Uczniowie z Rolnika na praktykach w Portugalii (zdjęcia) - podhale24.pl
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
02.12.2019, 16:14 | czytano: 1568

Uczniowie z Rolnika na praktykach w Portugalii (zdjęcia)

W ramach projektu „Europejskie inspiracje w rozwoju kształcenia zawodowego – europejskie praktyki zawodowe” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), kolejna grupa uczniów ZSCKR w Nowym Targu wyruszyła na praktyki do Portugalii.

arch. szkoły
Do 6 grudnia zagraniczne praktyki realizuje 24 uczniów technikum weterynarii, po 12 uczniów z 2 i 3 klasy. Poniżej krótka relacja z ich pobytu.

"Nasza przygoda rozpoczęła się nad ranem w niedzielę 24go Listopada. Mimo niewyspania, młodzież była podekscytowana nadchodzącym lotem. Emocje nie opuszczały zwłaszcza tych, którzy mieli wsiąść do samolotu po raz pierwszy w życiu. Strach mieszał się z zachwytem a śmiech nawet i ze łzami  Uczniowie przyklejeni do szyb podziwiali wschód słońca. Lot z Krakowa- z przesiadką w największym porcie lotniczym w Niemczech, Frankfurcie - do Porto przebiegł spokojnie, a na miejscu powitała nas nasza opiekunka, z programu EduPlus, która zaskoczyła każdego małym prezentem powitalnym (napój, pomarańcza i słodkości) oraz zaprowadziła do autokaru, który zabrał nas do Barcelos.
Po przyjeździe zaproszono nas na lunch a potem rozlokowaliśmy się w hostelu. Miejsce to będzie naszym domem przez następne dwa tygodnie, więc tym bardziej ucieszyliśmy się, że warunki są bardzo dobre, a obsługa bardzo miła i pomocna. Uczniowie szybko się zaaklimatyzowali, a po odpoczynku pojechaliśmy na kolację. Pod koniec dnia mieliśmy chwilkę dla siebie i czas na relaks.

W pierwszym dniu praktyk uczniowie poznali swoich pracodawców i spędzili czas na zapoznaniu się z miejscem pracy oraz obowiązkami, które będą wypełniać. Klasa 2TW zwiedziła tzw. kinty, czyli farmy, a klasa 3TW kliniki weterynaryjne. Pomimo początkowej niepewności i lekkiego stresu okazało się, że zupełnie niepotrzebnie się martwili, bo Portugalczycy przyjęli ich bardzo dobrze. Po obiedzie nasi opiekunowie zabrali nas na przechadzkę po urokliwym Barcelos, które dzięki wielu zabytkom, wąskim, krętym uliczkom i pięknym widokom bardzo nam przypadło do gustu. Zobaczyliśmy najważniejsze zabytki, poznaliśmy legendę związaną ze sławnym kogutem – symbolem Barcelos i całej Portugalii oraz zahaczyliśmy o kilka sklepów z promocjami. Niektórzy już nawet zdążyli zakupić pamiątkiPo powrocie i krótkim odpoczynku poszliśmy na kolację a potem relaksowaliśmy się w hostelu. Jutro czeka nas kolejny dzień pełen wrażeń, który 2TW rozpocznie już o 6 rano.

Rano odnieśliśmy pierwszy mały sukces: nikt nie zaspał, wszyscy punktualnie stawili się na miejscu zbiórki. Klasa druga pojechała na farmy, a trzecia jeszcze mogła pospać, na spokojnie zjeść śniadanie i dopiero 3 godziny później rozpocząć pracę w klinikach. A po pracy relaks i znów na tzw. miasto; zjeść coś dobrego, popodziwiać okolicę, popstrykać fotki. Ogólnie, ciężko jest  Pogoda nam się trochę popsuła, jest więcej deszczu, ale Internet twierdzi, że to jeszcze tylko dziś i jutro, więc się nie martwimy.

We środę po pracy odwiedziliśmy cukiernię (tzw. Pastelaria), gdzie spróbowaliśmy tradycyjnego portugalskiego wypieku Pastéis de nata, czyli babeczek budyniowych z ciasta francuskiego. Pycha!

Dołączamy kilka zdjęć, pokazujących jak mija nam czas.

Projekt realizowany jest na zasadach programu Erasmus+ Akcja 1 - Mobilność edukacyjna Sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe Konkurs 2018, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)".