzie, zwiększyć konwersję.
Wizerunek eksperta
Firmy, których strony www, jak i sklepy e-commerce, zajmują miejsce w TOP10, zyskują wizerunek eksperta w swojej branży, cieszą się największym zaufaniem wśród klientów.
Warto też dodać, że pozycjonowanie daje nam mierzalne efekty. Możemy analizować wysokość wartościowego ruchu na stronie, sprawdzać, jakie frazy kluczowe cieszą się największym powodzeniem, sprawdzić, ile osób odwiedziło naszą stronę www.