Wspomnienie wakacji - II LO na Malcie (zdjęcia) - podhale24.pl
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
09.09.2022, 14:39 | czytano: 1898

Wspomnienie wakacji - II LO na Malcie (zdjęcia)

Grupa uczniów z II Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu pod opieką mgr Marzeny Baczewskiej w czasie wakacji wzięła udział w kursie języka angielskiego na Malcie.

arch. szkoły
16. lipca o godzinie pierwszej w nocy grupa uczniów z naszej szkoły spotkała się z Panią Marzeną Baczewską, która zorganizowała nasz wyjazd wakacyjny i wyruszyła w podróż na lotnisko Chopina w Warszawie. O godzinie 10:45 wylecieliśmy na Maltę. Wylądowaliśmy około 14:00, a następnie przydzielono nas do rodzin goszczących. Po zakwaterowaniu i zapoznaniu z rodzinami udaliśmy się na spotkanie organizacyjne, gdzie przedstawiono nam plan naszego pobytu oraz pokazano, gdzie znajduje się nasza szkoła. Potem udaliśmy się do domów rodzin goszczących.
W poniedziałek rozpoczęliśmy dzień od zajęć w szkole językowej . Lekcje trwały cztery godziny, z półgodzinną przerwą na lunch. Każdy z nas został przydzielony do innej grupy ze względu na poziom znajomości języka angielskiego. Pierwszego dnia poznawaliśmy siebie nawzajem, swoje zainteresowania oraz pasje. Na kolejnych zajęciach uczyliśmy się o tradycjach i zwyczajach maltańskich, a także mieliśmy możliwość podzielenia się z innymi wiadomościami na temat naszych, polskich tradycji oraz poznać zwyczaje uczniów z innych państw. Dzięki temu, że dużo ze sobą rozmawialiśmy, na lekcjach panowała miła i przyjazna atmosfera. Na sam koniec każdy z nas otrzymał certyfikat ukończenia kursu językowego w maltańskiej szkole.

Po zajęciach braliśmy udział w wycieczkach do różnych ciekawych miejsc na wyspie. W niedzielę pojechaliśmy na największą piaszczystą plażę - Melliehę. Cały dzień plażowaliśmy i podziwialiśmy krajobraz zatoki znanej również pod nazwą Ghadira. W poniedziałek nasza grupa razem z panią przewodnik zwiedzała stolicę Malty - Vallettę. Jedną z atrakcji był pokaz wystrzału armaty z tarasu widokowego w ogrodach Barrakka. Następnego dnia miejscem naszej wycieczki była Mdina - dawna stolica Malty. Dzięki temu, że pojechaliśmy tam wieczorem, mogliśmy podziwiać zachód słońca i spacerować nocą urokliwymi uliczkami. Zwiedziliśmy również główną świątynię katolicką archidiecezji maltańskiej pod wezwaniem św. Pawła. W środę plażowaliśmy na miejskiej plaży w naszej miejscowości - Swieqi. Wieczorem nasi wychowawcy zorganizowali Treasure Hunt na miejskiej plaży, gdzie podzielono nas na grupy, wspólnie musieliśmy odnaleźć i sfotografować różne przedmioty znajdujące się na liście, a także ułożyć wyrazy z rozsypanych liter. Na zwycięzców czekały nagrody. Kolejnego dnia celem wycieczki były tzw. Trzy Miasta, a wieczorem wybraliśmy się na rejs statkiem wokół Valletty. Ostatniego dnia pobytu nie poszliśmy do szkoły, lecz na cały dzień popłynęliśmy na wyspę Gozo. Mieliśmy okazję udać się w rejs, dzięki czemu podziwialiśmy klify i lazurową wodę.W sobotę o 3:30 w nocy pożegnaliśmy się z rodzinami, które nas gościły i wyruszyliśmy na lotnisko.

Uważamy, że czas, jaki spędziliśmy na Malcie został bardzo dobrze zagospodarowany, dzięki czemu odwiedziliśmy dużo ciekawych i pięknych miejsc. Mieliśmy możliwość poznania maltańskich rodzin oraz uczenia się w międzynarodowej szkole. To doświadczenie na pewno nas wzbogaciło i pomogło wielu z nas pokonać barierę językową.