W ramach projektu zostały przeprowadzone warsztaty z programowania przy użyciu Ozobotów Evo. Zajęcia rozpoczęto 3 września, a zakończono 11 października. Spotkania odbywały się raz w tygodniu i trwały 2 godziny lekcyjne.
Utworzono 2 grupy dzieci: pierwsza obejmowała uczniów z klas 0 – 1, a druga z klas 2 - 3. Uczniowie podczas warsztatów mieli możliwość rozwijania umiejętności logicznego i kreatywnego myślenia oraz współpracy w grupie. Uczestnicy pracowali zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Dzieci chętnie i aktywnie uczestniczyły w warsztatach, a poprzez zabawę doskonaliły umiejętności analitycznego i logicznego myślenia, rozwijały intuicję algorytmiczną oraz uczyły się rozwiązywania skomplikowanych problemów.
W trakcie trwania projektu została zorganizowana wycieczka do Ogrodu Doświadczeń. Jest to oddział plenerowy Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Nosi on imię najsłynniejszego polskiego pisarza fantastyki naukowej – Stanisława Lema.
Podczas wycieczki dzieci poznały instalacje interaktywne, prezentujące zjawiska z dziedziny mechaniki, optyki, akustyki, hydrostatyki i magnetyzmu. Urządzenia te sprawiły im dużo satysfakcji, np. wielki kalejdoskop, do którego można było wejść, ogromny gong czy wir wodny, uruchamiany za pomocą korbki. Oprócz tego przeszły Lem - birynt (labirynt), gdzie zapoznały się z cytatami z twórczości wybitnego pisarza.
Następnie uczniowie uczestniczyli w lekcji „Fizyka balonika”. W jej trakcie zaprezentowanych zostało kilkanaście zaskakujących eksperymentów – każdy z wykorzystaniem balonika. Te lubiane przez wielu zabawki były nadmuchiwane, przebijane, podpalane, zgniatane, stanowiły napęd pojazdów poruszających się po ziemi, wodzie i w powietrzu, co wielu z nas wprawiło w ogromne zdumienie i zachwyt.
Zostały zorganizowane także dwa konkursy: „Najciekawsze ubranko dla Ozobota” oraz „Kto szybciej zaprogramuje Ozobota”.
Ponadto, zostały także przeprowadzone warsztaty z programowania przy użyciu Ozobów Evo dla rodziców. Uczniowie wraz ze swoimi opiekunami najpierw przygotowali kartę pracy do gry matematycznej z użyciem „Ozobotów”. Następnie wyjaśnili rodzicom, jak zaprogramować robota – czego należy do tego użyć (pisaki, specjalne kody) oraz jak obsługiwać Ozobota, a następnie przystąpili do rozgrywek.
W czasie trwania projektu uczniowie poszerzyli swoje horyzonty, a także spędzili czas w atmosferze zabawy. Wszystkie działania projektowe, które były sfinansowane z Programu „Fundusz Inicjatyw Obywatelskich” i Województwa Małopolskiego za pośrednictwem Babiogórskiego Stowarzyszenia ZIELONA LINIA, cieszyły się dużym powodzeniem wśród uczniów. Dzieci, z radością, odkrywały w sobie zainteresowanie podstawami fizyki i astronomii, a także technologią informacyjną. Projekt, z pewnością, rozbudził w małych astronautach ciekawość świata. Mamy nadzieję, że będzie jeszcze nie jedna okazja na przeżycie kolejnych kosmicznych przygód.
źródło: szkoła
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas