Nowy Chevrolet Spark (test i zdjęcia) - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Czarny Dunajec
Clear
10°
Wiatr: 10.512 km/h Wilgotność: 54 %
Clear
Wiatr: 12.204 km/h Wilgotność: 60 %
Clear
10°
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 49 %
-
brak pomiaru
Clear
Wiatr: 9.936 km/h Wilgotność: 54 %
Clear
Wiatr: 9.756 km/h Wilgotność: 50 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
8 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
11.12.2009, 19:41 | czytano: 2966

Nowy Chevrolet Spark (test i zdjęcia)

Jako jedni z pierwszych w Polsce, mamy okazję zaprezentować naszym czytelnikom nowego Chevroleta Sparka.

Zbigniew Sieczka
Zbigniew Sieczka
Chevrolet Spark jest całkowicie nową konstrukcją i nie ma już nic wspólnego ze swoim poprzednikiem, który był jedynie odmłodzoną wersją Daewoo Matiza. Dzięki nowoczesnej i śmiałej stylistyce, trudno nie zwrócić na niego uwagi na ulicy. Pomagają w tym również nowe przyciągające wzrok kolory.

W samochodzie zadbano o bezpieczeństwo. Każda wersja seryjnie wyposażona jest w 6 poduszek powietrznych. Do wyboru mamy parę wersji wyposażenia oraz dwie 4 cylindrowe jednostki napędowe 1,0L 68KM oraz 1,2L 81KM.

Wnętrze samochodu jest również bardzo innowacyjne jak na tę klasę samochodu. Nowością jest zastosowanie cyfrowego wyświetlacza, na którym umieszczony został obrotomierz oraz wskaźnik paliwa. Pominięto natomiast całkiem wskaźnik temperatury silnika – najwyraźniej nie powinno nas to interesować, dopóki nie zapali się jakaś kontrolka. Po zmierzchu zegary są przyzwoicie czytelne, natomiast podczas bardzo słonecznej pogody możemy mieć problem z ich odczytaniem. Wszystkie wersje standartowo wyposażone są w radioodtwarzacz CD-Mp3 oraz wejściem AUX. Wyższe wersje wyposażenia mają również sterowanie w kierownicy.

Siedzenia są bardzo wąskie, więc większe osoby mogą czuć się mało komfortowo. Plusem jest regulacja wysokości fotela kierowcy, co w tej klasie nie jest regułą. Teoretycznie Sparkiem może podróżować pięć osób, jednak szczerze nie polecałbym tego. Załoga kierowca plus trzech pasażerów, może śmiało pokonywać krótkie dystanse w mieście. Widoczność za kierownicą jest bardzo dobra, kolumna kierownicy jest regulowana wraz z wskaźnikami. Wszystko jest łatwe w znalezieniu i proste w obsłudze.

Wnętrze Sparka oprócz tego, że jest przyzwoicie wykonane i ma wiele praktycznych schowków nadaje także nowy trend w klasie małych miejskich pojazdów.

Jak jeździ najmniejszy Chevrolet?

Sparka testowaliśmy w Atenach, gdzie mały miejski samochód to idealny wybór do poruszania się zatłoczonymi ulicami, wśród agresywnych i nierespektujących zasad ruchu drogowego kierowców. Właśnie w takich warunkach to auto sprawdza się znakomicie. Jest krótkie, wąskie i wystarczająco dynamiczne, by sprawnie poruszać się po zatłoczonym mieście.

Silnik 1,2 81KM zapewnia przyzwoite osiągi, lecz nie jest zbyt elastyczny. Skrzynia biegów ma długie przełożenia, dzięki czemu możemy przyspieszyć na 2-gim biegu do 95km/h. Silnik jak na 16-zaworową jednostkę przystało bardzo lubi wysokie obroty, maksymalny moment osiąga dopiero przy 4600obr/min, a moc przy 6200, a więc tuż przed odcięciem zapłonu.

Niewątpliwie dzięki małej wadze oraz małej pojemności spalanie jest na dobrym poziomie. Spark według producenta zadowoli się średnio 5,1l/100km, natomiast w mieście 6,6l. Co ciekawe, o wiele słabiej wypadający w jeździe silnik 1,0l zużywa tyle samo paliwa co 1,2l. Z tym możemy się zgodzić, chyba że ktoś lubi jeździć ekonomicznie, natomiast przy ciężkiej nodze Spark potrafi spalić spokojnie 10l w mieście. Jedną z największych wad Sparka jest hałas, jaki dochodzi do wnętrza z komory silnika. Auto powyżej 3000 obr, czyli wtedy, kiedy tak naprawdę zaczyna budzić się do życia, zaczyna być strasznie głośne, a ponieważ silnik nie wydaje zbyt pięknego brzmienia zaczyna być to uciążliwe podczas jazdy, ale w końcu pewnie nikt nie będzie się Sparkiem wybierał w dalekie trasy.

Myślę że na tym można skończyć wrażenia z jazdy, bo jazda po autostradach czy międzymiastowych krętych drogach nie jest specjalnością tego malucha. Póki co ciężko doszukiwać się minusów w nowym małym Chevrolecie, zwłaszcza, że znamy orientacyjną cenę, która jest niewątpliwie bardzo atrakcyjna. W Polsce Spark w wersji podstawowej będzie kosztował ok. 35000 zł i póki co, w tym segmencie samochodów Chevrolet oferuje zdecydowanie więcej niż konkurencja.

Podsumowując : Spark jest po prostu inny niż inne miejskie samochody z tej klasy. Za bardzo przyzwoitą cenę nowy Chevrolet oferuje nam nowoczesny dynamiczny wygląd i przyzwoite osiągi. Ponadto Spark zdobył aż 4 gwiazdki w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. To wszystko może być podstawą, by móc powiedzieć że SPARK ma swój styl.

Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale nowego roku, wtedy to sprawdzimy tego malucha na podhalańskich drogach...

Tekst i zdjęcia Zbigniew Sieczka Motoryzacja P24

Dane techniczne:

Chevrolet Spark 1,2 LS
Typ silnika: Benzynowy
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3): 1206
Moc maksymalna (KM/obr/min): 81/6200
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 111/4600
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 12,1
Prędkość maksymalna (km/h): 164
Pojemność bagażnika (dm3): 170/568
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): 35
Zużycie paliwa: trasa/miasto/średnie (dm3/100 km): 4,2/6,6/5,1
Długość x szerokość x wysokość (cm): 3640x1597x1522
Rozstaw osi (cm): 2375
Przykładowi konkurenci: Suzuki Alto, Daihatsu Cuore, Peugot 107
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Monia21:41, 9 sierpnia 2011
ten zielony ładniejszy.!
jon jest ślicznyyyy;*
hbn19:55, 12 grudnia 2009
ten czerwony kolorek jest śliczny!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas