ZUS: uwaga na oszustów - podhale24.pl
Środa, 01 maja
Imieniny: Józefa, Jeremiego, Lubomira
Jabłonka
Clouds
13°
Wiatr: 4.932 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
13°
Wiatr: 3.528 km/h Wilgotność: 57 %
Clouds
13°
Wiatr: 5.076 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
14°
Wiatr: 5.616 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
11°
Wiatr: 9.288 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
11°
Wiatr: 8.748 km/h Wilgotność: 85 %
Jakość powietrza
54 %
Nowy Targ
38 %
Zakopane
32 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 27 | 54 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
20.01.2022, 14:14 | czytano: 1605

ZUS: uwaga na oszustów

ZUS dostaje sygnały od klientów, że oszuści podszywają się pod numer infolinii ZUS. - Podkreślamy, że nasi konsultanci nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami - informuje zakład.

Do ZUS docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Numer i nazwę dzwoniącego, które wyświetlają się na ekranie telefonu, da się zafałszować. W ten sposób oszust podszywa się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Mimo że na naszym telefonie wyświetla się informacja o dzwoniącym lub piszącym wiadomość, w rzeczywistości jest to ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści udają konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów. Dlatego nigdy nie podawajmy dzwoniącemu danych osobowych, w tym danych logowania do PUE ZUS.

W ostatnich dniach otrzymujemy od klientów zgłoszenia, że odebrali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 (taki numer wyświetlił się na telefonie klienta). Dzwoniący łamaną polszczyzną zapytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu. Zdarzały się również prośby o podanie loginu do konta w banku (w przypadku, gdy klient do PUE loguje się przez bankowość elektroniczną), bo inaczej zostanie zablokowany dostęp do PUE.

Zgodnie z naszymi standardami, kiedy jest konieczny kontakt pracownika z klientem, nasi konsultanci podają swoje imię i nazwisko. Przekazują informację merytoryczną, zazwyczaj związaną z pytaniem klienta. Ponadto połączenia te mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub prowadzonej przez ZUS konkretnej sprawy klienta. W ten sposób nie zmieniamy numeru telefonu, który służy do uwierzytelnienia w systemie.

Źródło: ZUS, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas