Licealiści z „Żeromskiego” w Krościenku n.D. wrócili z Hamburga z certyfikatami projektowymi POWER - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
30.10.2019, 10:17 | czytano: 1159

Zakończyła się realizacja pierwszej części projektu realizowanego przez uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Krościenku n.D., realizowanego w ramach unijnych środków POWER, pt. „Wiedza i kompetencje nie mają granic”.

arch. szkoły
Dziesięcioro uczniów wraz z dwoma opiekunami, wspólnie ze swoimi niemieckimi rówieśnikami ze Stadtteilschule Eidelstedt w Hamburgu oraz ich nauczycielami, zrealizowali tygodniowe działania projektowe zaplanowane na okres 21-25 października 2019 roku.

Oto ich relacja:

Tematem przewodnim podejmowanych działań były rzeki, nad którymi leżą nasze miejscowości, czyli Dunajec i Łaba. Uczniowie badali właściwości fizyczne i chemiczne obu rzek, porównywali wyniki, realizowali projekty na temat znaczenia rzek dla mieszkańców położonych nad nimi miejscowości. Głównym zadaniem, nad którym pracowała młodzież podczas mobilności była realizacja questu, czyli swoistego przewodnika po Hamburgu, który będzie w przyszłości dostępny dla tury-stów chcących w nietradycyjny sposób zwiedzić to miasto. Aby go przygotować, musieli najpierw wyznaczyć trasę, następnie przygotować informacje na temat ważnych obiektów na trasie oraz wskazówek, jak do nich dotrzeć. A wszystko w języku angielskim oraz w formie rymowanej. Nie jest łatwo pisać rymowanki w rodzimym języku, a zrobić to w obcym, to już naprawdę sztuka. Uczestnikom projektu udało się tego dokonać i już niedługo będziemy mogli korzystać z przygotowanego przez nich questu. Mamy nadzieję, że druga grupa uczestników, która wyruszy do Hamburga w kwietniu, będzie mogła na żywo przetestować pracę swoich kolegów i koleżanek. Ponadto uczniowie wypracowali własne logo projektu i wyprodukowali pamiątkowe koszulki.

Oczywiście każda realizacja projektu, to nie tylko praca, ale również przyjemności. Uczniowie mieli możliwość zwiedzenia kilku hamburskich atrakcji; przede wszystkim słynną Elbphilharmonie, dzielnicę spichlerzy Speicherstadt, Muzeum Miniatur oraz ogromne Zoo wraz z oceanarium. Ponadto wspólnie spędziliśmy czas na pieczeniu pizzy, śpiewaniu, jeździe na łyżwach, czy po prostu spacerowaniu po mieście, które jest niezwykle urokliwe o tej porze roku.

Taki wyjazd, to również świetna szkoła życia. Poruszanie się komunikacją miejską, a zwłaszcza metrem opanowaliśmy do perfekcji, nie straszne nam zakupy, czy zamawianie obiadu w restauracji. Jednak najcenniejsze, co przywieźliśmy z Hamburga, to przyjaźnie, które nawiązały się między uczniami obu szkół. Były łzy na pożegnanie i obietnice ponownego spotkania. Jeszcze raz przekonaliśmy się, że więcej nas łączy, niż dzieli. Znajomość języka obcego otwiera przed nami wielkie możliwości, jakie daje życie w zjednoczonej Europie. W niemieckiej szkole poznaliśmy rówieśników pochodzących z wielu krajów, reprezentujących inne kultury i religię. Podczas wspólnych spotkań stanowiliśmy mimo to zgraną grupę młodych ludzi, których łączą te same pasję, zainteresowania i cele życiowe. Wspólnie poszerzaliśmy swoją wiedzę i nabywaliśmy nowe kompetencje, bo przecież zgodnie z tytułem naszego projektu - ani wiedza, ani kompetencje nie mają granic.

źródło: szkoła
Reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).