Co tam Pendolino - podhale24.pl
Czwartek, 02 maja
Imieniny: Zygmunta, Atanazego, Anatola
Rabka Zdrój
Clouds
12°
Wiatr: 6.084 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
12°
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
12°
Wiatr: 7.02 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
13°
Wiatr: 6.48 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 9.648 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
Wiatr: 9.396 km/h Wilgotność: 82 %
Jakość powietrza
28 %
Nowy Targ
38 %
Zakopane
24 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
12.07.2014, 20:16 | czytano: 2268

Co tam Pendolino

„Najpierw powoli jak żółw ociężale, ruszyła maszyna po szynach ospale” – można zacytować fragment wiersza Juliana Tuwima. Bo lokomotywa zagotowała się na starcie, na pierwszej stacji Szaflary, ale potem…

„Bieg przyspieszyła i gnała coraz prędzej, dudniła, stukała, łomotała i pędziła. Na wprost! Po torze, po torze, po torze, przez most. Przez góry, przez tunel, przez pola, przez las, by zdążyć na czas. Gładko tak, lekko tak toczyła się w dal”. Nie była zdyszana, zziajana. Poruszała się jak „ fraszka, igraszka, zabawka blaszana.”

W tempie pociągu Maglev, najszybszego pociągu świata. Co tam Pendolino przy NKP Podhale. Od jego prędkości można było nabawić się zawrotów głowy i niejeden pasażer się nabawił. Lokomotywa potrafiła się rozpędzić do prędkości prawie 600 km/h. Dajecie wiary?

Z taką prędkością przemknęła przez jesień. Równym tempem pruła do stacji końcowej z napisem „czwarta liga”. Motorniczy Marek Żołądź bezawaryjnie prowadzi skład. Jeśli ktoś myślał, że wiosną się wykolei, to był w grubym błędzie. W lokomotywie dokonano małych retuszy i na torach piątoligowych rozwijała jeszcze większe prędkości. Kolejne stacje skład pokonywał w mgnieniu oka. Najszybciej pokonał przyczółek Grybovia w 9 sekund ( czytaj: 9 goli), o sekundę krócej Nowy Sącz, Rytro i Korzenną - w siedem. Po jesieni przewaga wynosiła 11 stacji (czytaj: punktów), na mecie aż 21! Na 27 stacjach tylko klaksonem się meldowała, bez zatrzymywania się, na trzech stacjach zwolniła tempo, a na dwóch (tylko jesienią) zatrzymała się, ale kierownictwo pociągu szybko gwizdkiem dało znać do rozpoczęcia jazdy. Superekspres wyprzedzał ciuchcie coraz wyraźniej, z lekkością. Na czoło stawki wysforował się na dziewiątej stacji i niezagrożony dojechał do końcowej stacji. Sześć stacji przed końcowym biegiem wjechał do czwartej ligi.

Sukces to zasługa przede wszystkim piłkarzy, trenera i działaczy. Ci pierwsi harowali na murawie, nie oszczędzali się. Trener z kolei dbał o przygotowanie fizyczne, mentalne i taktykę. Działacze starali się zapewnić środki, by w lokomotywie zmieniać uszkodzone części, na nowsze, lepsze.

Stefan Leśniowski

Zobacz więcej na

Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas