Internetowe Konto Pacjenta (IKP) jest jednym z narzędzi, które będą wykorzystywane do rejestracji zainteresowanych osób na powszechne szczepienia przeciwko COVID-19. Jednym ze sposobów logowania do IKP jest zaś profil zaufany. Z myślą o tych, którzy go jeszcze nie posiadają, Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie wznowił jego potwierdzanie w swoich placówkach.
Od poniedziałku 11 stycznia Małopolanie mogą potwierdzić profil zaufany w:
· Sali Obsługi Klienta MOW NFZ przy ul. Wadowickiej 8W w Krakowie - poniedziałek od 8:00 do 17:00, wtorek – czwartek od 8:00 do 16:00, piątek od 8:00 do 15:00
· Delegaturze MOW NFZ w Tarnowie przy al. Solidarności 5-9 – poniedziałek – piątek w godzinach 8.00 – 16.00
· Delegaturze MOW NFZ w Nowym Sączu przy ul. Jagiellońskiej 52 - poniedziałek – piątek w godzinach 8.00 – 16.00
· Delegaturze MOW NFZ w Nowym Targu przy ul. Jana Kazimierza 22 - poniedziałek – piątek w godzinach 8.00 – 16.00
Jak założyć profil zaufany? Pierwszy krok to rejestracja wniosku o jego wydanie. Można go wypełnić za pośrednictwem strony internetowej pz.gov.pl. Kolejny to wizyta w placówce nie później niż 14 dni od zarejestrowania wniosku. Pracownicy małopolskiego NFZ potwierdzą tożsamość każdej zgłaszającej się osoby w oparciu o ważny dowód tożsamości. Zweryfikowany w ten sposób profil, będzie ważny przez kolejne trzy lata. Na miejscu każdy zainteresowany uzyska również podpowiedzi dotyczące wykorzystania profilu zaufanego do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta. Chętnym pracownicy MOW NFZ pomogą je aktywować.
Potwierdzanie profili zaufanych w placówkach małopolskiego NFZ odbywa się z zachowaniem reżimu sanitarnego. Do sal obsługi klientów osoby są wpuszczane pojedynczo, wyłącznie z zasłoniętymi ustami i nosem, po zdezynfekowaniu rąk.
Dlaczego warto aktywować Internetowe Konto Pacjenta:
· otrzymujemy e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy podać swój numer telefonu lub adres e-mail
· wykupujemy leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
· możemy udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
· mamy dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
· odbieramy kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
· mamy dostęp do e-skierowania
· możemy złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
· zmieniamy lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej bez wychodzenia z domu
· mamy dostęp do wyniku testu na koronawirusa
· możemy sprawdzić się, do kiedy prawdopodobnie bodziemy przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od stanu zdrowia użytkownika IKP).
Więcej informacji: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
Źródło: NFZ Kraków, oprac. r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas